6 ایده کسب‌ درآمد با گوشی بدون نیاز به سرمایه (معرفی روش‌های 2023)

6 ایده کسب‌ درآمد با گوشی بدون نیاز به سرمایه (معرفی روش‌های 2023)

امروزه و در سال 2023 گوشی‌های موبایل نقش پررنگی در زندگی روزمره افراد داشته و همه ما به نحوی چند ساعتی از زمان خود را صرف موبایل‌های خود و گشت‌وگذار در اینترنت می‌کنیم.

اما در این میان هستند افرادی که تنها مصرف‌کننده محتواهای مجازی نبوده و تنها با موبایل خود درآمدهای بسیار خوبی کسب کرده‌اند. از آموزش دیدن برای بلاگر شدن گرفته تا تولید محتوا در یوتیوب، ‌راه‌های زیادی هستند که شما با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید با استفاده از گوشی و بدون نیاز به سرمایه درآمد مناسبی برای خود داشته باشید.

چرا کسب درآمد با گوشی؟

اما چرا کسب درآمد با استفاده از گوشی‌های موبایل برای ما سودآور است؟ مزایای آن نسبت به سایر مدل‌های درآمدی چیست؟ و چرا در سال 2023 باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم؟ چنانچه شما نیز به دنبال پاسخ این سوالات هستید؛ ادامه این مقاله را از دست ندهید!

در بیشتر موارد بدون نیاز به سرمایه است

یکی از مزیت‌های بزرگ کسب درآمد با گوشی این است که اکثر روش‌هایی که در این حوزه معرفی می‌شوند؛ یا نیازی به سرمایه ندارند و یا اینکه سرمایه اولیه برای شروع کار در آن‌ها بسیار پایین می‌باشد. به عنوان مثال برای کسب درآمد از یوتیوب شما نیازی به صرف هزینه زیاد نداشته و می‌توانید تنها با داشتنن یک گوشی هوشمند و میکروفون از این شبکه محبوب درآمد داشته باشید.

انعطاف‌پذیری کار

اما دلیلی که شاید بیشتر افراد به خاطر آن تصمیم به کسب درآمد با گوشی می‌گیرند؛ انعطاف‌پذیری و راحتی است که این مدل درآمدی برای آن‌ها دارد. فرقی نمی‌کند که دانش آموز بوده  یا اینکه این نوع از درآمد را به عنوان شغل دوم خود انتخاب کرده باشید؛ کسب درآمد با استفاده از موبایل این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در هر زمانی و از هر جایی درآمد خود را داشته باشید. این مزیت بزرگ باعث می‌شود تا افراد متناسب با سبک زندگی که دارند؛ بتوانند به صورت آنلاین و با استفاده از گوشی‌های خود درآمد کسب کنند.

داشتن درآمد غیرفعال

برخی از روش‌های کسب درآمد با تلفن همراه مثل کار کردن با ارزهای دیجیتال، نیازمند این هستند که شما در آن‌ها فعالیت مستمر داشته باشید؛ اما یک سری از گزینه‌ها همچون تولید محتوا در یوتیوب و یا استفاده از پلتفرم‌های گیمینگ برای کسب درآمد این امکان را به شما می‌دهند تا درآمد غیرفعال برای خود داشته باشید. این موضوع بدان معناست که شما حتی می‌توانید وقتی که در خواب هستید هم درآمد کسب کنید.

کسب درآمد غیرفعال

روش‌های کسب درآمد با گوشی

اما همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم؛ مدل‌های درآمدی مختلفی وجود دارند که در آن‌ها شما می‌توانید با استفاده از تلفن همراه خود درآمد مناسبی داشته باشید. در ادامه این مقاله 6 مورد از برترین روش‌های کسب درآمد با گوشی را برایتان عنوان می‌کنیم.

کسب درآمد از یوتیوب

یک ایده مناسب همراه با تلاش برای جذب مخاطبان تمام چیزی است که شما برای کسب درآمد از یوتیوب به آن نیاز دارید. احتمالاً شما نیز در جریان هستید که در چند وقت اخیر بازار کسب درآمد از طریق یوتیوب در میان کاربران ایرانی داغ بوده و افراد زیادی در کشورمان کار خود در این حوزه را شروع کرده‌اند.

یوتیوب به عنوان دومین پلتفرم سوشال مدیا پرطرف‌دار در دنیا شناخته می‌شود که روزانه بیش از 120 میلیون کاربر فعال دارد. جالب است بدانید این پلتفرم بزرگ در چند سال  اخیر در کشور ما نیز طرف‌داران خاص خود را پیدا کرده است. این مورد به همراه امکان کسب درآمد دلاری از این شبکه، یوتیوب را به یک گزینه عالی برای کسب درآمد تبدیل کرده است.

اما با توجه به این که رضایت کاربران همیشه به عنوان اولویت گوگل در نظر گرفته شده است؛ این غول بزرگ تکنولوژی شرایطی را برای کسب درآمد از یوتیوب تعریف کرده است تا مطمئن شود که ویدئوهای آپلود شده در این شبکه از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به اندازه کافی برای کاربران جذاب هستند.

داشتن حداقل 1000 سابسکرایبر و 4000 ساعت واچ تایم در 12 ماه گذشته، حداقل شرایطی هستند که شما برای شروع فعالیت در یوتیوب به آن‌ها نیاز دارید.

پادکست

محتواهای ترند همواره برای کاربران جالب بوده و باعث جذب آن‌ها می‌شوند. پادکست به عنوان یکی از انواع محتواهایی که چند وقتی است گوش کردن به آن در میان کاربران ایرانی رواج پیدا کرده است؛ این امکان را برای تولید‌کنندگان محتوا صوتی به وجود می‌آورد تا تنها با استفاده از تلفن همراه خود از این حوزه درآمد کسب کنند.

کسب درآمد از طریق پادکست

این روزها تمام دستگاه‌های تلفن همراه امکان ضبط صدا را داشته و در کنار آن‌ها نرم‌افزارها و وب‌سایت‌های مختلفی هم وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان کیفیت صداهای ضبط‌ شده را تا حد زیادی افزایش داد. این موضوع باعث می‌شود تا خیال شما از بابت کیفیت محتواهای تولید شده تا حدی راحت شود.

البته که پس از مدتی فعالیت و افزایش درآمد می‌توانید با صرف مقداری هزینه تجهیزات بهتری همچون میکروفون برای بالا بردن کیفیت صدای خود تهیه کرده تا محتواهای باکیفیت‌تری را به کاربران خود ارائه کنید.

گیم‌های موبایلی

صنعت بازی‌های موبایلی به عنوان یکی از صنایع پرقدرت شناخته می‌شود که طرف‌داران بسیار زیادی دارد. در حقیقت عنوان شده است که سال 2020 تا 2023 دوران شکوفایی دنیای گیمینگ بوده که سهم بزرگی از این بازار، مربوط به بازی‌های موبایلی می‌باشد.

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از بازی‌های موبایلی با استفاده از گوشی وجود دارند که دو مورد از پرطرف‌دارترین آن‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  • اینفلوئنسر حوزه گیمینگ: مطرح شدن در دنیای گیم و جذب کردن تعداد بالایی از مخاطبان این قابلیت را برای شما به همراه خواهد داشت از پتانسیل این مخاطبان استفاده کرده و از طریق روش‌های مختلفی همچون تبلیغات درآمد کسب کنید.
  • استریم گیم‌های موبایلی: استریم کردن از دیگر مدل‌های درآمدی در این حوزه می‌باشد که در آن شما می‌توانید از طریق فعالیت در شبکه‌های مختلفی همچون استیم، برای خود درآمد داشته باشید.

اینستاگرام

قطعاً محبوب‌ترین شبکه مجازی در میان ایرانیان فرصت‌های مختلفی برای کسب درآمد با گوشی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اینستاگرام به عنوان شبکه‌ای که طرف‌داران زیادی در کشور ما دارد؛ این امکان را برای افراد فراهم کرده است تا از 2 روش کلی از این شبکه درآمد داشته باشند:

تبلیغات

 کسب درآمد از طریق تبلیغات اینستاگرام چند سالی است که در کشور ما رواج داشته و طرف‌داران خاص خود را پیدا کرده است. در این روش شما با تولید محتوا جذاب و هدف دادن گروه‌های خاصی از کاربران، آن‌ها را جذب صفحه خود کرده و از آن‌ها دعوت می‌کنید تا به فالوورهای پیج شما تبدیل شوند. پس از اینکه توانستید تعداد قابل توجهی از کاربران را جذب کرده و نرخ تعامل پیج خود را بالا ببرید؛ کسب‌وکارهای فعال در این شبکه از شما درخواست می‌کنند تا صفحه آن‌ها را در استوری، پست‌ها و یا ریلزهای پیج خود تبلیغ کنید.

آنلاین شاپ

 مدل دیگر درآمدی از اینستاگرام مربوط به آنلاین شاپ‌ها می‌شود. در این مدل، شما کسب‌وکاری در این شبکه اجتماعی داشته و محصول  یا خدماتی را در اختیار کاربران هدف خود قرار می‌دهید. به صورت معمول راه‌اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام نیازمند مقداری سرمایه اولیه می‌باشد؛ اما روش‌هایی وجود دارد که در آن شما می‌توانید بدون نیاز به سرمایه اولیه، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید.

کسب درآمد از طریق آنلاین شاپ

بخش زیادی از هزینه‌های لازم برای ساخت یک آنلاین شاپ، مربوط به تهیه کالاهای موردنظر می‌شود. در شروع کار شما می‌توانید هزینه کالاهای آنلاین شاپ خود را در ابتدا از مشتریان دریافت کرده و سپس آن را سفارش دهید. توجه داشته باشید که در این مورد مدت زمان ارسال کالا برای مشتریان به مراتب طولانی‌تر خواهد بود.

ارز دیجیتال

ارز دیجیتال و NFT یکی دیگر از گزینه‌های درآمدی است که در آن شما می‌توانید با استفاده از موبایل خود درآمد داشته باشید. در بازار ارزهای دیجیتال کانسپتی به نام Airdrop وجود دارد که در آن پروژه‌های مختلف بسته به شرایط متفاوتی تعدادی کوین و یا NFT رایگان را به کاربران خود می‌دهند.

این کوین و یا ان اف تی‌های رایگان می‌توانند سرمایه اولیه شما برای ورود به بازار ترید و کسب درآمد از این حوزه باشند. البته که می‌توانید تنها با صرف زمان و پیدا کردن پروژه‌هایی که دارایی رایگان به  کاربران خود می‌دهند؛ از این راه درآمد داشته باشید. توجه کنید که تمام این فرایند می‌تواند تنها با داشتن یک موبایل و اتصال به اینترنت و البته بدون نیاز به هیچ‌گونه سرمایه‌ای صورت گیرد.

افیلیت مارکتینگ

و در نهایت مورد دیگری که در آن شما می‌توانید تنها با استفاده از موبایل خود از آن درآمد داشته باشید؛ افیلیت مارکتینگ (Affiliate marketing) می‌باشد. در این مدل درآمدی شما لینک فروش محصول و یا خدمات سایت‌های مختلف را دریافت کرده و آن‌ها را در معرض دید مخاطبان خود قرار می‌دهید.

در حال حاضر سایت‌های خارجی زیادی وجود دارند که شما می‌توانید در آن‌ها لینک مخصوص به خود را دریافت کرده و آن‌ها را در پلتفرم‌هایی همچون یوتیوب، اینستاگرام و تلگرام جای‌گذاری کنید. مدل درآمدی در این روش بدین گونه است که هر زمان که کاربران با استفاده از لینک شما سفارش خود را تکمیل کنند؛ درصدی از فروش آن محصول و یا خدمات به شما تعلق می‌گیرد.

کسب درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ

چند وقتی است که افیلیت مارکتینگ در کشور ما نیز رواج پیدا کرده و تعداد زیادی از کاربران توانسته‌اند از این روش برای خود درآمد کسب کنند. از جمله سایت‌های ایرانی که سیستم همکاری در فروش داشته و لینک‌های افیلیت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند؛ می‌توان به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا اشاره کرد.

سخن آخر

امروزه کسب درآمد با گوشی یکی از مدل‌های درآمدی فوق‌العاده است که فرصت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. آزادی و انعطاف در کار، داشتن درآمد غیرفعال و عدم نیاز به سرمایه در ابتدا کار، ‌همگی مواردی هستند که می‌توانند هر کسی را قانع کنند تا استفاده از تلفن‌های همراه خود را محدود به گشت‌وگذار در اینترنت نکرده و بتوانند به صورت آنلاین برای خود درآمد مناسبی داشته باشند. چنانچه شما نیز تجربه مشابهی در کسب درآمد از طریق تلفن همراه داشته‌اید؛ خوشحال می‌شویم آن را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

13 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عالی

سلام من تازه میخوام شروع کن

من میخوام شغل دوم داشته باشم

سلام چطور میتونم از اینستا درآمد خوبی داشته باشم و به استقلال مالی برسم؟

سلام
باساخت یه کلیپ علمی مثلا در حوزه کشاورزی و بارگذاری اون در یوتیوب، در صورتی که برای مثال چند میلیون بازدیدکننده داشته چطور میشه کسب درآمد کرد؟
مگه بانک های ما تحریم نیستن، همیشه برام سوال بوده که واقعا چطور میشه از این طریق درآمد زایی کرد لطفا دوستان راهنمائیم کنن. باتشکر

درآمد با گوشی

سلام بنده از افغانستان هستم آیا من می توانم یک شغل دوم از طریق موبایلم داشته باشم
میشه یک معلومات کوتا وراه های درامد زای از کدام طریقه تشکرات زیاد

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.