تبلیغات جذاب گوگل

12 مورد از تبلیغات جذاب گوگل و راهکارهایی برای ایجاد موارد مشابه

در دنیای تبلیغات آنلاین و اینترنتی، نمونه‌هایی از تبلیغات جذاب گوگل در بین سایر انواع تبلیغات نمایشی، می‌درخشند. این شیوه از تبلیغات همچنین خمیرمایه خلاقیت از طریق تلفیقی از الگوبرداری و شخصی‌سازی با نمادهای تجاری خاص را نیز فراهم می‌کند. به‌نحوی که می‌توانید تبلیغات خاص خود را با گوگل ادز خلق کنید. ممکن است از خودتان بپرسید که آیا این توصیفات در مورد عناوین گوگل ادز صدق می‌کنند؟ بدون اینکه بتوان عکسی را به صورت مستقیم ضمیمه کرد و صرفاً با 90 کلمه توصیفی و عنوان آبی‌رنگ نتایج جستجو؟ به هر حال در صفحه نتایج جستجو فقط عناوین کوتاه ساده را شاهد هستیم! آیا از چنین عناوینی می‌توان انتظار این میزان از اثرگذاری مستقیم بر مخاطبان را داشت؟ شاید تا حدی خوش‌بینانه به نظر برسد! اما این بدان معنی نیست که نمی‌توانیم از این کلمات ساده برای توسعه خلاقیت و ایجاد چهره‌ای متمایز با رقبا در تبلیغات صفحه اول گوگل استفاده کنیم.

در واقع ما در این مقاله قصد داریم برخی از نمونه‌های تبلیغات جذاب گوگل را به شما معرفی کنیم. شما هم با مطالعه این موارد می‌توانید به نفع کسب‌وکار و سایت خود الگوبرداری کنید. تا در  تبلیغات صفحه اول گوگل  خود را از رقبا متمایز کنید. دیدن این موارد موفق و جذاب، قطعاً به شما برای نوشتن توضیحات متا جذاب و ارائه تصویری بهتر از صفحاتی که دارید کمک می‌کند. ما این موارد جذاب و موفق را در قالب تکنیک‌های مختلفی معرفی می‌کنیم.

همچنین اگر به این زمینه علاقه مندید، پیشنهاد می کنیم مطلب افزونه های تبلیغاتی گوگل ادز را نیز مطالعه کنید.

تکنیک متخصص منحصربه فرد برای ایجاد تبلیغ جذاب در گوگل

در این مثال سایت با عبارت (Nothing Else) از تکنیک زیر استفاده کرده است!

1- تکنیک متخصص منحصربه فرد و دقیق برای ایجاد تبلیغ جذاب در گوگل

وقتی برای اولین بار عبارت “خرید ست تاب‌بازی” را جستجو کردیم با نتایج جذاب و مناسبی روبرو شدیم. اغلب آن‌ها طبق دستورالعمل‌های موجود از تمام کلمات کلیدی لازم استفاده کرده بودند. از “بهترین تاب” و اعلام تخفیف تا نوشتن برخی قابلیت‌های خاص و ویژه! اما یکی از نتایج جستجو در قیاس با سایرین بیشتر خودنمایی می‌کرد. سایت فروش ست تاب‌بازی کینگ از عنوانی خاص استفاده کرده بود:”ما فقط تاب تولید می‌کنیم و نه چیز دیگری!” این عبارت هر کسی را که به دنبال خرید محصولی باکیفیت است تحت تأثیر قرار می‌دهد. به‌نوعی می‌توان گفت حد اعلای اثرگذاری در قالب نیچ مارکتینگ است. سایت مذکور با نشان دادن این عنوان در بین نتایج صفحه جستجو گوگل نقطه تمایز خود را با سایر سایت‌های موجود در صفحه نشان می‌دهد. جالب است که همین سایت در ادامه با عبارتی جذاب‌تر مشتری را وادار به خرید می‌کند: “درک می‌کنیم؛ این یک خرید مهم است!”

2- تکنیک تمایزبخشی در بین تبلیغات جذاب گوگل

حتی در بین برترین و بهترین نمونه‌ها از تبلیغات جذاب گوگل و عناوین تبلیغات صفحه اول گوگل، باید توانایی تمایزبخشی داشته باشید. تمایزبخشی یا متمایزسازی، همواره و همیشه یکی از آسانسورهای موفقیت برای برندها بوده است. در این فرآیند شما بیان می‌کنید که دقیقاً چه چیز نقطه تمایز شما نسبت به سایر رقباست. در رابطه با این تکنیک می‌توان به عنوان سایت (Kustomer) در صفحه نتایج جستجوی گوگل اشاره کرد. عنوان به این شکل است: “پلتفرم ارائه خدمات مشتریان – بر مبنای خدمات به مشتریان نه تیکت‌ها”. به این تکنیک در اصطلاح ” این، نه آن!” گفته می‌شود. در مورد فوق نویسنده علناً این پیام را به مشتری منتقل کرده که این محصول، به این شکل عمل می‌کند و خبری از آن عملکرد نامطلوب نیست! این دقیقاً همان چیزی است که به آن تمایزبخشی گفته می‌شود و اثرگذاری بالایی بر دیدگاه کاربران دارد.

3- تأکید بر ویژگی برجسته خدمات یا محصول

مسئله بعدی که در بین نمونه‌های تبلیغات جذاب گوگل به چشم می‌خورد، تأکید و اشاره مستقیم به یک قابلیت ویژه است. در این تکنیک برخلاف تکنیک پیشین خبری از مقایسه و بیان تفاوت نیست. در اینجا به صورت مستقیم و قاطعانه به سراغ بیان اصلی‌ترین ویژگی محصول یا خدمت می‌رویم. مانند این نمونه از سایت زوهو: “بهترین نرم‌افزار خدمات مشتریان – هوش مصنوعی برای حذف اثر احساسات کاربر”. این بخش که در زبان انگلیسی معادلِ (AI to Deduct User Sentiments) است خود به‌تنهایی یک ویژگی برجسته برای فروش خواهد بود که ذهن کاربر را درگیر می‌کند. “زوهو از چه ایده‌ای برای حذف اثر احساسات من استفاده کرده است؟ این یک قابلیت ویژه است! پس باید بر روی آن کلیک کنم”. این همان صدایی است که از ذهن او می‌آید!

تأکید بر ویژگی برجسته خدمات یا محصول

سایت زوهو با اضافه کردن (AI to deduct User Sentiments) در ایجاد تبلیغات جذاب گوگل موفق بوده است

4- تکنیک حساب کردن روی مزایا در تبلیغات جذاب گوگل

در طیف دیگری از تبلیغات جذاب گوگل، می‌توان به این نمونه از سایت (Thesis) اشاره کرد. این نمونه با ترغیب کاربر به حساب کردن روی مزایای محصول، او را سمت کلیک کردن بر روی نتیجه جستجو سوق می‌دهد. عنوان جستجو در این صفحه “مکمل‌های انرژی‌زای باکیفیت” است. اما در عنوان انتخابی سایت (Thesis) هیچ خبری از این کلمات نیست! این سایت در عنوان صفحه خود صرفاً مزایای محصول خود را نوشته است. “تمرکز، انرژی، شادابی – ساعت‌ها کار با تمرکز و بدون خطا” عنوان انتخابی آن‌هاست. در ادامه نیز دسکریپشن بیان می‌کند که “پروژه‌های خود را به اتمام برسانید؛ به اهداف خود دست یابید؛ با تمرکز بالا به انجام امور بپردازید.”.

5- تکنیک محدود کردن شرایط و مقدمات استفاده!

با جستجوی عبارت “وام‌های کوچک کاری” یکی از مجموعه نتایج جستجو که به طرز جالبی خودنمایی می‌کند، سایت (BlueVine) است. عنوانی که این سایت برای صفحه خود انتخاب کرده بسیار محدودکننده و با جزئیات بالاست. به طوری که می‌توان گفت شرایط استفاده از خدمات وام را به‌روشنی بیان کرده است. در بخش عنوان این جمله نوشته شده است: ” وام‌های کوچک کاری – به 100 هزار دلار و بازپرداخت سالانه نیاز دارد”. این سایت به صورت دقیق و روشن شرایط را بدون سردرگمی به مخاطبان نشان داده و قصدی برای گرفتن کلیک از همه کاربران ندارد. این سایت به جای گرفتن هزاران کلیک بی‌ثمر، 100 کلیک مؤثر و منتهی به نتیجه را ترجیح داده است. زیرا افرادی که چنین شرایطی نداشته باشند دیگر بی‌دلیل وارد سایت نمی‌شوند. این تکنیک با توجه به استفاده این سایت از قابلیت گوگل ادز و پرداخت در ازای هر کلیک، کاملاً منطقی است!

تکنیک محدود کردن شرایط و مقدمات استفاده! تبیلغات جذاب گوگل

سایت (bluevine) به‌روشنی شرایط استفاده از خدمات خود را در عنوان تبلیغات گوگل ادز بیان کرده است

6- تکنیک استفاده از کلمات هم‌آوا و هماهنگ

استفاده از کلمات هم‌آوا و هماهنگ برای نوشتن یک تبلیغ جذاب در گوگل اهمیت بالایی دارد. واقعیت این است که اگر از کلماتی مشابه، هماهنگ و هم‌قافیه استفاده کنید، جملات و توضیحات شما بیشتر کاربر را تحت تأثیر قرار می‌دهند. مثلاً کلماتی که آغاز یا پایان مشابهی دارند، انتخاب خوبی برای این کار هستند. به عنوان مثال یار و کار یا آغاز و پرداز، یا کارتون و کارکُن، کلماتی هستند که استفاده از آن‌ها جمله‌بندی شما را چشم‌نوازتر می‌کند. البته نیازی به اغراق در این زمینه و سرودن اشعار منظم نیست؛ هم‌آوایی نسبی کلمات برای اثرگذاری بر مخاطب کافیست! مثلاً سایت (Fiverr) که یک سایت برون‌سپاری پروژه‌های اینترنتی و فریلنسری است، در تبلیغات گوگلی خود از ترکیب (Pros for Your Project) استفاده کرده است. هم‌نشینی (Pro) و (Projects) تا حد زیادی برای انگلیسی‌زبانان جذاب و هماهنگ است.

تکنیک استفاده حداکثری از اعداد - تبلیغات جذاب گوگل

در تبلیغ فوق، این سایت توانسته با استفاده به‌جا از اعداد و ارقام، از تکنیک استفاده حداکثری اعداد به نفع خود استفاده کند

7- تکنیک استفاده حداکثری از اعداد

یکی دیگر از تکنیک‌های ایجاد تبلیغات جذاب گوگل، تلاش برای استفاده به‌جا و حداکثری از اعداد است. در این روش باید در حد امکان صفت‌های توصیفی و کلمه‌ای را حذف کنید و به جای آن از اعداد استفاده کنید. مثلاً برای بیان اینکه بهترین تولیدکننده پنبه با شش هزار تن تولید در ماه هستید، می‌توانید از عبارتِ “تولیدکننده شماره 1 پنبه با 6000 تن تولید در ماه” استفاده کنید! افراد معمولاً ارتباط بهتری با اعداد دقیق برقرار کرده و سیگنال‌های اعتماد بیشتری از آن‌ها دریافت می‌کنند. حتی مثلاً به جای 30 درصد تخفیف بهتر است از 30% تخفیف استفاده کنید.

8- تکنیک استفاده از کلمات آشنا برای تبلیغ جذاب در گوگل

متخصصین مارکتینگ و بازاریابی ساعت‌ها از وقت خود را به یافتن بهترین کلمات اختصاص می‌دهند. این در حالی است که به جای یافتن بهترین و کامل‌ترین کلمات، کافیست همان کلمات آشنا هر صنف، صنعت و موضوعی را بیابیم. به عبارتی دیگر استفاده از کلمات محاوره‌ای، راهکاری جدید برای داشتن مکالمه‌ای قانع‌کننده است. پس سعی کنید در نوشتن عنوان صفحه و متا دیسکریپشن خود در صفحه نتایج جستجو از کلمات آشنای موضوع کاری خود استفاده کنید.

تکنیک پاسخگویی به حس - تبلیغات جذاب گوگل عجله و اضطرار کاربران

این سایت از تکنیک پاسخگویی به حس اضطرار و عجله کاربر استفاده کرده است!

9- تکنیک پاسخگویی به حس عجله و اضطرار کاربران

همزمان با جستجوی “وکیل طلاق” در صفحه نتایج جستجو، صفحات و عناوین متعددی خودنمایی می‌کنند. بسیاری از آن‌ها ممکن است توضیحات و دیسکریپشن دقیق و طولانی داشته باشند. ارائه توضیح به کاربران و متقاضیان خدمات کار مناسبی است اما گاهی اوقات می‌توان روش بهتری برای ایجاد ارتباط استفاده کرد. در چنین مواردی که حس می‌کنید کاربر با حس عجله و اضطرار در جستجوی یافتن نتیجه است، بهتر است در عنوان و توضیحات خود به این حس پاسخ دهید. مثلاً برای جستجوی فوق این عنوان جالب‌تر است: “ارتباط با وکیل طلاق – ما در کمتر از 1 دقیقه پاسخ می‌دهیم”. این حس همان چیزی است که چنین کاربری به آن نیاز دارد.

10- استفاده از تکنیک (P-A-S) در تبلیغات جذاب گوگل

در تبلیغات جذاب گوگل نیز از تکنیک بسیار مشهور (P-A-S) استفاده می‌شود. برای اجرای این تکنیک باید در عنوان به مشکل کاربر اشاره کرده و سپس آن مشکل را برجسته کنید. پس از آن در بخش دیسکریپشن صفحه خود به مشکل پاسخ مناسب و راه‌حل خود را بدهید. مثلاً در عنوان صفحه خود، عبارت “کسی شما را فالو نمی‌کند؟ – ناتوانی در پیشرفت شما را آزار می‌دهد؟” را بنویسید. پس از آن در دیسکریپشن این عبارت را بنویسید: “بهبود ظاهر گرافیکی پست‌ها راه‌حل مناسبی برای افزایش فالوور است!”. اگر بخواهید کاربر را بیشتر هم تحریک کنید، می‌توانید توضیحات را با این جمله که “افزایش جذب فالوور را از اینجا آغاز کنید!”، به اتمام برسانید.

برای درک تکنیک شماره 10 به دومین تبلیغ حاضر در صفحه فوق دقت کنید؛ از آن‌ها اجاره نکنید!

11- تکنیک حمله مستقیم به رقبا؛ یکی از جذابیت‌های تبلیغ در گوگل

برای داشتن یک تبلیغات جذاب گوگل، گاهی می‌توانید به صورت مستقیم به تبلیغات سایر رقبا حمله کنید. البته این روش باید با نکته‌سنجی کافی مورد استفاده قرار گیرد. احتمالاً تابحال با چنین تبلیغاتی روبرو شده باشید که مثلاً بیان می‌کنند که 25 درصد مؤثرتر از برترین تولیدکننده آن حوزه هستند. این تبلیغ تلویحاً بیان می‌کند که محصول آن تولیدکننده را نخرید و به سراغ محصول ما بیایید! اما موضوع این است که گاهی می‌توان در تبلیغات گوگل ادز، این موضوع را مستقیم به کاربر گفت! تصور کنید یک کاربر خرید از دیجیکالا را جستجو می‌کند. شما می‌توانید بر روی همین واژه تبلیغات خود را با این عنوان انجام دهید: “ما نسبت به اونا قیمت‌های بهتری بهتون پیشنهاد می‌کنیم!”.

12- تکرار به‌جا و مناسب عبارات در نوشتن تبلیغات جذاب گوگل

آخرین نمونه‌ای که قصد اشاره به آن را داریم، استفاده از تکنیک تکرار مناسب و چشم‌نواز است. در این روش شما باید جمله مدنظر و مورد هدف خود را به شکل مناسبی تکرار کنید. مثلاً “برای خرید ماشین هزینه اضافی نپردازید – نیازی به خرید ماشین با قیمت بالا نیست!”. این دو عبارت در کل یک معنا و مفهوم را منتقل می‌کنند و از لحاظ مفهوم تکراری هستند. اما با یک تمایزگذاری قابل قبول به اثرگذاری بیشتر بر مخاطب کمک می‌کنند. این در حالی است که تکنیک تکرار، به اثربخشی بیشتر گوگل ادز از منظر سرچ کلیدواژه‌ها نیز کمک می‌کند. گوگل برای نمایش تبلیغات متنی شما در صفحه جستجو، معمولاً بر مبنای ترکیب واژگان مختلف تصمیم‌گیری می‌کند. حال هر قدر ترکیب‌های واژگانی متفاوتی را که با هدفتان مرتبط است استفاده کنید، شانس شما برای بهتر دیده شدن، بیشتر خواهد شد!

مروری بر نکات کلیدی در تبلیغات جذاب گوگل

  • اگر به صورت خاص بر یک حوزه تمرکز دارید، با بیان این موضوع، اعتماد بنفس برند خود در آن حوزه را به کاربر منتقل کنید.
  • با روش “این، نه آن!” به تبلیغ خود تمایز ببخشید.
  • در عنوان خود از یک قابلیت ویژه و متمایز محصول یا خدمات پرده‌برداری کنید.
  • عنوان و توضیحات خود را با مزایا اشباع کنید.
  • پیش‌نیازها، هزینه دقیق و شرایط استفاده از کالا یا خدمات خود را در لیدها منعکس کنید.
  • به جملات خود ریتم بخشیده و از واژگان هماهنگ و هم‌آوا استفاده کنید.
  • از اطلاعات دقیق عددی و عدد به جای نوشتار و کلمات توصیفی برای ارسال سیگنال اعتماد استفاده کنید.
  • با زبانی ساده و برآمده از محاوره همان حوزه با کاربر سخن بگویید.
  • در موارد خاص به سرعت و پاسخگویی اضطراری سایت خود اشاره کنید.
  • استفاده از فرمول مشهور و رایج (P-A-S) را فراموش نکنید.
  • با کلیدواژه اختصاصی و نام تجازی رقیب، مزیت رقابتی خود را به کاربران معرفی کنید.
  • پیام اصلی خود را با تکرار مناسب و به‌جا برای ایجاد تبلیغات جذاب گوگل منتقل کنید.
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بسیار عالی و کامل

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.