تولید محتوا

چگونه برای تولید محتوا ایده بگیریم؟

زیرنویس ویدئوی قسمت سی‌ام دوره آموزش سئو:

داشتن ایده برای تولید محتوا ممکن است دشوار باشد و بسیاری از افراد در این مرحله از بازی درگیر هستند. در حالی که تنها شما هستید که می‌دانید چه محتوایی اهداف استراتژی موتورهای جستجو شما را برآورده می‌کند، چیزهایی وجود دارد که با انجام آنها می‌توانید روح خلاقیت را در خود بدمید.

نخست، در مورد وبسایت خود بصورت یک قالب گسترده فکر کنید و سپس در مورد راه های مختلفی که ممکن است بتوانید آن قالب‌ها را به عنوان محتوا ارائه دهید، فکر نمایید. محتوا می‌تواند بصورت های مختلفی دسته بندی شود و فکر کردن در مورد شیوه ای که نگارش می‌کنید ممکن است برخی از ایده های نوشتن را از لیست خارج کند. در اینجا از انواع بسیار گسترده ای از محتوا وجود دارد که زمانی که نیازمند جرقه ای برای تولید محتوا هستید، می‌توانید به آنها رجوع کنید.

  • محتوای آموزشی زمانی که قصد نشان دادن چگونگی انجام یک کار یا آموزش چیزی که پیش از آن نمی‌دانستند را دارید می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
  • می‌توانید از یک آمار، یک واقعیت، یا یک طرح از صنعت خود استفاده کنید و آن را بسط دهید.
  • بالا بردن ارزش با ارائه نظر خبره های یک کار.
  • شما میتوانید بصورت تکنیکی یا با جزئیات روی موضوعات پیشرفته ای بحث کنید که به چشم کاربران دانا یا دیگر حرفه های صنعت آید.
  • محتوای رویه ای میتواند نحوه نوشتن یک مقاله بصورت قدم به قدم باشد که یک بازدید کننده را درون یک فرایند معین حرکت خواهد داد.
  • محتوای اطلاعاتی لازم نیست که پیشگامانه یا برنده جایزه پولیتزر (جایزه‌ای در روزنامه‌ نگاری) باشد.
  • تنها قرار دادن یک صفحه برای مسیر منتهی به فروشگاه شما یا بیوگرافی اعضای مهم تیم شما هر دو جز فرصت های تولید محتوا هستند که ممکن است در صفحات شما وجود نداشته باشند.
  • اخبار، به سادگی یک صفحه اطلاعاتی است که به چیزی که در یک زمان رخ داده ارجاع می دهد، میتواند اخبار صنعت باشد که آن را گزارش میدهید یا روی آن نظر می‌دهید یا میتواند اخبار یک کمپانی درباره اینکه چه کسی را به تازگی استخدام کرده اید یا یک خلاصه از کنفرانسی که به تازگی شرکت یا برگزار کرده اید باشد.

همه اینها می‌توانند به یک آرایه ای وسیع از قالب اعمال شوند و قطعا تعداد زیاد دیگری نیز وجود دارد که در این لیست گنجانده نشده است. داشتن کلمات کلیدی در جلوی خود زمانی که این لیست را بررسی می‌کنید، احتمالا مفید خواهد بود و به شما کمک خواهد کرد. ترکیب یک عبارت خاص و انواع محتوا میتواند منبع یک ایده خوب باشد.

دومین کاری که میتوانید انجام دهید یک منبع الهام بخش است، بررسی رقبای خود برای اینکه ببینید که آیا چیزی را نادیده گرفته اید یا مشکلی وجود دارد که بتوانید آن را پر نمایید، مثمره ثمر خواهد بود. یک جستجوی کوچک روی برخی از کلیدواژه های خود بزنید و روی برخی رقبای خود کلیک کنید. می‌توانید اندکی زمان روی سایت آنها صرف کنید و نگاهی به وبلاگ یا بخش پرسش و پاسخ آنها بیندازید. چه نوع مطالبی را مینویسند؟ آیا دسته بندی های جدید یا منحصربفردی وجود دارد که بتوانید ارائه دهید؟ آیا موضوعات داغی وجود دارد که بتوانید آنها را بسط دهید یا سوالاتی را ایجاد کنید و به آنها پاسخ دهید؟

همچنین می‌توانید نگاهی به رقبای خود در شبکه های اجتماعی بیندازید، در مورد چه چیزی توئیت می‌کنند و مطلب منتشر می‌کنند؟ شاید چشم اندازی از صنعت را دارند که شما آن را نادیده گرفته اید و آن ممکن است چیزی باشد که بتوانید یک محتوای تفسیری از آن ایجاد کنید.

سوم، افرادی که با آنها کار می‌کنید همواره می‌توانند یک منبع مخفی از محتواهای فوق العاده باشند. مشتریان اغلب راضی خواهند بود که نظرات خود را بیان کنند و اگر از آنها درخواست شود، بازخورد ارائه می‌دهند. راه های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها بپرسید. تماس گرفتن یا داشتن یک مکالمه رو در رو با بهترین مشتریان خود می‌تواند یک مطالعه ایجاد کند یا یک رضایت نامه. می‌توانید از رضایت‌نامه مشتریان در سایت خود استفاده کنید که نشان دهید که مشتریان واقعی تجربه خوبی از شما دارند.

برای یک موتور جستجو که می‌تواند نماینده هر دو نوع محتوای خوب و معتبر باشد، شما میتوانید از یک مشتری بخواهید تا یک بررسی صادقانه از محصول یا سرویس شما برای انتشار در وبسایت انجام دهد یا یک مسابقه برگزار کنید که در آن مشتریان در مورد تجربه خود در سایت بنویسند و شانش برنده شدن چیزی و یا هر نوع جایزه ای را داشته باشند و تنها به مشتریان محدود نشوید به عنوان یک سازمان، شما یک شبکه از افراد در اختیار دارید که با آنها کار می‌کنید و می‌توانند نوعی محتوا برای شما مهیا کنند. با فروشندگان خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید که یک بررسی مشترک بنویسند که بتوانید در هر دو سایت آن را منشتر کنید.

اگر همتایان شما جایزه ای به شما داده اند یا یک همکار صنعت گواهی نامه ای به شما اعطا کرده است، شما می‌توانید در همان حوزه محتوا تولید کنید و از به سراغ شبکه حرفه ای خود رفتن نهراسید. ارتباطات صنعتی ای که دارید، اگر از آنها درخواست کنید، ممکن است مایل به انتشار پست مهمان برای شما باشند. ارائه ایده های محتوایی ممکن است سخت باشد، اما این به این معنی است که این کار برای رقیبان شما نیز دشوار است. به انواع مختلفی از محتوا که می‌توانید بنویسید نگاهی بیاندازید و از تمام فرصت‌های موجود استفاده کنید تا به محتوایی دست یابید که ممکن است مشتری بعدی شما را جلب کند.

در دوره آموزش ویدئویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.