انواع محتوا

شناخت انواع محتوا – دوره آموزش سئو

زیرنویس ویدئوی قسمت چهاردهم دوره آموزش سئو:

برای درک محتواهای مختلفی که کاربران و موتورهای جستجو در وب می‌توانند با آن فعل و انفعال داشته باشند، ما نگاهی به سایت Explore California website خواهیم انداخت و قبل از اینکه روی آنچه موتورهای جستجو دوست دارند، تمرکز کنیم، مهم است که برای یک لحظه از این همه گزینه که می‌توانیم برای انسان ها در قالب‌های محتوایی مختلف مهیا کنیم، قدردانی نماییم. در نهایت این انسان ها هستند که بایست آنها را توسط صفحات خود تحت تاثیر قرار دهیم.

خب بیایید یک بررسی سریع از سایت هایی بر اساس محتوا که در وب در دسترس ما هستند، انجام دهیم معمول ترین نوع محتوا در اینترنت محتوای نوشتاری است. ما نوشته‌های کوتاهی در صفحه اصلی Explore California میبینیم که به ما کمک میکند که بدانیم چه محتواهایی را از این سایت انتظار داریم وقتی روی بخش منابع (RESOURCES) کلیک میکنیم، محتواهای نوشتاری بیشتری می یابیم که به گونه های مختلف نمایش داده شده است. تعدادی تیتر و زیر تیتر همراه با پاراگراف‌هایی که به صورت مرتب در طول صفحه قرار گرفته است و حتی یک چک لیست در زیر وجود دارد که توسط نقطه های تو پر سازماندهی شده است و زمانی که روی لینک پرسش و پاسخ در اینجا کلیک میکنیم ما را به صفحه ای حاوی محتوای نوشتاری خواهد برد که توسط یک سری سوالات و پاسخ ها سازماندهی شده است.

تمامی این محتواهای مختلف در فرم های مختلفی نوشته شده است. بنابراین برای کابران و موتورهای جستجو درک این محتوا راحت تر است. از دیگر انواع محتوا در سطح اینترنت عکس‌ها هستند. عکس ها اغلب تاثیر گذاری بیشتری از نوشته در انتقال یک پیام مهم دارند. برای مثال در صفحه ماموریت (MISSION) این سایت، ما ناخودآگاه به این عکس از شخصی که در ساحل ایستاده است توجه می کنیم. این عکس به من در درک تجربه ایستادن در یک ساحل کالیفرنیا و تماشای موج ها کمک میکند، اگر چه که نوشتار این صفحه، دارای سخن یکسانی با عکس است، احساس این پیام از طریق عکس بیشتر منتقل خواهد شد.

ویدئو یکی دیگر از انواع محتوا است که ما در سطح اینترنت با آن سر و کار داریم. اگر به صفحه اصلی برویم و کمی اسکرول کنیم ما یک بخش ویژه در مورد کمپانی روغن زیتون Ojai خواهیم دید که همراه یک کلیپ ویدئویی می باشد. تصاویر ویديویی و صدای ویدئو میتواند کاری انجام دهد که عکس و نوشته نمی‌تواند. اینجا افرادی را میبینیم که واقعا آنجا حضور دارند ما حرکت شاخه را در برابر باد میبینیم و یک شخص واقعی در حال چشیدن روغن زیتون را میبینیم. این باعث می شود که این محتوا بسیار قابل لمس باشد و به ما اجازه میدهد که تقریبا آن را تجربه کنیم.

فرم های خلاقانه دیگری از محتوا نیز وجود دارند. کلیپ های صوتی، انیمیشن های فعل و انفعالی، بازی‌های آنلاین و چیزهای دیگر در دنیای اینترنت. نکته کلیدی در مورد محتوا، تفکر در مورد آن است که کدام محتوا می‌تواند تاثیرگذار، مفید و کمک کننده برای مخاطبان خاص شما باشد. در حالیکه موتورهای جستجو هستند که بازدیدکنندگان را به سایت شما می آورند زمانی که آنجا آمدند، بایست آنها را درگیر نمایید و در نهایت آن ها را به اهداف کسب و کار خود تبدیل نمایید و با استفاده از ترکیب این محتواها مطمئن شوید که به تجربه کاربری کاربران کمک می کند

در دوره آموزش ویدئویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.