کار با میکروفرمت ها

SEO سایت با کمک میکروفرمت ها

زیرنویس ویدئوی قسمت بیست و دوم دوره آموزش سئو:

موتورهای جستجو در راستای درک کلیت محتوای یک صفحه‌ی اینترنتی عملکرد خوبی دارند. اما امکان دارد بخشی از صفحه‌ی اینترنتی باشد که حاوی نوع خاصی از محتوا نظیر یک محصول یک ویدئو یا دستور پخت غذا باشد. می‌توانید به موتورهای جستجو در راستای درک تمرکز معنایی این بخش‌های محتوایی یاری برسانید. خوشبختانه ما می‌توانیم از قالب کد جهانی میکروفرمت Schema.org برای این منظور استفاده کنیم. این میکروفرمت‌ها که از سینتکس‌های ویژه استفاده می‌کنند، به موتورهای جستجو در راستای شناسایی بخش‌های خاصی از محتوا در صفحات یاری می‌رسانند. این کار نه‌ تنها در راستای شناسایی این بخش از محتوا به موتورها یاری می‌رساند بلکه باعث می‌شود آن‌ها ویژگی‌های محتوا را به خوبی بشناسند.

در اینجا نمونه‌ای از متن دستور پخت آورده شده است. ما می‌توانیم با یک نگاه سریع متوجه شویم که این دستور پخت یک غذا است. اما موتورهای جستجو این خط‌های کوتاه و پر از توقف را درک نمی‌کنند و اصلاً حسی از نوع محتوای موجود در آن ندارند. اگر از میکروفرمت مربوط به دستور پخت استفاده شده و به کد این بخش از سایت افزوده شود فرصت توضیح سریع در مورد محتوا را خواهید داشت و نوع محتوا را به موتور جستجو می‌فهمانید.

می‌توانید بخش‌های مختلف همچون مواد تشکیل ‌دهنده، زمان آماده‌سازی و پخت و هر آن چیزی که برای یک دستور پخت ممکن باشد را ببینید. اگر از دیدگاه یک موتور جستجو به این قضیه نگاه کنید نه ‌تنها یقین داشتن در مورد ماهیت این محتوا به عنوان دستور غذا بلکه اطلاع در مورد تمامی فراداده‌های مربوط به این دستور پخت به شما کمک می‌کند که نظر کاربران جستجوکننده را به سمت آن جلب نمایید. اگر فردی به دنبال دستور پخت ویژه‌ی سر آشپز باشد یا فردی تعداد زیادی سیب داشته باشد و نداند با آن‌ها چه‌کار کند، موتورهای جستجو با درک ماهیت و معنای محتواهای موجود نتایج جستجو را برای جستجوهای مرتبط که توسط کاربر سرچ شده فراهم می‌کند. به سایت Schema.org مراجعه کنید و در مورد انواع محتوا که از میکروفرمت‌ها پشتیبانی می‌کنند جستجو نمایید.

دستور پخت تنها یک نمونه است می‌توانید از میکروفرمت برای توصیف یک کتاب استفاده کنید و از ویژگی‌‌هایی همچون عنوان، مولف، تاریخ انتشار و تعداد صفحات استفاده کنید یا می‌توانید با دانستن نام موقعیت مکانی، زمان یا حتی قیمت اطلاعاتی را در مورد یک همایش استخراج کنید. اگر یک تجارت خشت و ملات دارید یا به دنبال فروش اینترنتی هستید، حتماً از میکروفرمت برای محتوای کسب‌وکار محلی یا محصول‌تان بهره بگیرید. به عنوان یک قانون کلی هر زمان که خواستید، می‌توانید محتوا را برای موتور جستجو مشخص کنید و بهتر است که سراغ این کار بروید. فرمت‌های مختلف را امتحان کنید تا ببینید که کدام ‌یک با نوع محتوای مورد استفاده در سایت‌تان همخوانی دارند و به دنبال اشتراک‌گذاری این اطلاعات ارزشمند در موتورهای جستجو بروید تا بازدیدکنندگان از آن‌ها استفاده کنند.

در دوره آموزش ویدئویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چطور قسمت مربوط به microformats و بخش های hcard – hreviwe – hentry رو فعال کنم؟ لطفا کمک کنید یک لینک آموزش بدید. مثل سایت های خبر گزاری ها و یا سایت ارز دیجیتال

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.