برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ چیست؟

برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ چیست؟

وقتی در مورد برندسازی شخصی یا همان پرسونال برندینگ (Personal Branding) صحبت می کنیم، منظورمان ایجاد و معرفی چیزی است که شما با آن شناخته می‌شوید.

برند شخصی شما، ترکیبی منحصر به فرد از مهارت ها و تجربیاتی است که شما را از سایرین متمایز کرده است. شناخته شدن نام برند موضوعی است که می‌تواند تفاوت ها را رقم بزند.

به عنوان مثال، شما اگر بخواهید یک کفش مناسب بخرید به احتمال زیاد سراغ برندهای معروف در این زمینه مانند نایکی یا آدیداس می‌روید. شما دوست ندارید که از برند ناشناخته خرید کنید؛ چون به آنها اعتماد ندارید. پرسونال برندینگ موثر می تواند شما را از سایر متخصصین که در زمینه کاری شما فعالیت دارند، متمایز کند.

درست مثل بیزینس های پرچم دار در صنعت خود که توانسته اند با استراتژی های گوناگون مشتریان بیشتری را نسبت به رقبای خود کسب کنند.

برند می تواند همه چیز باشد!

ما معمولا برندها را در قالب شرکت ها و محصولات می‌شناسیم – مثل مک دونالد یا اپل. اما امروزه، هر چیزی می تواند یک برند باشد. حتی به عنوان یک فرد، می‌توانید یک تجارت شخصی داشته باشید. (وب سایت Neil Patel نمونه بارزی از این نوع برندسازی است.)

خب، برند شخصی شما چیست؟ می‌تواند هرچیزی باشد که به آن علاقه مند هستید یا توانایی انجام آن کار را دارید.

پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟ برند می‌تواند همه چیز باشد

خوشبختانه، ابزار و منابع زیادی وجود دارند که به شما در فرایند برندسازی شخصی کمک می‌کنند. با استفاده از آن ها تاثیری درست بر کسانی که در دنیای مجازی یا واقعی با شما برخورد داشته اند، بگذارید.

ایده پرسونال برندینگ برای بعضی از افراد ناخوشایند است. اما اگر شما کنترل برند شخصی‌تان را در دنیای مجازی در دست نداشته باشید، آن گاه سایر افراد از این فرصت ها به نفع خود استفاده خواهند کرد.

ما در جی ادز معتقد هستیم که Personal Branding باید برای همه قابل دسترس باشد. به همین دلیل این راهنما در اختیار شما قرار گرفته است تا به شما برای برندسازی شخصی تان به صورت آنلاین کمک کند.

درست است که اهداف و شرایط خاص برای هر فرد متفاوت است، مفاهیم و فرایند کلی شامل حال همه می‌شود.

چرا پرسونال برندینگ مهم است؟

وقتی نوبت به پرسونال برندینگ می‌رسد، برخی از افراد آن را زمان گیر و یا نه چندان مهم تلقی می‌کنند و آن را نادیده می‌گیرند.

درست است که باید برای برندسازی اصولی زمان و انرژی بگذارید. اما این طرز تفکر که ایجاد یک برند شخصی اهمیت ندارد، کاملا اشتباه است. و در ادامه به دلایل آن اشاره خواهیم کرد:

مردم شما را در هر مرحله از شغل تان که باشید، در گوگل جستجو می کنند

دلایلی برای برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ - جستجوی مردم برای خدمات یا محصولات کسب و کار شما

صرف نظر از سن و یا سطح کاری شما، کسانی هستند که در اینترنت به دنبال شما بگردند. هر آنچه که آنها درباره شما بیابند، می‌تواند تاثیر بسزایی بر آینده حرفه ای و شخصی شما بگذارد. به این آمار توجه کنید. به گفته CareerBuilder:

امروزه بیش از نیمی از کارفرمایان که قصد استخدام دارند تا زمانی که در اینترنت درباره فرد متقاضی جستجو نکنند، وی را استخدام نمی‌کنند.

اگر شما به درستی بر روی آوازه خود در فضای مجازی کار نکنید، قطعا فرصت های کاری را از دست خواهید داد.

در حال حاضر یک فرد معمولی هر 2-3 سال شغلش را عوض می‌کند و در سال 2020، 40% نیروی کار به شکل آزاد کار و پیمانی فعالیت کرده اند. این بدان معنی است که یک برند شخصی قوی، بیش از هر زمان دیگری، حائز اهمیت است. در واقع به هر میزان که می‌خواهید موفق باشید، به همان میزان ایجاد برند خودتان اهمیت پیدا می‌کند.

بر اساس یک مطالعه اخیر از Weber Shandwick:

  • مدیران ارشد جهانی 45% از اعتبار شرکت‌شان را در گرو اعتبار مدیران عامل‌شان می دانند. تقریبا نصف اعتبار آن شرکت!
  • به علاوه شهرت مدیر عامل نقش مهمی در جذب کارکنان یک شرکت (77%) و ایجاد انگیزه در آنها برای ادامه همکاری (70%) دارد.
  • نحوه تعاملات مدیر عامل در فضای مجازی رابطه مستقیمی با معروف شدن و موفقیت شرکت دارد.

آمار ها را اگر کنار بگذاریم، مهم ترین دلیل برای تمرکز بر برندسازی شخصی، کمک به خودتان است. به این مسئله به دید یک راهکاری اضافی برای رشد موفقیت های خود نگاه کنید.

مزایای پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی چیست؟

پرسونال برندینگ یک گام بی‌دردسر در جهت تحقق اهداف‌تان است. صرف نظر از وضعیت صنعت یا حرفه شما، می‌تواند تمام فرصت ها برای پیشرفت را کاملا نابود کند و یا تبدیل به موفقیت کند.

هر زمان که به یک دید حرفه ای در مورد پرسونال برندینگ رسیدید، به یاد داشته باشید که این مسئله بخش مهمی از رشد حرفه شما است. و در نظر داشته باشید که ممکن است به منابع، زمان و تلاش زیادی نیاز باشد.

ساخت و بهینه سازی پروفایل های جدید، ایجاد محتوا در مورد شما و کار شما، شناسایی اهداف‌تان، اتخاذ یک استراتژی برای برند شخصی، شاید خسته کننده به نظر برسد. اما وقتی اساس کار را اصولی ایجاد کرده باشید، مسیر راه مشخص می‌شود و کل فرآیند قابل کنترل تر است.

با این راهکارها خودتان را از رقبایتان متمایز کنید و کنترل برندتان را در دست بگیرید.

بهترین و موثرترین روش ها برای برندسازی شخصی

ما به این نتیجه رسیده‌ایم که برندسازی شخصی، فرایند ارائه خود در قالب یک برند قابل عرضه در بازار است. وقتی آن را آغاز می‌کنید، ممکن است که زود خسته شوید. اما پیش از این که لپ تاپ‌تان را رها کنید، یک نفس عمیق بکشید.

بهترین و موثرترین روش ها برای پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی

به فرایند پرسونال برندینگ به عنوان یک پروسه مداوم نگاه کنید که می تواند به مرحله هایی قابل فهم تقسیم شود. لازم نیست که از یک کاربر غیرفعال فیسبوک به یک چهره مطرح در اسنپ چت تبدیل شوید! این فرایند یک شبه اتفاق نمی افتد و اهداف هر شخص نیز متفاوت است.

در ادامه ما به نکاتی مهم بهترین و موثرترین روش ها برای برندسازی شخصی اشاره می کنیم. کل این فرایند را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

  • بخش 1: ایجاد یک برند پایه
  • بخش 2: کسب اعتبار و جلب مخاطب
  • بخش 3: هدف قرار دادن فرصت ها

1. ایجاد یک برند پایه: تاثیر گذار باشید

آمازون به عنوان یکی از اولین فروشگاه های اینترنتی جهان کار خود را آغاز کرد. تاثیر گذاری این برند شخصی که توسط “جف بزوس” ایجاد شد بیش از حد بود. بزوس کاری کرد که مردم بدون خارج شدن از رخت‌خواب خود وسایل مورد نیازشان را سفارش دهند و درب منزل آنها را تحویل بگیرند.

موضوعی که آنقدر تاثیر گذار بود تا افراد بسیاری دست به این کار با شیوه های مختلف زدند و خیلی از آنها نیز موفق بودند. مانند Ebay که یک سال بعد از آمازون شروع به کار کرد.

بنابراین برند خود را به گونه ای معرفی کنید تا بیشترین تاثیر ممکن را روی افراد بگذارد. توصیه می‌کنیم موارد زیر را برای ایجاد یک برند پایه درنظر بگیرید:

  • خودتان و برند شخصی‌تان را معرفی کنید
  • به شکلی در فضای مجازی خودتان را معرفی کنید که نشان دهنده برند و تخصص شما باشد
  • یک استراتژی پرسونال برندینگ را دنبال کنید و بر اساس جدول زمانی پیش بروید

خودتان و برند شخصی تان را معرفی کنید

با شناسایی ویژگی های منحصر به فردی که مختص شما هستند، برند شخصی تان را ایجاد کنید. می‌توانید برای معرفی بیزینس خود به افراد، پاسخی برای هرکدام از سوالات زیر ارائه دهید.

حتما برای این موارد زمان کافی درنظر بگیرید؛ چون نادیده گرفتن آنها می‌تواند در راه پرسونال برندینگ اختلال ایجاد کند. توصیه می‌کنیم که سوالات این بخش و پاسخ های آنها را در برگه ای یادداشت کرده تا بعد از گذشت زمان آنها را فراموش نکنید.

خودتان و برندتان را به تمامی مخاطبین بالقوه معرفی کنید

برند شخصی شما چیست؟ هدف شما از تمام این تلاش ها برای معرفی خود به افراد چیست؟ برند شما کدام مشکلات از افراد را برطرف می‌کند؟ همچنین بهتر است به سوالات زیر نیز پاسخ دهید:

  • شما کی هستید؟
  • چه ویژگی هایی شما را متمایز می کند؟
  • چشم انداز شما برای برند شخصی تان چیست؟
  • با پرسونال برندینگ به چه هدفی می‌خواهید برسید؟
  • اهداف کاری شما چه هستند؟
  • مخاطب شما چه کسی است؟ به چه کسانی می توانید کمک کنید؟
  • چگونه می توانید به آن ها کمک کنید؟ وجه تمایز شما در چیست؟
  • در چه زمینه ای استعداد دارید؟ چه چیز شما را قابل اعتماد می کند؟
  • چگونه می خواهید قابل اعتماد بودن خود را ثابت کنید؟ چه شواهدی دارید؟

علاوه بر این گونه سوال ها، به تمام دستاورد های‌تان فکر کنید و هر مورد دیگری که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. پیش از آنکه شروع برندسازی شخصی را آغاز کنید، در مورد اطلاعاتی که می‌خواهید درباره موفقیت های خود به اشتراک بگذازید فکر کنید.

مهارت ها و دستاورد هایتان را به نمایش بگذارید

بعد از اینکه در مورد اهداف و ویژگی های متمایز کننده خود فکر کردید، باید آن ها را به اطلاع دیگران برسانید.

برای این کار می توانید از راه های زیر استفاده کنید:

  • در مورد دستاورد هایی که به آن ها افتخار می کنید، مطلب یا مطالبی بنویسید.
  • لیستی از مواردی که سایرین در مورد شما و کار شما به صورت عمومی صحبت کرده اند تهیه کنید.
  • به مواردی فکر کنید که افراد به شکل خصوصی از کار شما قدردانی کرده اند.

به هر دلیلی که می‌خواهید برند شخصی‌تان را بسازید، مثلا برای درخواست عضویت در یک مدرسه، پیدا کردن یک شغل و یا صرفا گسترش کار و افزایش درآمد، برای سوال های بالا وقت بگذارید و به آن ها پاسخ بدهید.

مهارت های خود را در زمان ایجاد پرسونال برندینگ نمایش دهید

به طور کلی درمورد آنچه که می‌خواهید به نمایش بگذارید و تاثیری که بر افراد می‌گذارد فکر کنید.

اکنون شما به شرح مختصری از برند و بیوگرافی خود و همچنین نسخه های طولانی تری از آن رسیده اید. به این شکل، می‌توانید نام تجاری خود را یکپارچه ‌کنید؛ اما هنوز محتوایی منحصر به فرد برای هر پلتفرم دارید. این مسئله برای کاربران جذابیت دارد.

در اینجا یک نمونه عالی از توضیحات برای برند شخصی می‌بینید:

ارزش: من به استارت آپ های در حال رشد در تهران کمک می‌کنم تا دفاتر اجاره ای متناسب با روحیات و بودجه شان پیدا کنند. هیچ‌کس به اندازه من در مورد استارت آپ ها و چگونگی اجاره مکانی که با استراتژی های آن‌ها جور باشد، اطلاع ندارد.

استعداد: عاشق تهران، طرفدار پر و پا قرص توچال برفی، کارآزموده مسابقات دو ماراتن تهران

اثبات:

  • ارائه چند گواهی از رضایت مشتریان
  • برای اجاره کردن اولین دفترتان کاملا راهنمایی خواهید شد.
  • به طور هفتگی مقاله هایی در مورد استارت آپ ها، املاک و مستغلات در تهران ارائه می دهم.

نوشتن ماهانه پست هایی در بلاگ کفایت نمی‌کند! برندسازی شخصی موفق به این معنی است که کاربران بالقوه شما را ببینند.

شما می‌خواهید که مردم وقتی اسم شما را در اینترنت جستجو می‌کنند نتایجی مثبت و مرتبط با شما پیدا کنند. یا اینکه وقتی با دوستانشان صحبت می‌کنند نامی از نام تجاری شما مطرح شود.

برای معرفی خودتان و اینکه چه چیزی را می‌خواهید از طریق برند شخصی تان برجسته کنید، وقت بگذارید.

به شکل خلاصه، شما باید موارد زیر را مشخص کرده باشید:

  • یک طرح کلی شفاف از پرسونال برندینگ
  • اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برند
  • توانایی ها، ویژگی های منحصر به فرد و حوزه های تخصص شما
  • دستاورد های شما

وقتی اعتماد به نفس کافی داشتید، می‌توانید کار خود را برای ایجاد برند شخصی آغاز نمائید.

برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ چیست؟ بهترین و موثرترین روش های برندسازی

توصیه هایی برای شروع ساخت برند

برای رسیدن به یک حضور پر رنگ در بین مردم، باید از فضای اینترنت و فضای واقعی استفاده نمائید. نمی‌توانید تنها فعالیت خود را به یکی از آنها محدود کنید (البته اگر این کار امکان پذیر باشد).

  1. یک وبسایت ایجاد کنید.
  2. در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید و پروفایل قوی بسازید.
  3. از روش های سنتی مانند تبلیغات چاپی، رادیویی و سایر موارد استفاده کنید.

به این دلیل باید این موارد را ایجاد کنید چون که همه مشتریان بالقوه شما از اینترنت استفاده نمی‌کنند. در صورتی که از چند روش استفاده نکنید، دیده نمی‌شوید.

برندسازی شخصی چیست؟ چگونه بیزینس خود را نسبت به رقبا متمایز کنیم؟

ما پیشنهاد می کنیم که از لیست زیر حداقل 2 تا 4 مورد را، برای ساخت پروفایل برای زیربنای پرسنال برندینگ، انتخاب کنید:

  • وبسایت شخصی
  • Twitter
  • Facebook
  • YouTube
  • linkedin
  • Vimeo
  • Tumblr
  • SlideShare
  • Medium
  • me
  • CrunchBase
  • Pinterest
  • Quora
  • Instagram

استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف برای برندسازی موفق

موارد زیر را برای بیشتر شناخته شدن برند انجام دهید:

  • در همه پروفایل ها و دامنه ها نام کامل‌تان را بنویسید
  • اطلاعات تمام پروفایل ها را به طور کامل بنویسید
  • در هر جا که ممکن بود آدرس سایت خود را قید کنید
  • برای اطلاعاتی که برای موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود کلید واژه های مرتبط قرار دهید

اگر شما یک برند شخصی فوق العاده ایجاد کرده اید، اما هیچکس آن را نمی بیند، پس برای شما فایده ای هم ندارد. این جا است که نقش استراتژی پر رنگ می‌شود.

جدول زمانی و استراتژی برندسازی شخصی

وقتی نوبت به شروع ساخت پروژه پرسونال برندینگ می‌رسد، انجام کلی کار در مدتی کوتاه بسیار آسان است.

با کمی تمرکز و با استفاده از منابع رایگانی که در دسترس شما است، می‌توانید کنترل دیده شدن برند خود را در دست بگیرید.

بسته به نتایج تحقیقات، برخی از سایت ها و پروفایل هایی که ساخته اید ممکن است حتی خیلی سریع در لیست نتایج جستجو قرار بگیرند.

با این حال در بیشتر موارد، برای گوگل و سایر موتورهای جستجو مدتی زمان می‌برد تا این پروفایل ها را در لیست نمایش قرار دهند.

ممکن است در ابتدا به تدریج شاهد تغییرات رو به رشدی باشید. در حالی‌که ممکن است در ابتدا خسته کننده به نظر برسد اما اگر از استراتژی های پرسونال برندینگ به درستی استفاده کنید، نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

بخش دوم: کسب اعتبار

از برند شخصی خود استفاده کنید تا به جایگاه هایی معتبر در نشریات و کانال های مرتبط برسید. علاوه بر محتواهایی که شما مدام در سایت ها و پروفایل های خود ایجاد می‌کنید، بسیار حائز اهمیت است که خود را فردی آگاه و شایسته به دیگران معرفی کنید. انتشار در پلتفرم های با اعتبار بالا و با کیفیت به شما در رسیدن به این اعتبار کمک می‌کند.

  1. درج محتوا استراتژیک در مکان های صحیح

بعد از اینکه شروع به ایجاد محتوا (پست های وبلاگ، تصاویر، داده های تصویری، فیلم ها، کلیپ های صوتی یا پادکست، به روز رسانی وضعیت و غیره) کردید، آنها را در مکان هایی قرار دهید که در دسترس افراد علاقه مند به حوزه کاری شما باشد. حالا ممکن است LinkedIn, Medium, یا هر سایت دیگری باشد که به جنبه خاصی از زمینه کاری شما می‌پردازد.

انتشار محتوای اختصاصی در فضاهای مختلف برای جلب توجه افراد نسبت به ساخت برند شخصی

با پیدا کردن مخاطبان خود شما این شانس را به دست می‌آورید تا مطلبی را تولید و با کسانی به اشتراک بگذارید که بیشترین بهره را می توانند از آن ببرند.

و از اینکه به سراغ افراد مطرح در زمینه کاری خود بروید واهمه نداشته باشید؛ و ببینید آیا امکان دارد که شما کارتان را در سایت و پروفایل های آن‌ها تبلیغ کنید.

  1. چگونه با استفاده از سایر سایت ها برند شخصی تان را بسازید

همانطور که ایجاد کمپین برندسازی شخصی‌تان را شروع می‌کنید، سعی کنید از سایت های دیگر هم استفاده کنید و برند خود را نیز در آنجا به نمایش بگذارید.

وقتی می‌خواهید از وبلاگ های دیگر استفاده کنید و یا محتوایی برای سایر پلتفرم ها ایجاد کنید، این نکات را مد نظر داشته باشید:

  • دقت کنید آن پلتفرم معمولا چه نوع مخاطب و محتوایی دارد
  • آن محتوایی که بهترین عملکرد را دارد انتخاب کنید
  • دقت کنید که چه جنبه هایی عملکرد آن پلتفرم را عالی کرده است و آن ها را به کار بگیرید

این که محتوایی که ایجاد کرده اید از طریق سایت های دیگر به نمایش در بیاید باعث می‌شود که برند شما در مقابل دیدگان مخاطبان دیگر هم قرار بگیرد. این کار مرحله جدیدی از کسب اعتبار برای شما محسوب می‌شود.

اما دقت کنید که برند خود را با استفاده از این سایت ها معتبر کنید. با انتشار بیش از حد محتواهای اختصاصی به رشد بیش از حد آنها کمک نکنید!

  1. داده ها دوست شما هستند

میزان تعامل محتواهایی که شما در پلتفرم های مختلف ایجاد کرده اید، را همیشه بررسی کنید. ببینید آیا الگوی خاصی بین نوع محتوا و نوع عملکرد آنها در پلتفرم های مختلف وجود دارد.

دقت کنید که چه روزی از هفته و چه ساعتی از روز محتوا را پست می کنید. سعی کنید پست هایی مشابه آن پست هایی که عملکرد خوبی داشته اند ایجاد کنید؛ نه آن دسته که مردم علاقه ای به دیدن آن ها ندارند.

به عنوان مثال، اگر در زمینه تبلیغات صفحه اول گوگل محتوا تولید کرده اید و بازخورد آن خوب بوده است، موارد دیگر که نزدیک به این زمینه هستند را تولید نمائید. در این بخش حتما نیاز دارید که رفتار کاربران و داده های ثبت شده وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو را بررسی کنید. چه چیزی بهتر از گوگل سرچ کنسول. می‌توانید آموزش کار با سرچ کنسول جدید را در پایگاه دانش جی ادز بخوانید.

استفاده از داده های مختلف برای ایجاد استراتژی پرسونال برندینگ - مثالی از استفاده سرچ کنسول برای دسترسی به داده ها

  1. سازمان یافته پیش بروید

علاوه بر استفاده از ابزارهای مختلف برای کمک به تجزیه و تحلیل عملکرد مقالات، به روز رسانی ها، توییت ها، نظرات، فیلم ها، عکس ها و غیره که شما پست می کنید، از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی استفاده کنید. در این شرایط، وقتی می‌خواهید محتوا به اشتراک بگذارید، کار شما راحت تر خواهد بود.

توصیه ما این است که فعالیت های خود را برنامه ریزی کنید یا به اصطلاح سازمان یافته پیش بروید. به عنوان مثال، اگر هفته ای 3 پست اختصاصی تولید می‌کنید، این ترتیب را تغییر ندهید. به این شکل می‌توانید به صورت منظم کاربران را به بررسی خدمات و محصولات برند خود دعوت کنید.

دسته 2.2: برندسازی شخصی موثر به کمک جذب مخاطب

نحوه برندسازی شخصی و جذب مخاطبان

  1. پل ارتباطی فرصت های خود را پیدا کنید

اول اهداف خود را مشخص کنید:

  • مخاطب هدف شما چه کسانی هستند؟
  • بهترین مکان ها برای برقراری ارتباط با این افراد کجاست؟
  • چه محتواهایی برای آنها جذابیت دارد؟

وقتی پاسخ این سوال ها را یافتید می‌توانید تصمیم بگیرید که به چه کسی احتیاج دارید تا شما را به مخاطبانتان برساند؛ و سرعت کمپین برندسازی شخصی تان افزایش یابد.

با مطرح کردن تاییدیه ها و یا حتی صحبت هایی که افراد سرشناس در مورد شما داشته اند، برندتان را متمایز کنید. در رابطه با برند شما چه افراد سرشناسی این قدرت را دارند؟

ببینید چه کسانی در صنعت شما بسیار موفق هستند و در رسانه های اجتماعی مخاطب فراوان دارند. اما همچنین به دنبال بهترین پلتفرم هایی که شما را به مخاطبان‌تان می‌رسانند نیز باشید. وقتی می‌خواهید از افراد مطرح در زمینه کاری تان کمک بگیرید، از خلاقیت‌تان استفاده کنید.

  1. با کسانی که می شناسید کارتان را آغاز کنید

همه کسانی که می‌شناسید گزینه های خوبی برای مخاطبین استراتژیک پرسونال برندینگ شما به حساب نمی‌آیند. اما همین که افراد زیادی را می‌شناسید که به حیطه کاری شما علاقه مند هستند و دوست دارند به شما کمک کنند، شانس خوبی به حساب می‌آید.

در ابتدای کار، حتما با این افراد در فضای مجازی ارتباط برقرار کنید، چون شما پیش از این در دنیای واقعی با آن ها در ارتباط بوده اید.

حواس‌تان به این بازیگران کلیدی باشد چون ممکن است شما در حین ساخت برند شخصیتان، محتوا، اطلاعات و یا فرصت های خاصی برای آن ها داشته باشید. این افراد می‌توانند بیزینس شما را با سایر افراد علاقه مند به اشتراک بگذارند. این امر جزء مهمی از فرایند جلب مخاطب است.

  1. با پل های ارتباطی و افراد تاثیر گذار در رسانه های اجتماعی و نشریات استراتژیک، ارتباط برقرار کنید

افراد تاثیرگذار و مشاوران الهام بخشی که همسو با کار شما هستند را پیدا کنید و با آنها ارتباط برقرار کنید. یکی از راهکار های آسان برای آغاز این است که به سراغ پروفایل افرادی که بر اساس جستجو های شما به شما پیشنهاد شده اند (بسته به نوع پلتفرم) پیش بروید.

ایجاد ارتباط با افراد مختلف در شبکه های اجتماعی و تقریبا در همه فضاها

شما همچنین می‌توانید در گوگل به دنبال افراد سرشناس در حوزه کاری خود بگردید. به دنبال افراد سرشناس در زمینه کاری خود در توییتر، لینکدین و غیره بگردید.

در ابتدا بر روی افرادی که در زمینه کاری شما مطرح هستند تمرکز کنید؛ اما از کسانی که در سایر زمینه ها شناخته شده اند و به گونه ای با برند شخصی شما ارتباط دارند غافل نشوید.

اینکه در نهایت بتوانید با این افراد مستقیما صحبت کنید یا نه، حداقل دستاوردش این است که با دقت بر اینکه چگونه استراتژی های برندشان را اجرایی کرده اند، مطالب زیادی یاد خواهید گرفت.

علاوه بر برقراری ارتباط با افرادی که در اهدافی مشترک با شما موفق عمل کرده اند، سعی کنید که با نشریات، تالار های گفتگو و منابع خبری مرتبط با زمینه کاری خود نیز در تماس باشید.

به نوع محتوای این منابع دقت کنید. به ویژه آن دسته از آیتم هایی که دارای معیارهای تعامل بسیار خوبی هستند. به این مسائل دقت کنید تا وقتی مطلبی را در این مکان ها قرار می‌دهید مورد توجه قرار بگیرد.

دسته 3: مطالبی برای مخاطبین ایجاد کنید که فرصت های بیشتری برای برندتان ایجاد کنند

محتواهایی منحصر به فرد و با کیفیت بالا ایجاد کنید تا همیشه در ذهن مخاطب شما بماند و فرصت های شغلی بیشتری را برای شما ایجاد کند. شما دقیقا نمی‌دانید چگونه و چه زمانی بخشی از محتوایی که ایجاد کرده اید توجه یک همکار تجاری و یک مشتری بالقوه را جلب خواهد کرد – بنابراین به این روند ادامه دهید.

بهترین روش های برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ - فرصت‌های جدید رهبران فکری

وقتی با استفاده از پرسونال برندینگ خود را به عنوان یک فرد پیشتاز در زمینه کاری تان معرفی کنید، موقعیت های بسیار زیادی برای شما پیش خواهد آمد. مانند: فرصت‌های سخنرانی، فرصت های شغلی، فرصت‌های همکاری، تبادل محتوا با سایر وبلاگ ها، مصاحبه ها، ارائه مشاوره و راهنمایی به عنوان یک فرد صاحب نظر، فرصت های ترقی.

اگر نمی‌خواهید به شکل مداوم برند شخصی خود را توسعه ببخشید، فرصت های ترقی بالقوه که برای شغل شما پیش خواهد آمد را محدود می کنید. البته این حقیقت هم وجود دارد که اگر توانایی و انرژی لازم به منظور حمایت از مخاطبین خود از طریق برند شخصیتان را نداشته باشید، وقوع این فرصت ها تداوم نخواهد داشت.

اما اگر توانایی لازم را دارید، چرا تا جایی که می شود از این فرصت ها بهره نبرید؟ و به همین منظور باید بر روی پرسونال برندینگ خود کار کنید. خود را به افراد سرشناس متصل کنید و مخاطبین خود را جلب کنید.

چگونه با استفاده از تکنیک های پیشرفته جلب مخاطب برند خود را ترویج دهیم

وقتی که نوبت به توسعه برند شخصی شما می‌رسد، در معرض دید بودن یک ضرورت است. علاوه بر مراحل اولیه که در دسته 3 پیشنهاد شده اند، شما باید یک برنامه مداوم برای کسب اطمینان از “مطرح شدن برند شخصی” خود داشته باشید.

قدم هایی که می‌توانید از طریق تعامل استراتژیک با مخاطبان، برای افزایش در معرض دید بودن برندتان در فضای مجازی بردارید، به این صورت هستند:

  • برقراری ارتباط
  • ایجاد شبکه
  • تعامل مداوم
  • تولید محتوا مداوم
  • ساخت لینک
  • استفاده از استراتژی کلمه کلیدی پیشرفته

استراتژی های برندسازی یا Personal Branding - روش هایی برای دیده شدن برند

اینها بهترین اقدامات و استراتژی های اثبات شده ای هستند که در زمان ساخت برند شخصی شما، توانایی های شما را به نمایش می‌گذارند. همچنین فرصت های کاری شما را افزایش می‌دهند.

  1. برقراری ارتباط

این اصطلاحی بسیار گسترده است، اما به معنای تماس با افراد، سازمان ها، منابع خبری، و غیره ای است که به شما و کار شما علاقمند هستند. این برقراری ارتباط می‌تواند شامل فرستادن پیامی در توییتر یا لینکدین برای اشخاص، تماس های تلفنی، ایمیل زدن، مصاحبه برند، و … باشد. هدف شما از این برقراری ارتباط، شناساندن برند خود به دیگران است.

  1. ایجاد شبکه (networking)

در حالی که این عبارت ممکن است برای برخی سخت به نظر برسد، اما الزاما به این شکل نیست.

ایجاد شبکه اگر به درستی انجام شود، به معنی برقراری ارتباط صادقانه با شخصی است که پس از آن می‌تواند به یک رابطه دوستانه سودمند متقابل تبدیل شود. به همین سادگی!

تاکتیک های برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ نباید همیشه الزاما اقداماتی قدرتمند باشند. تمرکز خود را بر یافتن افراد سخت کوش که برای شما قابل احترام هستند بگذارید. به این منظور ممکن است نیاز باشد دیدارها و یا جلسه هایی برگزار کنید که نیاز نیست حتما به شکل رسمی انجام شوند.

رخدادهایی که به کار شما مربوط هستند را در دنیای مجازی و واقعی پیدا کنید و در آنجا با افراد صحبت کنید. این رخدادها می‌توانند ‌شامل موارد زیر باشند:

  • صحبت های یک فرد پیشتاز در زمینه کاری شما
  • رویدادهای خیریه ای که همکاران شما برگزار می‌کنند
  • افتتاحیه گالری هایی که مسائلی را به نمایش می‌گذارند که به شغل شما مرتبط هستند
  • گروه های دارای نفوذ و فعال در رسانه های اجتماعی

به یاد داشته باشید که ایجاد شبکه مستلزم این نیست که در بستری رسمی رخ دهد. ممکن است در دنیای واقعی یا مجازی شکل بگیرد اما داشتن تعامل در رسانه های اجتماعی راحت ترین راه برای تقویت این روابط است. وقتی می‌خواهید برند شخصی خود را بسازید این اقدامات همیشه به کمک شما می‌آیند.

  1. تعامل مداوم

تنها انتشار محتوا با کیفیت بالا کافی نیست. به منظور حفظ علاقه مخاطبان فعلی خود و جلب نظر افراد بیشتری به برند خود، می‌بایست به طور منظم با آنها در تعامل باشید. تمام تلاش خود را برای پاسخگویی به نظرات، سوالات و محتواهایی که از جانب مخاطبین مطرح شده اند، به کار بگیرید.

استراتژی برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ - تعامل افراد با برند را افزایش دهید

اگر شما با راه های مختلفی که مردم برای ارتباط با شما در اینترنت انتخاب می‌کنند همراه نباشید، آنگاه برند شما خارج از دسترس افراد خواهد بود.

با این حال نیاز نیست که به تک تک افرادی که در صفحه فیسبوک شما نظری درج کرده اند، پاسخ کامل بدهید. هر زمان که توانستید پاسخگو باشید. و اگر دیدید سوالاتی مشابه چندین بار پرسیده شده اند، به آنها به شکل عمومی پاسخ بدهید.

علاوه بر تعامل مستقیم با مخاطبین خود، با افراد و منابع خبری برجسته در زمینه کاری خود، علنا در تعامل باشید. این تعامل می‌تواند به شکل درج نظر در مقالات و یا به اشتراک گذاشتن صحبت های افرادی که شما آن ها را تحسین می‌کنید، باشد. مهم است که نشان دهید در گفتگو هایی که در زمینه کاری شما اتفاق می‌افتند، حضور فعال دارید.

  1. تولید محتوا مداوم – تاثیر گذار در پرسونال برندینگ

وقتی مشغول به پرسونال برندینگ هستید، به روز رسانی مرتبط پروفایل ها و وبسایت ها با محتوا هایی به روز، یک ضرورت است. همچنین ایجاد خدمات و محصولات جدید می‌تواند راهکاری برای متمایز بودن برند شما نسبت به رقبا قلمداد شود.

ایجاد محتوای اختصاصی به برندسازی شخصی شما کمک می کند

تولید محتوای مداوم، به شکلی مثبت بر سه استراتژی کلی پرسونال برندینگ شما تاثیر می‌گذارد:

  1. بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  2. توسعه برند شخصی
  3. افزایش تعداد و میزان تعامل مخاطب

بهینه سازی موتور جستجو

از دیدگاه SEO، محتوای با کیفیت بالایی که باعث ایجاد تعامل بیشتر می‌شود، به موتور های جستجو نشان می دهد که محتوایی ارزشمند است. با گذشت زمان، این امر به افزایش اعتبار شما منجر می‌شود.

وبسایت هایی که از دید موتور های جستجو دارای اعتبار بالایی هستند، در رقابت با سایر وبسایت ها در جایگاه بهتری قرار می‌گیرند. وقتی مردم پروفایل شما و یا محتوایی که ایجاد کرده اید را می‌بینند، نه تنها با مطالبی جذاب روبرو می‌شوند بلکه به برند شما به دید مثبت نگاه کرده و ممکن است مخاطب شما شوند.

فرمول رشد مخاطبان از طریق موتورهای جستجو در زمان ساخت برند شخصی

به طور خلاصه: ایجاد محتوا به صورت مداوم + بهینه سازی محتوا برای موتور های جستجو  = اعتبار بیشتر = رسیدن به جایگاه بهتر در صفحه نتایج موتور های جستجو = در معرض دید قرار گرفتن = موفقیت برند شخصی شما.

توسعه پرسونال برندینگ

پس از اینکه زیربنایی قوی و بهینه سازی شده برای پروفایل ها و وبسایت های خود ایجاد کردید، هنوز هم باید آنها را به روز رسانی کنید؛ و اطلاعاتی تازه در آن ها درج کنید تا روند ساخت برند شخصی شما در مسیر درستی قرار بگیرد و:

  • نشان دهید که برند شخصی شما همسو با به روز ترین رویدادها در زمینه کاری شما است.
  • پیام برند خود را به شکلی مناسب بیان کنید.
  • ارزش های برند شخصی خود را از طریق بیان نمونه هایی، تقویت کنید.

افزایش تعداد و میزان تعامل مخاطب

یکی دیگر از دلایل مهم برای تولید مداوم محتوا، پرورش ذهن مخاطبان فعلی و جلب مخاطبان جدید است. در شبکه های اجتماعی و وب سایت هایی که اجازه پست مهمان می‌دهند فعالیت کنید. محتوای خود را به دوستان‌تان ارسال کنید و نظرشان را جویا شوید. همچنین بسیار ایده آل است که در سایت خود از دکمه های اشتراک گذاری محتوا استفاده نمائید.

  • تولید محتوا با هدف برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ، جنبه هایی از برند شما را به نمایش می‌گذارد که مخاطبین از دیدن هر پست لذت می برند.
  • برای کسانی که در حال حاضر در تیم شما هستند، ارزش قائل می شوید.
  • مخاطبان فعلی خود را تشویق کنید تا بیشتر با محتوا هایی که ایجاد کرده اید تعامل داشته باشند.
  • احتمال اینکه مخاطبین مطابق درخواست های شما عمل کنند بالا می‌رود، که در واقع هدف اصلی ایجاد برند شخصی همین است.
  • اینکه به شکلی منظم محتوا هایی جدید به اشتراک بگذارید، این شانس را به شما می‌دهد تا واکنش مخاطبین خود را ببینید و تجربیات آنها از برند خود را بر همین اساس بهبود ببخشید.
  • وقتی نوبت به ارتباط با نشریات خبری، وبلاگ ها و مجلات می‌رسد، تولید محتوا جدید یک الزام می‌شود. چرا که از آن طریق شما در مقابل دیدگان مخاطبینی کاملا جدید قرار می‌گیرید.
  • شانس شما برای مطرح شدن و کشف شدن توسط مخاطبینی جدید در رسانه های اجتماعی افزایش پیدا می‌کند.
  • با تولید محتوای جدید افرادی که از برند شما اطلاعی ندارند اما باید با آن آشنا شوند، هدف قرار می‌گیرند.
  • قرار دادن محتوای جدید، احتمال اینکه مخاطبان فعلی شما مطلبی را با مخاطبین جدید بالقوه به اشتراک بگذارند، را افزایش می‌دهد.
  1. ساخت لینک (لینک بیلدینگ)

با افزایش تعداد مخاطبین شما از طریق پرسونال برندینگ، شانس شما برای لینک بیلدینگ بیشتر می‌شود.

ساخت لینک یکی از تاکتیک های بهینه سازی موتور جستجو است که لینک وبسایت یا پروفایل شما در رسانه های اجتماعی و در سایت های دیگر قرار می‌گیرد. ارزش این لینک ها بسته به اعتبار سایتی است که به شما لینک شده است.

به عبارت دیگر، لینکی از وبسایت شما که در سایت خبری ایسنا قرار می‌گیرد ارزش بسیار بیشتری از لینکی دارد که در یک وبسایت اسپم قرار گرفته باشد.

استفاده از لینک بیلدینگ در ساخت پرسونال برندینگ

دو مزیت اصلی برای ساخت لینک وجود دارد:

  1. اینکه ترافیک ارجاعی از سایتی که به شما لینک شده است بدست می‌آورید و باعث می‌شود که برند شما بیشتر در معرض نمایش قرار بگیرد.
  2. اینکه این بک لینک ها باعث می‌شود که شانس سایت شما برای قرار گرفتن در رده های بالاتر در لیست نتایج جستجو بیشتر شود.

به سادگی با گسترش تعداد مخاطبان و توسعه برند شخصی خود، احتمال ساخت لینک را افزایش می‌دهید. محتوای ارگانیک می‌تواند به شما برای دریافت لینک کمک بسیاری کند. محتوایی را تصور کنید که می‌تواند به طور کامل مشکلات کاربران را برطرف کند و هیچ وب سایتی تا به حال درباره آن صحبت نکرده است. در این شرایط شانس بسیاری بالایی برای به اشتراک گذاری محتوای خود در شبکه های اجتماعی بدست می‌آورید.

همچنین ممکن است سایت های دیگر برای تکمیل شدن مقاله های خود و کمک به مخاطبین سایت شما را به عنوان لینک مرجع انتخاب کنند.

قدرت برند را دست کم نگیرید!

شخصیت های موفق بسیاری در دنیا زندگی می‌کنند که با قدرت برند در ذهن مخاطبین جای گرفته اند. تمامی آنها تمرکز خود را روی ساخت برند شخصی یا غیر شخصی گذاشته اند و بیشترشان نیز در این زمینه موفق بوده اند. مانند ایلان ماسک که اکنون یکی از موفق ترین انسان های زمین شناخته می‌شود.

زمانی که نام آقای ماسک را می‌شنویم، ناخودآگاه به یاد (تسلا و اسپیس ایکس) میفتیم. این قدرت پرسونال برندینگ است که این فرد را بسیار معروف کرده است.

توصیه می‌کنم روی خودتان سرمایه گذاری کنید. با مطالعه دانش خود را افزایش دهید و مطمئن باشید که در این راه شانس موفقیت خواهید داشت. همانطور که بنجامین فرانکلین می‌گوید:

سرمایه گذاری روی دانش، بهترین بازدهی را خواهد داشت.

شما می‌توانید با استفاده از خدمات تبلیغات گوگل جی ادز ساخت برندتان را از امروز آغاز کنید. همین حالا با ما تماس بگیرید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.