سئو چیست

#2 دوره آموزش سئو – بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

زیرنویس ویدئوی قسمت دوم دوره آموزش سئو:

بطور ساده، بهینه سازی موتورهای جستجو فرایند بهبود درون و بیرون وبسایت شما در جهت نمایش بیشتر در نتایج موتورهای جستجو و در نهایت کلیک بر روی وبسایت شما است که این امر باعث بیشتر یافته شدن شما به دلایل درست و ورود به وبسایت شما می‌گردد.

برای درک بهتر اینکه چه بهبودهایی روی نتایج موتورهای جستجو تاثیر خواهد داشت بیایید یک قدم به عقب برداریم و نگاهی به اهداف موتورهای جستجو بیندازیم. در اصل، تمامی موتورهای جستجو در تلاش برای یافتن و درک کردن تمامی محتواهایی هستند که در اینترنت وجود دارند و به سرعت بتوانند نتایج مرتبط و معتبر را بر اساس هر عبارتی که کاربر جستجو می کند به او نشان دهند.

ابتدا بیایید راجع به ارتباط صحبت کنیم زمانی که یک کاربر درباره چیزی جستجو میکند مانند هتل های کالیفرنیا موتورهای جستجو قصد نمایش لیستی از نتایج را دارند که مرتبط به موضوع هتل های کالیفرنیا هستند موتورهای جستجو تمامی وبسایتهایی که مشاهده کرده اند را تجزیه و تحلیل میکنند و مواردی که معتقد هستند.

به موضوع هتل های کالیفرنیا مرتبط است را برمیگزینند آنها این مورد را با در نظر گرفتن عوامل مختلفی شامل چگونگی نوشته شدن محتوای شما کدهای استفاده شده توسط شما و سایت های لینک شده با شما در اینترنت، تعیین میکنند تمامی این موارد در یک الگوریتم اختصاصی پیچیده جمع شده اند در انتها، در کسری از ثانیه یک موتور جستجو توانایی رتبه دادن و نمایش تمامی آن سایت ها را بر اساس میزان ارتباط آنها با آنچه کاربر تایپ کرده دارد، در این مورد هتل های کالیفرنیا درک کردن این موضوع بسیار با اهمیت است. به این خاطر که موتورهای جستجو، یک تمایز آشکار بین محتواهایی که مربوط به هتل های کالیفرنیا هستند در برابر محتواهای مرتبط به دیگر عبارات مانند استراحتگاه های ساحلی یا دیگر موارد میدهد موتورهای جستجو تا حدودی قادر به درک ارتباطات معنایی و موضویی بین کلمات و مفاهیم هستند.

مثال دیگری را در نظر بگیرید، “جعبه سگ” یک موتور جستجو میداند که سایت هایی که این محصول را می فروشند به شدت با این عبارت جستجو شده مرتبط هستند اما همچنین میداند که وبسایت هایی که مربوط به نگهداری حیوانات خانگی هستند نیز بسیار با اهمیت هستند همچنین میداند که سایت هایی که تبلیغ غذای حیوانات و اسباب بازی برای سگ ها را انجام میدهند نیز ممکن است با عبارت جستجو شده ارتباط داشته باشند، ولی به مقدار کمتری عامل دیگر تاثیر گذار در موتورهای جستجو، اعتبار میباشد.

به عبارت دیگر، در این دنیای بی قانون اینترنت، در جایی که هر شخصی میتواند مطلبی بنویسد آیا وبسایت شما در اینترنت مورد اطمینان است که موتورهای جستجو، محتوای آن را به کاربران نشان دهند؟ یکی از راه های معمولی که موتورهای جستجو اعتبار یک صفحه یا یک دامنه را تعیین مینمایند، ارزیابی این است که دیگر وبسایت ها چه چیزی در مورد شما میگویند و این با تعداد لینک هایی که در اینترنت به سوی وبسایت شما وجود دارد اندازه گرفته میشود هر لینک را در اینترنت به شکل یک رای میتوانید در نظر بگیرید یک لینک به وبسایت شما مانند این است که بگوییم من به محتوای سایت شما به قدری اطمینان دارم که حاضرم به آن ارجاع بدهم و احتمالا فرستادن ترافیک به سمت وبسایت شما مانند رای اطمینان است و موتورهای جستجو اینها را در زمان خواندن، ارزیابی کردن، ذخیره و امتیاز دهی تمامی صفحاتی که در اینترنت وجود دارد، در نظر میگیرند اما مهم است که از ابتدا بدانیم که این فقط یک فرایند جذب محبوبیت نیست که سعی کنید بیشترین رای را در اینترنت کسب نمایید موتورهای جستجو، محافظت هایی برای جلوگیری از سو استفاده انجام میدهند و تاکید بیشتر آنها روی کیفیت لینک ها می باشد. برای مثال یک موتور جستجو به لینکی بیشتر اطمینان میکند که از یک سایت قابل احترام و وابسته به صنعت یا وبلاگ وابسته به صنعت یا اماکن غیر انتفاعی یا آژانس های دولتی در حیطه کاری شما آمده باشد یک لینکی از یک سایت قدیمی که هیچ ارتباطی به محتوای سایت شما ندارد، آمده باشد مانند چنین نوشته ای است من به هرچیری که بخواهید در ازای پنج دلار لینک میدهم ارزش چندانی برای شما ایجاد نخواهد کرد از نقطه نظر موتورهای جستجو برخی لینک ها از دیگر لینک ها تاثیر بیشتری در ریختن رای ها به سایت شما و تعیین اعتبار شما دارند بنابراین شما کل این سیستم را به عنوان یک دموکراسی وزن دار در نظر میگیرید که برخی رای ها ارزش بیشتری نسبت به دیگر رای ها دارند.

درک میزان اهمیت ارتباط و اعتبار برای موتورهای جستجو به ما کمک میکند تا این عوامل را درک و بهبود بخشیم و در نهایت نمایش بیشتری در موتورهای جستجو داشته و بازدید کنندگان بیشتری به سایت ما سرازیر شوند.

در دوره آموزش ویدیویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

5 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام خیلی ممنون از فیلم های آموزشیتون
کاش امکان دانلود فیلم هارو هم قرار میدادید

سلام.
لینک دانلود همه ویدئوهای دوره در صفحه دوره آموزش سئو قرار گرفته است.
با سپاس از شما دوست عزیز

ممنون عالی بود

سلام ممنونم عالی بود

سلام
لطف دارید دوست عزیز 🙂

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.