پیش‌بینی آینده کمپین ادوردز

افزایش کانورژن با پرفورمنس پلنر در گوگل ادز

ابزار Performance Planner که به تازگی به گوگل ادز اضافه شده است، به شما برای بهبود عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز کمک می‌کند، تا سرمایه‌ای که برای تبلیغات گوگل در نظر گرفته‌اید بیشترین بازدهی را بدست بیاورید.

با ابزار پرفورمنس پلنر برای بهبود کارایی تبلیغات‌تان برنامه‌ریزی کنید

برنامه‌ریزی اولین قدم حیاتی در دستیابی به موفقیت از طریق گوگل ادز است.

دیجیتال مارکتینگ به طور پیوسته در حال گسترش است، تا به کسب و کارهایی مانند کسب و کارهای شما کمک کند تا با مشتریان بیشتری در ارتباط باشند.

با برنامه‌ریزی پیشرفته برای بودجه ماهانه خود در Google Ads می‌توانید اطمینان کسب کنید که وقتی افراد به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند، تبلیغات شما در معرض دید آنها قرار می‌گیرد تا بیشترین تبدیل را به دست بیاورید و به شاخص های کلیدی عملکردتان (KPIs) دست بیابید.

با برنامه ریزی پیشرفته بودجه تبلیغاتی، شما می‌توانید:

  • پتانسیل مصرف بودجه کمپین‌‌های فعلی گوگل ادزتان را برای آینده پیش‌بینی کنید، تا تصمیمات بهتری برای تعیین و تغییر بودجه کمپین‌ها بگیرید.
  • از فرصت‌های فصلی بهره‌مند شوید تا بتوانید درآمدتان را افزایش دهید.
  • بید و بودجه کمپین‌های جدیدتان را به نحوی تعیین کنید که بیشترین بازگشت سرمایه ROI را داشته باشید.
  • فرصت‌های جدیدی را برای افزایش حجم فروش خود از طریق گوگل ادز پیدا کنید.

تا به حال از خود این سوالات را پرسیده‌اید؟

 پرفورمنس پلنر

Performance Planner جدیدترین ابزار Google Ads است که به شما کمک می‌کند، به پاسخ سوالات بالا برسید و بودجه تبلیغاتی مورد نیاز برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود را تعیین کنید.

Performance Planner در گوگل ادز چیست و چگونه کار می‌کند؟

Performance Planner ابزار جدید برای پیش‌بینی آمار در گوگل ادز است که به شما کمک می‌کند تا بودجه ماهانه، فصلی و سالانه کمپین‌هایتان را بررسی کنید و همچنین بازده سرمایه‌گذاری خود را بهبود دهید.

این ابزار Bid بهینه و بودجه متوسط ​​روزانه را برای کمپین‌های شما طوری پیشنهاد می‌کند که بتوانید تعداد تبدیل‌های بیشتری را در آینده بدست آورید.

اگر در کمپین هایی که در حال حاضر اجرا می‌کنید تغییری ایجاد نکنید، پرفرمنس پلنر آنچه در دوره آینده می‌توانید به آن دست یابید را پیش‌بینی می‌کند. این پیش بینی با نقطه خاکستری نشان داده شده است.

افزایش کارایی کمپین گوگل ادز

Performance Planner چگونه کارایی کمپین‌ها را پیش‌بینی می‌کند؟

هر هفته میلیاردها جستجو در گوگل انجام می‌شود، که این جستجوها پشتوانه‌ای برای افزایش دقت پیش‌بینی‌ها Performance Planner هستند. همچنین گوگل آمار دقیقی از تبلیغات کلمات کلیدی مختلف در طول سال دارد که این اطلاعات شامل نرخ کلیک، میزان هزینه پیشنهادی تبلیغ کننده، رقبا، لندینگ پیج و میزان سرچ کلمات کلیدی در ساعات مختلف روز است.

گوگل ادز از ترکیب هیستوری اکانت گوگل ادز و یادگیری ماشین برای تقویت پیش‌بینی‌ها استفاده می‌کند. در گوگل ادز، برای استفاده از ابزارهای پیش‌بینی بایستی داده‌های اکانت‌تان از سطح خاصی بیشتر باشد. (مثلا برای استفاده از پرفورمنس پلنر برای کمپین سرچ، بایستی حداقل هفت روز از شروع کمپین‌تان گذشته باشد و در هفته گذشته حداقل 3 کلیک خورده باشد.)

چگونه از Performance Planner استفاده کنیم؟

برای شروع بایستی پس از ورود به صفحه Performance Planner اقدام به ایجاد یک پلن جدید ایجاد کنید. بهتر است همه کمپین‌های تبلیغاتی را به یک پلن اضافه نکنید. چرا که کمپین‌های مختلف اغلب اهداف بازاریابی متفاوتی دارند و هزینه به ازای هر کانورژن در کمپین‌های مختلف متفاوت است.

ایجاد پلن

با توجه به اینکه پیش‌بینی‌ها بر اساس اطلاعات اخیر کمپین است، پیش‌بینی‌های مربوط به آینده نزدیک دقیق‌تر از پیش‌بینی‌های آینده دورتر است. هنگام ایجاد پلن جدید، دوره پیش‌بینی و معیاری که می‌خواهید تاثیر تغییر آن بر هزینه کمپین بررسی شود را باید انتخاب کنید.

در صورتی که هیچ کانورژنی در هفته گذشته ایجاد نشده باشد، امکان ایجاد پلن پیش‌بینی بودجه با متریک Conversions نخواهیم داشت. همچنین در صورتی که کمپین اپلیکیشن اجرا کرده باشید، می‌توانید پیش‌بینی‌ها را بر اساس تعداد نصب مشاهده کنید.

خوب بیایید به نحوه پیش‌بینی در Performance Planner نگاهی بیاندازیم:

کاوش پیش بینی ها

نمودار فوق مربوط به پیش‌بینی چگونگی افزایش و کاهش تعداد کانورژن‌ها در صورت افزایش و کاهش میزان افزایش مصرف کمپین است. نقطه خاکستری انتخاب شده بر روی نمودار، پیشبینی تعداد کانورژن‌ها و هزینه بر اساس تنظیمات فعلی کمپین را نشان می‌دهد. با کلیک بر روی هر بخشی از نمودار آبی رنگ می‌توانید پیش‌بینی میزان کانورژن، هزینه هر کانورژن و کل مصرف را مشاهده کنید.

اگر هنوز نسبت به راه اندازی ردیابی کانورژن در گوگل ادز اقدام نکرده‌اید، می‌توانید مقاله مربوط به Conversion Tracking را در وبلاگ جی‌ادز مشاهده کنید.

شرایط استفاده از Performance Planner برای کمپین ها

  • کمپین‌های سرچی که از استراتژی های هزینه گذاری manual cpc, enhaced cpc, maximize clicks, ROAS, CPA استفاده کنند.
  • کمپین‌هایی که حداقل 72 ساعت از زمان اجرای آنها گذشته باشد.
  • حداقل 3 کلیک طی 7 روز گذشته دریافت کرده باشند.
  • کمپین‌هایی که حداقل یک کانورژن (در صورت استفاده کمپین از کانورژن) طی 7 روز گذشته دریافت کرده باشند.

Performance Planner چه تغییراتی را پیشنهاد می‌کند؟

وقتی از Performance Planner برای ایجاد یک پلن استفاده می‌کنید، یکی از پیشنهادات زیر برایتان پیشنهاد می‌شود:

برای کمپین‌های منوال (CPC) یا کمپین‌های Enhanced CPC

میانگین بودجه روزانه و میزان مقیاس‌پذیری (scale) در هزینه پیشنهادی (مقیاس‌پذیری 1.5 به معنی 50٪ افزایش در هزینه پیشنهادی هست.)

در کمپین‌های Maximize Clicks و Maximize Conversions

میانگین بودجه روزانه پیشنهاد می‌شود.

در کمپین‌های Target CPA و Target return on ad spend (ROAS)

متوسط بودجه روزانه و مقدار Target CPA یا Target ROAS پیشنهاد می‌شود.

نکته:

عوامل خارجی غیرقابل پیش‌بینی زیادی می‌توانند در مزایده‌های پویای گوگل ادز دخیل شوند. این موضوع نشان می‌دهد که پیش‌بینی‌های پرفرمنس پلنر ممکن است با آنچه اتفاق می‌افتد مغایرت داشته باشد. بنابراین نظارت مداوم بر عملکرد و بهینه سازی کمپین‌ها در راستای رسیدن به اهداف کمپین بسیار مهم است.

چگونه می‌توانیم تغییرات پیشنهادی گوگل را مشاهده و پیاده‌سازی کنیم؟

تغییرات پیشنهادی برای دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده را می‌توانید از بخش Download بارگیری و مشاهده کنید.

دانلود خلاصه پلن

تغییرات را هم می‌توانید دستی اعمال کنید و هم می‌توانید از طریق آپلود در Google Ads Editor اعمال کنید.


سوالات متداول

در حال حاضر امکان استفاده از این ابزار گوگل ادز برای کمپین‌های سرچ، دیسپلی و اپلیکیشن وجود دارد.

در بخش Recommendations پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد فعلی کمپین ارایه می‌شود، در حالی که در بخش پرفورمنس پلنر ایده‌هایی برای بهبود کارایی کمپین در آینده و با توجه به داده های فعلی ارایه می‌شود.

بلی. استفاده از این ابزار برای اکانت های mcc نیز امکان‌پذیر است.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.