درک انواع محتوا

انواع محتوا را درک کنید – دوره ویدیویی سئو

زیرنویس ویدئوی قسمت بیست و نهم دوره آموزش سئو:

ممکن است فکر کنید که محتوا فقط نوشته روی صفحه است. اما این روزها این چنین نیست، محتوا میتواند قالب های مختلفی به خود بگیرید از جمله ارائه عکس‌ها، اینفوگرافی و حتی ویدئو. بیایید نگاهی به انواع محتوا هایی که آن بیرون در اینترنت وجود دارند، بیندازیم.

انواع محتوا های زیادی که در اینترنت وجود دارند، به شکل متن هستند. این ها کلماتی هستند که ما روی نوشته های بلاگ‌ها مقالات و دیگر موارد می‌خوانیم و همانطور که دیده ایم، متنی که انتخاب می کنیم و چگونگی ارتباط آن با کلمه کلیدی که میخواهیم با استراتژی سئو خود هدف بگیریم بسیار مهم است.

اما دیگر قالب ها را نیز فراموش نکنید فایل های پی دی اف، فایل های ورد و حتی فایل های ارائه انواع و اقسام قالب های محتوا هستند که ما هر روزه با آنها سر و کار داریم و همگی می توانند در وب منتشر شوند. در حالیکه میتوانید یک فایل را به صورت فرمت اچ تی ام ال برای وب در آورید، اکثر افراد به این فکر نمی افتند که وقتی یک سری اسلاید که از یک ارائه در اختیار دارند، را در یک سرور قرار دهند و با مخاطبان خود پس از جلسه به اشتراک بگذارند؟

هر روز تعداد بیشتری سخنرانان و کمپانی‌ها عادت بارگذاری اسلاید خود در سرویس های ارائه اسلاید از قبیل SlideShare را انجام می‌دهند. حتی قبل از اینکه سخنرانی خود را انجام دهند آنها میتوانند لینکی از اسلاید خود ارائه دهند که قابلیت دانلود داشته باشد و مخاطبان بتوانند سخنرانی و اسلاید را در لپ تاپ خود دنبال کنند و ارائه را با دیگران به اشتراک بگذارند. این میتواند یک کاتالیزر برای اشتراک گذاری محتوایی باشد که ایجاده کرده اید.

استفاده از عکس ها یک راه عالی برای بیان یک داستان به صورت تصویری می باشد یا در کمک به خوانندگان برای تجسم واقعی آنچه در متن گفته شده است و عکس ها به عنوان یکی از انواع محتوا هستند که می‌توانند به سرعت در سراسر اینترنت رشد کنند. به محبوبیت سایت هایی مانند پینترست فکر کنید که بطور کامل با گروهی از عکس ها که دسته بندی و نظردهی شده اند، بوجود آمده است و موتورهای جستجو نیز محتوای عکس ها را فهرست می‌کنند.

به سایت گوگل بروید و کمپانی خود یا نام برند خود را در بخش عکس جستجو کنید، آیا نتایجی که مد نظر شماست را بر می‌گیرد؟ زمانی که کابران از عکس ها انتظار دارند که جزئی از تجربه آنلاین باشد و می‌توانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا به کمک کدها، عکس ها را به عنوان بخشی از صفحه بدانند، جستجو بر اساس عکس، یک راه جدید برای دستیابی و کشف محتوای مورد نظر شماست. نوع دیگری از محتوای محبوب که رایج شده، اینفوگرافی است، اینفوگرافی ها بیانگر یک ایده، یک سری داده بزرگ، به یک حالت بصری هستند و می‌توانند به مردم در جذب مقدار زیادی اطلاعات در جهتی معنی دار که سریعا قابل درک باشد، کمک کنند.

اینفوگرافی ها معمولا فقط فایل های عکس هستند و معمولا روی صفحاتی یافت می شوند که داری مقداری زیادی متن در اطراف هستند و یقینا میتوانند فهرست شوند و در موتورهای جستجو مورد جستجو قرار گیرند. یک اینفوگرافی با طراحی و ساختار خوب روی موضوعات پرطرفدار باعث ایجاد ارزش افزوده و اشتراک گذاری در دیگر مکان ها و ارجاع داده شدن می‌گردد.

تا چند سال پیش اگر روی صفحه وبسایت خود ویدئو میگذاشتید، دیوانه بودید! به این خاطر که نیازمند سرعت بالای اینترنت و افزونه های مورد نیاز بودید. اما این روزها، ویدئو ها همه جا هستند و نه تنها اکثر ما اینترنت پر سرعت برای کامپیوترهای خود داریم، بلکه برای تلفن های همراه و تبلت خود نیز اینترنت پر سرعت داریم. تولید محصولات ویدئویی هیچ گاه به اندازه حالا اقتصادی نبوده است و گفتن یک داستان با تصویر و صدا میتواند به شما در رساندن یک پیام که نوشته و عکس به سادگی نمی‌توانند منتقل کنند، کمک کند.

به یاد داشته باشید که محتوای ویدئویی میتواند برای موتورهای جستجو بهینه شود. با مدیریت ویدئوهای خود از طریق سرویس های معتبر و انتخاب درست عنوان، توضیحات برچسب ها و همچنین دسته بندی ویدئوی خود می‌توانید ویدئوی خود را در موقعیتی قرار دهید تا با جستجو پیدا شود و فراموش نکنید که متن ویدئوی خود را نیز در کنار آن درج کنیدتا مورد استفاده قرار گیرد و موتورهای جستجو بتوانند آن را بخوانند.

یوتیوب یکی از پرطرفدارترین سایت های اشتراک گذاری ویدئو است و به کاربران اجازه می‌دهد که ویدئوهای خود را به صورت رایگان بارگذاری و به اشتراک بگذارند و از آنجایی که یوتیوب زیرمجموعه گوگل است، می‌بینید که این ویدئوها بیشتر در نتایج جستجوها به نمایش در می آیند. اگر به دنبال تولید محتوای ویدئویی هستید، حداقل کاری که بایست انجام دهید، ساخت یک کانال یوتیوب است و انتشار دادن ویدئو در آنجا و پر کردن تمامی اطلاعات آن میتواند به نمایش محتوای شما زمانی که مشتریان بالقوه جستجو می‌کنند، کمک نماید.

زمانی که بحث تولید محتوا فرا می‌رسد، مهم است که در ذهن داشته باشید که نوشته تنها گزینه شما نیست، مخاطبان مختلف از انواع محتوا استفاده می‌کنند و موتورهای جستجو قابلیت فهرست کردن و نمایش همه نوع محتوا را دارند. دانستن آنکه چه نوع محتوایی آن بیرون قرار دارد فقط به شما کمک نمی‌کند که به استراتژی بیشتری در مورد چیزهایی که نشر می‌دهید فکر کنید بلکه شما را یک قدم جلو می‌برد و از رقیبان خود پیشی می‌گیرید.

در دوره آموزش ویدئویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.