وبمانی فارکس

کاربرد وبمانی در دنیای معامله گران بازار فارکس

شما می توانید با داشتن دانش تحلیل در بازار پرنوسان فارکس درآمد داشته باشید. اما قبل از هر چیز نیاز به این دارید که با بازار فارکس آشنا شوید. بعد از آشنایی اولیه با اصول اولیه فارکس و نیز کسب دانش تحلیل بازار، وارد دنیای معامله گری می‌شوید. در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم چگونه می‌توانید به راحتی و با استفاده از سرمایه ریالی خود در بازار فارکس فعالیت کنید.

در اولین مرحله، بعد از اینکه حساب فارکس خود را نزد بروکر (کارگزاری) افتتاح نمودید، شما می‌بایست به حساب فارکس خود پول واریز کنید. مطمئنا بعد از اینکه در این بازار توانستید سود به دست آورید مایل هستید تا سودهای خود را به ریال تبدیل کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید. با ما همراه باشید تا چگونگی کار کردن با ریال را در بازار فارکس یاد بگیرید.

فارکس بروکر

فعالیت در بازار و کسب سود از افت و خیز قیمت ها، طبیعتا برای هر انسانی، جذابیت دارد. بازارها در گذر زمان از شکل سنتی به حالت مدرن کنونی خود رسیده اند. امروزه، وجود اینترنت دسترسی به بازارهای جهانی را تقریبا برای تمامی جهان میسر کرده است. در واقع نیاز به حضور فیزیکی در تالارهای بورس و سایر بازارها از بین رفته است.

بازار بورس کالا، اوراق بهادار، طلا، فارکس از جمله این بازار ها می باشند. بازار فارکس (Foreign exchange market) به عنوان بزرگترین و امن ترین بازار جهانی شناخته می شود. کاربران در این بازار از اختلافات قیمتی که در اثر تغییر عرضه و تقاضا ایجاد می شود کسب سود می کنند. این بازار از بسیاری جنبه ها شبیه بازار بورس اوراق بهادار می باشد. اما با این حال تفاوت های بارزی نیز بین این دو بازار وجود دارد.

در بازار فارکس شما به جای خرید و فروش سهم، جفت ارزها را معامله می کنید. به عنوان مثال، ارزش یورو به دلار را مورد معامله قرار می دهید. در تصویر زیر معامله گر فارکس، ارزش یورو به دلار را در قیمت 1.19235 خریده و در 1.19717 فروخته است. وی از این اختلاف قیمت، سود به دست آورده است.

نمودار فارکس

نکته جالب اینجاست که به دلیل ماهیت دوطرفه بودن در این بازار، علاوه بر افزایش قیمت، کاهش قیمت ها نیز می تواند برای کاربران سودآور باشد. شاید اصطلاح بازار دوطرفه را کمتر کسی شنیده باشد. در بازار یک طرفه همانند بازار بورس ایران شما ابتدا یک سهم  مشخص را تحلیل میکنید و سپس اقدام به خرید می نمایید. به عنوان مثال سهم مشخصی را در قیمت 1000 ریال میخرید با این تحلیل که قیمت این سهم به 1500 ریال خواهد رسید. در قیمت 1500 تومان می فروشید و از 50 درصد سود بهره مند می شوید (شما وارد معامله خرید یا Long شده اید).

در بازار دوطرفه شما علاوه بر این کار می توانید هنگامی که تحلیلتان بر کاهش قیمت سهم می باشد نیز سود کسب کنید. در این حالت شما  ابتدا سهم خود را وقتی قیمت آن 2000 ریال است پیش فروش می کنید. سپس وقتی قیمت آن به 1000 ریال رسید آن را میخرید. از اختلاف قیمتی به وجود آمده 100 درصد سود کسب می کنید (شما وارد معامله فروش استقراضی یا Short شده اید.)

نمودار فارکس

اشاره کردیم که در بازار فارکس به جای سهم، جفت ارزها معامله می شوند. علاوه بر این، شما با توجه به موجودی حسابتان که به نوعی اعتبار شما نزد بروکر به حساب می آید می توانید از اهرم هایی که سودهای شما را چندین برابر می کنند، استفاده نمایید. در واقع بروکر، به تناسب اعتباری که در حساب خود دارید به شما وام می دهد. مثلا وقتی موجودی حساب شما 200 دلار باشد و شما از اهرم 50 استفاده کنید می توانید به اندازه 10000 دلار وارد معامله شوید. خوشبختانه با وجود تحریم های فراوان علیه کشور ایران، هنوز بروکرهایی هستند که اجازه فعالیت به معامله گران ایرانی را می دهند. مساله اصلی برای ایرانیان فعال در فارکس، نقل و انتقالات پول می باشد.

لوریج

شما برای اینکه در این بازار به معامله بپردازید، می بایست ابتدا حساب کاربری تان را در بروکر یا همان کارگزاری فارکس افتتاح نمایید. برای اینکه بتوانید معاملات خود را شروع کنید لازم است که حساب خود را شارژ نمایید. فارکس یک بازار بین المللی است و برای این که تمامی معامله گران از اقصی نقاط دنیا قادر به داد و ستد با یکدیگر باشند می بایست واحد پولی مشترکی تعریف شده باشد. این واحد پولی در بازار فارکس، دلار می باشد.

کاربران ایرانی در چنین مواقعی با مشکل تبدیل ریال به دلار مواجه هستند. از طرفی به علت تحریم های موجود علیه ایران، کاربران ایرانی این امکان را ندارند که مستقیما با پرداخت ریال، حساب دلاری خود را در فارکس شارژ نمایند. شما به عنوان یک معامله گر فارکس بعد از اینکه توانستید در این بازار سود به دست آورید مطمئنا به این که سودهای خود را به پولی که بتوانید از آن استفاده کنید، نیاز پیدا خواهید کرد. به علت نبود زیرساخت های بانکی لازم و همچنین به دلیل این که بروکرهای فارکس که در سطوح بین المللی کار می کنند، شما نمی توانید موجودی خود را به شکل ریال برداشت نمایید.

برای شارژ کردن حساب فارکس و همچنین برداشت پول از حسابتان به یک پلتفرم و راهکاری نیاز دارید تا بتوانید هر زمان که قصد شارژ و یا نقد کردن موجودی کیف پول متصل به بروکر فارکس را داشتید بتوانید  بصورت آنی این کار را انجام دهید. این بستر باید در هر لحظه قابلیت دسترسی داشته باشد، از امنیت بالایی برخوردار باشد و نیز به لحاظ حجم تراکنش ها محدودیتی نداشته باشد. با همه مشکلاتی که در زمینه کار با دلار برای ایرانیان ذکر شد، خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که شما نیز بتوانید به راحتی با ریال حساب فارکس خود را شارژ کنید و یا موجودی حساب خود را به شکل ریال برداشت نمایید.

سیستم دریافت و پرداخت جهانی وبمانی که مرکز آن در روسیه قرار دارد این مشکل را رفع نموده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد وب مانی می توانید به صفحه وب مانی چیست مراجعه نمایید. شما به راحتی می توانید در وبمانی افتتاح حساب کنید. برای دلارهای خود کیف پول بسازید. با ریال خود دلار بخرید. سپس حساب فارکس خود را با دلارهایی که در وبمانی خریداری نموده، شارژ کنید. همچنین بعد از اینکه در فارکس کسب سود کردید می توانید این سودهای خود را به کیف پول دلاری خود در وبمانی انتقال دهید.

وبمانی

سوالی که در این مرحله ایجاد می شود این است که چگونه می توان با ریال، دلار وبمانی خرید و یا چگونه دلارهای خود را به شکل ریال نقد کرد؟

ما در جی ادز خدمات شارژ حساب وب مانی و همچنین نقد کردن دلارهای شما را ارائه می دهیم.

خدمات وبمانی جی ادز

جی ادز به دلایل زیر به شما راحت‌ترین و امن ترین روش شارژ حساب فارکس، یعنی وبمانی را پیشنهاد می کند؛

  • از طرف وبمانی تحریمی علیه ایران وجود ندارد،
  • حتی بدون هیچ گونه احراز هویتی می توانید روزانه تا سقف 100 دلار را وارد چرخه نقل و انتقالات خود کنید،
  • در صورتی که احراز هویت انجام دهید می توانید از سد این محدودیت ها عبور نمایید،
  • سرعت نقل و انتقالات بسیار بالاست،
  • کارمزد تراکنش های وبمانی بسیار ناچیز (0.8 درصد حجم تراکش) است،
  • انجام تراکنش ها در وبمانی پیچیدگی خاصی ندارد و به راحتی می توانید مبالغ مورد نیازتان را منتقل کنید؛

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که گفته شد، کاربران ایرانی فارکس به راحتی و بدون مشکلات نقل و انتقالات ارزی می توانند در این بازار پرسود به معامله بپردازند. به این ترتیب که بعد از این که حساب کاربری خود را در فارکس افتتاح نمودید، یک حساب کاربری در سیستم پرداخت وبمانی نیز افتتاح می نمایید.

شما حساب کاربری فارکس خود را با استفاده از وبمانی شارژ نموده و نیز می توانید موجودی حساب فارکس خود را به وبمانی انتقال دهید. ما برای شارژ حساب وبمانی و نیز نقد کردن دارایی خود در وبمانی، استفاده از خدمات وبمانی جی ادز را به شما پیشنهاد میکنیم.

شما می توانید برای استفاده از درآمد خود و انجام خرید های اینترنتی از فروشگاه های بزرگ که پرداخت وب مانی را پذیرش نمی کنند، ارز موجود در وب مانی خود را به ارز پی پال تبدیل کنید. ما در جی ادز تبدیل درآمد های ارزی شما را با کارمزدهای بسیار رقابتی با هر نوع میزان و حجمی بدون محدودیت سقف انجام می دهیم.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.