کار با HTML معناییبرای تجارت الکترونیک

کار با HTML معنایی برای تجارت الکترونیک

زیرنویس ویدئوی قسمت چهل وچهارم دوره آموزش سئو:

سایت‌های تجارت الکترونیک نسبت به سایت‌های معمولی متفاوت هستند. زیرا دارای محتوایی ویژه برای محصولاتی بسیار ویژه هستند. به منظور اینکه موتورهای جستجو بتوانند این محتوای ویژه را بیابند، باید از میکروفرمت‌های موجود در سایت زیر استفاده کنیم.

Schema.org این سایت حاوی طرح واره‌های زیادی است که می‌تواند انواع مختلف محتوا را تعیین کند. این موارد شامل محتوای تجارت الکترونیک نیز می‌شوند. سایت تجارت الکترونیکی دارای صفحاتی برای محصولات است و این صفحات باید از طرح واره‌های مخصوص برای محصولات در آدرس زیر استفاده کنند.

Schema.org/product در کدتان می‌توانید نام محصول توصیف، تصویر محصول، نام تجاری تولیدکننده و اطلاعات مدل را درج کنید. عنصر دیگری که می‌توانید به همراه محصولات ارائه کنید، پیشنهادات ویژه است پیشنهادات ویژه فهرستی از ویژگی‌ها هستند که می‌توانید منتشر کنید. در مورد مواردی همچون قیمت محصول دسترسی به محصول و شرایط محصول فکر کنید. حتی زمانی که قیمت محصول این‌گونه می‌ماند را در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید هرگونه اطلاعات مربوط به نمره را برای محصولاتتان استفاده کنید و در این راستا از ابزار نمره‌دهی سایت مذکور استفاده کنید، که در آدرس زیر پیدا می‌شود.

Schema.org/AggregateRating به منظور بهره‌گیری بیشتر از داده‌های تولید شده توسط کاربران می‌توانید میکروفرمت را به سمت نقدهای جمع‌آوری شده توسط محصولاتتان نیز هدایت کنید. آدرس زیر سینتکس لازم را در مورد ویژگی‌هایی نظیر عنوان نقد نویسنده، زمان انتشار و محتوای مورد نقد فراهم می‌کند.

Schema.org/review اگر در یک کسب‌ و کار محلی کار می‌کنید یا یک فروشگاه الکترونیکی دارید، می‌توانید اطلاعات دقیقی را در مورد موقعیت مکانی کسب‌ و کارتان فراهم کنید. می‌توانید از میکروفرمت‌ها در کنار لینک به نقشه اطلاعات تماس برای آن محل و توصیف کسب‌ و کار برای تعیین آدرس محل کارتان استفاده نمایید. اگر بیش از یک موقعیت مکانی دارید می‌توانید همین کار را برای تک‌ تکشان انجام دهید.

حتی می‌توانید نقدها، عکس‌ها و رخدادها را برای هریک از فهرست‌هایتان بیاورید. حتماً به طرح واره‌های موجود برای انواع مخصوص کسب‌ و کارهای مختلف نظیر رستوران‌ها و خدمات حرفه‌ای نگاه کنید تا ببینید که آیا ویژگی‌ها یا عناصر خاصی دارند که برایتان منطقی است یا خیر. بهره ‌برداری کامل از میکروفرمت‌های سایت مذکور برای داده‌های مخصوص تجارت الکترونیک تان می‌تواند باعث شود که از پیدا شدن توسط موتورهای جستجو و تفسیر درست محتوایتان اطمینان حاصل کنید و بررسی میکروفرمت‌های مختلفی که موجود هستند می‌تواند باعث شود محتوای مرتبط ‌تری را تولید کنید که در غیر این صورت نمی‌توانستید به آن برسید.

در دوره آموزش ویدیویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.