هر 1000بازدید یوتیوب چقدر درآمد دارد؟

هر 1000 بازدید یوتیوب چقدر درآمد دارد؟ (بررسی درآمد یوتیوب ویژه 2023)

یوتیوب به عنوان دومین شبکه اجتماعی محبوب در دنیا که بیش از 2.5 میلیارد کاربر فعال دارد؛ پلتفرمی را فراهم کرده است که در آن کاربران در کنار انتشار دانش و خلاقیت خود، می‌توانند کسب درآمد هم داشته باشند. جالب است بدانید که در این چند سال اخیر، میزان محبوبیت این شبکه اجتماعی در میان کاربران ایرانی نیز افزایش پیدا کرده و هر روزه شاهد افزایش تعداد یوتیوبر‌های ایرانی در این پلتفرم هستیم.

اما یکی از سؤالات مهمی که همواره برای یوتیوبرها پیش می‌آید این است که هر 1000 بازدید یوتیوب، چقدر درآمد برای آن‌ها دارد؟ در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مدل درآمدی یوتیوب و درآمدی که از 1000 بازدید ویدئوها برای کاربران حاصل می‌شود بپردازیم؛ پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مدل درآمدی یوتیوب

درآمد حاصل از تبلیغات، به عنوان منبع اصلی درآمد یوتیوب در نظر گرفته می‌‍شود. وجود بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه، این پلتفرم را به محلی مناسب برای تبلیغ محصولات و یا خدمات کسب‌وکارهای مختلف تبدیل کرده است. مدل درآمدی که در یوتیوب قرار گرفته است؛ درآمد حاصل از این تبلیغات را بین خود یوتیوب و تولیدکنندگان محتوا فعال در این شبکه تقسیم می‌کند.

هر 1000 بازدید یوتیوب چقدر درآمد برای کاربران دارد؟

فاکتورهای مختلفی مثل لوکیشن کاربران، نوع محتوا و میزان درگیری که مخاطبان با ویدئوهای شما دارند؛ در تعیین میزان درآمد حاصل از گرفتن 1000 بازدید در یوتیوب مؤثر هستند. اما در یک حالت کلی یوتیوب به ازای هر 1000 بازدیدی که ویدئوهای شما می‌گیرند؛ بین 2 تا 5 دلار را به شما پرداخت می‌کند. البته باید توجه داشته باشید که این اعداد و ارقام حدودی بوده و ممکن است با توجه به شرایط و موارد مختلف، این عدد برای برخی از کاربران کمتر و برای برخی بیشتر باشد.

فاکتورهای مختلفی در تعیین میزان درآمد یوتیوب مؤثر هستند

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد؛ فاکتورهای مختلفی در تعیین درآمد یوتیوب مؤثر  بوده و به طور قطع نمی‌توان گفت که یوتیوب برای 1000 بازدید، فلان قدر به کاربران خود پرداخت می‌کند. در رابطه با این مورد، فاکتورهای مختلفی دخیل هستند که در ادامه این مقاله به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • فرمت تبلیغات: اگر شما نیز جزو افرادی هستید که از تبلیغات گوگل در استراتژی مارکتینگ خود استفاده می‌کنید؛ قطعا در جریان هستید که یوتیوب، گزینه‌های تبلیغاتی متفاوتی را برای کاربران خود در نظر گرفته است. تبلیغات یوتیوب شامل موارد مختلفی مثل تبلیغات skippable و یا non-skippable می‌شوند که در ابتدا، انتها و وسط ویدئوهای شما به نمایش در می‌آیند. قطعا در تبلیغاتی مثل تبلیغات skippable، به واسطه این موضوع که کاربر می‌تواند تبلیغات را رد کند؛ تبلیغ‌دهنده هزینه کمتری را به گوگل پرداخت کرده و در نتیجه سهم شما هم از درآمد حاصل از تبلیغات کمتر می‌باشد.
  • لوکیشن: ساختار تبلیغات گوگل به‌گونه‌ای طراحی شده است که در آن تبلیغ‌دهندگان هزینه متفاوتی را با توجه به موقعیت جغرافیایی مختلف کاربران به گوگل پرداخت می‌کنند. در چنین شرایطی یوتیوبرهایی که کاربران آن‌ها در کشورهایی قرار گرفته‌اند که رقابت تبلیغات در آن‌ها بالاتر می‌باشد؛ درآمد بیشتری از گوگل خواهند داشت.
  • تعامل کاربر: یوتیوبرهایی که می‌توانند محتوا باکیفیتی را تولید کرده و کاری کنند که مخاطبان آنان زمان بیشتری را برای تماشا ویدئوها سپری کنند؛ به احتمال زیاد درآمد بیشتری به ازای هر 1000 بازدید یوتیوب خواهند داشت. چراکه الگوریتم گوگل دوست دارد کاربران ساعت‌های بیشتری از وقت خود را در این شبکه سپری کنند.
  • نوع محتوا کانال: موضوع کانال شما و ویدئوهایی که می‌سازید در نظر گوگل از اهمیت بالایی برخوردار هستند. یک سری از موضوعات پتانسیل بیشتری برای جذب تبلیغ‌دهندگان داشته که با توجه به همین موضوع، یوتیوبرهایی که در رابطه با این موضوعات تولید محتوا می‌کنند درآمد بیشتری از یوتیوب خواهند داشت. به عنوان مثال، ویدئوهایی که در رابطه با موضوعات مالی هستند؛ معمولاً درآمد بیشتری نسبت به ویدئوهای دیگر برای کاربران به همراه دارند.

برنامه پارتنر یوتیوب

درآمد از یوتیوب به عنوان یکی از بهترین روش‌های درآمدزایی در سرتاسر دنیا و به خصوص در کشور ما شناخته می‌شود. اما کاربران برای اینکه بتوانند از یوتیوب درآمد داشته باشند؛ باید عضو برنامه پارتنر یوتیوب (YouTube Partner Program) شوند.

برنامه پارتنر یوتیوب

برنامه پارتنر یوتیوب

یوتیوب برای عضویت کاربران در این برنامه شرایطی را در نظر گرفته است تا مطمئن شود که تبلیغات کاربران در کانال‌های معتبری نمایش داده می‌شوند. با توجه به آخرین آپدیتی که گوگل از شرایط پارتنرشیپ یوتیوب منتشر کرده است، کاربرانی که می‌خواهند از یوتیوب درآمد داشته باشند؛ باید حداقل شرایط 1000 سابسکرایبر و 4000 ساعت واچ تایم در 12 ماه گذشته را داشته باشند. البته عنوان شده است که این شرایط ممکن است به 500 سابسکرایبر و 3000 ساعت واچ تایم کاهش پیدا کند؛ اما هنوز این شرایط از سمت گوگل برای کاربران یوتیوب اعمال نشده است.

وقتی که کانال کاربر این حداقل شرایط را پیدا کند؛ اصطلاحاً کانال مانیتایز شده و از این به بعد آن کاربر می‌تواند با نمایش تبلیغات در ویدئوهای خود، از یوتیوب درآمد کسب کند.

تبلیغات تنها راه درآمدزایی از یوتیوب نیست

درست است که عضویت در برنامه پارتنر یوتیوب به عنوان متداول‌ترین روش داشتن درآمد از این شبکه محبوب شناخته می‌شود؛ اما روش‌های دیگری نیز هستند که می‌توان با استفاده از آن‌ها حتی بیشتر از نمایش تبلیغات بر روی ویدئوها در یوتیوب درآمد داشت.

  • محتوا اسپانسری: محتوا اسپانسری معمولاً بدین شکل است که با توجه به تعداد مخاطبان کانال شما و نوع ویدئوهایی که می‌سازید؛ برندهای مختلف درخواست اسپانسرینگ ویدئوهای شما را می‌کنند. در این روش شما در قبال دریافت وجهی مشخص، محصولات و یا خدمات آن برند را معرفی کرده و لینک و یا لینک‌های وب‌سایت آن‌ها را در دیسکریپشن ویدئو خود ذکر می‌کنید.
  • چنل ممبرشیپ (Channel memberships): این مورد یکی از قابلیت‌های جدید یوتیوب است که در آن شما با پرداخت مبلغ مشخصی به صورت ماهیانه، از امکانات مختلفی مثل امتیازاتت کاربران مخصوص و یا ایموجی‌های ویژه یک کانال بهره‌مند می‌شوید. این مورد نیز یکی دیگر از روش‌های درآمدزایی از طریق یوتیوب می‌باشد.
  • فروش کالا و یا خدمات: جدا از اینکه شما می‌توانید با قبول اسپانسرینگ برندهای مختلف از کانال خود درآمد داشته باشید؛ می‌توانید برند خود را ساخته و از پتانسیل مخاطبان خود برای فروش محصول و یا خدمات خاصی به آنها استفاده کنید. این مورد در میان خیلی از یوتیوبرهای معروف دنیا مثل پیودی‌ پای (PewDiePie) محبوب بوده و بسیاری از آن‌ها از این روش برای کسب درآمد از یوتیوب استفاده می‌کنند.

افزایش بازدید یوتیوب

درست است که یک روند طبیعی برای تولید محتوا در یوتیوب و رسیدن به شرایط مانیتایز شدن کانال و کسب درآمد بیشتر از یوتیوب وجود دارد. اما یک سری تکنیک‌ها وجود دارند که می‌توان از آن‌ها برای افزایش بازدید ویدئوهای یوتیوب و جذب سابسکرایبرهای بیشتر استفاده کرد.

عنوان و تامنیل ویدئوهای خود را بهینه کنید

عنوان و تامنیل (thumbnail) ویدئو دو فاکتور کلیدی در ادیت ویدئوهای یوتیوب هستند که در وهله اول توجه کاربر را به خود جلب می‌کنند. بنابراین بسیار مهم است که در طراحی استراتژی ویدئوهای خود، طراحی تامنیل‌های کاربردی و عنوان‌های گیرا را در دستور کار خود قرار دهید.

تحقیق کلمات کلیدی

سعی کنید کلمات کلیدی حوزه فعالیت خود را پیدا کرده و به طور مؤثر از آن‌ها در عنوان و دیسکریپشن ویدئوهای خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که مخاطبان از کلمات کلیدی در سرچ بار یوتیوب برای پیدا کردن ویدئوهای مدنظر خود استفاده می‌کنند؛ بنابراین بسیار مهم است که شما نیز با پیدا کردن کلمات کلیدی حوزه فعالیت کانال خود، ویدئوهای خود را در معرض نمایش کاربران قرار دهید.

برنامه آپلود داشته باشید

بسیاری از کاربران وقتی که می‌بینند بعد از مدتی از ویدئوهای خود نتیجه نمی‌گیرند؛ ناامید شده و دست از کار می‌کشند. اما توجه داشته باشید که استمرار در آپلود ویدئو راز موفقیت در یوتیوب است. سعی کنید برنامه زمانی مشخصی برای آپلود ویدئو در یوتیوب برای خود داشته باشید. این مورد باعث می‌شود تا کاربران منتظر دیدن ویدئوهای شما شده و بدین ترتیب وفاداری به ویدئوهای کانال شما از سوی کاربران افزایش پیدا می‌کند.

ویدئوهای خود را در سایر پلتفرم‌های سوشال مدیا منتشر کنید

لینک ویدئوهای خود را در سایر پلتفرم‌های سوشال مدیا مثل اینستاگرام، تلگرام و یا توییتر منتشر کنید تا بدین وسیله بخش بزرگ‌تری از مخاطبان را دعوت به تماشا ویدئوهای خود کنید. سعی کنید همواره تعامل خود را با فالوورهای خودتان افزایش داده و آن‌ها را دعوت به سابسکرایب کردن کانال و تماشای ویدئوها کنید.

افزایش بازدید ویدئوهای یوتیوب

افزایش بازدید ویدئوهای یوتیوب

الگوریتم یوتیوب را درک کنید

همه مواردی که در بالا برای شما ذکر کردیم؛ از فاکتورهای کلیدی برای گرفتن بازدیدهای بیشتر در یوتیوب می‌باشند؛ اما درک کردن الگوریتم این شبکه یکی از موارد بسیار مهمی است که می‌تواند تأثیر بسزایی در توسعه عملکرد ویدئوهای شما داشته باشد.

درک الگوریتم به معنی هم راستا کردن فعالیت‌ها و ادیت ویدئوهای خود با مواردی می‌باشد که از نظر گوگل مورد تایید هستند. به عنوان مثال، یوتیوب دوست دارد که شما جواب تمام کامنت‌های مخاطبان خود را بدهید. بنابراین وقتی که این کار را انجام دهید؛ خود یوتیوب ویدئوهای شما را به افراد بیشتری نشان می‌دهد.

یوتیوب یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد است

یوتیوب به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های سوشال مدیا جهان، این امکان را برای کاربران زیادی از سرتاسر دنیا فراهم کرده است تا در کنار انتشار خلاقیت خود، از این شبکه درآمد هم داشته باشند. البته باید توجه داشته باشید که رقابت برای کسب درآمد از این پلتفرم بالا بوده و هرکسی نمی‌تواند به راحتی از این شبکه درآمد داشته باشد.

در این مقاله قصد داشتیم با ارائه میزان درآمد حاصل برای هر 1000 بازدید یوتیوب، به شما کمک کنیم تا با نحوه درآمدزایی از این شبکه محبوب آشنا شوید.  چنانچه شما نیز تجربه کسب درآمد از یوتیوب را داشته‌اید؛ خوشحال می‌شویم نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

10 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام من کانال یوتیوب ساختم اما ویدیوهای ک میگزارم تبلیغاتی یا آموزشی نیست خلاصه هر ویدیو ک بنظرم جالب است میگزارم آیا اینم درآمد دارد یا نه؟

سلام ممنون از راهنماییتون من در یوتیوب کار میکردم می‌دیدم کسی نمیاد جمعش کردم چه کار میتوانم انجام دهم لطفاً راهنمایی کنید

سلام من میخوام یوتیوب رو شروع کنم ولی ایده ندارم ایده ای میخوام فقط صدا و ویدئو باشه نمیخوام تصویر داشته باشم میشه کمکم کنید

سلام به تمام دست اندرکاران این سایت زیبا!
ساحل استم از کابل برایتان این پیام را گذاشتم، میخواستم در مورد اینکه بیننده‌گان کدام کشور های میزان در آمد دارد را بدانم؟ اگر لطف کنید برایم یک پاسخی بدهید، یعنی در کدام کشور ها ویدیوهای ما دیده شود درآمد ما بیشتر خواهد بود؟

من به درآمد زایی رسیدم ولی میخام درآمدم واریز بشه به سه شخص مجزا برای کمک هزینه تحصیلی .میخام که شرکت افراک اینکار را انجام بده ولی نمیخام که افراک به اون سه شخص در مورد من اطلاع بده که واریزی از من هست…آیا شرکت افراک این کار را انجام میده یا باید حتمن بهشون توضیح بده که از طرف چه شخصی هست…ممنون

آخرین ویرایش 19 روز قبل توسط ALFA

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.