استراتژی محتوا

برای استراتژی محتوای موفق برنامه ریزی کنید

زیرنویس ویدئوی قسمت بیست و هفتم دوره آموزش سئو:

هر سازمانی متفاوت است. ما در محیط های مختلفی کار می‌کنیم و همگی دارای اهداف مختلفی هستیم. بنابراین استراتژی محتوای ایده آل هر شخص منحصربفرد خواهد بود. اما بدلیل اینکه بفهمیم که کدام استراتژی محتوا به درد ما می‌خورد و کدامیک سودمند نیست، می توانیم نگاهی به برخی اجزای اصلی استراتژی محتوا که برخی سازمان های موفق به اشتراک گذاشته‌اند، بیندازیم.

اولین چیزی که در مورد استراتژی محتوای موفق مورد نیاز است، تعریف اهداف و مقاصد شماست. دانستن آنکه چه کلمات کلیدی را مورد پژوهش قرار داده اید، و انتخاب کرده اید. به دنبال چه مخاطبی هستید و در نهایت از آنها زمانی که وارد سایت شما می‌شوند، چه میخواهید اساس همه کارهایی است که قرار است انجام دهید. این اهداف به شما در گزارش‌دهی و اندازه‌گیری کمک می‌کند و روی نتایجی که به آن‌ها می‌خواهید برسید، یک چشم انداز واقعی قرار می‌دهد.

تعداد زیادی هدف از چیزهایی مانند فروش اینترنتی بیشتر تا تماس های بیشتر و تعداد دنبال کنندگان بیشتر در شبکه های اجتماعی می‌توانید تعریف کنید. اهداف میتوانند وابسته به هر چیزی باشند، ولی بیش از هر چیز بایست منجر به اهداف و مقاصد اصلی نهایی شما شوند.

در مرحله بعد، زمان صرف کنید تا واقعا مخاطبان اصلی خود و نیازهای آنان را بشناسید، شاید اساس استراتژی خود، پژوهش در مورد مخاطبان خود و سپس شناخت خوب آنها باشد تا بتوانید از آنها به خوبی بازاریابی نمایید، دانستن نقش مشتری خود در یک سازمان، مکان آنها، موقعیت جغرافیایی، علایق آنها و رفتار آنها به شما کمک خواهد کرد که جا پای آنها بگذارید و بینش را درون فرایند برنامه ریزی خود وارد کنید.

سومین مرحله اطمینان از این است که چه اشخاصی در سازمان شما، با این مساله درگیر هستند. این چیزی نیست که شما به تنهایی با آن مواجه شوید. بایستی از تمامی افراد، چه مدیر اجرایی‌تان و یا حتی کار آموزتان کمک بگیرید. اگر یک سازمان کوچکتر هستید، حتی میتوانید برونسپاری برخی از این کارها را نیز مد نظر داشته باشید. زمانی که افراد را یافتید، افرادی که درگیر هستند، آنهایی هستند که اشتیاق به کار دارند و به دنبال اشتراک دانسته ها هستند. در مسیر درست قرار دادن افراد در سازمان شما کار چندان ساده ای نیست، اما داشتن یک برنامه مشخص و انتظارات واضح پیرامون اهداف شما میتواند آنها را متقاعد کند که در مسیر درست شما قرار گیرند.

چهارم، بایستی مطمئن شوید که همه اشخاص در سازمان شما یک احترام برای مدیریت اعتبار آنلاین قائل هستند. هر زمان که چیزی را در اینترنت قرار می دهید، آن برای همیشه در اینترنت در کنار نام برند شما قرار خواهد گرفت. نمیتوانید چیزی را که توئیت کرده اید برگردانید و اگر چیزی را به اشتباه منتشر کرده اید، به احتمال زیاد فردی در جایی آن را مشاهده و ذخیره کرده است؛ هر چه که باشد و شما نخواهید در آن بیرون وجود داشته باشد. بسیاری از کسب و کارها امروز دارای سیاست های به خوبی فکر شده ای برای محتوایی هستند که قرار است به عنوان محتوای کمپانی به انتشار درآید، اما بسیاری هنوز این سیاست ها را در اختیار ندارند. اگر می‌خواهید وارد این مسیر شوید، بهتر است زمانی را صرف کنید و تعریف کنید که افراد چه چیزی را می‌توانند منتشر کنند و چه چیزی را نمیتوانند و چه فرایندی نیاز است که دنبال گردد. همیشه به یاد داشته باشید که هر شخصی در اینترنت میتواند مطلبی که از شما منتشر شده را پیدا کند و بخواند. در نهایت، این شهرت شماست که تعیین کننده آن است که آیا یک مشتری بخواهد با شما کار کند و یا خیر.

آخرین چیزی که سازمان های موفق با استراتژی محتوای خود انجام میدهند صرف زمان و نظارت روی تمایلات و گرایشات است. تنها چیزی که در مورد اینترنت قطعی است این است که چشم انداز بازاریابی آنلاین، همواره در حال تغییر است. رقبای جدید هر لحظه ظاهر می‌شوند. رقبای قدیمی، کارهای جدیدی انجام می‌دهند. فضای کسب و کار شما هر روز سریع‌تر از قبل در حال تغییر است و مخاطبان هدف شما نیز همواره در حال تغییر با این تغییرات هستند. این به این معنی است که چیزی که امروز برای شما جواب می‌دهد، لزوما فردا نیز جوابگوی شما نخواهد بود و شما بایست این واقعیت را بپذیرید که اگر قصد دارید چند قدم جلوتر باشید، این یک هدف متحرک است که نیازمند توجه کامل شماست.

دنبال کردن و نظارت روی گرایشات تنها در دست داشتن نبض صنعت خود است. بلکه همچنین چیزهایی مانند تحقیق مجدد روی کلمات کلیدی، بررسی ساختار محتوا و استراتژی اساسی شما یافتن آنچه جدید است و آنچه نیست حفظ رابطه صنتعی داشتن رابطه دائمی با تاثیرگذاران و رهبران صنعتی برای داشتن چشم انداز داخلی و یافتن راه های خلاقانه برای رساندن مجدد این پیام ها به دنبال کنندگان خود می باشد. در حالی که سازمان های موفق تمایل به مثال زدن این نمونه ها دارند، این لیست به هیچ وجه یک لیست کامل نیست. نگاهی به سازمان و اهداف خود بیندازید و سپس موفقیت خود را تعریف کنید.

در دوره آموزش ویدئویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.