توییتر

توییتر چیست و چگونه به رشد کسب و کار شما کمک می‌کند؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]به روز رسانی 140 کاراکتری توییتر که در سال 2006 بنیانگذاری شد دسترسی دنیا به اطلاعات زمان واقعی را متحول کرد. در سال 2017 تعداد کاراکترهای قابل استفاده در توییتر به 280 کاراکتر افزایش یافت. رابط ساده توییتر به افراد اجازه می‌دهد هر چیزی، از اخبار فوری گرفته تا اطلاعات ورزشی، محتوای عالی و سیاست های جهانی را با سایر افراد به اشتراک بگذارند. در دنیایی که با رسانه های مختلف اشباع شده است، توییتر به ما اجازه می دهد به آنچه که نیاز داریم دسترسی داشته باشیم. بیشتر گزارش های مربوط به اخبار ورزشی از طریق توییتر به اطلاع افراد می‌رسد. در این میان، برندها نیز به این شبکه پیوسته اند. آن ها نه تنها پیام های خود را از طریق توییتر به اطلاع افراد می رسانند بلکه به سرعت نیازهای مشتریان خود را هدف قرار می دهند.[/vc_column_text][vc_column_text]

افراد چگونه از توییتر استفاده می‌کنند؟

توییتر به ابزاری تبدیل شده است که می تواند همه چیز از تسهیل فروپاشی حکومت ها گرفته تا انتشار عکس های نوزاد تازه متولد شده را پوشش دهد. مشتریان می توانند از این شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری و پیدا کردن محتوا استفاده کنند. برای بیشتر افراد توییتر جایگزین اشتراکات RSS و رسانه های خبری سنتی شده است. به خاطر ماهیت عمومی توییتر، این شبکه توانسته است افراد را به هم مرتبط کند. این پلتفرم به افراد اجازه می دهد با سایر افرادی که علایق مشترکی دارند ارتباط برقرار کنند و در مکالماتی شرکت نمایند که می تواند بسیار مهم باشد.

  • در گفتگوهای توییتری مرتبط به تمایل و علایق مشتریان برند خود شرکت کنید. در چنین شرایطی می توانید افرادی را برای توسعه شبکه خود بیابید
  • جستجوهای خود را برای تمایل و علایقات عمومی یا هشتک های محبوب ذخیره کنید تا بتوانید به افرادی که در مورد این موضوعات صحبت می‌کنند دسترسی داشته باشید.
  • از ابزارهایی همچون Followerwonk یا Twellow برای یافتن کاربران خود استفاده کنید. همچنین ببینید چه کسی با شما تعامل دارد و در جوامع مختلف به برقراری ارتباط می‌پردازد.
  • ابزارهایی همچون Xobni و Rapportive را با outlook و جی میل خود یکپارچه سازی کنید تا بتوانید پروفایل اجتماعی افرادی که در حال حاضر می‌شناسید را به دست آورید.
  • تجربه Discover در توییتر به شما کمک می کند در مکالمات مختلفی شرکت کنید. همچنین طبقه بندی های توییتر را بررسی کنید تا بتوانید بهترین اکانت ها در مورد موضوعات مختلف را به دست اورید.

برخی از افراد ممکن است کل روز خود را به استفاده از توییتر اختصاص دهند و برخی نیز شرکت خود در این شبکه اجتماعی را تنها به اشتراک محتوا محدود نمایند. هدف شما تشخیص نوع کاربرانی است که به دنبالشان می گردید و تعامل کردن با آن ها و به دست آوردن درک درستی از چگونگی و چرایی استفاده این افراد از توییتر است. با درک انگیزه کاربران از کاربرد توییتر، می توانید بهتر از قبل تلاش های خود را هدف قرار دهید و محتوای موجود را به شیوه معناداری منتشر نمایید.

استراتژی‌ها و تاکتیک‌هایی برای موفقیت

موفقیت شما در توییتر به اهداف خاصی که در سر دارید بستگی دارد، اما استراتژی های جهانی وجود دارد که به شما کمک می کند کار خود را از موقعیت درستی آغاز کنید. با دنبال کردن این تاکتیک ها قادر خواهید بود پیشرفت خود به سمت اهداف را سرعت ببخشید.

برند در شبکه های اجتماعیبرندینگ و صدا:

باید بدانید چه کسی هستید و چه کارهایی انجام می دهید. شما تنها 140 کاراکتر برای برقراری ارتباط با افراد و به اشتراک گذاشتن افکار خود در اختیار دارید. پس هر کلمه ای که بیان می کنید بسیار مهم خواهد بود. برند و صدای شرکت در هر تعاملی وجود خواهد داشت. زمانی که شرکت رشد پیدا می کند، می توانید به طور طبیعی افرادی که به برند علاقه مند هستند را پیدا کنید. چگونه باید با آن ها صحبت کنید؟ آن ها چگونه به مشکلات پاسخ می دهند؟ پاسخ به این سوالات می تواند شما را در مسیر درست قرار دهد.

ثبات و پایداری صدا بسیار مهم است. افراد دوست دارند بدانند در تعاملاتی که با شما دارند باید چه انتظاری از برندتان داشته باشند. در طول زمان، این ثابت و پایداری به شما کمک خواهد کرد اعتماد و اطمینان را در مخاطبان خود ایجاد کنید.

پروفایل توییتر در شبکه های اجتماعیهمچنین باید مطمئن شوید که نام اکانت و پروفایلتان بر اساس راهنما و دستورالعمل های برند ایجاد شده است. این زمینه ها اولین جایی است که مخاطب آن را بازدید می کند. بیشتر افراد از پروفایل توییتری برای تصمیم گیری در مورد دنبال کردن یا نکردن برند شما استفاده می کنند. بیوگرافی شما باید نکات مهم را بیان کند و مناسب با برند باشد. موقعیت نیز باید به دقت منعکس کننده جایی که هستید باشد. تعداد فالوورهای شما نیز اهمیت زیادی دارند. کنترل کردن تعداد فالوورها و نسبت آن ها می تواند به توسعه اعتماد و اطمینان کمک کند. از پیگیری و متغیرها در همه لینک های به اشتراک گذاشته خود استفاده کنید. اینکار به شما کمک می کند موفقیتی که یک بخش از محتوا به دست آورده است را بهتر از قبل مورد ارزیابی قرار دهید. به زمان و روزی که مخاطب شما بیشتر از قبل فعال است نگاهی بیندازید. به نوع محتوایی که آن ها به طور مکرر مورد استفاده قرار می دهند، سبک و لحن زبان نیز دقت داشته باشید. از این بخش می توانید درک بهتری از مطالبی که باید به اشتراک بگذارید و با جامعه خود ارتباط داشته باشید به دست آورید.

جذاب باشید:

هیچ چیزی بدتر از یک توییت خسته کننده نیست. خسته کننده بودن یک موضوع فردی است، اما شما باید تلاش کنید تا جایی که می توانید برای مخاطبان هدف خود جذاب باشید. محتوای تبلیغاتی به سرعت قدیمی می شود. چگونه می توانید وفاداری برند را با منتشر کردن محتوای تبلیغاتی توسعه دهید؟ اینکار معمولا غیر ممکن است. شما باید چیزی بیشتر از محتوای تبلیغاتی داشته باشید و بتوانید چیزی در مورد کسب و کار خود بیان نمایید. اگر چنین محتوایی در دست ندارید همین امروز دست به کار شوید. می‌توانید از تبلیغات توییتر نیز برای افزایش مخاطبان اکانت توییتر خود استفاده کنید.

ارزشی بیفزایید:

همیشه حضور داشتن موضوع بسیار مهمی است، اما باید مطالب ارزشمندی در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. هر توییتی که منتشر می کنید باید به شیوه ای ارزشی را بیفزاید. یک قانون کلی خوب پرسیدن از خودتان است. از خودتان بپرسید که اگر شما فالورر این اکانت بودید دوست داشتید چه اطلاعاتی به دست آورید.

پاسخگو بودن توییتر در شبکه های اجتماعیپاسخگو بودن:

به خاطر فرمت فشرده و سرعت بسیار زیاد توییتر، باید تا جایی که می توانید به مشکلات جامعه خود با سرعت بیشتری پاسخ دهید. این پلتفرم به افراد اجازه می دهد برند شما را به راحتی پیدا کنند و شما مطمئن هستید که خدمات مشتری و درخواست های آنان که نیاز به توجه سریع دارد را به خوبی از طریق این پلتفرم به دست می آورید. اگر توییت مهمی را برای مدت زمان طولانی نادیده بگیرید؛ متوجه خواهید شد که صدای یک نفر به سرعت توسط فالورهای دیگر تقویت می شود. همچنین نباید تنها به سوالات اورژانسی پاسخ دهید. مطمئن شوید که همه تعاملات را به خوبی پاسخ می دهید. با رشد برند، باید نحوه مقیاس بندی را یاد بگیرید. توییت کردن زیاد می تواند یک مشکل بزرگ باشد.

اندازه گیری توییتر در شبکه های اجتماعیاندازه گیری و سنجش:

زیبایی توییتر این است که داده های زیادی در آن وجود دارد. بخش فریبنده این پلتفرم تنظیم چارچوب های اندازه گیری و داشبوردهایی است که ‌می‌تواند خود را با اهداف و نیازهای کسب و کار شما همتراز سازد. داده ها بر روی نتیجه گیری هایی که به دست می آورید تاثیر می گذارد و به شما کمک می کند داستان خود را بگویید و فرصت ها و موفقیت ها را بیابید.

موفقیت در توییتر چگونه است؟

توسعه تعداد فالوورها نمی تواند به تنهایی موفقیت شما را نشان دهد. فراهم آوردن ارزش کافی برای این افراد از موضوعات اساسی است. شرکت ها به طور مداوم توجه افراد را به خود جلب می کنند. در ادامه نمونه های بارزی از این شرکت ها را با هم مرور می کنیم:

تاکو توییتر در شبکه های اجتماعیTaco Bell

این یک فست فود زنجیره ای است که توانسته است به سرعت شهرت و اعتباری برای غذاهای خود به دست آورد. Taco Bell بسیار سرگرم کننده، تعاملی و در برخی از موارد کمی نامرتبط است و توانسته است به خوبی خود را با برند موجود هماهنگ کند. از دیدگاه توسعه محتوا، آن ها را دنبال کنید، با محتوایشان تعامل داشته باشید و ببینید مخاطبان چگونه با این محتوا تعامل دارند.

Whole Foods Market

میوه توییتر در شبکه های اجتماعییک زنجیره فروشگاه مواد غذایی است که از توییتر برای دسترسی و تعامل با مشتریان خود استفاده می کند. این موضوع تنها به تجربه داخل فروشگاه محدود نمی شود بلکه تجربه افراد با مواد غذایی را نشان می دهد. به گفتگوی هفتگی آن ها در توییتر نگاهی بیندازید (از هشتک #WFMdish استفاده کنید) که در آن موضوعات متنوعی به صورت هفتگی مورد بحث قرار می گیرد که محور اصلی این موضوعات در مورد غذاها و پخت و پز است. این یک نمونه عالی در مورد توسعه افکار درباره تعامل و محتوای افقی است.

چیرلی توییتر در شبکه های اجتماعیCharity: Water

این یک حرکت محبوب و غیر انتفاعی است که تعامل خوبی در توییتر به دست آورده است. در سه سال این افراد 15 میلیون دلار برای رساندن آب پاک به مردم دنیا جمع آوری کرده اند. این جنبش بر روی تعامل محتوا و نشان دادن پیام خود تکیه کرده است. این تعامل در برگیرنده فایل های ویدئویی، تصاویر جذاب و برندینگ ثابت بر روی توییتر است. آنها توانسته اند با بیان داستان و ایجاد ارتباط بین مخاطبان و ماموریت خود، پشتیبانی خوبی ایجاد نمایند.

نکات و راهنمایی هایی در مورد آداب معاشرت در توییتر:

همانند سایر شبکه های اجتماعی، توییتر نیز مجموعه دستورالعمل های خاص خود را برای موفقیت دارد. در ادامه برخی از این نکات را با هم مرور می‌کنیم:

اسپم نکنید
این قانونی است که باید در تمامی تلاش های بازاریابی خود مدنظر داشته باشید اما بهتر است در این بخش نیز به آن اشاره کنیم. اکانت های جدیدی وجود دارد که توسط بازاریابانی با نیت خوب ایجاد می شود، اما اگر محتوای موجود خوب نباشد هیچ ارزشی نخواهد داشت. اسپم، اسپم است. استفاده از هشتک های نامرتبط و بازاریابی محصولات مفید نخواهد بود. منشن کردن هر فردی در فید برای به دست آوردن توجه آن ها به بخشی از محتوا یا تلاش برای ارائه پیشنهادات، می تواند ازاردهنده باشد. مطمئن شوید که توییت های مرتبطی دارید، به فالوورهای خود کمک می‌کنید و اسپم نکنید.

پیام مستقیم
زمانی که به اطلاعات خصوصی همچون آدرس افراد نیاز دارید، استفاده از پیام مستقیم بسیار عالی خواهد بود. به طور معمول شما می توانید تنها برای افرادی پیام مستقیم ارسال کنید که برندتان را دنبال می کنند. اگر اکانت تایید شده ای در توییتر دارید می توانید تنظیمات خاصی را انتخاب نمایید تا به هر فردی اجازه دهید برایتان پیام مستقیم ارسال کند. با اینحال نمی توانید از طریق پیام مستقیم پاسخ دهید مگر اینکه فرد مقابل شما را فالوو کرده باشید. هرگز پیام های مستقیم خودکار را ارسال نکنید، زیرا به عنوان اسپم در نظر گرفته می‌شود. هرگز و تحت هیچ شرایطی برای فالوورهای خود پیام مستقیم خودکار ارسال نکنید. پیام های خودکار تعاملی نیستند و نمی توان برای ساخت ارتباط از این نوع پیام ها به خوبی استفاده کرد. اگر می خواهید به هر فردی به صورت واحد دسترسی پیدا کنید باید اینکار را به صورت شخصی سازی شده و منحصر به فرد انجام دهید.

@ replies
زمانی که می خواهید توییتی را به کمک@username آغاز کنید تنها افرادی که شما و @username را فالوور کرده اند توییت را مشاهده خواهند کرد. اگر می خواهید افراد بیشتری توییت شما را ببینند، نقطه یا سایر نشانگرها را جلوی نام کاربری قرار دهید.

هشتک ها
به کمک هشتک، می توانید خودتان را در معرض طیف وسیعی از مخاطبان قرار دهید. بیشتر افراد مکالمات را به کمک هشتک های مختلف دنبال می کنند اما ممکن است این افراد اصلا شما را فالوو ننمایند. هشتک به معنی میانبری برای توضیح محتوای توییت یا نشان دادن بخشی از مکالمه و رویداد است. اگر برند شما از هشتک ها استفاده می کند باید مطمئن شوید که ارزشی به مکالمات افزوده است.

بازتوییت
دو روش برای توییت کردن دوباره وجود دارد. یکی از این روش ها به صورت دستی و دیگری از طریق عملکرد بازتوییت در توییتر است. توییت دوباره بهترین روش برای افزایش محتوای اعضای جامعه است و باعث می شود آن ها احساس خوبی داشته باشند. اگر لینکی وجود دارد که می خواهید آن را پیگیری کنید یا مشکلات گرامری و املایی وجود دارد که قصد دارید قبل از توییت دوباره آن ها را برطرف کنید، می توانید توییت خود را ویرایش نمایید و آن را به همراه با RT: و تگ ارسال کننده توییت کنید. مثل:

RT: @username متن توییت

زمانبندی توییت‌ها
ابزارهای متعددی وجود دارد که به افراد کمک می کند توییت های خود را زمانبندی کنند. زمانبندی توییت‌ها بهترین دوست مدیر شبکه اجتماعی است، زیرا این افراد همیشه آنلاین نیستند و اگر هم آنلاین باشند، ممکن است به آپدیت نیازی نباشد. شما می توانید توییت خود را ایجاد کنید، زمان و تاریخ آن را تنظیم نمایید، اکانتی که می خواهید توییت برایش ارسال شود را انتخاب کنید و سپس زمانبندی را انجام دهید. زمانبندی به شما اجازه می دهد محتوای خود را زمانی ارسال کنید که اعضای جامعه بسیار فعال هستند. مطمئن شوید که پست های زمانبندی شده خود را بررسی می کنید. زمانبندی پست ها می تواند یک ابزار مفید باشد و به شما اجازه دهد انرژی خود را مقیاس بندی کنید. با اینحال توییت های از پیش زمانبندی شده می تواند در مواقع بحرانی همچون بلایای طبیعی، تراژدی های ملی و سایر موارد زیانبار باشد. در چنین شرایطی باید پست زمانبندی شده به سرعت غیر فعال شود و یک محتوای مرتبط ایجاد گردد. معمولا در مواقع بحرانی پست زمانبندی شده شما می تواند به صورت غیر عمد به منبع بحث و جدل تبدیل شود. به عنوان مثال LiveNation در طول اتفاق وحشتناک در کنسرت RadioHead در توییتر خود دچار یک اشتباه شد که همین امر آسیب زیادی به آن وارد نمود. مطمئن شوید که پست های زمانبندی شده خود را بررسی می کنید.

کوتاه کردن لینک ها
توییتر در حال حاضر به صورت خودکار لینک های شما را کوتاه می‌کند اما باید از یک سرویس جداگانه کوتاه کننده با قابلیت آنالیتیکی درون ساخت استفاده کنید. این موضوع به شما اجازه می دهد کلیک های انجام شده بر روی محتوا را پیگیری کنید. Bit.ly, Buffer و HootSuite همگی گزینه های خوبی هستند. همچنین می توانید یک دامنه کوتاه شده سفارشی را در نطر بگیرید.

لیست توییترها
ایجاد فهرست کاربران می تواند به هدف قرار دادن تلاش ها به هنگام دسترسی به تاثیر گذاران یا پیوستن به مکالمات مرتبط مفید باشد. اگر لیست عمومی ایجاد می کنید به خاطر داشته باشید که با افرادی که در این فهرست قرار ندارند نیز مهربان باشید. بهتر است از لیستی که افراد را تایید صلاحیت می کند یا آن ها و خدماتشان را رتبه بندی می نماید دور بمانید. ایجاد فهرست خصوصی بهترین روش برای جلوگیری از بروز این مشکلات است.

از نام کاربرای افراد در توییتر استفاده کنید
اگر در مورد فردی صحبت می کنید که در توییتر حضور دارد از @username آنها استفاده کنید. اینکار مودبانه است و جامعه شما می خواهند بدانند چه زمانی در موردشان صحبت می‌کنید. اینکار افراد را تشویق می کند پست را به اشتراک بگذارند.

ابزارهای پیشنهادی برای مدیریت اکانت توییتر

  • Followerwonk:
    این ابزار رویکرد داده محوری برای اندازه گیری و سنجش مخاطبان اکانت شما دارد. این ابزار به شما کمک می کند جمعیت، رشد، علایق و زمانی که کاربران فعال هستند را شناسایی کنید و حتی به شما می گوید مخاطبان شما چه چیزی را به اشتراک می گذارند. همچنین Followerwonk به شما کمک می کند نمودار اجتماعی را کاوش کنید و کاربران توییتری خود را درک نمایید.
  • HootSuite, Social Engage و Sprout Social:
    این اپلیکیشن ها به کاربران اجازه می دهد اکانت توییتر خود را به شیوه موثرتری مدیریت کنند. با درجه متغیری از کنترل و عملکرد، می توانید به دنبال کارهایی باشید که برای نیازها و تیمتان خوب است. این ابزارها همگی کارهای یکسانی انجام می دهند: به تعامل با کاربران کمک می کنند، تعامل افراد را می سنجند و با فالوورهای شما در توییتر تعامل دارند.
  • Crowdbooster:
    بسته به اندازه و تعداد اکانت هایی که مانیتور می کنید این ابزار می تواند رایگان باشد. این ابزار بینش سریعی را در مورد رشد و چیزی که از دیدگاه محتوا کارساز است نشان می دهد.
  • IFTTT:
    این گزینه به شما اجازه می دهد قوانینی را برای فعالیت های آنلاین خود ایجاد نمایید. اساسا ماکروهایی هستند که در سرتاسر اکانت شبکه های اجتماعی و حتی سایت شما به خوبی کار می کنند و به شما اجازه می دهند محرک های موقعیتی برای رویدادها ایجاد کنید. این ابزار برای بیشتر فعالیت های فراتر از توییتر مفید است.
  • Twitter for Business:
    این گزینه به خوبی با کسب و کار شما کار می کند و منبع عالی برای آن هایی است که کار خود را تازه با این پلتفرم آغاز کرده اند.
  • Simply Measured:
    این ابزار آنالیتیکی غنی به شما اجازه می دهد رشد فالوورها، تعاملات، دسترسی به افراد را بسنجید و حتی بدانید تاثیر گذاران شما چه کسانی هستند.
  • Twitter Cards:
    با تنظیم محتوای مناسب به کمک داده های متا، می توانید محتوای غنی را هر زمان که فردی لینکی به آن می دهد نشان دهید. انواع مختلفی از کارت ها همچون قالب برای مقالات، گالری تصاویر، اپلیکیشن ها و حتی محصولات وجود دارد. علاوه بر این، توییتر کارت های تولید Lead را آغاز کرده است که به کسب و کارها اجازه می‌دهد نرخ تبدیل را بالاتر ببرند. این کارت ها در برگیرنده محتوای غنی و Call to action هستند که به مشتریان جدید کمک می‌کنند با یک کلیک با محتوا تعامل داشته باشند.

منبع: Moz

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/beginners-guide-to-social-media” target=”_self” position=”right”]1مقدمه
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/value-of-social-media” target=”_self” position=”right”]2ارزش در شبکه های اجتماعی
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/best-practices-social-media” target=”_self” position=”right”]3بهترین تمرینات شبکه های اجتماعی
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/metrics-and-roi-for-social-media” target=”_self” position=”right”]4معیارها و بازگشت‌سرمایه در شبکه‌های‌اجتماعی
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/find-the-right-social-media-for-you” target=”_self” position=”right”]5یافتن شبکه‎اجتماعی مناسب برای کسب وکار[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/facebook-for-social-media” target=”_self” position=”right”]6فیس بوک
[/button-brown]
[button-blue url=”#page” target=”_self” position=”right”]7توئیتر
[/button-blue]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/google-plus-for-social-media” target=”_self” position=”right”]8گوگل پلاس
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/linkedin-for-social-media” target=”_self” position=”right”]9لینکداین
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/youtube-and-pinterest-for-social-media” target=”_self” position=”right”]10یوتیوب و پینترست
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/blogging-for-social-media” target=”_self” position=”right”]11وبلاگ نویسی
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/social-media-does-not-stop-there” target=”_self” position=”right”]12شبکه‌های اجتماعی متوقف نمی شوند
[/button-brown]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.