AMP

راهنمای نصب افزونه AMP در وردپرس و همگام سازی با Yoast SEO

متن زیرنویس قسمت 28 دوره آموزش سئوی وردپرس

برای اینکه سایت خود رو برای AMP پیکربندی کنید، تقریبا همه کارها توسط افزونه AMP انجام می شه. این افزونه به صورت فعال ایجاد شده و توسط افرادی که در WordPress.com هستند، نگهداری می شه. از اونجایی که این گزینه در سایت وردپرس نیز استفاده می شه و با سایر افراد در جامعه وردپرس به اشتراک گذاشته می شه، افزونه خوبی هست.

راهبران وردپرس تصمیمات هوشمندانه ای اتخاذ کردن، پس بهتره افزونه AMP رو نصب کنید. به قسمت ادمین برید و سپس سری به بخش افزونه ها بزنید. بر روی گزینه اضافه کردن افزونه جدید کلیک کنید عبارت AMP رو تایپ کنید. بر روی اون کلیک کنید و نصب و فعال کنید.

حالا این افزونه کارهایی رو در مورد لینک های ما انجام می ده، تا بتونه AMP رو برای تمامی صفحات ایجاد کنه. بنابراین ما باید تنها سری به بخش تنظیمات »» پیوند یکتا بزنیم. در این صفحه روی ذخیره کلیک کنید.

اجازه بدید به سایت بریم و ببینیم در نسخه AMP سایت چه ظاهری داره. شما می تونید AMP را بر روی هر آدرسی اعمال کنید تا ببینید نسخه اون چه ظاهری داره.

می بینید که این نسخه ساده و و مینیمالیستی از همان صفحه است. متاسفانه برای برش دادن اون markup افزونه هیچ استایل و سبکی اضافه نکرده به همین خاطر مجبوریم استایل و سبک دهی رو دوباره انجام بدیم.

در برخی از نقاط افزونه هوشمندانه اینکارو انجام می ده اما حالا باید اون رو به صورت دستی انجام بدیم. پس دوباره به قسمت ادمین میریم و سپس قسمت نمایش و در نهایت بخش AMP.

نمی تونیم کار زیادی در این بخش انجام بدیم، می‌تونیم بر روی طراحی کلیک کنیم و رنگ هدر رو تغییر دهیم من رنگ صورتی رو انتخاب می کنم. این یکی از رنگ های برند ماست. رنگ متن رو سفید انتخاب می کنیم حالا روی گزینه ذخیره و Publish کلیک می کنیم. عالی شد، حالا سایتی داریم که برای موبایل سریع تر بارگذاری می شه.

AMP پروژه ای است که به سرعت پیش می‌ره و روشی که آنالیتیکس و سئو در درون این پروژه مدیریت می‌شه به طور مداوم در حال تغییره برای تطبیق شرایط با خاصیت در حال تغییر این حوزه شرکت یوست افزونه جدیدی با نام Glue for Yoast SEO ایجاد کرده. در دنیای وردپرس این یک افزونه قابلیتی هست و اون ها به سرعت قابلیتی را توسعه میدن تا شرایط پایدار بشه. سپس این پروژه با پروژه والد ترکیب می شه. اگر بدونیم در طول دو یا چند سال بعد این افزونه با افزونه یوست ترکیب شده شگفت زده نخواهیم شد و شما به این افزونه Glue نیازی نخواهید داشت. اما در حال حاضر به هر دوی اون ها نیاز دارید. بنابراین من به سایت خودم بر می گردم به قسمت افزونه ها و سپس افزودن افزونه جدید سر می‌زنم بعد در نوار جستجو عبارت Yoast AMP glue رو تایپ می کنم. خوب افزونه رو پیدا کردیم بر روی عبارت نصب کلیک کنید و بعد از نصب اون رو فعال کنید.

شما می تونید به بخش Yoast SEO برید و سپس سری به AMP بزنید تا تنظیمات رو انجام بدید این کار شما رو مطمئن می کنه که پست مناسبی تایپ شده و اون پست از AMP پشتیبانی می کنه. بنابراین در همه پست های ما که درست نوشته شدن اطلاعات سئو هنوز دیده می‌شه. این گزینه برای من خوبه. بر روی گزینه ذخیره کلیک می‌کنم، کار ما تمام شده. یک موضوع دیگه وجود داره، از اونجایی که این محصول به سرعت توسعه پیدا می‌کنه، باید مطمئن شید که افزونه های Yoast SEO Yoast SEO Glue و AMP plugin به صورت مرتب به روزرسانی می‌شن تا اطمینان حاصل بشه که همه به روزرسانی ها بلافاصله اعمال میشن.

در مجموعه فیلم های آموزش سئوی وردپرس (WordPress SEO) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با اصول سئو و تنظیمات و پیکربندی اولیه سایت وردپرسی آشنا می‌شویم. سپس دو افزونه مهم برای سئو (All in One SEO Pack و Yoast SEO) و تنظیمات حرفه‌ای سئو در این افزونه‌ها را همراه با جزئیات فرا می‌گیریم. در نهایت این دوره آموزش سئو برای وردپرس به شما کمک می‌کند تا پست‌های سایت وردپرسی خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ممنون از اموزش خوبتون استفاده از amp باعث ایجاد تداخل در تگ کنونیکال میشه؟

نه مشکلی در این زمینه وجود نداره.

سلام من دوتا سوال داشتم یکم پیچیدس ممنون میشم کامل راهنمایی بفرمایید .
اول اینکه من تو یه مقاله ای خوندم اگه افزونه amp رو سایت شما نصب نباشه توی گوگل سرچ کنسول گزینشو ندارید اما من اون گزینه رو تو سرچ کنسول دارم اما اون بخش تنها دادی 15 ارور هست و اصلا گزینه valid نداره .و وقتی روی اون لینک های amp دارای ارور کلیک میکنم وارد صفحه 404 میشم .سوال من اینه که من اون افزونرو ظاهرا نصب ندارم (مدیریت سایت به تازگی به من متقل شده) چون وقتی سرچ کردم نبود پس چرا اصلا تو بخش سرچ کنسول دارمش و 15 تا ارور داره . اگرم نصب دارمش چرا گزینه ولید براش ندارم .

سوال دوم این که بعد این قضایا و خوندن مقاله شما من سعی کردم این افزونرو نصب کنم .نصب کردم و فعال کردم و با این ارور مواجه شدم پلاگین AMP قادر به مقداردهی اولیه نیست.

پسوند پی اچ پی زیر گم شده است: iconv . برای پایان نصب باید با میزبان خود تماس بگیرید.

بنابراین غیر فعالش کردم . ممنون از پاسخ شما

سلام. با توجه به توضیحاتی که درباره گوگل سرچ کنسول نوشتین، احتمالا قبلا روی سایت شما نسخه AMP بود که بعدا حذف شده.
پیشنهاد می‌کنیم افزونه accelerated mobile pages رو نصب کنید.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.