یوتیوب و پینترست

راهنمای بازاریابی شبکه های اجتماعی در یوتیوب و پینترست

یوتیوب

یوتیوب بعد از آغاز به کار خود در سال 2005، تنها یک مکان برای تماشای فایل های ویدئویی بود. بعد از هشت سال، یوتیوب به دومین موتور جستجوی بزرگ دنیا تبدیل شد و توانست به سرعت پیشرفت کند. هنوز هم سایت های ویدئویی زیادی وجود دارد، اما یوتیوب بینش خاص خود را دارد و ایده های نابی در آن پیدا می‌شود.

آمارهای کلیدی و اطلاعات جمعیتی یوتیوب

  • یوتیوب هر ماه بیش از یک میلیارد بازدید منحصر به فرد دارد.
  • بیش از 6 میلیارد ساعت ویدئو هر ماه توسط کاربران مورد بازدید قرار می گیرد.
  • 100 ساعت فایل ویدئویی هر دقیقه آپلود می شود.
  • دستگاه های موبایلی بیش از یک میلیارد بازدید در روز دارند.
  • بر اساس تحقیقات نیلسن، یوتیوب بیشتر از هر شبکه نمایش کابلی بزرگسالان 18 تا 34 سال را در ایالت متحده آمریکا به خود جذب کرده است.
  • هزاران کانال یوتیوبی سالانه درآمد شش رقمی (صدها هزار دلاری) آن دارند.

افراد چگونه از شبکه یوتیوب استفاده می‌کنند؟

معمولا افراد از یوتیوب برای اشتراک گذاری ویدیو استفاده می کنند. محتوا از طریق یوتیوب آپلود شده و با سایر افراد به اشتراک گذاشته می‌شود. کاربران می توانند کانال ها را دنبال کنند، محتوای خود را آپلود نمایند، بر روی ویدئوهای موجود نظر بگذارند و محتوای سایر کاربران را دنبال کنند. یوتیوب با توانایی لینک مستقیم یا تعبیه کردن ویدئو به یکی از اصلی ترین منابع ویدئویی برای کاربران سرتاسر وب تبدیل شده است. توانایی آن برای درآمدزایی از طریق انواع تبلیغات (برای خود و کاربرانش) لایه مالی دیگری به آن افزوده است.

استراتژی ها و تاکتیک هایی برای موفقیت در یوتیوب

تعامل: کامنت ها و دیدگاه هایی که بر روی یوتیوب قرار می گیرد به خاطر بی معنی بودن مشهور هستند. بیشتر دیدگاه هایی که در این سایت قرار می‌گیرند بی معنی اند. بیشتر برندها به خاطر دلایل خوبی که در سر دارند امکان قرار دادن کامنت بر روی ویدئوی خود را می‌بندند. شما می توانید برای به دست آوردن تعامل این قابلیت را داشته باشید. چیزی که پیشنهاد نمی شود این است که قابلیت کامنت گذاری را فعال بگذارید و در عین حال توجهی به آن نکنید.

اگر بتوانید با مخاطبان خود تعامل داشته باشید نتایج خوبی دریافت خواهید کرد. برای اینکه یوتیوب بتواند کامنت گذاری را بهبود ببخشد، در حال حاضر این کامنت ها را به طور مستقیم به اکانت گوگل پلاس متصل کرده است. شما نیز به عنوان یک کسب و کار باید بین صفحه برند خود در گوگل پلاس و اکانت یوتیوب ارتباط ایجاد کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید اکانت شما در یوتیوب مدیر صفحه گوگل پلاس است. سپس مطمئن شوید که وارد اکانت یوتیوب خود شده اید و دستورالعمل های برقراری ارتباط در این پلتفرم را دنبال می کنید. بعد از اینکه همه چیز اوکی شد، اطلاع‌رسانی‌های کامنت های جدید برای ویدئوهای یوتیوبی در نوتیفیکیشن های گوگل پلاس ظاهر خواهد شد و فایل ویدئویی شما در تب صفحه گوگل پلاس نشان داده می شود.

استراتژی در یوتیوب و پینترست، شبکه های اجتماعی

استراتژی محتوا در یوتیوب

محتوای کمک و نحوه انجام کارها

برای بیشتر محصولات، آموزش ها و نحوه کار با آن ها بسیار ارزشمند خواهد بود. به مخاطبان خود کمک کنید بتوانند با محصولاتتان به خوبی کار کنند. به عنوان مثال می توانید ایده ای برای کاربرد محصول به شیوه جدید در اختیار افراد قرار دهید. به آن ها کمک کنید نحوه انجام کارها را که به صورت مستقیم به محصولات شما مرتبط نیست یاد بگیرند. به عنوان مثال برند nail polish می تواند نحوه درست کردن مو برای یک رویداد خاص را برجسته کند. این موضوع به مخاطبان این برند مرتبط است اما به طور مستقیم ربطی به محصولاتش ندارد. افقی فکر کنید.

محتوای انحصاری

محتوای انحصاری می تواند به شکل دسترسی به محصول جدید، تخفیف های خاص برای کانال یا اخبار شرکت باشد. ارائه این محتوای انحصاری به مخاطبان محدود می تواند حس احترام را در این افراد ایجاد کند. همچنین تولید محتوای مخصوص هر کانال به افراد اجازه می دهد دلیلی برای دنبال کردن یک یا چند کانال موجود داشته باشند. این موضوع عمق ارتباطات را افزایش می دهد.

تشویق مشارکت

اجازه دهید جامعه شما محتوایی ایجاد کنند و آن را از طرف شما در شبکه های خود به اشتراک بگذارند. شما می توانید بعدا به کمک هشتک ها در این شرایط مشارکت داشته باشید یا روشی را برای کمک به جلب توجه افراد و مرتبط کردن داستان کاربران پیدا کنید. این فعالیت می تواند هوشیاری و آگاهی در مورد حضور شما را بیشتر کند و به تعامل مخاطبان کمک نماید.

سنجش در یوتیوب و پینترست، شبکه های اجتماعیسنجش

همانند سایر تلاش های بازاریابی، باید بدانید موفقیت شما چگونه به دست می آید. تلاش های خود را به سوی فعالیت هایی ببرید که به شما کمک می کند با سنجش پیشرفت در برابر اهداف تعیین شده؛ موفقیت خود را ارزیابی نمایید.

نمونه‌های موفق در یوتیوب

oldspiceدر یوتیوب و پینترست، شبکه های اجتماعیOld Spice:
نمی توان بدون صحبت کردن در مورد کاری که این شرکت در سال 2010 انجام داد، درباره مکالمات در یوتیوب چیزی گفت. آن ها به کمک کمپین پاسخگویی شخصی سازی شده همه چیز را به نفع خود تغییر دادند و نتایج به دست آمده موفقیت این روش را ثابت کرد. رمز این موفقیت استفاده از روش هایی بود که برای این شرکت کار می‌کرد و می‌توانست با مخاطب و نیازهایش همگام باشد. همین امر باعث شد این شرکت بیشتر از قبل تعاملی باشد. اخیرا REI از کانال یوتیوبی خود به همین شیوه استفاده کرده است.

zillowدر یوتیوب و پینترست، شبکه های اجتماعیZillow:
با وجود طیف وسیعی از فایل های ویدئویی که در یوتیوب آپلود می شود، این شرکت توانسته است با آموزش افراد برای بازاریابی خانه ها، موفقیت چشمگیری از این شبکه به دست آورد.

راهنمایی ها و نکاتی برای معاشرت در یوتیوب

مسئولیتدر یوتیوب و پینترست، شبکه های اجتماعیبا مسئولیت در این شبکه اجتماعی تعامل داشته باشید

اگر قابلیت کامنت گذاری را بر روی ویدئوهای خود فعال کرده اید، مطمئن شوید که آن ها را دنبال می‌کنید. همانطور که قبلا نیز بیان کردیم بیشتر دیدگاه ها در این پلتفرم به نظر اسپم می رسد. به همین خاطر باید مطمئن شوید که کانال موجود هنوز ارزشی برای افراد فراهم می کند. اگر احساس کردید کامنت های اسپم بر روی ویدئوهای شما قرار گرفته است خونسردی خود را حفظ کنید و همه چیز را توضیح دهید.

دیدگاهدر یوتیوب و پینترست، شبکه های اجتماعیهوشمندانه دیدگاه بگذارید

چه قابلیت کامنت گذاری بر روی ویدئوهای خود را فعال کرده باشید و چه فعال نکرده باشید، زمانی وجود دارد که به قرار دادن دیدگاه در سایر بحث ها و ویدئوها نیاز خواهید داشت. سعی کنید هوشمندانه دیدگاه خود را بگذارید. املا و گرامر جملات خود را بررسی کنید. از صدای برند استفاده نمایید و از قرار دادن کامنت های اسپم خودداری نمایید.

تبلیغدر یوتیوب و پینترست، شبکه های اجتماعیبا احتیاط تبلیغ کنید

برای بیشتر کانال های یوتیوبی، تبلیغ می تواند درآمد زا باشد اما باید این موضوع در برابر تاثیر برند و تجربه ای که مشتری با شما خواهد داشت سبک و سنگین گردد.

علاقه مندی ها و اشتراک ها

علاقمندیهادر یوتیوب و پینترست، شبکه های اجتماعیاگر به فایل ویدئویی خاصی علاقه داشتید این فایل بر روی صفحه پروفایل به عنوان ویدئوی محبوب شده نمایش داده می‌شود. شما می توانید این فایل را با دوستان و مشترکان خود به اشتراک بگذارید. مشترک شدن در کانال یک فرد بدین معناست که شما آخرین آپلودهای آنان را مشاهده خواهید کرد و آن را در فید صفحه خود خواهید دید. این موضوع معادل فالوو کردن فردی در توییتر است.

آپلوددر یوتیوب و پینترست، شبکه های اجتماعیآپلود کردن فایل ویدئویی

خوشبختانه، یوتیوب تقریبا هر فرمت ویدئویی را قبول می کند و آپلود کردن فایل های ویدئویی در آن بسیار آسان است. کافیست اطلاعات مربوط به ویدئو را پر کنید. باید مطمئن شوید که توضیحات شما برای سئو و افراد بهینه سازی شده است. عنوان و کلیدواژه ها نیز باید با هدف انتخاب شود. ویدئوها باید به درستی طبقه بندی شوند و اگر برایتان ممکن بود رونوشتی از هر فایل ویدئویی برای مخاطبان فراهم اورید. هر اطلاعات ارزشمندی که به فایل یوتیوبی خود اضافه می کنید، فرصت بیشتری برای افراد فراهم می کند تا ویدئوهایتان را بیابند . همین امر فایل ویدئویی را در دسترس کاربران و ربات های جستجو قرار می دهد.

ابزارهای پیشنهادی برای یوتیوب

  • YouTube TestTube:
    این گزینه بسیار شبیه Gmail Labs است. برای افرادی که به دنبال به روز بودن هستند، این ابزار می تواند بهترین گزینه باشد.
  • YouTube Analytic:
    این گزینه معادل Facebook Insights برای ویدئوهای شماست. شما می توانید اعداد و ارقام مربوط به تعاملات، اکتشاف و اطلاعات جمعیتی را مشاهده کنید.
  • YouTube Advertisers:
    این یک ابزار مرکزی است که می توانید ایده هایی را از سایر برندها به دست اورید. همچنین این گزینه یک پرتال با محتواهای خوب در مورد راه حل های تبلیغاتی است.
  • YouTube Charts:
    فهرستی از ویدئوها که بر اساس تعداد بازدید ها، محبوبیت، کامنت ها و سایر معیارها مرتب شده است را نشان می دهد. به دنبال ایده های محتوایی می گردید؟ این یک مکان عالی برای آغاز کار است.

 

پینترست

پینترست با تصاویر زیبا و جذاب توانسته است طوفان عظیمی در دنیای آنلاین ایجاد کند. به دنبال تست بتای این شرکت در سال 2010، روش های زیادی برای کاربران فراهم شد تا مجموعه تصاویر خود را به منظور سرگرمی یا اهداف دیگر ایجاد کنند. اینکه شما صاحب کسب و کاری هستید و می خواهید از طریق تصاویر با کاربرانتان ارتباط داشته باشید یا به سادگی تلاش می کنید منزل خود را به کمک تصاویر موجود تزیین نمایید زیاد فرقی نمی کند. سایت پینترست برای همه سلایق طراحی شده است.

آمارهای کلیدی و اطلاعات جمعیتی پینترست

  • پینترست ماهانه 20 میلیون کاربر فعال دارد.
  • بیش از 50 میلیون بازدیدکننده منحصر به فرد در ماه از این سایت بازدید می کنند
  • در روز 5 میلیون پین در مقالات انجام می شود
  • زنان 5 برابر بیشتر از مردان از این سایت استفاده می کنند.
  • کاربران پینترست در ایالت متحده آمریکا تقریبا یک ساعت از وقت خود را در ماه بر روی این سایت صرف می کنند.
  • خریداران زمانی که محصولات از این سایت ارجاع شده باشد زمان بیشتری بر روی خرید صرف می کنند.
  • پینترست ترافیک ارجاعی بیشتری نسبت به توییتر، لینکداین و ردیت دارد.

افراد چگونه از پینترست استفاده می کنند؟

اشتراک گذاری مبتنی بر تصویر برای برندها و افراد بسیار مهم شده است. تاثیر تصاویر باعث شده است سایت هایی همچون پینترست و اینستاگرام جایگاه جدیدی در زندگی دیجیتال روزانه داشته باشند. در دنیایی که افراد الزاما زمان خود را بر روی خواندن صرف نمی کنند، رسانه های غنی می تواند به افراد کمک کند داستان های خود را به اشتراک بگذارند، با سایر افراد ارتباط داشته باشند و از محتوای موجود استفاده کنند.

استفاده کاربردی از یوتیوب و پینترست، شبکه های اجتماعی

 استراتژی ها و تاکتیک هایی برای موفقیت در پینترست

تعاملدر یوتیوب و پینترست، شبکه های اجتماعیتعامل

جامعه پینترست به سرعت در حال رشد است و می تواند بسیار تعاملی باشد. این یک فرصت عالی برای مشتریان شماست تا بتوانند با شرکت در ارتباط باشند. به همین خاطر باید مطمئن شوید که توجه کافی به فرصت های موجود برای برقراری مکالمه را دارید. این افراد ممکن است سوالاتی را از شما بپرسند یا تنها از نگرانی ها و احساسات خود سخن بگویند. استفاده از ابزارهایی همچون PinAlerts یا ابزار آنالیتیکی پینترست می تواند جایی که محتوای شما به اشتراک گذاشته شده است را مانیتور کند و به شما کمک نماید فرصت هایی که به صورت مستقیم به سمت‌تان نمی‌آیند را به دست آورید.

استراتژی محتوا در پینترست

برجسته کردن مشتریان: استفاده مشتریان از محصولات‌تان، محتوایی که ایجاد می‌کنند و نیز داستان های آنها را برجسته نمایید. این موضوع می تواند برای آن ها جذاب باشد. همچنین به شما کمک می کند ارزشی بر جوامع خود بیفزایید و حس مالکیت را ایجاد کنید.

پشت صحنه: با نشان دادن تصاویر پشت صحنه اجازه دهید مخاطبان بیشتر از قبل با شما آشنا شوند. این کار می تواند حس محتوای خاص و محدود را ایجاد کند و نزدیکی مخاطبان را بیشتر نماید.

روابط اجتماعی: اگر کسب و کار شما در جامعه حضور دارد یا فعالیت های خیرخواهانه انجام می‌دهد بهتر است این موضوع را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. ممکن است این موضوع به نظر عجیب برسد، اما اگر به شیوه درستی انجام شود می‌تواند بسیار مفید باشد. افراد شما را دنبال می کنند، زیرا بر روی شما و کارهایی که انجام می دهید سرمایه گذاری کرده اند. تلاش ها و فعالیت های شما که خارج از دفتر کاری انجام می شود نمونه ای از این رابطه است.

مخاطبان خود را بشناسید: هر چیزی که در مورد مخاطبان نیاز هست را بدانید و به آن ها چیزی بدهید که دوست دارند بدانند. طنز در این شبکه اجتماعی کارکرد خوبی دارد. شما می توانید با صرف زمان بر روی پروفایل شخصی، مخاطبان‌تان را بشناسید. باید ببینید چه چیزی برای این افراد مفید است و افراد چگونه محتواها را به اشتراک می‌گذارند و با هم ارتباط دارند.

قابل کشف بودندر یوتیوب و پینترست، شبکه های اجتماعیقابل کشف بودن

سایت خود را به گونه ای تنظیم کنید که بتواند به صورت اجتماعی در پینترست به اشتراک گذاشته شود. مطمئن شوید که دکمه اشتراک بر روی صفحات سایت قرار دارد و استفاده و یافتن آن آسان است. جلب توجه افراد به سمت صفحات پینترست می تواند به یافتن محتوا کمک کند و اشتراک گذاری آن به شیوه های جدید را ممکن سازد. همچنین فراموش نکنید که از فرصت ها برای پیگیری استفاده کنید و بدانید چه چیزی برای کسب و کارتان سودمند است.

نمونه های موفق در سایت پینترست

سونیدر یوتیوب و پینترست، شبکه های اجتماعیSony Electronics:
موارد زیادی در مورد فعالیت سونی در این شبکه اجتماعی وجود دارد. آن ها از محصولات جدید تا مجموعه ای از محصولات وینتیج و قدیمی و برجسته کردن محصولات برای فروش استفاده می کنند تا بتوانند طرفداران برند خود را افزایش دهند. سونی از تبلیغات خود به عنوان محتوای جذاب استفاده می کند و در مورد برخی از موضوعات خارج از برند نیز محتوا تولید می‌کند.

استارباکسدر یوتیوب و پینترست، شبکه های اجتماعیStarbucks Beautiful Objects:
این برند دسترسی خود به مخاطبان را از طریق پینترست بیشتر کرده است. یکی از Board آن ها تنها به قهوه مربوط است. با این وجود این برند تنها به مسائل این چنینی نمی پردازد و سعی می کند موضوعاتی از خارج برند را مطرح نماید. البته این موضوعات نیز مرتبط با فعالیت های آن هاست.

Nordstrom:
از نامگذاری اعضای تیم رسانه های اجتماعی بر روی صفحه تا انتشار منظم پست بر روی Board، این گزینه یکی از فروشگاه هایی است که نحوه پین کردن را به خوبی می داند. 4.4 میلیون نفری که این شرکت را دنبال می کنند به خوبی نشان می دهد استراتژی موجود کارساز و موثر است. این شرکت توانسته است ایتم های پین شده برتر را در فروشگاهش نشان دهد و یکپارچه سازی اجتماعی را به خوبی انجام دهد.

راهنمایی‌ها و نکاتی در مورد رفتار حرفه ای در پینترست

اعتباردادندر یوتیوب و پینترست، شبکه های اجتماعیاعتبار بدهید

اشتراک گذاری محتوای سایر افراد در قلب پینترست قرار دارد. به همین خاطر اعتبار بخشی مناسب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به طور ایده آل، هر چیزی از منبع اصلی اش پین می شود. این موضوع بدین معنی است که باید برای یافتن افراد و محتوای منحصر به فرد همه سایت را بگردید. باید تا جایی که می توانید بهترین تجربه کاربری را فراهم کنید. اگر تصویری را به صورت مستقیم از نتایج جستجوی تصاویر گوگل پین می کنید، افراد به جای اینکه به صفحات سایت شما لینک دهند به نتایج گوگل لینک می دهند. پس این موضوع را مدنظر داشته باشید.

کپشندر یوتیوب و پینترست، شبکه های اجتماعیکپشن ها را تغییر دهید

پین کردن دوباره همانند توییت دوباره نیست. باید مطمئن شوید که به هنگام پین کردن دوباره، کپشن آن را به روز می کنید و آن را مال خود می سازید. کپشن باید نشان دهنده شما و برندتان باشد و به جامعه موجود مرتبط گردد. فراموش نکنید که از کلیدواژه هایی استفاده کنید که کاربران برای یافتن پین های شما از آن استفاده می کنند.

پین کردن در یوتیوب و پینترست، شبکه های اجتماعیبیش از حد پین نکنید:
پین کردن در طول روز بهترین روش برای دسترسی به اهداف است. ابزارهایی وجود دارد که به شما کمک می کند از قبل پین های خود را زمانبندی کنید. اگر همه محتوای خود را به یکباره ارسال کنید، فالوورها را با حجم وسیعی از اطلاعات روبرو خواهید کرد. این موضوع به هیچ عنوان خوب نیست. اگر می خواهید محتوای خوبی به اشتراک بگذارید board جدیدی ایجاد کنید.

گروه بندیدر یوتیوب و پینترست، شبکه های اجتماعیboard های خود را گروه بندی کنید

گروه بندی Board ها اجازه می دهد کاربران board مورد نظر را بنا به دلایل خاصی فالو کنند. شما می توانید با سایر شرکت ها، همکاران و هر فردی که دوست دارید همکاری کنید و محتوای منحصر به فردی ایجاد نمایید. باید استراتژی و هدفی در مورد Board به اشتراک گذاشته شده داشته باشید.

Board مخفی

شاید این گزینه قابلیتی نیست که برای Board های خود استفاده می کنید، اما می توانید board هایی ایجاد کنید که با گروه محدودی از افراد به اشتراک گذاشته شده و آن ها را برای پین کردن دعوت کنید.

تایید کردن سایتدر یوتیوب و پینترست، شبکه های اجتماعیسایت خود را تایید کنید

برای اینکه اکانت تایید شده ای داشته باشید و آنالتیکیس پینترست را بر روی سایت اجرا نمایید، باید سایت خود را تایید کنید. ابزار آنالیتیکی پینترست آمار پین ها، نوع ترافیکی که پینترست به سمت سایت جذب کرده و موارد دیگر را نشان خواهد داد.

ابزارهای پیشنهادی برای پینترست

  • وبلاگ پینترست: آن ها طیف وسیعی از کاربران و برندها را برجسته می کنند و اخبار جدید و جذاب را نشان می دهند. برای اینکه بتوانید در مورد تغییرات به وجود آمده اطلاعات خوبی کسب کنید، همیشه وبلاگ آن ها را بررسی نمایید. همچنین می توانید از این مکان برای انجام کارهای خود ایده و الهام بگیرید.
  • Postris: این ابزار به شما کمک می کند محبوب ترین Board ها، پین ها و افراد را در سایت پینترست پیدا کنید.
  • Viraltag: امکان زمانبندی برای سایت پینترست را محیا می‌کند و به شما کمک می کند از ارسال مطالب زیاد در یک بازه زمانی مشخص خودداری کنید. این ابزار قابلیت تجزیه و تحلیل دارد و به شما کمک می کند مطالب متعددی را در اکانت های مختلف پینترست آپلود کنید.
  • Curalate: این ابزار به شما کمک می کند Board خود را بسنجید و تعامل پین ها را اندازه گیری نمایید. همچنین کمک می کند ترافیک تولید کنید، حامیان‌تان را بیابید و بسته به هزینه ای که پرداخت می کنید کارهای دیگری انجام دهید. این گزینه در اینستاگرام نیز به شما کمک خواهد کرد.
  • PinAlerts: اساسا هشدارهای گوگل برای محتوای سایت شما در پینترست را در میان سایر قابلیت های اندازه گیری که دارد نشان می دهد.
  • Rich Pins: پینترست این امکان را برای شما فراهم کرده است که بتوانید محصولات خود را به شیوه دیگری نسبت به تصویر نشان دهید. با آماده کردن سایت با تگ متای مناسب، می توانید محتوای غنی همچون قیمت ها و نقد و بررسی‌ها را به محتوای خود بیفزایید.

منبع: Moz

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/beginners-guide-to-social-media” target=”_self” position=”right”]1مقدمه
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/value-of-social-media” target=”_self” position=”right”]2ارزش در شبکه های اجتماعی
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/best-practices-social-media” target=”_self” position=”right”]3بهترین تمرینات شبکه های اجتماعی
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/metrics-and-roi-for-social-media” target=”_self” position=”right”]4معیارها و بازگشت‌سرمایه در شبکه‌های‌اجتماعی
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/find-the-right-social-media-for-you” target=”_self” position=”right”]5یافتن شبکه‎اجتماعی مناسب برای کسب وکار[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/facebook-for-social-media” target=”_self” position=”right”]6فیس بوک
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/twitter-for-social-media” target=”_self” position=”right”]7توئیتر
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/google-plus-for-social-media” target=”_self” position=”right”]8گوگل پلاس
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/linkedin-for-social-media” target=”_self” position=”right”]9لینکداین
[/button-brown]
[button-blue url=”#page” target=”_self” position=”right”]10یوتیوب و پینترست
[/button-blue]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/blogging-for-social-media” target=”_self” position=”right”]11وبلاگ نویسی
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/social-media-does-not-stop-there” target=”_self” position=”right”]12شبکه‌های اجتماعی متوقف نمی شوند
[/button-brown]
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.