شروع کار با پراپرتی GA4 – قسمت 1

 در اولین ویدئو از مجموعه آموزش‌های GA4، یک نگاه کلی به تغییرات و قابلیت‌های جدید این نسخه داشته و پراپرتی‌های جی ای 4 را با هم بررسی می‌کنیم.

اولین موردی که در نسخه جدید ابزار محبوب گوگل آنالیتیکس به چشم می‌خورد؛ بالا رفتن سطح امنیت داده‌ها در آن می‌باشد. امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که گستردگی اطلاعات کاربران در سطح بالایی وجود داشته و با توجه به این موضوع، حفظ امنیت این داده‌ها اهمیت بالایی پیدا می‌کند.

تغییر در تکنولوژی‌های مختلفی مثل کوکی‌ها و همچنین درخواست کاربران برای ارائه شفافیت در رابطه با دیتا‌های منتشر شده خود، باعث شده است تا گوگل در جی ای 4 از یک سری قوانین حفظ امنیت داده استفاده کند که سطح امنیت اطلاعات کاربر را به میزان زیادی بالا می‌برد.

افزایش سطح امنیت داده‌ها در جی ای 4

هم‌زمان با این موضوع جمع‌آوری دیتا از تاچ پوینت‌های مختلف هم در حال افزایش بوده و این موضوع دلیل اصلی سرمایه‌گذاری بیزینس‌های مختلف در این بخش می‌باشد تا به این دیتاها دسترسی داشته باشند. مورد دیگر در این رابطه، گزارش منتشرشده از سمت فوربز می‌باشد که در آن 50 درصد از کسب‌وکارهای مختلف اعلام کرده‌اند که استفاده از آنالیتیکس و دیگر ابزارهای جمع‌آوری دیتا باعث به وجود آمدن تغییرات اساسی در بخش مارکتینگ بیزینس آن‌ها شده است. دقیقاً به همین دلیل است که گوگل سعی کرده است تا با راه‌اندازی نسخه جدید آنالیتیکس، سرمایه‌گذاری خود را در این بخش افزایش دهد.

استفاده از گوگل آنالیتیکس این قابلیت را در اختیار بیزینس‌های مختلف قرار می‌دهد تا یک راه‌حل یکپارچه برای بررسی رفتار کاربران در سایت و یا اپ خود داشته باشند.

چرا جی ای 4 از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد؟

فاکتورهای زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند پراپرتی‌های جی ای 4 کاربرد گسترده خود را برای کاربران عرضه کنند. برخی از این فاکتورها به شرح زیر می‌باشند:

  • هسته مرکزی جی ای 4 با استفاده از تکنیک ماشین لرنینگ ساخته شده است که به صورت اتوماتیک داده‌های کاربردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا کسب‌وکارهای مختلف بتوانند از آن‌ها برای اهداف مارکتینگ خود استفاده کنند.
  • مورد بعد این که در جی ای 4، درک کامل‌تری از چرخه عمر مشتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. از لحظه کلیک کردن مشتریان تا تکمیل خرید و بازگشت دوباره آن‌ها به سایت شما، در تمام لحظات فعالیت کاربران به صورت کامل توسط جی ای 4 بررسی شده و در نهایت داده‌های کاربردی در اخیتار کاربر قرار می‌گیرد.
  • جی ای 4 ساختا پایداری داشته و به خوبی می‌تواند خود را باکسب‌وکار شما وفق دهد. در آینده این ابزار می‌تواند با استفاده از کوکی یا بدون آن عمل کرده و نتایج کاربردی را به کاربران خود ارائه کند. همچین استفاده از تکنیک مدل‌سازی در این نسخه این امکان رو در اخیتار کاربران قرار می‌دهد تا در صورت عدم وجود دیتا کافی، باز هم بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را از مشتریان به دست آورند.

و اما قابلیت‌های جدیدی که قرار است در نسخه جدید آنالیتیکس با آن‌ها روبرو شویم:

  • امکان ادیت کردن ایونت‌های مختلف که به کاربران اجازه می‌دهد تا کانورژن‌ها و ایونت‌های جدید را بدون نیاز به کدنویسی جمع‌آوری کرده و تغییر دهند. این کار می‌تواند با استفاده از رابط کاربری خود جی ای 4 انجام گیرد.
  • مورد بعدی مربوط به وارد کردن دیتا در جی ای 4 می‌شود. در این نسخه می‌توان با استفاده از مژرمنت پروتکل و توسعه دایمنشن‌ها، ظرفیت وارد کردن داده‌ها در آنالیتیکس را افزایش داد.
  • مژرمنت کراس دامین که راه‌اندازی آن در جی ای 4 راحت‌تر شده و اکنون کاربران می‌توانند بدون نیاز به کدنویسی و تنها با استفاده از رابط کاربری جی ای 4 آن را راه‌اندازی کنند.
  • فاکتور جدید گزارش‌دهی Life Cycle که در آن جی ای 4 سیستم گزارش‌دهی داده‌ها را بر اساس چرخه طول عمر مشتری طراحی کرده است.
  • وجود ابزارهای جدید مهاجرت برای انتقال داده‌ها از نسخه یونیورسال آنالیتیکس به جی ای 4 باعث شده است تا کار انتقال دیتا به راحتی انجام شود. همچنین وجود قابلیت Setup Assistant باعث شده است تا تمام تنظیمات و ابزارهای مورد نیاز برای این کار در یک بخش در اختیار کاربران قرار گیرد.

وجود امکانات و قابلیت‌های جدید در ابزار گوگل آنالیتیکس 4 این موضوع را برای ما تداعی می‌کند که قرار است با مجموعه‌ای از ابزارهای کاربردی برای جمع‌آوری داده‌های کاربران مواجه شویم.

و در آخر کاربران برای اطمینان خاطر از حفظ اطلاعات و مهاجرت آسان به جی ای 4 می‌توانند از قابلتی به اسم dual-setup استفاده کنند. این قابلیت این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا در عین کار کردن با پراپرتی‌های نسخه یونیورسال، تغییرات و داده‌ها را در پراپرتی‌های جی ای 4 نیز اعمال کنند.

در قسمت بعدی سری آموزش‌های GA4 می‌توانید با نحوه راه‌اندازی پراپرتی‌های جی ای 4 با جی تگ دات جی اس آشنا شوید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.