مشاهده نتایج صفحات جستجو

مشاهده صفحه نتایج جستجو – دوره آموزش سئو

زیرنویس ویدئوی قسمت سوم دوره آموزش سئو:

قبل از اینکه روی نمایش وبسایت شما در نتایج موتورهای جستجو کار کنیم مهم است که شکل ظاهری نمایش نتایج جستجو را بدانیم. با وجود اینکه موتورهای جستجوی متعددی در سراسر دنیا وجود دارند و دارای تفاوتهای مشخصی نیز هستند خصوصیات مشترک معمولی نیز بین آنها وجود دارد، که صفحه نتایج ممکن است داشته باشند.

چیزی که احتمالا در نتایج جستجو نظر شما را به خود جلب می‌کند، لیست پولی می‌باشد. لیست پولی با لیست های ارگانیک یا طبیعی که ما در تلاش های سئو خود روی آنها تمرکز میکنیم، متفاوت میباشند. این لیست های پولی در واقع تبلیغات هستند برنامه هایی مانند گوگل ادوردز یا مایکروسافت بینگ ادز به آگهی دهندگان اجازه پیشنهاد دادن و قرار دادن این تبلیغات در صفحات جستجو را می‌دهند.

یک صفحه نتایج جستجو معمول دارای ده نتیجه ارگانیک است، که به صفحات مختلفی لینک می‌شود. هر صفحه ممکن است کمی متفاوت باشند اما آنها حداقل یک تیتر یک توضیح و یک آدرس قابل مشاهده دارند. مهم است که شکل این اجزا را بدانیم به این خاطر که در ادامه دوره این المان ها را بهینه و تغییر می‌دهیم، که ممکن است برای هر نتیجه به نمایش در آیند.

نکته مهمی که بایستی به آن اشاره کنیم این است که اینترنت از زمانی که موتورهای جستجو ظهور کرده اند، تغییر فراوانی داشته است و محتواهای فراوانی در سراسر وب وجود دارند که فرای نوشته و صفحات ساده وب هستند. موتورهای جستجو کار خود را به خوبی انجام داده اند. همچنان که ما نتایج را مشاهده میکنیم آنها همچنین نتایجی مانند ویدئو، عکس، اخبار محصولات و نقشه را روی نتایج به نمایش در می آورند. یک راه معمول برای توصیف این است که ما در حال حاضر یک صفحه با ترکیبی از نتایج در اختیار داریم که شامل محتواهای مختلف است.

برخی اوقات این نتایج ترکیبی شامل چند کلیپ ویدئویی مرتبط با عبارت جستجو شده می‌باشد یا ممکن است لیستی از کسب و کارهای محلی روی نقشه به شما نشان دهد، ممکن است گروهی از عکس‌ها یا مکان‌ها برای یک محصول که می‌توانید بخرید باشد.

نشانه های اجتماعی به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد که نتایج شخصی سازی شده بیشتری را در اختیار شما قرار دهد مانند مقالات خبری که دوستان شما به اشتراک گذارده اند. این نتایج به طرق مختلفی بر اساس آنچه که موتورهای جستجو فکر می‌کنند که مرتبط و مناسب با عبارت جستجو شده توسط کاربر است به نمایش در می آیند.

در برخی نتایج جستجو یک سری نتایج به شکل پیوسته به نمایش در می آیند برخی نیز ممکن است دارای نتایج بهبود یافته مانند نمودار آگاهی گوگل باشند. این نتایج از منابع مختلفی مانند ویکی پدیا، فری‌بیس یا کتاب واقعیات سازمان جاسوسی آمریکا به عنوان پاسخ آنی به عبارت کپی شده کاربر می باشد.

نکته مهمی که بایستی به خاطر بسپاریم این است که شما فرصت های فراوانی برای به نمایش در آمدن محتوای خود در صفحات نتایج جستجو دارید و هر چه بیشتر از چگونگی کار این موتورها و تصمیم آنها برای نمایش نتایج به کاربران آگاه گردید، بیشتر متوجه خواهید شد که چطور محتوای خود را در بالای محتوای دیگران قرار دهید.

در دوره آموزش ویدئویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.