آئودینس بیلدر در پراپرتی‌های GA4 – قسمت 17

در قسمت قبلی از این سری آموزش‌ها به بررسی نحوه اتصال اکانت گوگل ادز به آنالیتیکس می‌پردازیم.

در جی ای 4 عنوان مخاطبان به گروه‌هایی از کاربران نسبت داده می‌شود که در یک بازه زمانی مشخص، دارای ویژگی‌های مشترکی می‌باشند. گزینه Audiences در نسخه جدید ابزار محبوب آنالیتیکس این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا کاربران را بر اساس معیارها و متریک‌های مختلف و یا ایونت‌های مشخصی که برای کسب‌وکار شما دارای اهمیت هستند دسته‌بندی کنید.

این موارد مثال‌هایی از انواع گروه‌های مخاطبانی هستند که می‌توانید آن‌ها را برای پراپرتی‌های خود در جی ای 4 داشته باشید:

  • US audiences: کاربرانی که لوکیشن آن‌ها مربوط به کشور ایالات متحده می‌باشد.
  • Mobile audiences: کاربرانی که با استفاده از دستگاه‌های موبایل خود از سایت یا اپ شما بازدید کرده‌اند.
  • Purchases: کاربرانی که سفارش خود را تکمیل کرده‌اند.

وقتی که جی ای 4 شروع به دریافت دیتا از کاربران می‌کند؛ در صورتی که این کاربران با ویژگی‌های تعریف شده برای هر دسته از مخاطبان تطابق داشته باشند؛ در گروه هان مخاطبان دسته‌بندی می‌شوند. اما اگر آخرین دیتاهای جمع‌آوری شده توسط جی ای 4 نشان دهد که دیگر این کاربران با دسته‌های موردنظر تطابق ندارند؛ دیگر جزو آن دسته از مخاطبان محسوب نمی‌شوند.

توجه داشته باشید؛ یک کاربر می‌تواند همزمان در چندین گروه از مخاطبان دسته‌بندی شود. به عنوان مثال اگر یک کاربر از ایالات متحده با دستگاه موبایل خود از سایت شما بازدید کرده و در آخر سفارش خود را هم در سایت شما تکمیل کرده باشید؛ در تمام گروه‌های مخاطبانی که در بالا عنوان کردیم دسته‌بندی می‌شود.

جالب است بدانید که از لیست مخاطبانی که در جی ای 4 دارید می‌توانید در گوگل ادز نیز استفاده کنید. اگر اتصال اکانت گوگل ادز به GA4 را انجام داده باشید؛ می‌توانید لیست مخاطبان خود را در shared library این پلتفرم مشاهده کرده و از آن‌ها در کمپین‌های تبلیغاتی خود استفاده کنید.

توجه داشته باشید که اضافه کردن مخاطبان در جی ای 4 دارای محدودیت بوده و در هر پراپرتی تنها می‌توانید 100 مخاطب داشته باشید.

تمپلیت‌های مخاطبان در GA4

اما برای ساخت مخاطبان در جی ای 4، گوگل یک سری تمپلیت‌های از پیش ساخته شده‌ای را در اختیار کاربران قرار داده است که دارای معیار‌ها و ویژگی‌های مشخصی هستند. شما می‌توانید از این تمپلیت‌ها برای ایجاد گروه‌های خاصی از مخاطبان استفاده کرده و از آن‌ها در جهت پیشبرد استراتژی‌های مارکتینگ خود استفاده کنید. البته که در جی ای 4 گوگل این امکان را برای مخاطبان فراهم کرده است تا گروه‌های مخاطبان خود را از صفر و بدون نیاز به استفاده از این تمپلیت‌ها ایجاد کنند.

این موارد تمپلیت‌های مختلفی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای ساخت مخاطبان در جی ای 4 استفاده کنید:

  • Demographics
  • Technology
  • Acquisition

تمپلیت Demographics

این تمپلیت دارای دایمنشن‌های مختلفی همچون سن، جنسیت، زبان، لوکیشن و علایق کاربران است که این امکان را در اختیار کاربران جی ای 4 قرار می‌دهد تا مخاطبان خود را بر اساس این فاکتورها ایجاد کنند. در این تمپلیت گوگل تنظیمات مختلفی را جای داده  است که با استفاده از آن‌ها می‌توان لیست دقیق‌تری از مخاطبان هدف ایجاد کرد.

تمپلیت دموگرافیکز

تمپلیت Technology

این پلتفرم نیز دارای دایمنشن‌های پلتفرم کاربران، نسخه سیستم عامل، نوع دستگاه، برند دستگاه، و مدل تلفن همراهی می‌باشد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید لیستی از مخاطبان موردنظر خود در جی ای 4 را ایجاد کنید. همانند مورد قبلی، در این تمپلیت نیز می‌توانید از تنظیمات مختلفی که برای شما قرار داده شده‌اند استفاده کرده تا به درستی مخاطبان هدف خود را مشخص کنید.

تمپلیت تکنولوژی

تمپلیت Acquisition

با استفاده از این تمپلیت می‌توانید مخاطبان خود را بر اساس سورس‌ها و کانال‌های بازاریابی که از آن‌ها آمده‌اند ایجاد کنید. به عنوان مثال می‌توانید لیستی از مخاطبانی ایجاد کنید که از طریق ننتایج ارگانیک وارد سایت شما شده و از آن بازدید کرده‌اند. در این مورد نیز گزینه‌های مختلفی از تنظیمات وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای فیلتر کردن مخاطبان هدف خود استفاده کنید.

در این قسمت از سری آموزش های جی ای 4 کریستا سیدن به همراه مت والتر مدیر محصول گوگل، نحوه ساخت مخاطبان در جی ای 4 را برای ما تشریح کرده و توضیح می‌دهند که چگونه می‌توان از آن‌ها برای اهداف مارکتینگ استفاده کرد. پیشنهاد می‌کنیم حتما تا انتهای این ویدئو را مشاهده فرمایید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.