افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست؟ (راهنمای عالی)

سر صبح از خواب بلند شوید. در ترافیک سنگین به سمت محل کار رانندگی کنید، در حالی که خیلی ها در مسیر چرت میزنن. بعد هم سر کار با ایمیل های اعصاب خرد کن سر و کله بزنید تا ساعت 5 عصر که زمان رهایی برسد.

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افتضاح است نه؟

اگر به جای این کار تکراری و کسل کننده رقابت با سایرین فقط برای رسیدن به یک حقوق بخور و نمیر، می توانستید هر موقع و هر زمانی که می خواستید حتی در خواب، پول در بیاورید، عالی نبود؟

این ایده زمینه ساز افیلیت مارکتینگ است.

affiliate marketing یک تاکتیک محبوب برای رسیدن به فروش بیشتر و درآمد آنلاین قابل توجه است که به شدت هم برای صاحب برند و هم بازاریابان سودآور است.

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست؟

افیلیت مارکتینگ به فرآیندی گفته می شود که بر اساس آن، یک معرف اجازه بازاریابی برای کالاهای یک شخص یا شرکت دیگر را به دست می آورد. این فرد کالایی را تبلیغ می‌کنند و درصدی از سود هر فروش به دست می آورد.

در واقع این نوع بازاریابی وابسته، فرآیند دریافت کارمزد برای به فروش رساندن محصولات افراد یا شرکت هاست. محصولی که دوست دارید را پیدا کرده و با تبلیغ برای فروختن آن، سهمی از هر فروش دریافت کنید.

این فروش ها از طریق لینک های افیلیت (URL مشخصی که شناسه یا نام کاربری فروشنده را دارد) از یک وبسایت به وبسایت دیگر، رهگیری می شوند.

باید بدانید به این روش همکاری در فروش نیز گفته می‌شود. افراد با همکاری های که در فروخته شدن محصولات داشته اند، هزینه را به عنوان جایزه دریافت خواهند کرد.

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ چگونه کار می‌کند؟

افیلیت مارکتینگ، مسئولیت بازاریابی و تولید کالا را بین گروه های مختلف توزیع می کند. می‌توانید از توانایی های افراد مختلف برای رسیدن به یک استراتژی بازاریابی موثر نهایت بهره ببرید.

حتما می‌دانید که مشارکت کنندگان سهمی از سود را دریافت خواهند کرد.

به این منظور سه گروه مختلف باید در این پروسه حضور داشته باشند:

  1. فروشنده و تولید کننده کالا
  2. افیلیت یا تبلیغ کننده
  3. مشتری

بیایید روابط پیچیده بین این سه گروه را بررسی کنیم تا از موفقیت آمیز بودن بازاریابی از طریق همکاری در فروش اطمینان حاصل کنیم.

1. فروشنده و تولید کننده کالا

فروشنده، چه یک فرد باشد چه یک تشکیلات بزرگ، می‌تواند دستفروش، تاجر، تولید کننده کالا، یا خرده فروشی باشد که باید برای فروش کالا اقدام می‌کند.

کالا می‌تواند یک شی فیزیکی مانند وسایل خانه، یا خدمات، مانند آموزش آرایش باشد. فروشنده یا صاحب برند نیازی ندارد که مستقیما در بازاریابی دخالت داشته باشد؛ اما همچنین خودش می‌تواند سفارش دهنده تبلیغ باشد.

2. افیلیت یا تبلیغ کنندگان

همکاران فروش، که به آن ها تبلیغ کننده هم می‌گویند. می‌تواند یک شخص یا یک شرکت باشد که برای کالای فروشنده بازاریابی و آن را به مشتریان بالقوه ارائه می‌کند.

به عبارت دیگر، افیلیت کالا را به گونه ای تبلیغ می‌کند که مشتری مجاب شود آن کالا ارزشمند و مفید است. و قانع شود که آن را بخرد.

اگر مشتری در انتها کالا را بخرد، افیلیت سهمی از سود فروش دریافت می‌کند.

افیلیت ها معمولا مخاطبان خاصی دارند که برای آن ها بازاریابی می‌کنند. و مطابق با علایق آن مخاطبان عمل می‌کنند.

این کار باعث ایجاد یک برند شخصی می‌شود؛ که به واسطه آن افیلیت ها می‌توانند مخاطبینی را جلب کنند که احتمال انجام اقدام از جانب آن ها بیشتر است.

نقش مشتری در افیلیت مارکتینگ

مشتری ها چه بدانند چه ندانند، با خرید هایی که انجام می‌دهند، موتور محرکه افیلیت مارکتینگ هستند. افیلیت ها این کالا ها را در رسانه های اجتماعی، وبلاگ ها و وبسایت ها در مقابل دیدگان مشتریان قرار می دهند.

وقتی مشتری کالایی را می‌خرد، فروشنده و افیلیت سود را تقسیم می‌کنند. گاهی افیلیت با مشتری رو راست است و به او می گوید که کمیسیونی به خاطر خرید های مشتری دریافت می‌کند.

بعضی مواقع مشتری ممکن است کاملا بی خبر از زیر ساخت همکاری در فروش باشد که در پس خرید هایشان قرار دارد.

افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چگونه کار می‌کند؟

در هر صورت، به ندرت پیش می آید که مشتریان از طریق افیلیت مارکتینگ بخواهند هزینه بیشتری برای خریدشان پرداخت کنند.

سهم افیلیت از سود فروش در قیمت خرده فروشی گنجانده شده است. مشتری مثل همیشه فرایند خرید را کامل کرده و کالا را دریافت می‌کند. سیستم همکاری در فروش با اینکه مشتری قسمت کلیدی آن محسوب می شود، تاثیری روی آن نخواهد گذاشت.

افیلیت مارکترها یا همکاران فروش چه مبلغی دریافت می‌ کنند؟

یک روش سریع و آسان برای پول درآوردن بدون متحمل شدن سختی فروش واقعی یک کالا، افیلیت مارکتینگ است. این روش بازاریابی سود غیر قابل انکاری برای آن هایی دارد که به دنبال افزایش درآمد خود به شکل آنلاین هستند.

کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

اما پس از اینکه همکاران فروش، محصول را به خریدار می‌رسانند چگونه دستمزد خود را دریافت می کند؟ پاسخ پیچیده است!

بسته به روش کار، میزان سهم افیلیت در فروش، به شیوه های مختلف محاسبه می‌شود. افیلیت ممکن است به شیوه های مختلفی دستمزدش را دریافت کند:

1. دریافت هزینه به ازای هر خرید (pay per purchase)

این ساختار استاندارد افیلیت مارکتینگ است. در این شیوه، فروشنده به فرد همکار در فروش درصدی از قیمت فروش را به ازای خرید مشتری که نتیجه استراتژی های بازاریابی بوده می پردازد. به عبارت دیگر، بازاریاب باید مشتری را وادار به خرید کند تا به سود خود برسد.

2. دریافت هزینه به ازای هر کانورژن (pay per conversion)

یک شیوه پیچیده تری است که بر اساس آن افیلیت به ازای هر کانورژن هزینه دریافت می‌کند. به این معنی است که بازاریاب باید مشتری احتمالی را مجاب کند تا به سایت فروشنده سر بزند و اقدامی انجام دهد.

این کار ممکن است پر کردن فرم تماس با ما، نام نویسی برای تست یک کالا، عضویت در خبرنامه، یا دانلود نرم افزار یا فایل باشد.

3. دریافت هزینه به ازای هر کلیک (PPC)

تمرکز این شیوه بر ایجاد انگیزه در همکاری در فروش به منظور هدایت کردن مشتری از پلتفرم های بازاریابی خود به وبسایت فروشنده است.

به این معنی که افیلیت باید به نحوی مشتری را درگیر کند که از صفحه اش به وبسایت فروشنده بروند. بر اساس ترافیک ورودی به سایت فروشنده، بازاریاب هزینه دریافت خواهد کرد.

دلایلی که افراد باید افیلیت مارکتر شوند

درآمد انفعالی

در حالی‌که هر کار “معمولی” مستلزم آن است که در محل کار حضور داشته باشید تا بتوانید کسب درآمد کنید، افیلیت مارکتینگ این امکان را برای شما فراهم می‌کند که حتی در خواب هم کسب درآمد کنید.

وارن بافت یکی از بزرگترین سرمایه گذاران آمریکایی می‌گوید:

اگر نتوانید زمانی که خواب هستید پول دربیاورید، باید تا پایان عمر خود کار کنید.

در ابتدا مقداری وقت صرف ایجاد کمپین می‌کنید و سپس در طی روزها و هفته های بعد، در ازای خرید های مشتریان، سود مداومی به شما خواهد رسید.

شما به ازای کاری هزینه دریافت می‌کنید که خیلی وقت پیش آن را انجام داده اید. حتی وقت هایی که پای سیستم نیستید، مهارت های بازاریابی شما، یک جریان ثابت از درآمد برای شما به همراه خواهد داشت.

کسب درآمد بدون نیاز به خدمات مشتری

فروشندگان و شرکت هایی که کالا یا خدماتی ارائه می کنند، می‌بایست با مشتری های خود تعامل داشته باشند تا از رضایت مشتری از خرید خود اطمینان حاصل کنند.

درآمد انفعالی با برنامه افیلیت

به لطف ساختار همکاری در فروش، هیچ‌گاه نیاز نخواهد بود که شما نگران خدمات یا رضایت مشتری باشید.

کل کاری که یک بازاریاب افیلیت باید انجام دهد، رساندن مشتری به فروشنده است. شما کمیسیون خود را دریافت می‌کنید و این فروشنده است که باید با هر گونه نارضایتی مشتری کلنجار برود!

کار در خانه

اگر از رفتن به سر کار بیزار هستید، افیلیت مارکتینگ بهترین راه حل است. شما می‌توانید به راحتی در منزل بنشینید و کمپین هایی را راه اندازی کنید و به خاطر فروش کالا هایی که متعلق به فروشنده هستند، سود دریافت کنید. برای این کار حتی نیاز نیست پیژامه خود را عوض کنید.

کار در خانه با پیژامه!

مقرون به صرفه

اکثر کسب و کارها نیازمند یک سرمایه اولیه و همچنین یک جریان نقدی برای تامین مالی محصولات فروخته شده هستند.

با این حال، توسط سیستم همکاری در فروش می‌توان با هزینه بسیار اندکی آغاز کرد؛ به این معنی که می توان به سرعت و با کمترین زحمتی شروع به فعالیت کرد.

هیچ برنامه هزینه بری وجود ندارد و نیاز به داشتن محصولی برای فروش نیست. شروع این کار نسبتا ساده است.

همکاری در فروش راحت و منعطف است

از آنجایی که کار شما وابسته به زمان یا مکان خاصی نیست، نهایت استقلال را برای پیگیری اهداف شخصی خود دارید. هر موقع که خواستید می‌توانید مسیر کاری خود را تغییر دهید.

کالا هایی را برای تبلیغ می‌توانید انتخاب کنید که مورد علاقه شما هستند؛ و حتی ساعات کاری خود را می‌توانید مشخص کنید.

این راحتی به شما کمک می‌کند تا بتوانید در صورت تمایل به کار خود تنوع ببخشید و یا صرفا روی کمپین های راحت و ساده کار کنید.

همچنین درگیر محدودیت ها و قوانین شرکت و تیم کاری غیر حرفه ای نمی‌شوید.

دریافت سود بر اساس عملکرد

در مشاغل دیگر، شما 80 ساعت در هفته هم که کار کنید همان حقوق همیشگی را دریافت می‌کنید. مگر اینکه واقعا خوش شانس باشید!

کسب درآمد بیشتر بر اساس عملکرد

اما افیلیت مارکتینگ کاملا بر اساس عملکرد شما است. و مطابق با کاری که انجام می‌دهید سود دریافت می کنید.

با بهبود مهارت های خود و ایجاد کمپین هایی که با کاربر بیشتر تعامل داشته باشند، می‌توانید درآمد خود را افزایش دهید. در نهایت شما به خاطر کار متمایز خود سود دریافت می‌کنید.

کانال های رایج برای افیلیت مارکتینگ

1. افراد شناخته شده و تاثیر گذار (Influencers)

اینفلوئنسر به شخصی گفته می‌شود که می‌تواند عده زیادی از مردم را متقاعد به خرید کند. این شخص به خوبی می‌تواند از افیلیت مارکتینگ سود ببرد.

آنها تعداد قابل توجهی فالوور دارند. به همین جهت به راحتی می‌توانند از طریق پست هایی که در رسانه های اجتماعی یا وبلاگ ها قرار می‌دهند یا از هر راهی که با فالوورهای خود در تعامل هستند، کاربران را به سمت خرید کالای فروشنده سوق دهند.

استفاده از اینفلوئنسر برای کسب درآمد از همکاری در فروش

سپس بسته به میزان فروشی که در آن نقش داشته اند، درصد سودی دریافت خواهند کرد.

2. بلاگر ها و ولاگرها

با توجه به این که بلاگر ها و ولاگرها (فعالان حوزه ویدیو) به شکل ارگانیک در لیست نتایج جستجو گوگل قرار می گیرند، می‌توانند در افزایش کانورژن های فروشنده نقش بسزایی داشته باشند.

بلاگ نویسی
Blogging concept

بلاگر ها یک کالا یا خدمات را تست می‌کنند و سپس یک نقد کامل در مورد آن می‌نویسند. این کار می‌تواند به شکلی جذاب آن برند را تبلیغ کند و ترافیک سایت فروشنده را بالا ببرد. بلاگر به خاطر تبلیغ ارزش یک کالا و کمک به افزایش فروش، سود دریافت می کند.

همچنین خالقان ویدیو و فعالان در این حوزه نیز می‌توانند با معرفی محصول در قالب فیلم، نقش عمده ای در فروش آن داشته باشند.

3. میکروبلاگ‌های متمرکز شده

میکروبلاگ‌ یکی از راهکارهای افزایش فروش است. میکروبلاگ‌ها فرصت دیده شدن توسط افراد زیادی را به پست‌های شما می‌دهند و در نتایج موتورهای جستجو نیز رتبه می‌گیرند.

میکروبلاگ‌ها نوعی از شبکه های اجتماعی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا توسط علاقه‌مندان خود دنبال شوید.

4. بازاریابی از طریق ایمیل

این نوع از بازاریابی، علی رقم سابقه قدیمی آن، هنوز هم راهی قابل اعتماد برای کسب درآمد از طریق همکاری در فروش است. برخی از افیلیت ها لیستی از ایمیل کاربران را دارند که از آن طریق کالای فروشنده را تبلیغ می‌کنند.

برخی هم از خبرنامه های ایمیلی که دارای لینک به کالای مدنظر است، استفاده می‌کنند؛ و پس از اینکه مشتری آن کالا را خرید، سهم سود خود را دریافت می‌کنند.

شروع ایمیل مارکتینگ

یک راه دیگر برای افیلیت مارکترها ساخت لیستی از ایمیل کاربران در طول زمان است.

آن ها با استفاده از کمپین های مختلف خود، ایمیل های کاربران را به صورت گروهی جمع آوری می‌کنند و برای آن ها ایمیل های تبلیغاتی کالای مدنظر را ارسال می کنند. درباره ایمیل مارکتینگ بیشتر بخوانید.

5. وبسایت های رسانه ای بزرگ

این وبسایت ها به منظور ایجاد ترافیک مداوم در حجم بسیار زیاد و جلب مخاطب های میلیونی، طراحی می‌شوند. این وبسایت ها کالا ها را از طریق بنرها و لینک های افیلیت محتوایی در معرض دید مخاطبان گسترده خود قرار می‌دهند.

از آنجایی که در این شیوه میزان دیده شدن تبلیغ بسیار زیاد است، نرخ کانورژن نیز به همان نسبت بالا است. در نتیجه سود زیادی برای فروشنده و همکاران فروش به همراه دارد.

نکاتی برای تبدیل شدن به یک بازاریاب افیلیت موفق

1. به درکی متقابل با مخاطب برسید

وقتی که کار خود را با سیستم همکاری در فروش آغاز می‌کنید، می‌خواهید مخاطبینی با علایقی خاص جذب شما بشوند.

این مسئله این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا کمپین های افیلیت خود را بر اساس علاقه مندی مخاطبین‌تان بسازید. این کار احتمال وقوع کانورژن را بالاتر می‌برد.

با معرفی خود به عنوان کارشناس در یک زمینه، به جای تبلیغ طیف گسترده ای از کالاها، شما خواهید توانست برای افرادی تبلیغ کنید که بیشترین احتمال خرید محصول را دارند.

2. از دید شخصی به آن نگاه کنید

هیچ محدودیتی در طیف کالاهایی که شما می‌توانید تبلیغ کنید وجود ندارد. شما می‌توانید کالاهایی را برای تبلیغ انتخاب کنید که مورد تایید شما هستند.

همچنین مطمئن شوید که کمپین های شما حول محور کالا های با ارزشی بچرخند؛ که مشتری ها از استفاده آن ها لذت ببرند.

به این ترتیب هم نرخ کانورژن بالایی به دست خواهید آورد و هم اعتبار برند شخصی شما بالا خواهد رفت. شما همچنین باید برای همکاری با سایر بلاگر ها و اینفلوئنسر ها به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

3. شروع به نقد کالا ها و خدمات کنید

تمرکز خود را بر روی کالاها و خدماتی بگذارید که در حوزه علاقه و تخصص شما هستند. سپس از درک متقابلی که بین شما و مخاطبین شما ایجاد شده استفاده کنید.

به خوانندگان خود دلایل موجهی بدهید که چرا باید کالا یا خدماتی که شما تبلیغ می کنید را بخرند.

تقریبا هر چیزی که به صورت آنلاین فروخته می‌شود، قابل نقد و بررسی هستند. شما می‌توانید کالاهای فیزیکی، نرم افزار های دیجیتال، یا حتی خدماتی که به صورت آنلاین رزرو می‌شوند را نقد کنید.

یک اقدام بسیار تاثیر گذار این است که این کالا ها و خدمات را با انواع مشابه خود مقایسه کنید. از همه مهم تر، مطلبی که می‌نویسید باید دقیق و مفصل باشد تا میزان کانورژن بالاتر برود.

4. از منابع مختلف استفاده کنید

به جای اینکه تمام تمرکز خود را بر روی یک کمپین تبلیغاتی از طریق ایمیل بگذارید، برای کسب درآمد از طریق وبلاگ، پیدا کردن مخاطبین در رسانه های اجتماعی و یا حتی تبلیغات بین کانالی نیز وقت بگذارید.

استراتژی های بازاریابی مختلف را امتحان کنید تا ببینید مخاطبین شما به کدام یک بهتر پاسخ می دهند. مرتبا از این تکنیک استفاده کنید.

5. کمپین های خود را با دقت انتخاب کنید

مهم نیست که مهارت های بازاریابی شما چقدر خوب باشند. اگر به جای یک کالای ارزشمند، کالای بدی را برای تبلیغ انتخاب کنید، سود کمی نصیب شما خواهد شد.

راه اندازی کمپین تبلیغاتی با تفکر متفاوت

قبل از اینکه شروع به تبلیغ برای یک کالا کنید، اول میزان تقاضای آن را بررسی کنید و در مورد فروشنده به دقت تحقیق کنید.

زمان شما بسیار ارزشمند است و شما باید آن را صرف کالایی سودآور و فروشنده ای قابل اعتماد کنید.

6. همگام با مد روز باشید

رقابت جدی در حوزه همکاری در فروش وجود دارد. برای خارج نشدن از دور رقابت باید حواستان به جدیدترین تغییرات و مد روز باشد.

به علاوه بد نیست که از تکنیک های بازاریابی جدید که مدام ایجاد می‌شوند استفاده کنید. حتما همگام با تغییرات و به روز باشید تا میزان کانورژن (نرخ تبدیل) و به تبع سود شما در بالاترین حد ممکن باشد.

نکاتی برای تبدیل شدن به یک افیلیت مارکتر عالی

7 روش برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

جالبه بدونید Statista در تحقیقی که انجام داده به این نتیجه رسیده که افیلیت مارکتینگ در سال 2022 به رقم بیش از 8 میلیارد دلار خواهد رسید.

شما می‌توانید به صورت مستمر به عنوان همکار در فروش فعالیت کنید. با این کار می‌توانید سود مناسبی را از فروش محصولاتی که تبلیغ می‌کند بدست آورید.

در ادامه 7 روش مفید برای موفق شدن در این راه را به شما معرفی می‌کنیم.

1. یک پلتفرم انتخاب کنید

شما می‌توانید فعالیت خود به عنوان همکاری در فروش را تقریبا با هر پلتفرمی انجام دهید. حتی با گوگل ادز! (البته باید صنعت مورد نظرتان را شامل شود).

با این حال، دو روش آسان وجود دارد که می‌توانید فعالیت خود به عنوان افیلیت مارکتر را انجام دهید:

  1. بلاگ
  2. کانال یوتیوب

در حال حاضر، با هزینه ای اندک می‌توانید یک بلاگ برای خود راه اندازی کنید. همچنین، سایت های بسیاری در این زمینه فعال هستند تا کمک کنند وبلاگ خود را بسازید.

کسب درآمد از وبسایت با استفاده از افیلیت مارکتینگ

پس از اینکه بهینه سازی های لازم برای وب سایت خود را انجام دادید، می‌توانید تبلیغ های همکاری در فروش را در محتوای خود قرار دهید.

مورد دیگر که برای شروع افیلیت مارکتینگ مناسب است، کانال یوتیوب به شمار می‌رود. ایجاد محتوا و آپلود آن در یوتیوب رایگان است. علاوه بر آن، میلیاردها ویدیو به صورت روزانه در این شبکه دیده می‌شود.

بهینه سازی ویدیو و قرار دادن لینک همکاری در بخش توضیحات ویدیو می‌تواند درآمد مناسبی را برای شما به همراه داشته باشد.

فراموش نکنید که لینک های مورد نظر را وارد کنید تا بتوانید سهم خود به عنوان بازاریاب را دریافت کنید.

در صورتی که از طریق وبلاگ به این روش بازاریابی مشغول هستید، می‌توانید تبلیغ را در بخش فوتر (انتهای) سایت قرار دهید.

2. موقعیت خود را انتخاب کنید

به عنوان کسی که در حوزه سایت فعالیت دارد، می‌گویم بعد از اینکه سایت خود را ایجاد کنید با هزاران یا میلیون ها رقیب مواجه خواهید شد. این حقیقت ماجراست!

با این شرایط، بهتر است موقعیت خود را انتخاب کنید.

به عنوان مثال، بر روی یک دسته بندی مشخص تمرکز کنید. مثلا دسته بندی “غذا” بسیار بزرگ است. به جای اینکه روی این کلمه کار کنید، بهتر است موضوعی مشخص تر را انتخاب کنید. مثلا غذاهای گریل شده.

توصیه می‌کنم اگر می‌خواهید به عنوان تولید کننده اصلی محتوا فعالیت کنید، دسته بندی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید.

استفاده از دسته بندی مشخص برای همکاری در فروش

بسیاری از سایت های که افیلیت مارکتینگ انجام می‌دهند، به دلیل عدم ثبات از لیست نتایج خارج می‌شوند. در این شرایط، اگر به موضوعی علاقه مند باشید، ساده تر می‌توانید درباره آن مطلب ایجاد کنید.

اهمیتی ندارد که در این راه متخصص نیستید، شما می‌توانید مواردی که در این راه آموخته اید را با دیگران به اشتراک بگذارید. این کار می‌توانید به افرادی که قصد شروع دارند، کمک کنید.

همچنین می‌توانید از متخصصان در مسیر خود کمک گرفته تا بازدیدکنندگان بیشتر و در کنار آن فروش بیشتر برای شرکت های وابسته و خودتان به ارمغان آورید.

3.برنامه های وابسته برای ملحق شدن را پیدا کنید

شما می‌توانید در برنامه های افیلیت مارکتینگ ایران شرکت کنید. در واقع چند شرکت هستند که در این حوزه فعالیت می‌کنند. می‌توانید با پیوستن به آنها درآمد مناسبی از همکاری در فروش کسب کنید.

افیلیت مارکتینگ دیجی کالا

همانطور که می‌دانید دیجی کالا یکی از بزرگ ترین فروشگاه های اینترنتی ایران به شمار می‌رود. این سایت خدمات افیلیت مارکتینگ را به علاقه مندان این حوزه ارائه می‌کند.

تنها کافیست وارد این بخش شوید.

شرکت در افیلیت مارکتینگ دیجی کالا

پس از اینکه ثبت نام خود را انجام دادید، می‌توانید به عنوان بازاریاب، از هر فروشی که مسئول آن بوده اید مبلغی را به عنوان کمیسیون دریافت کنید.

در صورتی که وبلاگ شما بازدید بالایی داشته باشد، می‌توانید از این طریق درآمد مناسبی را کسب کنید.

همکاری در فروش می مارکت

می مارکت یکی از اولین وب سایت هایی به شمار می‌رود که فعالیت افیلیت مارکتینگ را آغاز کرد. این وب سایت تقریبا توانسته به متقاضیان عظیمی در زمینه های مختلف خدمات رسانی کند.

همکاری در فروش می مارکت

می‌توانید با حضور در این شبکه پرطرفدار از وبلاگی که ایجاد کرده اید درآمد کسب کنید. می‌توانید تنها با چند کلیک ثبت نام خود را انجام دهید.

افیلیت مارکتینگ سبز گستر

این شانس وجود دارد تا بتوانید توسط وب سایت سبز گستر سهمی از هر فروش کسب کنید. برای این کار لازم است وارد سایت شده و مراحل ثبت نام خود را تکمیل کنید.

سیستم همکاری در فروش سبز گستر

می‌توان گفت این پلتفرم همکاری در فروش ایرانی، برای هر فردی مناسب است. پس از اینکه محصولی از طریق شما به فروش برسد، پورسانت شما در پنل قابل مشاهده است.

همکاری در فروش میهن استور

همانطور که از نام این سایت مشخص است، در زمینه خدمات فروشگاهی فعالیت دارد. این یکی از بهترین سیستم های همکاری در فروش ایران به شمار می‌رود.

شما می‌توانید از این طریق یک سایت شخصی با محصولات متنوع در اختیار داشته باشید و با فروختن آنها سهم بازاریابی خود را کسب نمائید.

مواردی که خواندید از جمله محبوب ترین وب سایت ها برای انجام فعالیت در زمینه افیلیت مارکتینگ به شمار می‌روند.

4. محتوای جذاب ایجاد کنید

در صورتی که بخواهید سهم بالایی از همکاری در فروش کسب کنید، لازم است کیفیت محتوایی مناسبی داشته باشید. تنها صفحه ای برای سرگرم کردن کاربر ایجاد نکنید، بلکه صفحه ای بسازید تا کاربر مدت ها آن عبارت را جستجو نکند!

اینکه تمامی پاسخ هایی که کاربر به آن نیاز داشته باشد را در یک صفحه اعلام کنید، موضوع بدی نیست. در عین حال بسیار عالی است که با کلیک های کمتر، بهترین پاسخ ممکن را ارائه کنید.

ایجاد محتوای جذاب برای کسب سود بالا از افیلیت مارکتینگ

به عنوان مثال، اگر صفحه شما مربوط به بهترین فیلم های سال 2020 است، تنها به معرفی آنها اکتفا نکنید. درباره فروش آنها، هزینه ساخت، لیست بازیگران، تهیه کننده و کارگردان، موضوع فیلم و هر بخش دیگری که می‌تواند ارزش بالایی به کاربر ارائه کند، اشاره نمائید.

تنها محصولات پرفروش دیجیکالا را مورد هدف قرار ندهید. با ارائه کیفیت بالا، مطمئن شوید که محتوای شما نیاز کاربر را برطرف خواهد کرد.

به عنوان مثال، اگر برای محصولی تبلیغ می‌کنید، بهتر است آن را خریداری کرده و نقاط ضعف یا قوت آن را با تجربه خودتان مطرح کنید. کار ساده تر این است که از محصول ویدیو تهیه کرده و در سایت قرار دهید.

توصیه می‌کنیم نقد و بررسی را با محصولاتی انجام دهید که قبلا آنها را خریداری کرده اید. در این شرایط می‌توانید هزینه کمتری برای کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ صرف کنید.

5. ترافیک سایت خود را افزایش دهید – مهم ترین روش برای کسب درآمد بیشتر از همکاری در فروش

فرض بر این می‌گیریم که محتوای ایده آلی برای سایت خود ایجاد کرده اید. مرحله بعد این است که ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

با این کار شانس خود در زمینه همکاری در فروش را افزایش خواهید داد.

در ادامه برخی از روش هایی که می‌توانند تاثیر زیادی در افزایش ترافیک سایت شما داشته باشند، معرفی می‌کنیم.

ترافیک پولی

این ترافیکی است که شما برای دریافت آن هزینه پرداخت می‌کنید. شما می‌توانید از طریق تبلیغات گوگل یا تبلیغات کلیکی این کار را انجام دهید.

زمانی که هزینه مورد نظر برای تبلیغ را پرداخت کنید، شانس این را خواهید داشت تا ترافیک بیشتری برای سایت خود جذب کنید.

استفاده از تبلیغات پولی برای کسب درآمد بیشت از افیلیت مارکتینگ

برای تبلیغ دهندگان کاملا بدیهی است که قبل از کسب درآمد، کمی ضرر کنند؛ البته اگر این طور باشد. شما باید در مورد بهینه سازی کمپین تبلیغاتی خود واقع بین باشید. در غین این صورت ممکن است سرمایه گذاری خود را هدر دهید.

در ذهن داشته باشید پس از اینکه پرداخت برای تبلیغ را متوقف کنید، ترافیک شما کاهش خواهد یافت.

در صورتی که بتوانید از افیلیت مارکتینگ مبلغ بسیاری کسب کنید، منطقی است که بخشی از آن را برای جذب ترافیک بیشتر سرمایه گذاری کنید.

پیشنهاد ما این است که از تبلیغ در گوگل استفاده کنید. همچنین گزینه های دیگری مانند رسانه های اجتماعی و … می‌توانند در رشد ترافیک شما تاثیر گذار باشند.

بهینه سازی موتورهای جستجو

سئو مخفف بهینه سازی موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و … است. این فرآیندی است که صبر و تلاش زیادی نیاز دارد تا بتوانید با عبارات مورد نظرتان، رتبه مناسبی را در صفحه نتایج جستجو کسب کنید.

بهینه سازی موتورهای جستجو برای افزایش ترافیک سایت

کلیدی ترین فعالیت های سئو شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مواردی که مشتریان احتمالی شما جستجو می‌کنند را متوجه شوید.
  • نسبت به مواردی که پیدا کرده اید، دست به تولید محتوا بزنید.
  • موارد تکنیکال مانند لینک سازی داخلی و خارجی را درنظر گرفته تا رتبه بهتری دریافت کنید.

همانطور که بالاتر هم گفتیم، ممکن است این روند کمی طولانی باشد. در حالت خوش‌بینانه حدود 6 ماه زمان خواهد برد تا بتوانید به نتایج دلخواه خود دست یابید.

ایجاد لیست ایمیل

لیست ایمیل به شما اجازه می‌دهد با خوانندگان خود ارتباط برقرار کنید. از این لیست استفاده کنید تا به آنها درباره محتواهای جدید اطلاع رسانی کرده تا مجددا به سایت شما بازگردند.

بالا رفتن تعداد بازدیدکنندگان ماهانه شما، باعث درآمد بیشتر از افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش می‌شود.

ایمیل مارکتینگ

همچنین می‌توانید به صورت مستقیم ایمیل های افیلیت خود را به مخاطبین ارسال کنید. برای اینکه بتوانید ایمیل مارکتینگ انجام دهید، لازم است کاربران خود را ترغیب کنید تا ایمیل‌شان را ارائه کنند.

این کار به معنی ارائه ارزش بالا به کاربران است تا اعتماد کنند و ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند.

از طریق روش های مختلفی می‌توانید ایمیل کاربران خود را دریافت کنید.

6. کلیک لینک های افیلیت مارکتینگ خود را افزایش دهید

تنها به دلیل اینکه محتوای مناسبی تولید کرده اید، باعث نمی‌شود که کاربران روی لینک افیلیت شما کلیک کنند. مواردی وجود دارند که باید آنها را در نظر بگیرید.

جایگاه لینک

اگر لینک همکاری در فروش خود را در انتهای صفحات قرار داده اید، جایی که کاربران کمتر به آن می‌رسند، ممکن است کلیک های انجام شده از حد معمول پایین تر باشد.

برعکس آن، اگر تمامی محتوای خود را به عنوان لینک ارائه کنید، صفحه شما ممکن است به عنوان اسپم شناخته شود.

دریافت کلیک بیشتر در سیستم همکاری در فروش

آزمون و خطا را پیش روی خود قرار دهید تا بتوانید بهترین جایگاه لینک را پیدا کنید.

متن نوشته

فرض کنید که شما مقاله ای با عنوان بهترین لوازم پخت و پز زیر 500 هزار تومان می‌نویسید.

متن نوشته شما نباید مصنوعی باشد.

به عنوان مثال، می‌توانید بنویسید که من امروز به شما 10 وسیله پخت و پز معرفی می‌کنم که همه آنها زیر 500 هزار تومان قیمت دارند.

پس از آن می‌توانید به طور خلاصه نام محصولاتی را که معرفی می‌کنید، با لینک افیلیت به متن نوشته خود اضافه کنید.

فراخوان در صفحه ایجاد کنید

ایجاد فراخوان هایی در قالب دکمه، جدول و نمونه های دیگر می‌توانند توجه خوانندگان شما را جلب کنند.

به عنوان مثال، از بنرهای زیبا، جذاب و البته مرتبط در صفحات خود استفاده کنید تا شانس بیشتری برای جلب نظر کاربران داشته باشید.

7. تبدیل کلیک ها به فروش

در افیلیت مارکتینگ 2 نوع تبدیل وجود دارد تا شما بتوانید پول خود را دریافت کنید.

نوع اول تبدیل این است که کاربر روی لینک صفحه محصول کلیک کند. شما به طور 100 درصد روی این موضوع کنترل دارید. از تاکتیک های این صفحه استفاده کنید، تا شانس دریافت کلیک را افزایش دهید.

نوع دوم تبدیل زمانی است که کاربر پس از استفاده از لینک شما، محصول مورد نظر را خریداری کند. در سیستم همکاری در فروش، دارنده محصول مبلغ تسویه را حساب می‌کند و نرخ تبدیل آنها از کنترل شما خارج است.

راهکارهایی وجود دارند تا بتوانید از میزان درآمد افیلیت مارکترها آگاه شوید. اینگونه تمایل بیشتری به فعالیت در این حوزه خواهید داشت.

گزارش درآمد عمومی

اگر مردم از یک برنامه affiliate درآمد مناسبی کسب می‌کنند، پس مشخص است محصول به خوبی فروخته می‌شود.

سوال اینجاست که چگونه از کسب درآمد مردم مطلع شوید؟

می‌توانید در وبلاگ های مختلف، گزارش های کاربرانی که از طریق معاملات افیلیت پول درآورده اند را ببینید.

با یک جستجو در گوگل این موضوع امکان پذیر است.

همچنین شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید. در رسانه هایی مانند لینکدین یا فیس بوک می‌توانید از این قبیل موارد را مشاهده کنید.

سوال بپرسید

در صورتی که نتوانستید به پاسخ مورد نظرتان دست یابید، جای نگرانی نیست. به سادگی می‌توانید با طرح سوال، پاسخ خود را دریافت کنید.

ایجاد سوال برای متوجه شدن از میزان درآمد افیلیت مارکتینگ در ایران
منبع عکس: لینکدین

به عنوان مثال، ممکن است بخواهید میانگین درآمد افراد از طریق همکاری در فروش را متوجه شوید. یا موارد دیگر که می‌توانید آنها را در گوگل یا رسانه های اجتماعی مطرح کنید.

به این ترتیب، می‌توانید متوجه شوید که برنامه افیلیت ارزش زمان گذاشتن را دارد یا خیر.

حرف نهایی

در این مقاله تلاش کردیم تا به مهم ترین موارد درباره افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش بپردازیم. شرکت در این نوع بازاریابی ساده بوده و با کمی صبر می‌توانید به درآمد مناسبی دست یابید.

انتظار نداشته باشید این روش در مدت زمان کوتاه تغییر بزرگی در زندگی شما ایجاد کند. بازاریابی وابسته به زمان احتیاج دارد.

برای شروع تنها روی اولین فروش خود تمرکز کنید. در حالی که روی بهبود نتایج سایت خود فعالیت می‌کنید، اهداف جدید ایجاد کرده و تجربه خود را افزایش دهید.

به نظر شما افیلیت مارکتینگ می‌تواند راهکار مناسبی برای کسب درآمد باشد؟ به نظر شما چه روش های دیگری برای بیشتر شدن درآمد وجود دارد؟

حتما نظرات خود را در انتهای صفحه اعلام نمائید.

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطلب بسیار جامعی بود میتونید در همین خصوص به این مقاله هم سر بزنید
https://www.hinext.ir/home/blog/business/affiliate_marketing

با سلام
خوشحالیم که مورد پسند شما قرار گرفته

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.