راهنمای کامل ابزار Keyword Explorer اکانت موز پرو

یکی از کارآمدترین ابزارهای Moz ابزار Keyword Explorer است که برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی استفاده می‌شود.

از Keyword Explorer می‌توان برای مقاصد مختلف استفاده کرد. مثلا می‌توانید تعیین کنید که کدام کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن در موتورهای جستجو مناسب است. اما به همان اندازه برای انتخاب مباحث برای نوشتن محتوا عالی است. همین‌طور می‌توانید برای بررسی میزان حجم جستجوی کلمات کلیدی و مقایسه حجم جستجوی عبارات مشابه از آن استفاده کنید.

چهار معیار (حجم، دشواری، CTR ارگانیک و اولویت) در بالای صفحه قرار گرفته اند که برای هر کلمه کلیدی امتیازی از 1 تا 100 خواهند داشت.

حجم كليد واژه (monthly volume) : تعداد كلمات كليدی كه ماهانه مورد جستجو قرار می‌گيرند.

دشواری کلمات کلیدی (difficulty) : این معیار نشان می‌دهد که چقدر چالش برانگیز است که شما بتوانید با این کلمه کلیدی در موتورهای جستجو رتبه کسب کنید. این معیار عمدتا بر مبنای Domain Authority و Page Authority و میزان بک لینک‌ها و بازنشر نتایج برتر با جستجوی کلمه کلیدی به دست می‌آید.

نرخ کلیک ارگانیک (Organic CTR) : در حال حاضر در صفحه اول گوگل علاوه بر نتایج جستجوی عادی موارد دیگری نیز (مانند تبلیغات و ویژگی های SERP) نمایش داده می شود. اینها نسبت بسیاری از کلیک‌ها در صفحه اول را می‌گیرند. بنابراین عوامل ارزیابی CTR ارگانیک برای برخی کلمات کلیدی پایین‌تر است. هر چه قدر ویژگی ها و نتایج دیگر بیشتری درصفحه اول نتایج نمایش داده شود، CTR ارگانیک پایین‌تر خواهد بود. این متریک ارزشمند است.

اولویت کلیدی (priority) : این معیار را می‌توان برآورد سه معیار دیگر دانست. یک عدد بالاتر به معنی شانس بهتر برای رتبه بندی در صفحه نتایج جستجوی کلمه کلیدی است. بنابراین یک کلمه کلیدی با امتیاز اولویت بالاتر، معمولا حجم جستجو و رقابت کمتری دارد. به طور کلی، میزان سختی کسب نتایج بالاتر را مشخص می

با توجه به اینکه Google به ایجاد محدودیت نمایش داده ها در Google Keywords Planner ادامه می‌دهد این اطلاعات می‌تواند ارزش بیشتری داشته باشد. Moz از داده‌های Clickstream استفاده می‌کند بنابراین محدودیت‌های داده‌ای گوگل تاثیری بر آن نخواهد داشت.

keyword explorer

Keyword Lists: لیست کلمات کلیدی

لیست کلید واژه ها بخش مهمی از Moz Pro هستند. با کمک این قابلیت می‌توانید لیست‌های حداکثر 500 کلمه‌ای از کلمات کلیدی مورد نظرتان را ایجاد کنید و معیارهای چهارگانه مذکور را برای هر یک از کلمات کلیدی‌تان بررسی کنید و رتبه سایت‌تان را در هر یک از کلمات کلیدی مشاهده کنید. همین‌طور این امکان وجود دارد که کلمات کلیدی را با معیارهای خودتان رتبه بندی کنید و به هر یک از 1 تا 10 رتبه دهید.

پس از ایجاد لیست کلمات کلیدی با کمک ابزارهای فیلتر موجود در بالای جدول کلمات کلیدی می‌توانید آنها را بر اساس اولویت‌های مورد نیازتان مرتب کنید. همینطور با یک کلیک بر روی کلمه کلیدی مورد نظرتان می‌توانید جزئیات بیشتری از آن را (در صفحه Explore by Keyword) مشاهده کنید. همچنین امکان انتخاب کلمات کلیدی و افزودن آنها به کمپین‌های موجود و یا لیست دیگری نیز وجود دارد.

شما برای شروع کمپین‌هایتان می‌توانید ابتدا همه کلمات کلیدی مورد نظرتان را در لیستی اضافه کنید و پس از بررسی،‌ کلمات کلیدی که برایتان اهمیت بیشتری دارند را به کمپین‌هایتان اضافه کنید. برای انتخاب کلمات کلیدی این مقاله را نیز بخوانید!

مساله ای‌ که در مورد کلمات کلیدی باید توجه کنید این است که در کل می‌توانید تا 5000 کلمه کلیدی در حساب Moz Pro خود وارد کنید.

SERP Analysis

بخش تجزیه و تحلیل SERP تکرار نتایج صفحه جستجوی گوگل است،‌ البته با اطلاعاتی بیشتر که مورد علاقه سئوکاران است.

اگر سایت شما جزو لینک‌های صفحه اول (یا با دیدی کمالگرایانه‌تر جزو 3 لینک ابتدای صفحه) نیست، احتمالا مقایسه اطلاعات سایت‌هایی که رتبه بهتری دارند،‌ می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که در چه مسیری گام بردارید. برای رسیدن به رقبا بر روی page authority و domain authority تمرکز کنید، اساس این معیارها بر پایه لینک‌های کسب شده توسط دامنه و صفحه است و همچنین تعداد اشتراک‌گذاری‌ها در شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند فیسبوک.

این ابزار همچنین نشان می‌دهد که برای کلمات کلیدی مربوطه چند تبلیغات گوگل ادوردز در بالا و پایین صفحه نمایش داده می‌شود و یا چه اطلاعات خاص دیگری مانند Rich Snippets (برای مثال نمایش محصولات و بررسی ستاره‌ای آنها) Universal Results (مانند نتایج تصویری) و Knowledge Graph (مانند وضعیت آب و هوا یا تبدیلات نرخ ارز) نمایش داده می‌شود. در واقع گاهی به جای 10 نتیجه تنها 6 نتیجه ارگانیک در صفحات نخست نتایج گوگل نمایش داده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم راهنمای کامل استفاده از اکانت Moz Pro را مطالعه کنید.

Keyword Suggestions: پیشنهادات کلیدواژه

برای یافتن عبارات کلیدی مرتبط با عبارت کلیدی مورد نظرتان می‌توانید از این بخش از ابزار Keyword Explorer استفاده کنید. AdWords keyword planner ، keywordtool.io ، kwfinder.com و seobook.com از ابزارهای دیگری هستند که به صورت تخصصی برای یافتن کلمات کلیدی جدید می‌توانید از آنها استفاده کنید.

همانطور که گفتیم ابزار Keyword Explorer بخشی از سرویس Moz Pro است که یک ابزار سئوی پولی است. برای آشنایی بیشتر با این ابزار مقاله آشنایی با اکانت موز را بخوانید و در صورت تمایل برای خرید اکانت یک ماهه موز از جی ادز اقدام کنید.

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خسته نباشید
اینکه امکان بررسی کلمات در ایران در سایت موز وجود نداره
روی عدد mounthly volume تاثیری نداره ؟
بنظر میاد اصلا عدد درستی نمیده

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.