شارژ حساب وب مانی - روش های شارژ حساب وبمانی کدامند؟

شارژ حساب وب مانی – روش های شارژ حساب وبمانی کدامند؟

شما بعد از اینکه حساب خود را در وبمانی افتتاح کردید و کیف پول مد نظر خود را ساختید، برای اینکه بتوانید از خدمات وبمانی بهره مند شوید لازم است که حساب وب مانی خود را شارژ نمایید. ما در این مقاله قصد داریم به تمامی روش های کاربردی که شما با آن ها می توانید حساب وبمانی خود را شارژ کنید بپردازیم.

همچنین در مورد تمامی روش ها، آموزش های گام به گام تصویری برای شما فراهم کرده ایم؛ با ما همراه باشید. (توجه داشته باشید که تمامی این روش ها با در نظر گرفتن کیف پول دلاری وبمانی WMZ نوشته شده اند.)

1. روش اول شار حساب وب مانی؛ استفاده از کارت شارژ های وبمانی

در این روش، شما ابتدا نسبت به خرید کارت شارژ وبمانی در مبلغ دلخواه اقدام می کنید. شما می توانید با استفاده از سرویس وبمانی جی ادز نسبت به تهیه کارت شارژ وبمانی اقدام نمایید. سپس اعتبار موجود در کارت شارژ خود را وارد حساب کاربری خود می نمایید. این کارت ها از دو کد (شماره کارت و شماره Paymer) تشکیل شده اند. بعد از تهیه این کارت به چند طریق می توانید حساب وب مانی خود را شارژ نمایید.

استفاده از کارت شارژ وبمانی در کیپر مینی

وارد حساب کاربری خود (کیپر مینی) شوید. بر روی کیف پول دلاری (WMZ) خود کلیک کنید. REFILL را بزنید و گزینه From a prepaid card را انتخاب نمایید.

حساب مینی کیپر وبمانی - شارژ وب مانی

شماره کارت و شماره پیمر را به ترتیب در کادر بالا و پایین وارد نمایید. روی OK کلیک کنید.

وارد کردن شماره های کارت و پیپر در کیپر

اگر شارژ حسابتان موفقیت آمیز باشد با پیغام زیر مواجه می شوید.

ساخته شدن حساب موفق کیپر

استفاده از کارت شارژ وب مانی در کیپر کلاسیک (WinPro)

وارد کیپر کلاسیک خود شوید. کیف پول دلاری خود را انتخاب کرده بر روی funds Add کلیک کنید.

اضافه کردن پول به کیپر - شارژ حساب وب مانی

شماره های موجود در کارت را به ترتیب در کادرهای مشخص شده وارد نمایید. بر روی Next کلیک کنید.

اضافه کردن شماره های کارت برای شارژ حساب وب مانی

در صورتی که حساب شما با موفقیت شارژ شده باشد، پیغام زیر را مشاهده خواهید نمود.

پرداخت موفق شارژ حساب webmoney

استفاده از کارت شارژ وبمانی در کیپر WebPro Light

وارد حساب کاربری خود شده به قسمت “Purse” بروید. “Top-up-“from a Paymer check WM-card” را انتخاب نمایید.

بخش from paymer check

شماره های موجود بر روی کارت شارژ وبمانی را وارد نمایید. بر روی Payoff کلیک کنید.

وارد کردن شماره های کارت وبمانی

تصویر امنیتی را وارد کنید. Next را بزنید.

وارد کردن کد امنیتی حساب

در صورتی که شارژ حسابتان موفقیت آمیز باشد تصویر زیر را مشاهده خواهید نمود.

تائیدیه شارژ حساب وبمانی با استفاده از کیپر لایت

روش عمومی استفاده از کارت شارژ وبمانی (استفاده از سرویس Paymer)

با استفاده از لینک وارد سرویس پیمر بشوید.

در قسمت Redeem شماره های موجود بر روی کارت را در کادرهای مشخص شده وارد کنید. Redeem را بزنید.

redeem کردن شارژ حساب وب مانی

شماره کیف پول دلاری خود را وارد نمایید. بر روی Redeem کلیک کنید.

نحوه redeem کردن شارژ

نحوه انجام redeem

بر روی Confirm کلیک کنید.

confirm کردن Redeem شارژ حساب

حساب شما با موفقیت شارژ شد.

پیام دریافت شارژ وب مانی

لازم است بدانید که شما در دو روش استفاده از کارت شارژ وب مانی در کیپر لایت و نیز سرویس پیمر در صورتی که مایل باشید می توانید بخشی از مبلغ موجود در کارت شارژ (و نه تمام مبلغ) را وارد کیف پول خود نمایید. این کار با تعیین Amount در تصویر بالا انجام شده است.

استفاده از سرویس پیمر، امکانات جانبی دیگری نیز برای کاربران فراهم می‌کند. ما در زیر به این موارد اشاره می کنیم:

  • Verify: در این گزینه شما می‌توانید صحت اطلاعات کارت شارژ خود را بررسی نمایید.
  • Change number & code: در این قسمت می توانید اطلاعات کارت شارژ خود را تغییر دهید. (معمولا ممکن است به دلایل امنیتی از این گزینه استفاده نمایید. همچنین اگر بخشی از کارت شارژ را استفاده کرده و مایل به نگهداری مابقی اعتبار موجود در کارت شارژ باشید این گزینه به شما کمک می کند.)
  • Split: این گزینه به شما این امکان را می‌دهد تا اعتبار کارت شارژ خود را به دو قسمت تقسیم نمایید. (تبدیل یک کارت به دو کارت)
  • Multi-split: تبدیل یک کارت شارژ به چند کارت شارژ
  • Merge: می توانید دو کارت را در هم ادغام نمایید. (تبدیل دو کارت شارژ به یک کارت شارژ)
  • Redeem: شارژ وب مانی (در ادامه توضیح می‌دهیم).
  • New Issue: با این گزینه می توانید با استفاده از اعتباری که در کیف پول خود در حساب وب مانی دارید اقدام به صدور کارت شارژ (برای خود و یا دیگران) استفاده نمایید.

2. شارژ حساب وبمانی با استفاده از کارت بانکی

در این روش شما با استفاده از کارت بانکی خود اقدام به شارژ کیف پول وبمانی خود می نمایید. برای حساب هایی که هویت ایرانی دارند این امکان وجود ندارد. همچنین شما نمی توانید با استفاده از کارت بانکی سایرین حساب ایرانی خود را شارژ نمایید.

در صورتی که فردی با هویت غیر ایرانی در وبمانی احراز هویت نموده باشد، و کشوری که در آن سکونت میکند جزء کشورهای دارای محدودیت برای این سرویس نباشد، می تواند به راحتی با استفاده از کارت بانکی خود نسبت به شارژ حساب اقدام نماید.

به این موضوع نیز توجه داشته باشید که این روش شارژ حساب وب مانی به دلیل داشتن محدودیت به لحاظ سقف شارژ حساب با کارت بانکی، به صورت کلی کارآیی چندانی ندارد.

تنها کاربرانی که در کشور روسیه حساب بانکی متعلق به بانک‌های روسیه دارند می توانند مبالغ منطقی و توجیه پذیری را با استفاده از کارت بانکی خود، وارد کیف پول وبمانی خود کنند. همچنین به گفته سایت وبمانی سرویس شارژ حساب با کارت بانکی برای ساکنین منطقه اقتصادی اروپا (EEA) فراهم نیست.

اطلاعات بانک و سایر حساب ها در وبمانی

اطلاعات حساب ویزا یا مستر کارت در webmoney

به این منظور بعد از ورود به حساب کاربری خود مراحل نشان داده شده در تصویر را طی کنید. شماره کارت خود را به همراه مبلغی که می‌خواهید حساب وب مانی‌تان شارژ شود وارد کنید و مراحل را ادامه دهید. توجه داشته باشید که شما می بایست ویزاکارت یا مسترکارت خود را از قبل در حساب کاربری خود اضافه کرده و مراحل تایید و احراز هویت کارت بانکی خود را نیز طی کرده باشید.

شارژ وبمانی از طریق حساب بانکی

نحوه انتقال پول به وبمانی از طریق حساب بانک

تائید شارژ وبمانی با استفاده از کارت بانکی

3. شارژ حساب وبمانی با حساب بانکی

در این سیستم پرداخت شما وارد سرویس Exchanger وبمانی می شوید. این سیستم که وبمانی آن را تضمین میکند، برای تبدیل پول های وبمانی WMZ، WMR و WME به دلار، یورو، روبل روسیه و گرونیا اوکراین (و بالعکس) ساخته شده است.

این تبدیل بین دو کاربر وبمانی انجام می شود. در این فرآیند یکی از کاربران که قصد خرید پول وبمانی را دارد، مبلغی را که باید بابت خرید پول وبمانی به حساب بانکی کاربر دیگر که قصد دارد پول وبمانی خود را به پول نقد تبدیل کند انتقال می دهد. شما در واقع به شکل Peer to Peer تراکنش خود را انجام خواهید داد.

سرویس اکسچنجر وبمانی، جهت تضمین تراکنش، حدود 2 درصد از حجم تراکنش را به عنوان وجه تضمین نزد خود نگهداری میکند. بعد از موفقیت آمیز بودن تراکنش، این مبلغ را به طرفین تراکنش بر می‌گرداند. علاوه بر این، فرآیند انتقال توسط مدیریت سرویس WIRE Exchanger نظارت می گردد. در این فرآیند شما همان کارمزد 0.8 درصد تراکنش را پرداخت خواهید نمود.

نحوه واریز پول به webmoney

4. ارسال لینک پرداخت برای شارژ حساب وب مانی

در این روش شارژ وب مانی شما می توانید به اندازه مبلغی که می‌خواهید حسابتان شارژ شود، یک لینک پرداخت تولید می‌کنید. این روش شبیه انتقال پول می باشد. این لینک را در اختیار فردی که میخواهد به شما پول انتقال دهد می گذارید. وی با استفاده از موجودی ای که در کیف پول وبمانی خود دارد این مبلغ را پرداخت میکند.

ارسال شارژ به سایر کاربران در وبمانی

این نحوه پرداخت برای تمامی کاربران وبمانی قابل استفاده است و هیچگونه محدودیتی ندارد. پرداخت به شکل بیت کوین نیازمند داشتن پاسپورت فرمال است.

تنها کاربران روسی که پاسپورت Initial دارند و نیز ساکن روسیه هستند می توانند این لینک را از طریق کارت بانکی پرداخت نمایند. اما سایر کاربران با استفاده از پول های وبمانی که در کیف پول خود دارند امکان پرداخت این لینک و در نتیجه شارژ کیف پول شما را دارند.

ساخت لینک پرداختی

Send payment link را انتخاب کنید و مراحل را طبق تصویر ادامه دهید. لینک تولید شده در مرحله آخر را در اختیار کاربری که قصد پرداخت دارد قرار دهید.

تائید paymen ایجاد شده

5. شارژ حساب به روش ارسال فاکتور برای سایر کاربران

یکی از آسان ترین روش‌های شارژ حساب وب مانی، به ویژه برای کسانی که صاحب کسب و کار اینترنتی هستند. در واقع شما یک صورتحساب یا فاکتور صادر می کنید و آن را به فردی که حساب وبمانی داشته و قصد انتقال پول به حساب شما را دارد ارسال می نمایید.

نحوه شارژ وب مانی از طریق درخواست invoice

درخواست Invoice

به این منظور، بعد از ورود به حساب کاربری خود و انتخاب کیف پول، Send an invoice را انتخاب کنید. مراحل زیر را طبق تصویر ادامه دهید. اگر وی در حساب کاربری خود گزینه Pay را انتخاب نماید تراکنش تکمیل می شود و مبلغ به حساب شما انتقال می یابد.

تست انجام شده برای انتقال پول در وبمانی

تائید انتقال پول از طریق Invoice

6. درخواست وام یا قرض برای شارژ وب مانی

شما می توانید گزینه Request a loan را انتخاب کنید. از کاربران وبمانی درخواست وام نمایید.

شارژ حساب وبمانی از طریق درخواست loan

Get a loan from your contacts را انتخاب کنید. جزئیات وام را وارد کنید و برای وی ارسال نمایید. همچنین می توانید در صورتی که در حسابتان موجودی داشته باشید به نسبت اعتبار خود درخواست وام اتوماتیک نمایید. و از خود وبمانی وام درخواست کنید. در مرحله آخر کد تایید را که برای شما پیامک می شود ارسال کنید. بر روی More کلیک کنید. در خواست وام به مخاطب‌تان ارسال می گردد.

نحوه درخواست شارژ در وبمانی از طریق Loan

نحوه شارژ حساب وبمانی از طریق مخاطبین

7. شارژ حساب وبمانی به صورت حضوری

همانطور که مطلع هستید این امکان برای ایرانیان میسر نیست و در ایران نمایندگی رسمی وبمانی وجود ندارد. اما اگر در کشورهایی مانند روسیه، بلاروس، ارمنستان، آذربایجان، چین، جمهوری چک، استوونی، گرجستان، آلمان، مجارستان، قزاقستان، لتونی، لیتوانی، مولداوی، پاکستان، لهستان، رومانی، تاجیکستان، تایلند، ترکیه، ترکمنستان، انگلستان، ویتنام ساکن هستید می توانید از خدمات حضوری ومانی بهره مند شوید.

دریافت شارژ به صورت حضوری از وبمانی

همچنین امور مربوط به احراز هویت، فروش کارت شارژ وبمانی و … در این مراکز انجام می شود. لازم به ذکر است که خدمات در تمامی کشورهای ذکر شده ارائه نمی شوند. اطلاعات بیشتر را می‌توانید از وب سایت وب مانی مطالعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله تمامی روش هایی را که می توانید با آن ها حساب وبمانی خود را شارژ کنید به تفصیل بیان نمودیم. همچنین نحوه کارکرد هر یک از روش ها به صورت تصویری آموزش داده شد. عمده این روش ها مبتنی بر انتقال پول وبمانی از حساب سایرین به حساب شما می باشد.

روش شارژ حساب وب مانی با استفاده از کارت بانکی نیز به علت داشتن محدودیت هایی که گفته شد نمی تواند کارآیی چندان خوبی داشته باشد. در این روش شما با محدویت های بسیار زیادی در رابطه با احراز هویت کارت بانکی خود و سقف پرداخت مواجه خواهید بود.

لازم به ذکر است که این امکان برای کاربرانی که در کشور روسیه حساب دارند می تواند بسیار جذاب باشد. روش شارژ حساب وبمانی با استفاده از حساب بانکی یا همان خرید وبمانی از سایر کاربران وبمانی (P2P) همچنین به این علت که وبمانی با بسیاری از کشورها از جمله ایران، همکاری های رسمی ندارد. و زیرساخت های بانکی لازم برای چنین کارهایی فراهم نیست پیشنهاد نمی گردد.

جی ادز به شما پیشنهاد می کند که از امن ترین و آسانترین روش شارژ حساب وب مانی یعنی خرید کارت شارژ وبمانی یا شارژ مستقیم توسط سرویس وبمانی جی ادز استفاده کنید. در این دو روش شما به راحتی می توانید مبلغ دلخواه خود را برای شارژ پرداخت نمایید.

همچنین با استفاده از روش هایی که در این مقاله برای وارد کردن مبلغ موجود در کارت شارژ به حساب وبمانی ذکر شد در مدت زمان کوتاهی می توانید حساب خود را شارژ کنید.

امیدواریم از خواندن مقاله شارژ وبمانی لذت برده باشید. خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات شما را در این زمینه بدانیم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.