لینکداین

راهنمای فعالیت حرفه‌ ای در شبکه اجتماعی لینکداین

[vc_row][vc_column][vc_column_text]بزرگترین شبکه اجتماعی افراد متخصص و حرفه ای یعنی لینکداین توانسته است افراد زیادی را به هم متصل کند. کسب و کارهایی با کارمندان فعلی و احتمالی می توانند از توسعه جوامع خود لذت ببرند و محتوای خود را به اشتراک بگذارند. پتانسیل لینکداین ناشی از قدرت آن برای ایجاد اتوریتی، توسعه رهبران فکری و ایجاد شبکه ای قدرتمند است. در این مقاله همراه ما باشید تا با هم این موضوع را مرور کنیم و ببینیم لینکداین برای کسب و کارتان مناسب است یا خیر.

آمارهای کلیدی و اطلاعات جمعیتی:

[/vc_column_text][vc_column_text]

افراد چگونه از لینکداین استفاده می کنند؟

استفاده از لینکداین، شبکه های اجتماعیاگر رویدادهای مختلف، کسب و کارها و سایر موارد را کنار هم بگذارید به چیزی می رسید که در حال حاضر لینکداین نام گرفته است. افراد پروفایل خود را برای نشان دادن زمینه های حرفه ای و رزومه هایشان ایجاد می کنند. آن ها قادرند با افرادی که می شناسند یا قبلا با آن ها کار کرده اند ارتباط داشته باشند، پیشنهاداتی را برای هم ارائه نمایند و ارتباطات جدیدی بیابند. لینکداین می تواند یک مکان عالی برای یافتن یک شغل جدید باشد. شما می توانید Board های مرتبط با مشاغل را در این شبکه اجتماعی بیابید که برای یافتن موقعیت های مناسب شغلی بسیار ارزشمندند. برای شرکت ها، به خصوص افرادی که به دنبال کارمند هستند، این تنها آغاز راه است. متخصصان کسب و کار پروفایل های خود را ایجاد کرده و پیشنهاداتی را ارائه می‌کنند. همین موضوع باعث می شود لینکداین یک بستر مناسب برای یافتن استعدادهای جدید باشد. لینکداین به افراد اجازه می دهد کاندیدهای خود را بر اساس فاکتورهای متعددی فیلتر و جستجو کنند. کاربران نیز می توانند بر اساس تمایلات حرفه ای خود به گروه های مختلف بپیوندند. فراتر از تلاش برای جذب نیروی جدید، لینکداین یک موقعیت عالی برای طیف وسیعی از فعالیت های اجتماعی است که به بهبود کسب وکارها کمک می کند.

توسعه کسب و کار در لینکداین، شبکه های اجتماعیتوسعه کسب و کار:

لینکداین یک پلتفرم عالی برای تولید سرنخ است. نرخ تبدیل این پلتفرم 3 برابر بیشتر از فیس بوک یا توییتر است. هدف شما ممکن است متغیر باشد، اما همین آمار و ارقام نشان می دهد لینکداین یک مکان عالی با فرصت های بی نظیر است. برخی از نکاتی که باید مدنظر داشته باشید را در ادامه با هم مرور می کنیم:

  1. صفحه شرکت خود را به روز نگه دارید.
  2. از نکات برجسته محصولات یا خدمات خود استفاده کنید.
  3. پیشنهاداتی را برای محصولات خود ایجاد کنید.
  4. از تبلیغات لینکدین برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید.

توسعه رهبران فکری در لینکداین، شبکه های اجتماعیتوسعه رهبران فکری:

توسعه خودتان و برند موردنظر به عنوان یک اتوریتی در حوزه خاص می تواند به ساخت اعتماد و اطمینان در میان مشتریان فعلی و احتمالی کمک کند. تنظیم قابلیت های لینکداین می تواند به برندها کمک کند با شبکه حرفه ای کاربران به روز باشند و بتوانند حضور خود را توسعه دهند و اخبار شرکت را به اشتراک بگذارند.

از فید RSS وبلاگ خود را به عنوان ابزارکی که می تواند به صورت خودکار فیدها را دریافت کند و آن ها را در صفحه شرکت به فالوورها نشان دهد استفاده کنید. گروه ها بهترین مکان برای ارائه کمک و مشاوره‌های حرفه ای هستند. البته این قابلیت تنها برای افراد و اشخاص است و در اختیار شرکت ها قرار نگرفته است.

حمایت مشتریان در لینکداین، شبکه های اجتماعیایجاد حمایت از طرف مشتریان:

مراقب باشید بیش از حد خودتان را ترویج نکنید. حمایت و بازاریابی دهان به دهان از طریق تعاملِ مثبت اتفاق می افتد. زمانی که برندها با مشتریان تعامل دارند و روابط قدرتمندی را بر اساس احترام و اعتماد ایجاد می کنند مشتریان می توانند برند را دوست داشته باشند و حتی عاشق آن شوند. لینکداین شخصی بودن و خاص بودن را بسیار ساده تر کرده است. شما اطلاعات زیادی در مورد فردی که با او تعامل دارید خواهید داشت و همین امر به شما کمک می کند از اطلاعات موجود استفاده کنید. لینکداین ارزش کسب و کارها را نیز نشان می دهد زیرا بر اساس تمایلات حرفه ای کاربران است. همین امر باعث می‌شود این شبکه اجتماعی یک بستر طبیعی و واضح برای به اشتراک گذاری به روزرسانی های مبتنی بر برند، اخبار و اطلاعات و نیز جذب ترافیک به سمت سایت باشد.

استراتژی ها و تاکتیک های موفقیت در لینکدین

کاربرد شخصی در لینکداین، شبکه های اجتماعی

کاربرد شخصی:

  • پروفایل شخصی خود را به صورت کامل و صادقانه پر کنید.
  • مخاطبین خود را پیدا کنید و به آن ها دسترسی داشته باشید. هر از چند گاهی، با کسی که اخیرا با او صحبت نکرده اید ارتباط برقرار کنید و برایش یادداشتی ارسال نمایید. تنها با او احوالپرسی کنید یا موضوع جذابی را با او به اشتراک بگذارید که فکر می کنید از خواندن و دیدن آن لذت می برد.
  • از وبلاگ، فیسبوک یا اکانت توییتر خود به پروفایل لینکداین لینک دهید تا به افراد کمک نمایید پروفایلتان را بیابند. در حقیقت اگر اکانتی که به اشتراک می گذارید مرتبط باشد، می توانید از پروفایل لینکداین نیز به آن ها لینک دهید. به خاطر داشته باشید لینک ها ممکن است مدیران استخدام را به صفحات مربوطه جذب نماید.
  • در گروه ها شرکت داشته باشید. اتوریتی شخصی و اعتماد می تواند در چنین شرایطی افزایش پیدا کند. همین امر منجر به ایجاد فرصت ها، سرنخ ها و ارتباطات جدید می شود. توجه داشته باشید که این عملکرد در حال حاضر تنها در اختیار افراد است.
  • از آنجایی که لینکداین به مکانی برای اشتراک گذاری محتوای با کیفیت تبدیل شده است، ما می توانیم تعامل بیشتری در مورد چنین محتواهایی به دست آوریم. شما نیز بخشی از این جریان باشید. محتوای خود را به اشتراک بگذارید و محتوای با کیفیت دیگران را نیز به اشتراک بگذارید.

کسب و کارها در لینکداین، شبکه های اجتماعی

 کاربرد لینکداین برای کسب و کارها

  • صفحه شرکت خود را پر کنید و اطمینان حاصل نمایید که این صفحه همیشه به روز است. اگر ساختار شرکت را تغییر داده اید یا اخبار شرکتی برای اشتراک گذاری دارید، مطمئن شوید که صفحه شرکت خود در لینکداین را به روزرسانی می کنید. این به روزرسانی در فید خبری فالوورها نیز اعمال می‌شود.
  • فرآیند به روزرسانی صفحه لینکداین را زمانی که به روزرسانی های اساسی رخ می دهد بخشی از کار خود قرار دهید، زیرا لینکداین منبع اعتماد و حقیقت برای افرادی است که جستجویی را انجام می دهند.
  • مطمئن شوید که به پست ها، نظرات و سوالات افراد پاسخ می دهید. اگر کاربری نظری در مورد محصول شما قرار داده است از او تشکر کنید. اگر این افراد شکایتی دارند به آن رسیدگی کنید. به سوالات آنان پاسخ دهید، به آن ها مشاوره بدهید و کمک‌شان کنید.
  • لینکداین می تواند یک منبع عالی برای هوش رقابتی باشد. صفحه رقبای خود را دنبال کنید و اخبار، به روزرسانی ها و تغییرات کارمندان را بخوانید. برخی از موارد شغلی می تواند بینشی در مورد جهت گیری استراتژیک فراهم آورد.

موفقیت در لینکداین چگونه است؟

شرکت هایی که روشی برای رشد جوامع حرفه ای پیدا می کنند می توانند موفقیت بیشتری در لینکداین داشته باشند. این وظیفه نیازمند ارسال پست های ارزشمند است. سوپر استارهای لینکداین روش هایی را برای تسهیل تعامل معنادار در شبکه خود پیدا کرده اند. در ادامه برخی از نمونه ها را بیان می کنیم:

teach of america در لینکداین، شبکه های اجتماعیTeach for America

تیم Teach for America به خوبی تشخیص داده است که لینکداین یک پلتفرم ارزشمند و مفید برای تلاش های استخدامی است. آن ها یک صفحه توسعه یافته دارند و توانسته اند از تمامی مزایای قابلیت های موجود به نفع خود استفاده کنند. این موضوع تجربه عمیقی ایجاد می کند که بر اتوریتی آن ها می افزاید. آن ها نه تنها موقعیت های شغلی موجود را با دیگران به اشتراک می گذارند بلکه تلاش می کنند مکالماتی را از طریق محتوایی که دارند ایجاد نمایند. علاوه بر این، آن ها سعی می کنند نظرات مشتریان و رضایتمندی آن ها را در صفحه شرکت به نمایش بگذارند که همین امر سطح اعتماد را بیشتر می کند.

bridge span در لینکداین، شبکه های اجتماعیگروه لینکداینی Bridgespan

Bridgespan ارتباطی را با سازمان های غیر انتفاعی ایجاد می کند و از آن ها حمایت می کند. زمانی که صحبت از تعامل مبتنی بر جامعه به میان می آید این گروه از یک رویکرد غیر سنتی استفاده می کند. جایی که بیشتر شرکت ها تلاش می کنند انجمن هایی را بر روی دامنه خود ایجاد و حفظ کنند، آن ها جامعه خویش را بر روی لینکداین بنا کرده اند که نه گروه متفاوت و جداگانه است. آن ها هر کدام از این گروه ها را به شیوه ای تقسیم بندی کرده اند که معنا دار است. همین امر موجب می شود مکالمات ارزشمندی بین آن ها جریان داشته باشد.

sap در لینکداین، شبکه های اجتماعیSAP

شرکت ها می توانند گروه های خودشان را داشته باشند که بر روی محصولات، پیشنهادات و موضوعات مرتبط تمرکز دارد. این موضوع می تواند یک فرصت عالی برای میزبانی بحث ها باشد. گروه SAP در لینکداین به شرکت ها اجازه می دهد مشاغل مرتبطی را پست کنند و از این طریق کارمندان مرتبطی را استخدام نمایند. با کمک داده ها و اطلاعات موجود، افرادی که به دنبال شغل هستند می توانند دامنه جستجوی خویش را تنگ تر و باریک تر کنند.

در لینکداین چگونه رفتار کنیم؟

معمولا ارتباط برقرار کردن با افرد حرفه ای در رسانه های اجتماعی دربرگیرنده کاوش آگاه است. معمولا در این شرایط امکان روبرو شدن با موارد اسپم نیز وجود دارد. بهترین رابطه از طریق پیشرفت دقیق و طبیعی ایجاد می شود. به سرنخ های اجتماعی توجه داشته باشید و در این حالت می توانید از بروز مواردی که منجر به شکست می شود پرهیز کنید.

حادثه قطار

کارت ویزیت یک دعوتنامه برای مزاحمت نیست

از آن برای آزار و اذیت افراد استفاده نکنید: همه ما ممکن است با چنین شرایطی روبرو شده باشیم. افرادی که سرعت بالایی دارند در رویدادها به دنبال جمع آوری کارت ویزیت و توزیع آن ها می روند. درخواست ها در لینکداین به سرعت ارسال می شود و بدون شخصی سازی حجم وسیعی از پیام ها به گروه ها، رویدادها و سایر موارد ارسال می‌گردد. لطفا اینکار را در لینکداین انجام ندهید.

پست سرد در لینکداین، شبکه های اجتماعیپست سرد

ممکن است در لینکداین با فردی روبرو شوید که دوست داشته باشید با او در تماس باشید. اگر چنین بود، از یک رویکرد شخصی سازی شده استفاده نمایید و به آن ها فرصت دهید با شما ارتباط برقرار کنند. به آن ها اجازه دهید شما را بشناسند و بدانند چرا باید با شما ارتباط داشته باشند.

پاسخ در لینکداین، شبکه های اجتماعیresponding@

در حالیکه لینکداین اطلاع‌رسانی‌های هوشمندی برای کاربران ندارد اما استفاده name@ به هنگام پاسخگویی به دیدگاه های افراد در صفحه یا گروهتان می تواند تمرین عالی برای حفظ جریان مکالمات باشد. با اینحال، لینکداین اخیرا کار بر روی اطلاع‌رسانی‌ها را آغاز کرده است. این پلتفرم در حال حاضر زمانی که افراد مکالماتی دارند که بخشی از آن هستند آن‌ها را خبر می‌کند.

پنجره در لینکداین، شبکه های اجتماعیتئوری پنجره های شکسته

شما باید مطمئن شوید که هر نوع اسپمی را از گروه های لینکداین خود حذف می کنید. اعضا به خصوص آن هایی که نیاز به شغل یا ترفیع دارند در برخی از موارد ممکن است با این موضوع مشکل داشته باشند. مهربان و یکدل باشید اما مطمئن شوید که قوانینی برای گروه های خود دارید.

واقعی بودن در لینکداین، شبکه های اجتماعیواقعی و حقیقی باشید:

در هر تعاملی که بر روی لینکداین دارید، تا جایی که می توانید خودتان باشید. زمانی که با فرد دیگری ارتباط برقرار می کنید از ارسال پیام های استاندارد خودداری کنید. این گونه پیام ها نه تنها زیاد پذیرفته نمی شوند، بلکه ممکن است افراد شما را به عنوان اسپم نشانه گذاری گنند و همین امر موجب می شود در آینده نتوانید درخواست های ارتباطی ارسال کنید. تعاملات شخصی سازی شده باعث می‌شود افراد احساس کنند شما به آن ها احترام می‌گذارید و به ارتباط با آن‌ها علاقه‌مند هستید.

توصیه ها در لینکداین، شبکه های اجتماعیتوصیه ها و پیشنهادات

توصیه های لینکداین می تواند یک موضوع قدرتمند باشد، اما باید تنها از افرادی که می‌شناسید و آنها نیز شما و مهارت‌هایتان را می شناسند درخواست ثبت توصیه (Recommendation) کنید. خود توصیه و سفارش برای آن بهتر خواهد بود. اگر از یک نفر درخواست می کنید؛ از هدفی که در سر دارید صحبت کنید. مطمئننا شما نمی خواهید اینکار را به شیوه نادرست انجام دهید. به سادگی و ارتباط با افرادی که شما را به خوبی می‌شناسند می‌توانید، توصیه های ارزشمند و مفید داشته باشید.

اشتراک گذاری محتوا در لینکداین، شبکه های اجتماعیبه اشتراک گذاری محتوا

لازم نیست همه محتواهای خود را در لینکداین به اشتراک بگذارید. هر چیزی که اینجا به اشتراک می گذارید می تواند بازتاب شهرت حرفه ای تان باشد یا شما را بد جلوه دهد. از به کار بردن ابزارهایی که پست های موجود در سایر پلتفرم ها را به صورت خودکار ارسال می کنند خودداری نمایید. مهم تر از همه، در مورد چیزی که به اشتراک می گذارید هوشیار باشید و سعی نکنید محتوای زیادی به اشتراک بگذارید. از آن جایی که ارتباطات نقش بسیار مهمی در لینکداین دارد، این پلتفرم مکانی است که نباید از فید افراد دور بمانید.

بحث ها در لینکداین، شبکه های اجتماعیبحث ها

روش هایی برای مشاهده فعالیت های گروه های لینکداینی در بخش Discussions زیر قسمت Choose Your View: Latest Discussions و What’s Happening وجود دارد. قسمت What’s Happening بحث هایی که اخیرا فعالیت هایی دارند را نشان می‌دهد. قسمت Latest Discussions هم بحث هایی که اخیرا ارسال شده است را نشان می دهد.

ابزارهای پیشنهادی برای فعالیت در لینکدین

ایجاد جامعه حرفه ای می تواند برای هر کسب و کاری تجربه متفاوتی باشد. به همین خاطر پیدا کردن قابلیت ها و عملکردهای مناسب برای شما، یک گام اساسی و مهم در موفقیت است. در ادامه برخی از ابزارهایی که به سفارشی سازی تجارب در لینکداین کمک می کند را با هم مرور می‌کنیم.

بافر

این اپلیکیشن به شما کمک خواهد کرد پست های خود را زمانبندی کنید و همه پست های شما بر روی صفحه شرکت، گروه ها و در هر پروفایل شخصی را تجزیه و تحلیل می‌کند.

TrueSocialMetrics

برای افرادی که به دنبال تجزیه و تحلیل هستند، این ابزار حجم وسیعی از داده ها را ارائه می‌کند.

LinkedIn Maps

این ابزار به شما اجازه می دهد با اکانت لینکداین خود لاگین کنید و شبکه خود را بر روی نقشه تجسم نمایید.

منبع: Moz

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/beginners-guide-to-social-media” target=”_self” position=”right”]1مقدمه
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/value-of-social-media” target=”_self” position=”right”]2ارزش در شبکه های اجتماعی
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/best-practices-social-media” target=”_self” position=”right”]3بهترین تمرینات شبکه های اجتماعی
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/metrics-and-roi-for-social-media” target=”_self” position=”right”]4معیارها و بازگشت‌سرمایه در شبکه‌های‌اجتماعی
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/find-the-right-social-media-for-you” target=”_self” position=”right”]5یافتن شبکه‎اجتماعی مناسب برای کسب وکار[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/facebook-for-social-media” target=”_self” position=”right”]6فیس بوک
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/twitter-for-social-media” target=”_self” position=”right”]7توئیتر
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/google-plus-for-social-media” target=”_self” position=”right”]8گوگل پلاس
[/button-brown]
[button-blue url=”#page” target=”_self” position=”right”]9لینکداین
[/button-blue]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/youtube-and-pinterest-for-social-media” target=”_self” position=”right”]10یوتیوب و پینترست
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/blogging-for-social-media” target=”_self” position=”right”]11وبلاگ نویسی
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/social-media-does-not-stop-there” target=”_self” position=”right”]12شبکه‌های اجتماعی متوقف نمی شوند
[/button-brown]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.