محتوای خوب برای وبلاگ

چگونه محتوای وبلاگ را سئو کنیم؟

هر کسب و کاری به خوبی از اهمیت رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو آگاه است. صرف نظر از اینکه شرکت شما B2B است یا B2C، صنعتی که در آن کار می کنید و بودجه ای که در اختیار دارید، اولین چیزی که باید بدانید این است که مخاطبان شما به دنبال راه حل مشکلات خود هستند. و از طریق موتورهای جستجویی همچون گوگل یا بینگ برای حل مشکلات خود به سایت ها می‌روند. به همین دلیل سئو وبلاگ و سایر صفحات سایت اهمیت بسیاری دارد.

برخی از افراد بر این باورند که الگوریتم هایی که برای رتبه بندی سایت ها به کار می روند، فراتر از درک ما عمل می کنند، اما در واقعیت چنین نیست.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو تاکتیکی است که هر کسب و کاری می تواند آن را به خوبی انجام دهد. گام بزرگی که برای بهینه سازی سایت کسب و کارتان می توانید انجام دهید ایجاد وبلاگ آن است.

با اینحال، همانند سایر جنبه های سئو، باید درک درستی از تلاش های خود داشته باشید و بدانید چه چیزی برای شما و مخاطبان‌تان ارزشمند است. نگران نباشید. ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد. در این مقاله قصد داریم ستون های سئویی که باید بر روی وبلاگ های خود اعمال کنید را بیان نماییم.

کار خود را با یک نام دامنه عالی آغاز کنید

زمانی که می خواهید نام دامنه ای برای وبلاگ خود انتخاب کنید، مواردی وجود دارد که باید به ذهن بسپارید. اولین موردی که باید در نظر داشته باشید این است که نام دامنه به راحتی قابل تغییر نیست. سئو وبلاگ برای شروع کار ایده آل است.

به همین خاطر، اگر می خواهید وبلاگ خود را به برند فعلی تان مرتبط سازید، اطمینان حاصل نمایید که وبلاگ‌تان نام برندتان را به همراه دارد.

اگر به عنوان یک کارآفرین فعالیت خود را به تازگی آغاز کرده اید بهتر است نام برند خود را مدنظر قرار دهید. اگر مطمئن نیستید، به دنبال نام دامنه منحصر به فردی باشید که ارزش، احساسات و کیفیت منحصر به فردی از برنامه های صنعت شما را به اشتراک می گذارد.

زمانی که جلسات طوفان فکری را برگزار می کنید و گزینه های خلاقانه متعددی را مدنظر قرار می دهید فراموش نکنید که با شرایط ضروری بارها و بارها مواجه خواهید شد و آن هم بیان شفاهی نام دامنه است.

نام دامنه را کوتاه انتخاب کنید. این نام باید به گونه ای باشد که به خاطرسپاری آن آسان گردد. همین امر موجب می شود بازدیدکنندگان بیشتری به سمت سایت روانه شود.

می توانید به کمک نام دامنه از برخی از شرایط ناگوار پیشگیری کنید. مثلا ممکن است اطلاعات تماس خود را در وبلاگ بیان نمایید اما کاربر به خاطر نام دامنه ای که دارید آن را فراموش کند. نکته های فنی که برای نام دامنه خود می توانید مدنظر داشته باشید به شرح زیر است:

  • قرار دادن کلمات کلیدی در نام دامنه زمانی مفید خواهد بود که برای برند شما معنادار باشد. به اجبار از این کلمات استفاده نکنید در غیر اینصورت جریمه خواهید شد.
  • استفاده از خط فاصله را کمتر کنید. اینکار به سئو آسیب می زند و به خاطر سپاری آن را دشوار می سازد.
  • اطمینان حاصل نمایید که نام دامنه شما با نام های فعلی مشابه نیست و به سئوی سایت آسیبی وارد نمی کند.

کلمات کلیدی که می خواهید بر روی آن تمرکز داشته باشید را شناسایی کنید

من همیشه دوست دارم هر پروژه بزرگی را با یک برنامه مستحکم آغاز کنم. بهترین روش برای آغاز کار انتخاب کلمات کلیدی است که می خواهیم هدف قرار دهیم.

با اینکه کلمات کلیدی که انتخاب می کنید به صنعت و موضوع سایت بستگی دارد، اما پیدا کردن واژه هایی که می تواند بیشترین مزیت را برای شما به همراه داشته باشد بسیار مهم است. بهتر است از الگوی ساده زیر تبعیت کنید:

  • به رقبای خود نگاه کنید تا ببینید چه چیزی را هدف قرار می‌دهند.
  • در مورد کلمات کلیدی که با سایر رقبا متفاوت است تصمیم گیری کنید. دوست دارید در چه حوزه ای خاص باشید؟
  • بر روی بودجه کلمات کلیدی تصمیم گیری کنید و بر اساس آن تبلیغات کنید.

کلمات کلیدی بخش بزرگی از رتبه بندی سایت و وبلاگ را تشکیل می دهد. به همین خاطر باید مطمئن شوید کلمات درستی را انتخاب می کنید و از آن ها در وبلاگ استفاده می نمایید.

محتوای عالی ایجاد کنید

بخش نهایی سئو، ایجاد محتوای با کیفیت است. از لحاظ فنی، این موضوع به معنای نگه داشتن چگالی کلمات کلیدی بین 2 و 4 درصد در هر پست است.

هر جایی که توانستید تصویر و فایل های ویدئویی را در محتوای خود بگنجانید. نکته فنی دیگری که باید مدنظر داشته باشید این است که سایر سایت ها تشویق کنید به محتوای شما لینک بدهند. اینکار به ایجاد اتوریتی دامنه کمک می کند.

چیزی که بیشتر اهمیت دارد این است که بتوانید محتوای با کیفیتی برای سئو وبلاگ خود ایجاد کنید. اطمینان حاصل نمایید که وبلاگ شما توسط الگوریتم های جستجو قابل خواندن است.

همچنین باید مطمئن شوید که انسان ها نیز می توانند آن را بخوانند و از طریق آن ارزشی به دست آورند. اینکار به کاربران کمک می‌کند دوباره به سایت بازگردند و باعث ایجاد یک وبلاگ موفق می‌شود.

حرف آخر

به دست آوردن لینک از سایت ها برای سئو وبلاگ کمی دشوار خواهد بود به خصوص اگر متون، تصاویر و فایل های ویدئویی با کیفیتی نداشته باشید.

به خاطر داشته باشید که سایت شما برای انسان ها طراحی شده است. پس باید بر روی نیازهای آنان تمرکز کنید و ارزشی برایشان فراهم نمایید. از خوانندگان خود تبعیت کنید و مطمئن شوید که تمامی تلاش های شما برای ایجاد یک تجربه کاربری عالی و افزایش تعداد کاربران است.

منبع: forbes

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام و درود بر شما و تیم قدرتمند تون

مقاله آموزشی خیلی عالی بود

برایتان آرزوی موفقیت دارم

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.