ازیابی کلمات کلیدی

ارزیابی کلمات کلیدی – دوره آموزش سئو

زیرنویس ویدئوی قسمت یازدهم دوره آموزش سئو:

ارزیابی کلمات کلیدی برای موفقیت بلندمدت در استراتژی های سئو حیاتی بوده و واقعاً به عنوان آخرین گام در چرخه‌ی جستجوی کلیدواژه مطرح می‌باشد. با توجه به کلیه‌ی داده‌های خوبی که در مورد کلیدواژه وجود دارند، اما یک نکته در مورد کلیدواژه‌ها وجود دارد که نمی‌توانیم بیابیم و آن هم نحوه‌ی عملکرد آنها برای ما است.

وقتی که افزایش رتبه با استفاده از کلیدواژه‌ی مدنظرمان را آغاز می‌کنیم به واسطه‌ی همین حرکت، می‌خواهیم ترافیک را به سمت سایتمان هدایت می‌کنیم، بایستی ببینیم که آیا این کلیدواژه‌ها واقعاً می‌توانند اهداف کسب‌ و کار و مبادلات سودمند را برایمان در پی داشته باشند.

کلیدواژه‌ی تویوتا کمری 2013 دست‌دوم را در بخش ویژگی‌های کلمات کلیدی به یاد بیاورید که فکر می‌کردیم برایمان ایده‌آل است. اینگونه مشخص شد که هرکسی این کلیدواژه را تایپ می‌کند به دنبال مکانی برای تعمیر مجانی ماشین و فراخوانی برای ماشینش می‌گردد. کلیه‌ی تحقیقاتمان گفتند که این کلیدواژه خوب است اما در انتها معلوم شد که نمی‌تواند منجر به فروش ماشین شود. نکته این است که باید توان انطباق را داشته باشیم. متوجه خواهید شد برخی از کلیدواژه‌ها برای شما نتیجه نمی‌دهند و از جایگزینی کلمات بی‌فایده با کلیدواژه‌های جدید هراسی نداشته باشید. تنها در زمانی این امر را متوجه خواهید شد که از جانب آن کلیدواژه‌ها ترافیک به سمت سایتتان سرازیر شود.

یک راه سریع و بهینه برای آزمودن از طریق صفحه جستجو است. با استفاده از پلتفرم‌هایی نظیر گوگل ادوردز و بینگ ادز می‌توانید کلیدواژه‌هایی را خریداری کرده و آن‌ها را برای مدت‌زمان کوتاه آزمایش کنید و در ادامه جمع‌آوری داده به شما کمک می‌‌کند تا میزان ارزش کلمات کلیدی برای کسب‌وکارتان را متوجه شوید. با اینکه جستجوهای پولی معمولاً رفتار متفاوتی را با جستجوهای ارگانیک دارند، اما می‌توانید از آن‌ها به عنوان فیلتر استفاده کرده و در زمان و فرصت از دست رفته صرفه‌جویی کنید.

فراموش نکنید که سئو پروژه‌ای نیست که یک بار آن را انجام دهید و تا همیشه خیالتان راحت باشد. سئو یک فرایند مداوم است که باید در بلندمدت انجام گرفته و حفظ شود، صنعت مدام در حال تغییر است و نحوه‌ی استفاده‌ی افراد از موتورهای جستجو نیز در حال تکامل می‌باشد. جستجوی کلیدواژه‌ای که یک سال پیش انجام گرفته شاید دیگر به کارتان نیاید پس حتماً این فرایند مکاشفه را چند بار در سال انجام دهید تا فرصت‌های جدیدی که به وجود آمده را رصد کنید.

با تحقیقات جدید شانه به شانه‌ی تغییرات بایستید و بر روی نحوه‌ی کمک‌رسانی کلیدواژه‌ها به ترافیک ارگانیک وب‌سایت و اهداف کسب‌وکارتان کمک کنید بدین ترتیب می‌توانید درک بهتری را از بازدیدکنندگان، الگوهای جستجوی آن‌ها و نحوه‌ی ارائه‌ی بهتر محصولات به آن‌ها بیابید که برای امروز و سالیان بعد کارساز باشد.

در دوره آموزش ویدئویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.