کلمات کلیدی مناسب سئو

یافتن کلمات کلیدی مناسب سئو

زیرنویس ویدئوی قسمت ششم دوره آموزش سئو:

قبل از اینکه وب‌سایتتان را بهینه کنید باید موارد بهینه‌سازی را بشناسید یافتن کلمات کلیدی صحیح و متمرکز کردن تلاش‌های سئو بر روی آن‌ها چالش‌ برانگیز است، اما خوشبختانه داده‌های زیادی در اینجا وجود دارند که به همراه یک رویکرد ساختار یافته می‌توانند برای جستجوی کلمه‌ی کلیدی استفاده شوند.

کلمات کلیدی مواردی هستند که کاربر در موتور جستجو وارد می‌نماید موتورهای جستجو نظیر بینگ و گوگل به دنبال مرتبط ‌ترین نتایج مربوط به جستجوی شما می‌روند و در این راه از اطلاعاتشان درباره‌ی شما و کل محتوای موجود در اینترنت استفاده می‌کنند، اما باید به خاطر داشته باشید که موتورهای جستجو برای یافتن خواسته‌های کاربر تلاش زیادی را انجام می‌دهند، مگر اینکه همه چیز به روشنی بیان شده باشد.

شاید به همین دلیل است که چندین بار مجبور شده‌اید پس از یک جستجوی نامفهوم یک جستجو با توصیف بیشتر را انجام دهید. شما یک کلمه‌ی کلیدی را امتحان می‌کنید اما چیزی که به دنبالش هستید را به دست نمی‌آورید پس سعی می‌کنید دقیق‌تر شده و توصیف بهتری از خواسته‌ی خود داشته باشید. به طور کلی می‌توان گفت مردم سرتاسر دنیا انواع و اقسام کلمات کلیدی را هر ثانیه، هر ساعت و هر روز تایپ می‌کنند و برای ما مهم است که بتوانیم موارد تایپ شده را بشناسیم، تا امکان بهینه‌سازی صفحاتمان در پی جستجوی آن کلمات به وجود بیاید.

جستجوی کلمه‌ی کلیدی رسمی یکی از مفاهیم کلیدی سئو است که می‌تواند در راستای شناسایی جستجوهای افراد به ما یاری برساند. همچنین دوره‌ی تناوب جستجوها میزان ارتباط آن موضوعات با اهداف کسب ‌و کار و میزان رقابتی بودن آن عبارات برای افزایش رتبه در گوگل نیز بدین شکل حاصل می‌شود. بیایید نمونه‌ای را بررسی کنیم فرض کنید شما ماشین می‌فروشید! شاید فکر کنید کلمه‌ی کلیدی ماشین می‌تواند برای افزایش رتبه‌ی شما مناسب باشد، اما اگر اندکی جستجو در مورد کلمه‌ی کلیدی انجام دهید احتمالاً این کلمه را به فهرست‌تان راه نخواهید داد. اگرچه این کلمه به میزان زیاد در موتورهای جستجو تایپ می‌شود اما به میزان ارتباط آن فکر کنید، یک کاربر به چند دلیل می‌تواند عبارت «ماشین» را در موتور جستجو تایپ کند. شاید آن‌ها به دنبال ماشین اسباب‌بازی یا مکانی برای تعمیر و اجاره‌ی ماشین بگردند. صدها مورد مختلف که امکان دارد هیچ ربطی به خرید ماشین نداشته باشند. همچنین تمام افراد هم‌صنفتان می‌خواهند با استفاده از کلمه‌ی کلیدی ماشین به افزایش رتبه‌شان در موتور جستجو بپردازند. این اصطلاح بسیار رقابتی است عبارتی نظیر «خرید ماشین کارکرده‌ی تویوتا کمری 2010» زیاد در گوگل تایپ نمی‌شود، اما بسیار مرتبط و دقیق بوده و خیلی هم رقابتی نیست. کلمات کلیدی نظیر این مورد در انتها به فهرست‌تان راه پیدا خواهند کرد تا بهینه‌سازی شوند.

حال که اطلاعات بیشتری در مورد کلمات کلیدی و جستجوی آن‌ها داریم بهتر است در مورد برنامه‌ریزی صحبت کنیم یک برنامه‌ی موثر برای جستجوی کلمه‌ی کلیدی شامل رویکردی ساختاریافته و منطقی می‌شود که در انتها شناسایی کلمات کلیدی مورد استفاده برای محتوای وب‌سایت را در پی خواهد داشت. در نهایت برنامه‌ی جستجوی کلمه‌ی کلیدی داده‌های مورد نیاز برای تصمیم‌گیری در مورد کلمات کلیدی بهینه و خوب را به شما خواهد داد و مرتبط ‌ترین و سودرسان ‌ترین کلمات کلیدی که مختص کسب‌وکارتان هستند از این طریق حاصل می‌شوند با توجه به میلیاردها جستجو که در هر ماه جستجو می‌شوند مهم است که اهداف جستجوی کلمه‌ی کلیدی، مواردی که به دنبالش هستیم و نحوه‌ی جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها را درک کنیم تا بتوانیم برای وب‌سایتمان تصمیم‌گیری کنیم.

در دوره آموزش ویدئویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.