متریک‌های پیش‌بینی کننده و پردیکتیو آئودینس در پراپرتی‌های GA4 – قسمت 18

در قسمت قبلی از این سری آموزش‌ها به بررسی قابلیت آئودینس بیلدر در پراپرتی‌های GA4 می‌پردازیم.

استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساختار جی ای 4 یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌هایی است که گوگل به خوبی توانسته آن را در نسخه جدید ابزار محبوب آنالیتیکس به کار ببرد. متریک‌های پیش‌بینی کننده و پردیکتیو آئودینس از همین قابلیت‌های کاربردی می‌باشند که امکان پیش‌بینی رفتار کاربران در آینده را برای شما ممکن می‌کنند.

متریک‌های پیش‌بینی کننده

با استفاده از متریک‌های پیش‌بینی کننده می‌توانید کاربران و رفتارهای آنان بر روی سایت که احتمالا به خرید و یا تکمیل سفارش منجر می‌شوند را شناسایی کنید. این مورد به شما کمک می‌کند تا کاربرانی را فیلتر کنید که احتمال تکمیل سفارش از سمت آن‌ها در 7 روز آینده بیشتر از سایرین می‌باشد.

در حال حاضر 3 متریک پیش‌بینی کننده وجود دارند که در جی ای 4 پشتیبانی می‌شوند:

Purchase probability: این مورد کاربرانی را مشخص می‌کند که در 28 روز گذشته در سایت شما فعال بوده و احتمال خرید از سمت آن‌ها در 7 روز آینده بالا می‌باشد.

 Churn probability: این احتمال کاربرانی را مشخص می‌کند که در 7 روز گذشته فعال بوده‌اند؛ اما احتمالا در 7 روز آینده هیچ گونه فعالیتی در سایت شما نخواهند داشت. 

Predicted revenue: این متریک، یک پیش بینی از تمام خریدهای 28 روز آینده کاربری که در 28 روز گذشته در سایت شما فعال بوده است انجام داده و درآمد احتمالی این خرید‌ها را به شما نمایش می‌دهد.

پردیکتیو آئودینس

پردیکتیو آئودینس به منظور ساخت مخاطبان در جی ای 4 استفاده شده و این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا لیستی از مخاطبانی ایجاد کنید که احتمال تکمیل یک رفتار در سایت از سمت آن‌ها بالا می‌باشد.

ساخت پردیکتیو آئودینس در جی ای 4

این موارد لیستی از کاربرانی است که می‌توانید از آن‌ها برای ساخت Predictive audiences استفاده کنید:

  • Likely 7-day purchasers: کاربرانی که احتمال حرید کردن آن‌ها در 7 روز آینده بالا می‌باشد.
  • Likely first-time 7-day purchasers: کاربرانی که احتمالا در 7 روز آینده خرید اول خود را انجام می‌دهند.
  • Likely 7-day churning users: کاربران فعالی که احتمالا قرار نیست در 7 روز آینده از وبسایت شما بازدید کنند.
  • Likely 7-day churning purchasers: کاربرانی که خرید خود را انجام داده و احتمالا در 7 روز آینده از سایت شما بازدید نخواهند کرد.

در این قسمت از سری آموزش‌های جی ای 4 کریستا سیدن به همراه مت والتر مدیر محصول گوگل، نحوه استفاده از متریک‌های پیش‌بینی کننده و ساخت پردیکتیو آئودینس را برای ما تشریح می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم این ویدئو را تا انتها تماشا کرده تا با قابلیت‌ها و کاربردهای این گزینه‌ها در جی ای 4 به خوبی آشنا شوید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.