پرفکت مانی

پرفکت مانی (Perfect Money) چیست؟ و هر آنچه در مورد آن باید بدانید

1 – پرفکت مانی چیست؟

سیستم پرفکت مانی به مانند پی پال و همچنین وب مانی، یک سیستم پرداخت بر بستر اینترنت می‌باشد. این سیستم به تمام افرادی که در وبسایت perfectmoney.is) perfectmoney.com) دارای حساب کاربری تایید شده هستند، این امکان را می دهد که از فروشگاه های اینترنتی که درگاه پرفکت مانی را دارند، خرید انجام دهند و همچنین امکان انتقال پول از یک حساب پرفکت مانی به حساب دیگر پرفکت مانی قرارداده شده است.

سیستم پرفکت مانی فعالیت خود را از سال 2007 میلادی آغاز نموده است، تا جایی که امروزه در تمامی قاره ها و عمده کشورها به صورت فراگیر فعالیت دارد و توانسته است در بین تمامی سیستم های پرداختی اینترنتی، جایگاه ویژه ایی را به خود اختصاص دهد. این سیستم شرکت خود را در پاناما ثبت نموده است و مرکز فعالیت آن در زوریخ و هنگ کنگ می باشد.

نکته ی امیدوار کننده در مورد سیستم پرداخت پرفکت مانی این است که تحریم های بین المللی علیه کشورمان ایران نیز موجب قطع خدمات این شرکت به ایرانیان نشده است و دارندگان پاسپورت ایرانی می توانند نزد این سیستم، حساب باز کنند و از خدمات انتقال پول و خرید اینترنتی و یا همچنین درگاه پرداخت پرفکت مانی جهت دریافت هزینه فعالیت های فری لنسری و یا هزینه کالا یا خدمات در وب سایت های فروشگاهی خود استفاده نمایند.

هرچند که سیستم پرفکت مانی در مقایسه با سیستم پی پال، فراگیری جهانی کمتری دارد ولی با این حال بنا به دلایل متعددی از قبیل محدودیت های کمتر در انتقال پول، راحتی استفاده و سرعت تراکنش ها، تحریم و … توانسته سهم بسزایی را در سیستم پرداخت های اینترنتی جهانی کسب کند.

در ادامه نحوه ایجاد حساب پرفکت مانی و ویژگی های آن، کاربردها و دیگر خصوصیات این سیستم پرداخت الکترونیکی توضیح داده شده است.

1-1- کاربرد های استفاده از پرفکت مانی چیست؟

  • انتقال پول به هر نقطه‌ی دنیا به هر میزان بدون محدودیت های تحریمی و ردیابی.
  • وارد شدن به دنیای کسب کار اینترنتی بین المللی و انجام خرید اینترنتی از فروشگاه های بین المللی.
  • استفاده از مزایایی چون کارمزد های بسیار پایین و سرعت انتقال بالا در مقایسه با سیستم های انتقال پول بانک به بانک، سویفت و غیره.
  • ایجاد درگاه پرداخت بر روی وبسایت و پذیرش پرداخت های پرفکت مانی، ای-ووچر، بیت کوین، B2B (انتقال حساب به حساب بین المللی)، از طریق فعال سازی درگاه پرفکت مانی در وبسایت خود (تمامی اطلاعات و موارد مورد نیاز جهت نصب درگاه پرفکت مانی در انواع وبسایت های وردپرس، جوملا و .. در صفحه نصب درگاه پرفکت مانی یافت می شود.)
  • خرید دلار، یورو، طلا و بیت کوین از صرافی های بین المللی و داخلی.

2-1- مدارک لازم جهت ساخت اکانت و کیف پول پرفکت مانی چیست؟

ساخت حساب پرفکت مانی بسیار ساده است و تنها با مراجعه به وبسایت perfectmoney.is میتوانید از بخش signup در قسمت بالایی صفحه اقدام به ثبت نام و ایجاد حساب پرفکت مانی نمایید. به هنگام ثبت نام و ایجاد حساب، سیستم از شما یک سری اطلاعات عمومی نظیر نام و ایمیل، محل اقامت، آدرس و کد پستی و شماره موبایل و … می خواهد. همانطور که در بالا نیز توضیح داده شد، پرفکت مانی با آدرس و مشخصات ایرانی هیچ مشکلی ندارد، بنابر این حتما توجه داشته باشید که به هنگام ثبت نام، تمامی مشخصات واقعی خود را وارد نمایید.

بعد همین ثبت نام و بدون verify همه امکانات پرفکت مانی برای شما قابل استفاده است. منتها شما با وریفای کردن اکانت می توانید در تراکنش های خروجی خود کارمزد کمتری به پرفکت مانی پرداخت کنید. در صورتی که اکانت شما وریفای نشده باشد برای هر تراکنش خروجی باید 1.9 درصد کارمزد پرداخت کنید که در صورت وریفای کردن حساب، این عدد نیم درصد خواهد شد.

برای Verify کردن شما می توانید از بخش verification management پروفایل خود، درخواست تایید را بدهید. برای اینکار لازم است اسکن پاسپورت و همچنین مدرکی دال بر محل اقامت که میتواند ترجمه رسمی از فیش آب، برق و .. که مشخصا نام شما و آدرس شما و همچنین کد پستی شما بر روی آن درج شده است را آپلود نمایید. بعد از آپلود و تایید ارسال مدارک از شما شماره موبایل خواسته می شود که میتوانید شماره موبایل خود را وارد کنید. در نهایت فرایند تایید معمولا بین دو تا سه روز کاری (روز کاری: دوشنبه تا جمعه) ممکن است به طول انجامد.

3-1- انواع کیف پول یا والت در حساب پرفکت مانی چیست و چه ارز هایی در حساب پرفکت مانی تعریف شده اند؟

کیف پول و یا والت الکترونیکی در واقع آدرسی است که نشان دهنده موجودی حساب الکترونیکی شما می باشد. در سیستم پرفکت مانی، شما میتوانید چهار نوع کیف پول داشته باشید که شامل والت دلار آمریکا، یورو، طلا و ارز دیجیتال بیت کوین می باشند. لازم به ذکر است که پرفکت مانی برای حساب های تایید شده اجازه داشتن چندین والت(نهایتا 3 تا) از یک نوع را می دهد. یعنی شما میتوانید چندین آدرس والت (کیف پول) دلار و یا یورو و یا طلا و بیت کوین داشته باشید.

موجودی داخل هر کدام از والت ها می تواند به کیف پول دیگر در داخل همان حساب تبدیل شود که البته این امر با نرخ تعیین شده ی پرفکت مانی انجام می شود که معمولا بین 1.5 تا 2 درصد بد تر از نرخ بازار جهانی می باشد. مثلا شما میتوانید موجودی کیف پول دلاری خود را به کیف پول یوروی خود انتقال دهید و نرخ تبدیل از دلار به یورو به تاریخ امروز که مقاله نگارش می شود، در سیستم پرفکت مانی 0.819 است (100 دلار پرفکت مانی = 81.9 یوروی پرفکت مانی) در صورتی که نرخ جهانی عدد 0.835 را نشان می دهد (100 دلار آمریکا = 83.5 یورو). لازم به ذکر است که جفت ارز های قابل تبدیل، شامل تمامی حالات دوگانه سه ارز دلار، یورو و طلا (دلار/یورو/طلا) می باشد و تا این لحظه هنوز پرفکت مانی امکانی برای تبدیل ارز بیت کوین به سه ارز تعریف شده سیستم خود در داخل حساب کاربری را قرار نداده است که البته شما میتوانید در خارج از حساب کاربری خود و توسط وبسایت صرافی های بین المللی و یا داخلی به انتقال و تبدیل ارز ها ی کیف پول های خود اقدام نمایید.

نرخ تبدیل ارزها در پرفکت مانی

به هر حال شما میتوانید چهار نوع کیف پول الکترونیکی یا به اصطلاح e-wallet در حساب پرفکت مانی خود ایجاد کنید که عبارت است از:

  • دلار آمریکا که با آدرس کیف پولی (والت) با فرمت U12345678 نمایش داده می شود،
  • یورو با آدرس کیف پولی (والت) به فرمت E12345678،
  • طلا با واحد اندازه گیری “اونس تروا” که برابر است با ۳۱٫۱۰۳۴۷۶۸ گرم و با آدرس با فرمت G12345678 می باشد،
  • و در نهایت ارز دیجیتال بیت کوین با آدرسی به فرمت B12345678، اقدام نمایید.

همانطور که مشخص است، در ابتدا که کیف پول ها ایجاد شدند، موجودی آنها صفر خواهد بود که برای شارژ کیف پول های خود می توانید با استفاده از روش هایی که در ادامه توضیح داده شده است، موجودی آنها را افزایش دهید.

2- شارژ کیف پول های پرفکت مانی به چه صورت انجام می شود؟

در پورتال پرفکت مانی شش گزینه پایین جهت شارژ کیف پول یا والت در نظر گرفته شده است.

روش های شارژ حساب پرفکت مانی

1-2- شارژ از طریق انتقال سویفت صرفا صاحب حساب پرفکت مانی

در این گزینه کیف پول دلاری و یا یورو می تواند از طریق انتقال سویفت شارژ شوند. کل فرایند بین 3 تا 5 روز کاری زمانبر است و کار مزد آن 0.5 درصد پرفکت مانی+ کارمزد بانک است.

2-2- شارژ از طریق کش دیپازیت

کش دیپازیت، در واقع واریز پول نقد از طریق دستگاه های ATM به حساب مشخص می باشد. اگر در خارج از ایران هستید و یا به هر طریقی دسترسی به این نوع دستگاه ها دارید، می توانید این نوع شارژ کیف پول پرفکت مانی را به عنوان گزینه مناسب در نظر بگیرید.

تبصره: تمامی پرداختی ها از طریق سوییفت و کش دیپازیت از طریق نمایندگان مورد تایید پرفکت مانی انجام می شوند و پرفکت مانی همه مسئولیت ها و کارهای اجرایی را به نمایندگان خود سپرده است. ممکن است برخی از نمایندگان کارمزدهای جداگانه ای نیز درخواست کنند که پرفکت مانی اجازه این کار را به آنها داده است.

3-2- ای-ووچر(e-Voucher)

شارژ کیف پول از طریق ای- ووچر نیز می تواند گزینه دیگری باشد. در این روش شما یک ووچر با کد فعالسازی را در قبال خرید از شخصی که قبلا آن را تهیه کرده است را دریافت می کنید و با وارد کردن عدد ووچر و کد فعالسازی، کیف پول مربوطه خود را شارژ می نمایید. از آنجا که این ووچر از کاربر دیگر پرفکت مانی خریداری می شود به طور حتم با کارمزد های غیر عرف و تعیینی فروشنده ووچر، امکان پذیر خواهد بود.

4-2- پارتنر پرفکت مانی

برای شارژ کیف پول های خود میتوانید از لیستی از صرافی های پارتنر پرفکت مانی نیز استفاده کنید که در این لینک میتوانید این لیست پارتنر های پرفکت مانی را مشاهده نمایید(برای مشاهده می بایستی حساب پرفکت مانی داشته باشید).

5-2- بیت کوین

اگر به بیت کوین دسترسی دارید نیز میتوانید با انتخاب گزینه شارژ از طریق بیت کوین و واریز مقدار مشخصه به آدرس بیت کوینی که در پورتال خود مشاهده می نمایید بدون کارمزد و بصورت آنی کیف پول بیت کوین خود را شارژ نمایید.

6-2- وام از سایر حساب های پرفکت مانی

در این روش شما می توانید با وارد شدن به بخش credit exchange درخواست وام را ارائه دهید و کیف پول خود را شارژ نمایید. ولی بدلیل کارمزد های بسیار بالا و همچنین ریسک بالا تاکیدا پیشنهاد می شود به هیچوجه وارد این بخش از پرفکت مانی نشده و درخواست دریافت وام و همچنین پرداخت وام را ثبت ننماید. در گذشته بسیاری از افراد با طمع کسب سود و … در این معاملات پرفکت مانی ضرر های زیادی را متقبل شده اند.

بطورخلاصه همانطور که در روش های موجود مشاهده می نمایید جهت شارژ کیف پول می بایستی دارای حساب یورو یا دلار در خارج از ایران باشید، یا آشنایی در خارج جهت واریز پول، دسترسی به ارز های دیجیتال بیت کوین داشته باشید و یا می بایستی دسترسی به سایر روش های پرداختی بین المللی را نیازمند هستند. در صورتی که در ایران هستید و روش های گفته شده دسترسی ندارید می توانید از دو سرویس خرید دلار پرفکت مانی و خرید بیت کوین جی ادز استفاده کنید.

3- نقد کردن کیف پول پرفکت مانی از چه روش های امکانپذیر است؟

همانند شارژ کردن پرفکت مانی، برای نقد کردن موجودی کیف پول پرفکت مانی هم، همان 6 گزینه پیش روی شما گذاشته شده است و به صورت معکوس قبل انجام می شود.

نقد کردن موجودی حساب پرفکت مانی

مانند شارژ کردن روش های سوییفت و دریافت نقدی توسط نمایندگان تایید شده پرفکت مانی انجام می شود. در روش ای-ووچر هر شخصی می تواند از طریق حساب خود ای-ووچر تولید کند و آن را به دیگران بفروشد. پارتنرها و روش وام دادن هم می تواند به صورت معکوس روش شارژ کردن که توضیح داده شد انجام شود. در روش نقد کردن از طریق بیت کوین شما می توانید موجودی بیت کوین در کیف پول پرفکت مانی خود را به کیف پول خود در جاهای دیگر و یا کیف پول دیگران منتقل کنید. اما نکته ای که در نقد کردن از طریق بیت کوین وجود دارد این است که کارمزد انتقال برای این کار، نیم درصد است. اگر با سایر کیف پول های بیت کوین کار کرده باشید می دانید این کارمزد بسیار زیاد است و عملا به همین دلیل استفاده از کیف پول بیت کوین پرفکت مانی به صرفه نمی باشد و توصیه می شود در صورتی که با بیت کوین زیاد کار می کنید از کیف پول های دیگر برای نگهداری بیت کوین های خود استفاده کنید.

باز به مانند روش شارژ کردن، برای نقد کردن حساب پرفکت مانی نیاز به حساب های خارجی وجود دارد. در صورتی که در ایران هستید و این دسترسی ها را ندارید می توانید از سرویس فروش دلار پرفکت مانی جی ادز استفاده کنید.

4- نحوه انتقال پول در بستر پرفکت مانی به چه صورت هست؟ انتقال از حساب و کیف پول پرفکت مانی به حساب پرفکت مانی دیگری چگونه انجام می شود؟

انتقال پول از یک حساب پرفکت مانی به یک حساب پرفکت مانی دیگر به سادگی با وارد شدن به بخش Send Money و انتخاب کیف پول مبدا و آدرس کیف پول مقصد و تعیین مقدار تراکنش انجام می شود.

همچنین روش های دیگری نیز نظیر انتقال پول به آدرس ایمیل (در صورتی که شخص مقابل حساب پرفکت مانی نداشته باشد) و انتقال به شماره موبایل نیز جزء گزینه های انتقال پول پرفکت مانی می باشند که عملا برای ما ایرانی ها امکان پذیر نیست.

سیستم های پرداخت زمان بندی شده نیز در بستر پرفکت مانی گنجانده شده است، بدین صورت که اگر شما واریزی های روزانه و یا ماهیانه دارید میتوانید از بخش scheduled payments با مشخص کردن جزئیات، این نوع تراکنش ها را انجام دهید.

لازم به ذکر است که بهنگام هر تراکنشی نیاز به توضیحات داشت، توصیه می شود توضیحات مربوطه را حتما بنویسید زیرا که بعد ها ممکن است بمنظور ردیابی و قوانین پول شویی و غیره لازم شود.

1-4- کارمزد های انتقال پرفکت مانی چه میزان هست ؟

  • شارژ کیف پول: انتقال بصورت کش دیپازیت و یا انتقال از بانک کارمزد کل = 0.5 درصد مبلغ + کارمزد بانک
  • شارژ بیت کوین: کارمزد صفر درصد
  • نرخ تبدیل ارز بین کیف پول ها در یک حساب: کارمزد بین 1.5 تا 2.2 درصد (کارمزد بصورت پنهان و در نرخ تبدیل اعمال می شود)
  • انتقال از پرفکت مانی به حساب یا کارت بانکی: کارمزد 2 درصد +کارمزد بانک
  • انتقال از یک حساب پرفکت مانی به حساب دیگر پرفکت مانی: کارمزد 0.5 درصد برای حساب های تایید شده و 1.99 درصد برای حساب های تایید نشده (پیشنهاد می شود قبل از دریافت تایید حساب، هیچگونه تراکنشی انجام نشود زیرا که ممکن است برای بررسی تراکنش، حساب فریز و یا معلق شود و یا انتقال با وقفه ی طولانی انجام پذیرد)
  • انتقال بیتکوین از کیف پول پرفکت مانی به آدرس بیت کوین خارج از پرفکت مانی: کارمزد 0.5 درصد
  • اطلاع رسانی به صورت اس ام اس: کارمزد 0.1 دلار آمریکا

لازم به توضیح هست که در انتهای عملیات هر نوع تراکنش و قبل از تایید نهایی کلیه اطلاعات مربوط به آن تراکنش که شامل کارمزد ها نیز می شود قابل مشاهده می باشد و شما قبل از تایید نهایی از میزان این کارمزدها مطلع می شوید.

2-4- محدودیت های انتقال پول در پرفکت مانی به چه صورت است؟

هیچگونه محدودیتی در مقدار انتقال در پرفکت مانی وجود ندارد و شما هر میزانی را میتوانید انتقال دهید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.