درک سئو و تجارت الکترونیک

درک سئو و تجارت الکترونیک

زیرنویس ویدئوی قسمت چهل وسوم دوره آموزش سئو:

این روزها بسیاری از افراد از موتورهای جستجو برای خرید استفاده می‌کنند. چه آن‌ها در مراحل اولیه‌ی تحقیق باشند و چه در زمانی باشند که آمادگی خرید دارند. اگر بخواهید محصول مورد جستجوی دیگران را بفروشید، دوست دارید که صرف‌ نظر از مرحله‌ای که مشتریان در آن قرار دارند، خود را در معرض دید دیگران قرار دهید. چند مورد را باید در نظر بگیرید که مختص وبسایت‌های تجارت الکترونیک هستند و می‌توانند به موتورهای جستجو کمک کنند که محصولتان را با جستجوهای مدنظر افراد منطبق نمایند.

اولین و مهم‌ترین موردی که باید در نظر داشته باشید و بر محتوای معمول اعمال می‌شود در صفحات تجارت الکترونیک نیز استفاده می‌گردد. معمول‌ترین رویه‌هایی که پیرامون ساختارهای لینک ‌دهی وب‌سایت از جمله لینک‌دهی بیرونی و بهینه‌سازی روی صفحه موجود هستند، از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشند. اما در عصری که موتورهای جستجو می‌خواهند به صراحت محتوا را با حداکثر جرئیات مهم بیان کنند باید کاری کنیم که موتورهای جستجو در مورد محتوای تجارت الکترونیک شما اطمینان پیدا کرده و آن را بشناسند.

فراتر از یک HTML معمول که بر روی وب‌سایت‌ها پیدا می‌شود، می‌توانید از فراداده‌های مخصوصی استفاده کنید که در راستای شناسایی محتوای شما به عنوان تجارت الکترونیکی کمک کرده و در توصیف محصولات پیشنهادی ‌تان یاری می‌رسانند. اما پیش از این‌ که این اجزای فنی را لحاظ کنید. هنوز هم مهم است که اطلاعات لازم را در مورد کلیدواژه‌هایی که مشتریان تان در موتورهای جستجو تایپ می‌کنند به دست بیاورید.

حتماً تحقیق کلمه‌ی کلیدی خود را آنالیز کنید، تا از مقاصد مردم در حین استفاده از کلید واژه‌های معین و منظورشان از جستجو سر در بیاورید. اگر فکر می‌کنید کاربرانتان در پی مقایسه‌ میان شما و رقبایتان هستند، احتمالاً باید تولید محتوا را به سمت این نیاز پیش ببرید. همچنین برای افرادی که از محتوای تایپ ‌شده‌شان مشخص است در مراحل پایانی خرید قرار دارند و مثلاً می‌نویسند خرید فلان محصول یا کوپن بهمان محصول نیز همین گونه است، باید کاری کنید که محتوای تولیدی‌تان حاوی روندی ساده برای خرید باشد.

یک مورد دیگری که مختص تجارت الکترونیک می‌باشد، این است که غالباً محصولاتتان خارج از مرزهای سایتتان مورد بحث قرار می‌گیرند. می‌توانید مباحثاتی را در انجمن‌ها، شبکه‌های اجتماعی یا سایر وب‌سایت‌های فروشنده‌ی محصول بیابید و این موارد فرصت‌هایی هستند که می‌توانند برای مکالمه با یک متخصص با دانش ایجاد شوند. اگر فردی به واسطه‌ی تجربه‌ی کار با شما نقدی را منتشر کند، می‌توانید از مواردی نظیر هشدارهای گوگل یا ابزارهای رصد کردن شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. تا از آن نقدها آگاه شوید و خوب یا بد این فرصتی است که برای شنیدن و ایجاد مکالمه برایتان ایجاد شده است.

اگر مردم احساساتی منفی را مورد شما یا محصولاتتان بیان کنند می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کرده و مشکل را در ملاعام حل کنید. اگر مردم موارد خوبی را در مورد محصولتان بیان کنند به آن‌ها مراجعه کرده و تشکر کنید. حتی می‌توانید نوعی فعالیت شبکه‌های اجتماعی داشته باشید که منجر به لینک‌سازی یا محتوای ایجادشده توسط کاربر شود. تمامی این مدیوم‌های عمومی توسط موتورهای جستجو و افراد مشاهده می‌شوند. می‌توانید هم از مردم و هم از موتورها عوایدی را دریافت کنید.

در دوره آموزش ویدیویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.