بهینه سازی محتوا

درک بهینه سازی محتوا – دوره آموزش سئو

زیرنویس ویدئوی قسمت دوازدهم دوره آموزش سئو:

بهینه سازی محتوا فرایند بهبود کیفیت و مرتبط بودن وبسایت شماست. ما در مورد چیزهایی بحث خواهیم کرد که هر دوی کاربران و موتورهای جستجو آن را به عنوان محتوای خوب می‌شناسند. اما ابتدا بیایید، چند مثال را بررسی کنیم که شما و من به عنوان یک انسان چطور یک متن را میخوانیم و خواهیم فهمید که در چه مورد است.

بیایید نگاهی به مثال کوله گردی در کالیفرنیا بیندازیم. بیایید فرض کنیم که شخصی یک سند یک صفحه ای به ما داده و آنها به ما گفته اند که این سند مروبط به کوله گردی در کالیفرنیا می باشد. ما چند متن در توصیف برخی اماکن در طول ساحل غربی آمریکا خواندیم. ما عکس های بیشتری از اقیانوس ها و سواحل می بینیم و درباره قوانین پارک کردن در طول بزرگ راه ها میخوانیم. حالا، این ممکن است در مورد کوله گردی در کالیفرنیا باشد، اما با خواندن این سند، این امر واضح نیست. صفحه را زمین می گذارید، احتمالا نا امید شده اید حتی اگر عبارت دقیق کوله گردی در کالیفرنیا در متن اینجا و آنجا به کار گرفته شده باشد، داستان در مورد همه چیز است و هیچ تمرکز خاصی روی یک نقطه وجود ندارد.

هم مردم و هم موتورهای جستجو به دنبال شفافیت و کیفیت از صفحات وب هستند. آنها بدون درنگ قصد دانستن محتوای شما را دارند و حتی مهمتر، آنها به دنبال محتوایی هستند که بتوانند به آن اعتماد کنند. اگر از شما درخواست کنم که یک منبع برای کوله گردی در کالیفرنیا برای من پیدا کن و شما با یک برگ کاغذ برگردید با چند اشاره به واژه و متن هایی با اشارات اندک به اماکن و چیزهایی در مورد ایالت کالیفرنیا من این وظیفه را برای بار بعدی از شما نخواهم خواست و اگر بخواهم، دیگر به شما اعتماد نخواهم داشت.

از سویی دیگر، اگر به من محتوایی واقعا درخور، در مورد چگونگی کوله گردی در طول این اماکن در کالیفرنیا پیشنهاد دهید با نقشه و راهنمای پیاده روی و همراه با توصیفاتی راجع به گیاهان و جاندارانی که ممکن است در طول سفر با آنها مواجه شوید و و حتی چند بررسی از دیگر راهپیمایان این نوع سفر ها، من در دفعات بعد با سوالات بیشتری به سراغ شما خواهم آمد و من به جواب های شما اطمینان خواهم کرد و در دنیای آنلاین زمانی که مردم محتوایی که دوست دارند را می یابند، آن را به اشتراک می گذارند موتورهای جستجو، اشتراک گذاری های فراوانی را می توانند ببینند و آن را به عنوان نشانه ای از اطمینان خواهند دید و در مقابل این، نمایش بیشتری در موتورهای جستجو به عنوان پاداش به شما خواهند داد.

وقتی در مورد بهینه سازی محتوا صحبت میکنیم، در نظر داشته باشید که ما محتوای خود را بهینه میکنیم که هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو فایده داشته باشد و ما در حال تمرکز روی جلب اطمینان مخاطبان هستیم.

در دوره آموزش ویدئویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.