ادغام گوگل ادز با سایر متدهای بازاریابی برای تبلیغات ریتارگتینگ

ادغام گوگل ادز با سایر متدهای بازاریابی برای تبلیغات ریتارگتینگ

امروزه و در سال 2023 مشتریان برای خرید گزینه‌های زیادی داشته و از آن طرف نیز، انبوه بزرگی از فروشندگان در بازار وجود دارند که همه آن‌ها می‌خواهند توجه این مشتریان را به خود جلب کنند. در چنین مارکتی دیگر نمی‌توان توقع داشت که یک کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی کرده و پس از آن کاربران به راحتی به مشتریان برند تبدیل شوند.

در چنین شرایطی تبلیغات ریتارگتینگ یکی از گزینه‌های کاربردی می‌باشد که به خوبی می‌تواند توجه مخاطبان را به کسب‌وکار شما جلب کند. هدف از تبلیغات ریتارگتینگ این است که با ارائه پیشنهادهای متفاوت و جذاب، کاربران را برای تکمیل سفارش خود قانع کنیم.

در مقاله امروز از وبلاگ جی ادز تصمیم گرفته‌ایم به موضوع ادغام گوگل ادز با سایر متدهای بازاریابی برای تبلیغات ریتارگتینگ پرداخته و به این سؤال پاسخ دهیم که چگونه می‌توانید از کانال‌های مختلف مارکتینگ برای هدف‌گیری مجدد کاربران استفاده کنید.

تبلیغات ریتارگتینگ گوگل ادز چیست؟

کمپین‌های مارکتینگ گوگل ادز یکی از متدهای تبلیغاتی گوگل می‌باشد که در آن ما کاربرانی که از سایت ما بازدید کرده اما خریدی انجام نداده‌اند را هدف تبلیغات خود قرار داده و آن‌ها را تشویق به تکمیل سفارش خود می‌کنیم. متدهای مختلفی در گوگل ادز برای هدف‌گیری مجدد کاربران وجود دارند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها تبلیغات دیسپلی، تبلیغات نصب اپلیکیشن و تبلیغات سرچ گوگل می‌باشند.

تبلیغات ریتارگتینگ

در تبلیغات ریتارگتینگ شما می‌توانید از گزینه‌های مختلفی برای هدف‌گیری کاربرانی که از سایت شما بازدید کرده اما به هر دلیلی سفارش خود را تکمیل نکرده‌اند استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید با استفاده از ابزار محبوب آنالیتیکس گوگل کاربرانی را که در سایت شما فعال بوده اما خریدی از آن انجام نداده‌اند را شناسایی کرده و تبلیغات ریتارگتینگ را برای آن‌ها راه‌اندازی کنید. در صورتی که با نسخه جدید آنالیتیکس گوگل آشنایی ندارید؛ می‌توانید ویدئوهای رایگان آموزش GA4 که به صورت اختصاصی توسط جی ادز تهیه شده‌اند را مشاهده کنید.

ارتباط میان تبلیغات ریتارگتینگ و مسیر خرید مشتری

برخی از کاربران به اشتباه بدین گونه تصور می‌کنند که اگر هدف‌گیری مجدد کاربران باعث خرید مستقیم آن‌ها نشود؛ این موضوع بدان معنی است که این نوع از تبلیغات ارزش سرمایه‌گذاری را نداشته و تصمیم می‌گیرند که به کلی استفاده از تبلیغات را متوقف کنند.

خرید مستقیم کاربران بسیار عالی است؛ اما باید توجه داشته باشید که این مورد به عنوان هدف اصلی ما از طراحی کمپین‌های ریتارگتینگ در نظر گرفته نمی‌شود. تبلیغات ریتارگتینگ باعث می‌شود تا کاربران پس از این که علاقه‌ای به سفارش یک محصول و یا خدمات نشان دادند؛ همچنان آگاهی آن‌ها نسبت به آن محصول و یا خدمات مشخص حفظ شود. به بیانی ساده‌تر؛ هدف ما از طراحی این نوع از کمپین‌ها این است که اشتیاق لازم برای خرید کردن را در کاربران زنده نگه داریم.

کمپین‌های ریتارگتینگ نام برند، نوع محصول و یا خدمات شما را در ذهن مخاطب حک کرده و یا این که با  ارائه یک پیشنهاد جذاب همچون تخفیفات گسترده، باعث تشویق آن‌ها برای بازدید مجدد از سایت می‌شوند. سپس و در زمانی که مشتریان آماده خرید هستند؛ به احتمال خیلی زیاد ترجیح می‌دهند که مستقیماً به سایت شما مراجعه کرده و خرید خود را از آن انجام دهند تا این که دوباره بر روی یک تبلیغ ریتارگتینگ دیگر کلیک کنند.

3 روش برای ادغام گوگل ادز با سایر متدهای بازاریابی برای تبلیغات ریتارگتینگ

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم؛ تبلیغات ریتارگتینگ یکی از بهترین گزینه‌ها به منظور تشویق کاربران برای تکمیل سفارش می‌باشد. اما در صورتی که بتوانید کمپین‌های ریتارگتینگ خود را به صورت مؤثر با سایر کانال‌های مارکتینگ ادغام کنید؛ می‌توانید اثربخشی تبلیغات خود را چندین برابر کنید. در ادامه این مقاله 3 روش پیشنهادی را در اختیار شما قرار داده‌ایم که می‌توانید از آن‌ها برای نتیجه‌گیری بهتر از تبلیغات ریتارگتینگ خود استفاده کنید.

1. تبلیغات گوگل و ایمیل مارکتینگ

در این روش می‌توانید کمپین‌های ایمیل مارکتینگ هدفمندی طراحی کنید که مطابق با تبلیغات گوگل ادز شما می‌باشند. کاربرانی که از سایت شما بازدید کرده اما سفارش خود را تکمیل نکرده‌اند را شناسایی کرده و همراه با طراحی کمپین‌های گوگل ادز، ایمیل‌های جذابی برای آن‌ها بفرستید که آن‌ها را برای خرید قانع کنید.

به عنوان مثال، کاربری را در نظر بگیرید که یک محصول در سایت شما را پسندیده اما به این دلیل که رقبای شما قیمت پایین‌تری را برای همان محصول ارائه کرده‌اند؛ این کاربر از تکمیل سفارش خود در سایت منصرف شده است. اکنون شما می‌توانید در کنار طراحی تبلیغات دیسپلی برای هدف‌گیری مجدد کاربر موردنظر، یک ایمیل حاوی تخفیف برای آن محصول نیز برای این کاربر فرستاده تا نهایتاً خرید از شما بهترین گزینه‌ای باشد که این کاربر می‌تواند داشته باشد.

2. تبلیغات گوگل و ترافیک ارگانیگ

این مورد روشی است که به شما اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های کانتنت مارکتینگ (Content marketing) خود را با کمپین‌های گوگل ادز ترکیب کرده و از آن‌ها در تبلیغات ریتارگتینگ استفاده کنید. در این روش می‌توانید کاربرانی که از محتواهای مختلف سایت شما مثل مقالات وبلاگ یا ویدئوها بازدید کرده اما خریدی انجام نداده‌اند را هدف قرار داده و محصولات یا خدمات مرتبط را به آن‌ها معرفی کنید.

تبلیغات گوگل و ترافیک ارگانیک

به عنوان مثال، تصور کنید شما یک آژانس مسافرتی دارید و کاربری یک مقاله در رابطه با “بهترین قطارها برای سفر از تهران به مشهد” را در وبلاگ شما خوانده اما خریدی از سایت انجام نمی‌دهد. در چنین شرایطی می‌توانید با طراحی تبلیغات ریتارگتینگ، لیستی از بهترین قطارهایی که از تهران به مشهد سفر می‌کنند را به آن کاربر معرفی کرده تا او را قانع کنید که خرید خود را در سایت تکمیل کند.

3. تبلیغات گوگل و هدف‌گیری‌های چند دستگاهی (cross-device)

در این روش می‌توانید رفتار کاربران در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف را رصد کرده و با توجه به دیتاهای دریافتی، هدف گیری مجدد آن‌ها را انجام دهید.

تبلیغات گوگل و هدف‌گیری‌های چند دستگاهی

به عنوان مثال، تصور کنید که یک کاربر در زمان استراحت خود از یک سایت فروش اینترنتی بلیط‌های هواپیما بازدید کرده اما خریدی انجام نمی‌دهد. در چنین شرایطی می‌توان کمپین‌های گوگل ادز را برای این کاربر طراحی کرده تا تبلیغ همان سایت را چند روز بعد این بار در مرورگر لپ تاپ خود مشاهده کند. برای جذاب‌تر کردن پیشنهاد تبلیغاتی می‌توان مسیرهایی که کاربر در ابتدا آن‌ها را بررسی کرده شناسایی کرده و با ارائه تخفیف برای بلیط‌های آن مسیر، احتمال تبدیل کاربر موردنظر به مشتری را افزایش داد.

سخن آخر

با تبلیغات ریتارگتینگ می‌توانید از پتانسیل‌های گوگل ادز و سایر کانال‌های بازاریابی استفاده کرده تا به خوبی کاربرانی که از سایت شما بازدید کرده‌ اما خریدی در آن انجام نداده‌اند را برای تکمیل سفارش قانع کنید. در این مسیر باید مطمئن شوید که کاربران پیام مناسب را در زمان مناسب دریافت کرده و نهایتاً دلایل کافی برای خرید از شما را پیدا می‌کنند.

منبع

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.