تبلیغات Discovery گوگل: کمپین هدف گذاری مخاطبین

در این مقاله قصد داریم به شما تبلیغات Discovery گوگل را معرفی کنیم. همچنین چگونگی ایجاد کمپین دیسکاوری را نیز خواهید آموخت.

این مدل تبلیغاتی با سایر شبکه ها تفاوت دارد و لازم است بدانید که کلمات کلیدی هدف آن نیست!

شرکت گوگل در می 2019 دست به اقدامات بزرگی زد و ویژگی های جدید بخش بازاریابی خود را به همراه ویژگی های دیگر معرفی کرد. این کار به تبلیغ کنندگان کمک کرد تا خریداران آنلاین را ساده تر پیدا کنند. دیسکاوری یکی از انواع تبلیغات به شمار می‌رود و کسب و کارهای آنلاین بسیاری تا به حال از آن استفاده کرده اند.

در کنار این اطلاعیه ها یک نوع جدید از تبلیغات به نام تبلیغات Discovery طراحی شد تا به تبلیغ کنندگان کمک شود محصولات آنها توسط مشتریان احتمالی در بخش های محبوب گوگل دیده شوند.

در حال حاضر این نوع تبلیغات در ایران قابل استفاده نیست، اما ممکن است که در آینده کاربران ایرانی نیز به این ویژگی دسترسی داشته باشند.

تبلیغات Discovery گوگل چیست؟

دیسکاوری ادز یک راه آسان برای معرفی محصولات به مشتریان با ارزش است. یکی از مهم ترین موارد تبلیغات اینترنتی به شمار می‌رود. کمپین های تبلیغات Discovery بسیاری از آزمایشات تبلیغاتی، هدف گیری و بهینه سازی کمپین ها را ساده می کند. این خصوصیت جدید گوگل قابلیت یادگیری ماشین را دارد و می تواند تبلیغات را در کمپین جیمیل، یوتیوب و در بخش های محبوب گوگل به نمایش بگذارد.

تبلیغات Discovery گوگل

تبلیغ کنندگان می توانند بودجه روزانه خود را کنترل کنند. همچنین گوگل راهنمایی هایی برای ساختن تبلیغات و ایجاد کمپین ها را قرار داده تا بتوانید تبلیغات خود را بهینه سازی کنید.

تبلیغات Discovery یا دیسکاوری ادز این اجازه را به تبلیغ کنندگان می دهد تا محصولات خود را برای اولین بار به مخاطبین هدف در یوتیوب یا جیمیل نمایش دهند. این مکان های تبلیغاتی معروف قبل از جستجو، به کاربر دسترسی دارند.

با توجه به مقاله گوگل، تقریبا 85 درصد افراد ظرف 24 ساعت از کشف یک محصول جدید برای شناخت و خرید آن اقدام خواهند کرد. بنابراین این تبلیغات می تواند به طور قابل توجهی روی مشتریان تاثیر بگذارد تا محصولات شما را بخرند.

ممکن است این کار شبیه به برند سازی به نظر برسد، اما اتوماسیون گوگل می تواند بازگشت سرمایه را نیز به همراه داشته باشد. این کمپین تبلیغاتی نه تنها نرخ تبدیل را افزایش می دهد، بلکه ارزان است. میانگین هزینه به ازای اقدام (CPA) در کمپین های Discovery حدود 12 دلار است.

در ماه نوامبر 2019 گوگل نسخه آزمایشی (Beta) تبلیغات Discovery را عرضه کرد. اکنون این ویژگی برای بیشتر کشورهای جهان در دسترس است. اما متاسفانه در ایران نمی توان از آن استفاده کرد.

فرمت های تبلیغات Discovery گوگل

کمپین های تبلیغات Discovery گوگل 2 فرمت یونیک با نام های دیسکاوری ادز استاندارد (یک عکس) و دیسکاوری ادز Carousel (چندین عکس) ارائه می دهد. تبلیغ کنندگان می توانند با چندین ویژگی مختلف گوگل به صورت پویا یا داینامیک تبلیغات را در انواع مختلف تست کنند و به مشتریان مختلف نمایش دهند.

در ادامه ویژگی های هر کدام از آنها را به شما توضیح می دهیم.

تبلیغات استاندارد Discovery

تبلیغات استاندارد دیسکاوری دارای چند ویژگی هستند که شامل:

آدرس نهایی: بعد از کلیک روی تبلیغ، این آدرسی است که شما را به صفحه هدف منتقل می کند. برای اطمینان از کیفیت بالای تبلیغات و نرخ تبدیل، آدرس نهایی را به صفحه ای متصل کنید که فرد بتواند درباره محصول به خصوصی که تبلیغ می کنید یاد بگیرد. و مهمتر اینکه آن را بخرد. از هدایت افراد به صفحه اصلی سایت اجتناب کنید.

تصاویر: تبلیغات Discovery برای الهام بخشیدن و متوقف کردن مخاطبین در میانه صفحات پربازدید است؛ بنابراین به منابع خلاقیت خود نیاز دارید. بدون ریسک تبلیغ نکنید. این فقط تبلیغات سرچ موتور جستجو نیست و شما فقط با متن موجود در این صفحات رقابت نمی کنید.

از بولد کردن کلمات رنگی و کنتراست های بصری همانند تبلیغات فیس بوک اجتناب کنید. گوگل پیشنهادات خلاقانه بسیاری دارد تا ایده شما جذاب تر شود.
شما می توانید تا 15 عکس مختلف در تست تبلیغات دیسکاوری گوگل آپلود کنید. می توانید اندازه های مختلفی را آزمایش کنید تا به حد نساب مورد نظر خود برسید.

همچنین شما می توانید تصاویر خود را آپلود کنید، برای تصاویر موجود در Shutterstock سرچ کنید، گوگل تصاویر وب سایت شما را اسکن کند، یا حتی از تصاویر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین استفاده کنید.

عنوان: عنوان شما در بالاترین بخش تبلیغ و به صورت بولد نمایش داده می شود. شما می توانید تا 5 عنوان استفاده کنید که هر کدام از آنها 40 کاراکتر ظرفیت دارند.

توضیحات: توضیحات در قسمت زیر عنوان تبلیغ دیسکاوری درج می شود. امکانی مناسب برای ایجاد پیام های متقاعد کننده به شمار می رود. شما می توانید تا 5 توضیحات اضافه کنید و هرکدام از آنها می توانند طول 90 کاراکتری داشته باشند.

نام تجاری: نام تجاری به همراه تبلیغ نمایش داده می شود. نام تجاری خود را همواره در تبلیغات گوگل قرار دهید تا مردم با شما تماس بگیرند یا نام شما را جستجو کنند.

فراخوانی کاربر به اقدام (CTA): شما می توانید از چندین گزینه مختلف اقدام مانند “همین حالا خرید کنید” در کنار تبلیغات خود استفاده کنید. به طور کلی شما می توانید به گوگل اجازه دهید تا این CTA شما را آزمایش و در صورت نیاز بهینه سازی کند.

تبلیغات Carousel دیسکاوری

این فرمت تبلیغاتی تقریبا مانند تبلیغات استاندارد دیسکاوری کار می کند، اما به کاربران اجازه می دهد تا تمام تصاویری که در فرمت ایجاد شده را ببینند. تبلیغ کنندگان می توانند بین 2 تا 10 عکس آپلود کنند و گوگل با توجه به ترتیبی که آن را آپلود کرده اید نمایش می دهد.

تبلیغات Carousel دیسکاوری

در نظر داشته باشید که گوگل تنها به تصاویر مربع یا دورنما با جنبه 1.91:1 اجازه می دهد در تبلیغات Discovery Carousel استفاده شوند. بنابراین تصاویر باید مربع یا دورنما باشند. شما نمی توانید تصاویر مربع و دورنما را در یک تبلیغات دیسکاوری با یکدیگر ترکیب کنید. این کار باعث می شود کل تبلیغات غیر فعال شود.

هدف گذاری تبلیغات Discovery گوگل

بر خلاف کمپین های سرچ، تبلیغات Discovery گوگل کلمات کلیدی گوگل ادز را هدف قرار نمی دهند. به جای آن، تبلیغ کنندگان می توانند انتخاب کنند چه مخاطبینی تبلیغات آنها را ببینند. تبلیغ کنندگان می توانند مخاطبین خاصی را برای تبلیغات خود هدف قرار دهند که شامل:

ریمارکتینگ: ریمارکتینگ به شما اجازه می دهد که تبلیغات خود را برای مشتریان قدیمی که وب سایت شما را دیده اند ارائه کنید. شما می توانید ریمارکتینگ های مختلفی بر اساس علایق مخاطبین ایجاد کنید تا افرادی که در حال حاضر با برند شما آشنا هستند را مجددا مورد هدف قرار دهید.

جزئیات دموگرافیک: هدف گذاری دموگرافیک در گوگل به شما اجازه می دهد تا تبلیغات خود را بر اساس سن، جنسیت، وضعیت والدین، ارتباطات، تحصیلات و محل سکونت هدف گذاری کنید. توصیه می کنیم برای دانستن این موارد از آموزش کامل گوگل آنالیتیکس پایگاه دانش جی ادز که به صورت اختصاصی تهیه شده استفاده نمائید.

مخاطبین بازار: مخاطبینی که تازه از خرید اینترنتی استفاده می کنند را مورد هدف قرار دهید. گوگل انواع مختلفی از مخاطبین بازار را در اختیار دارد که قصد دارند همه چیز مانند یک ماشین، کامپیوتر یا تلویزیون بخرند.

رویدادهای زندگی: رویدادهای زندگی به شما اجازه می دهد افرادی را هدف قرار دهید که نقطه عطف مهمی دارند؛ مانند شروع یک کسب و کار، تغییر شغل، فارغ التحصیل شدن، ازدواج کردن یا خرید یک خانه.

میل و قصد سفارشی: مشتریانی که تمایل دارند یا مشتریانی که نیاز سفارشی دارند را می توانید با توجه به موضوعات و علایقی که افراد در گذشته جستجو کرده‌اند پیدا کنید.

معمولا اگر شما مخاطب خاصی را انتخاب نکنید، گوگل تبلیغات شما را بر روی مخاطبین گسترده ای هدف گذاری می کند و از سیگنال های خود برای بهینه سازی تبلیغات استفاده می کند.

اگر قصد دارید چند دسته مخاطبین را هدف قرار دهید، شما می توانید چندین گروه تبلیغاتی ایجاد کنید یا کمپین دیسکاوری را برای این کار در نظر بگیرید.

بودجه و هزینه تبلیغات Discovery گوگل

کمپین های تبلیغات Discovery گوگل با ویژگی یادگیری ماشینی ایجاد می شوند و وابسته به استراتژی هوشمند هزینه گذاری گوگل هستند. در حال حاضر، کمپین های دیسکاوری فقط دو استراتژی هزینه گذاری را پشتیبانی می کنند.

هدف گذاری هزینه به ازای اقدام (CPA): گوگل تلاش می کند با هزینه مشخصی تبدیل ها را انجام دهد. اگر بودجه ای در اختیار دارید که 10 برابر هزینه به ازای اقدام است، توصیه می شود که از این استراتژی استفاده کنید.

به حداکثر رساندن تبدیل: گوگل تلاش می کند تا تبدیل های بسیاری را با پایین ترین هزینه اقدام فراهم کند. این برای تبلیغ کنندگانی مناسب است که بودجه اندکی دارند یا قصد ندارند که 10 تبدیل در روز داشته باشند.

میانگین هزینه به ازای اقدام کمپین تبلیغات Discovery گوگل فقط 12 دلار است. بنابراین تبلیغ کنندگان می‌توانند با یک بودجه اندک درآمد خوبی کسب کنند. با این حال، صنایعی که به صورت نرمال هزینه اقدام بالایی در شبکه سرچ و دیسپلی دارند، باید انتظار داشته باشند که CPA نسبت به درآمد آنها نیز افزایش یابد.

زمانی که اولین کمپین را اجرا می کنید یا اولین تغییراتی انجام می دهید، گوگل توصیه می کند که دو یا سه هفته صبر کنید تا تغییرات ایجاد شده در تبلیغات را متوجه شوید. بنابراین می توانید با توجه به تعامل کاربران تغییرات را انجام دهید.

چگونه می توانم کمپین تبلیغات دیسکاوری را در گوگل ادز ایجاد کنم؟

ایجاد کمپین تبلیغات دیسکاوری کار ساده ای است، اگر شما با ساختار گوگل ادز آشنایی داشته باشید.

چگونگی ایجاد کمپین تبلیغاتی Discovery گوگل

  1. با استفاده از + آبی رنگ یک کمپین جدید ایجاد کنید.
  2. زمانی که هدف کمپین خود را انتخاب می کنید، گزینه های “Sale”، “Lead” و “Website Traffic” را انتخاب کنید. به طور عمومی شما می توانید کمپین دیسکاوری را بدون اهداف راهنمایی ایجاد کنید. (در این صورت باید گزینه Create a Campaign without a goal’s quidance را انتخاب کنید).
  3. نوع کمپین تبلیغات Discovery را انتخاب کنید.
  4. برای کمپین خود نام انتخاب کنید. زبان مورد نظر و موقعیت نمایش تبلیغات خود را مشخص نمائید.
  5. بودجه روزانه خود را مشخص و استراتژی قیمت گذاری که دوست دارید گوگل برای بهینه سازی کمپین دیسکاوری به آن اکتفا کند را انتخاب کنید. در حال حاضر هدف گذاری هزینه به اقدام و به حداکثر رساندن تبدیل قابل دسترسی هستند.
  6. تنظیمات اضافی (Additional Settings) را در صورت نیاز بررسی کنید:
    • کمپین تبلیغاتی زمان شروع و پایان داشته باشد.
    • کمپین شما تنها چند ساعت خاص در روز یا چند روز خاص در هفته نمایش داده شود.
    • شما تنها می خواهید کمپین را برای چند تبدیل قطعی بهینه سازی کنید.
  7. اولین گروه تبلیغات خود را با مخاطبین هدف ایجاد کنید. در نظر داشته باشید که شما می توانید بیشتر از یک گروه تبلیغاتی ایجاد کنید ( اگر می خواهید مخاطبین بیشتری را هدف قرار دهید).
  8. موارد مورد نظر تبلیغات دیسکاوری را آپلود کنید.

در این زمان شما اجازه دارید که تبلیغات Discovery جدید خود را قبل از شروع بررسی کنید. در صورتی که روی گزینه Continue کلیک کنید، کمپین شما اجرا می شود. در صورتی که علاقه مند به تبلیغات گوگل هستید، می توانید همه چیز درباره گوگل ادز را در وبلاگ جی ادز مطالعه کنید.

حرف آخر

کمپین دیسکاوری گوگل به طور پیچیده و با یادگیری ماشین سیگنال های مخاطبین را مورد بررسی قرار می دهد تا مشتریان بیشتری در یک نوع کمپین پیدا کند. در صورتی که می خواهید با هزینه ای اندک، حجم قابل توجهی از مخاطبین را مورد آزمایش قرار دهید، تبلیغات Discovery گوگل می تواند گزینه مناسبی باشد.

در حال حاضر این تبلیغات برای کشورهای متعددی فعال شده و متاسفانه در ایران قابل استفاده نیست. اما امیدوار هستیم که در آینده ای نزدیک کسب و کارهای ایرانی نیز بتوانند از این مدل تبلیغاتی گوگل استفاده کنند.

خوشحال می شویم نظرات شما درباره تبلیغات دیسکاوری گوگل را بدانیم.

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تبلیغات دیسکاوری برای دامنه ir انجام میشه؟ چون یک شرکت گفت نمیشه ولی من در دیسکاوری بارها سایت هایی با دامنه ir دیدم

رضای عزیز
تبلیغات برای دامنه IR انجام نمیشه . بهتره که برای تبلیغ در گوگل دامنه ای، به غیر از دامنه اصلی سایت استفاده کنید.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.