توزیع کلیدواژه‌ها

درک توزیع کلیدواژه ها – دوره آموزش سئو

زیرنویس ویدئوی قسمت دهم دوره آموزش سئو:

توزیع کلیدواژه به فرایندی اطلاق می‌شود که در آن کلیدواژه‌ها به صفحات مخصوص در وب‌سایت‌تان تخصیص داده می‌شوند. این گام در فرایند تولید محتوا و نتایج تخصیص داده شده به محتوای صفحه و میزان ارتباطشان با کلیدواژه‌های هدف بسیار مهم می‌باشد. شما نمی‌توانید یک صفحه‌ی بهینه داشته باشید، مگر اینکه کلیدواژه‌ی مربوطه را برای بهینه‌سازی بدانید. وقتی که تمامی کلیدواژه‌های هدف‌تان را از طریق فرایند جستجوی کلیدواژه شناسایی کردید، می‌توانید از مایکروسافت اکسل یا سایر نرم‌افزارهای مشابه استفاده کنید، تا فرمتی نظام‌مند از کلیدواژه‌های صفحاتتان در وب‌سایت داشته باشید. همچنین می‌توانید بدین ترتیب فهرستی از صفحات و کلیدواژه‌های هدفتان داشته باشید، تا در آینده بتوانید از آن‌ها بهره بگیرید.

البته که شما دارید فهرستی از تمامی صفحات کنونی وب‌سایتتان درست می‌کنید، اما به خاطر داشته باشید که برای بسیاری از کلمات کلیدی هدفتان یک صفحه نخواهید داشت و باید یک مورد بسازید با استفاده از گوگل اسپرد شیت، می‌توانید قسمتی از معماری سایت که می‌خواهید آن را قرار دهید را بیابید و حتی پیش از شروع به نوشتن بخش‌های کلیدی بخشی از اطلاعات را در اختیار داشته باشید. در این‌جا نمونه‌ای از اسپردشیت ساخته شده توسط ما را برای یک نمونه‌ی ساختگی می‌بینید.

می‌توانید اسپردشیت خود را به هر فرمتی که می‌خواهید دربیاورید اما تعدادی زمینه‌ی مشترک در اینجا هستند که باید لحاظ کنید. در سمت چپ، دوست داریم از سلول‌ها یا زبانه‌ها برای نشان دادن سلسله‌مراتب بخش‌های مختلف صفحات سایتمان استفاده کنیم.

همانطور که می‌بینید برای هر صفحه ستونی برای کلمات کلیدی هدف‌گذاری شده، برای صفحه URL، تگ عنوان توصیف متا و هدر H1 داریم. حتی از تابع طول اکسل استفاده کردیم تا کاراکترهایمان را بشمارد و بدین وسیله میزان نزدیکی‌مان به اهداف عمومی را بسنجیم.

باز هم می‌گویم هدف 65 کاراکتری ما برای عنوان و 156 کاراکتری برای توضیحات محدوده‌های سفت‌وسخت و غیرقابل تغییری نیستند. اما آن‌ها راهنماهایی هستند که از کوتاه کردن این اطلاعات توسط موتورهای جستجو در صفحه‌ی نتایج جلوگیری می‌کنند. اولین گام، پر کردن اسپردشیت با صفحات کنونی‌تان است. حتماً تمامی صفحات سایت‌تان ازجمله صفحه‌ی اصلی، صفحه‌ی درباره‌ی ما، صفحه‌ی موقعیت مکانی، صفحه‌ی تماس با ما و هر صفحه‌ی عمومی دیگر با انواع محتوا را در اینجا بگنجانید. به خاطر داشته باشید موتورهای جستجو خواهان مشاهده‌ی اطلاعات بی‌همتا، برای تمامی صفحات هستند و فهرست کردن آن‌ها در اینجا می‌تواند روش خوبی برای جلوگیری از تکراری شدن صفحات باشد.

دومین گام، نگاه کردن به کلمات کلیدی از فهرست جستجوی کلمات کلیدی و یافتن مناسب ‌ترین صفحات سایت برای هر یک از کلمات کلیدی است. باید حتماً سعی کنید که یک کلمه‌ی کلیدی را به ازای هر صفحه توزیع کنید و سعی نکنید هیچ کاری را با فشار انجام دهید. به خاطر داشته باشید موتورهای جستجو به محتوای مرتبط و بی‌همتا علاقه دارند. پس اگر کلیدواژه‌ای دارید که هیچ صفحه‌ای از سایت‌تان همخوانی ندارد باید سراغ ایجاد یک صفحه‌ی جدید بروید.

وقتی که صفحه‌ی جدیدی را به اسپردشیت اضافه می‌کنید یک بوم خالی در اختیار دارید و می‌توانید آن را پر نمایید می‌توانید URL کاربرپسند، عنوان توصیف و هدر را همین‌جا در اسپردشیت تولید کنید و همین عوامل، این صفحه‌ی محتوای جدید را تعریف خواهد کرد. نوشتار این محتوا آن هم در زمانی که کلیدواژه‌ی تحت بهینه‌سازی را بشناسید، باعث می‌شود که واقعاً به سراغ بهترین روش‌ها برای نگارش محتوای تحت پوشش‌تان بروید. توجه کنید که جان‌مایه‌ی هر صفحه، متن اصلی آن است و احتمالاً باید دوباره به صفحات کنونی خود بازگردید تا از بهینه بودن آن‌ها برای کلیدواژه‌ی تعریف شده به عنوان هدف اطمینان حاصل نمایید.

حال که کلیدواژه‌ی هدف را در ذهن خود دارید زمان خوبی است که به سمت یکی از ابزارهای تحلیل صفحه بروید، که اندکی بعدتر در همین دوره راجع به آن‌ها صحبت خواهیم کرد. پیشنهادات حاصل از این ابزارها می‌تواند در راستای هدایت تغییرات صفحه به شما یاری برساند.

استفاده از اسپردشیت، توزیع کلیدواژه می‌تواند به طرق متنوع به شما کمک کند. اولاً مکانی را برای سازماندهی و ثبت محتوای سایت در اختیارتان می‌گذارد که از کلیدواژه‌های تحت هدف شما پشتیبانی می‌کنند در ثانی به عنوان یک منبع فوق‌العاده برای کپی رایترهای شما عمل می‌کند و جریان کاری را در میان اعضای مختلف از تیم تولید وب‌سایتتان فراهم می‌کند. استفاده از این سند می‌تواند تضمین کند که انطباق سریعی را با ماهیت متغیر چشم‌انداز جستجو داشته باشید و استراتژی محتوای شما را ماه به ماه و سال به سال در مسیر درست نگه می‌دارد.

در دوره آموزش ویدئویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.