امن بودن پی پال

آیا پی پال برای انتقال پول امن هست؟

یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های پرداخت آنلاین در سراسر دنیا پی پال است. یکی از مهمترین فاکتورهای سرویس‌های پرداخت آنلاین که برای کاربران مورد توجه است امنیت آنها است. چرا که این سیستم‌ها، به حساب بانکی مشتریان متصل بوده و به همین دلیل تضمین امنیت خدمات آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم به بررسی امنیت سیستم پی پال بپردازیم. با ما همراه باشید.

کاربران پی پال و نگرانی های امنیتی

کاربران پی پال را اصولا سه دسته از افراد تشکیل می‌دهند، خریداران، فروشندگان و کاربرانی که صرفا از این سیستم برای نقل و انتقال پول استفاده می کنند. بنابراین اگر بخواهیم امنیت پی پال را مورد بررسی قرار دهیم باید به صورت جداگانه آن را برای کاربران این سیستم آنالیز کنیم.

باید در نظر داشت که تمام سیستم‌های پرداخت آنلاین دارای خطرات و مشکلات امنیتی هستند، تنها در مواردی درصد این  ناامنی ها تغییر می‌کند. شاید بتوان گفت مهمترین دلیل ناامنی در حساب‌های پی پال این است که  فروشندگان و خریداران  آشنایی با روش‌های امن پرداختی ندارند و برخی نکات امنیتی را رعایت نمی‌کنند.

بررسی امنیت پی پال برای خریداران

معمولا ارسال پول با پی پال از امنیت خوبی برخوردار است. اما باید توجه داشت که هرنوع تراکنش مالی در دنیای اینترنت و به صورت آنلاین خطرات خود را دارد چرا که نفوذ به داده‌ها و حفره‌های امنیتی در هر سیستم آنلاینی امکان پذیر است. با این حال باید بدانید که پی پال یک شرکت معتبر است که نسبت به رقبای خود در این عرصه موفق‌تر عمل کرده است.

امنیت پی پال برای خریداران

در هرصورت باید گفت که معمولا فضای پرداخت آنلاین بیش از همه برای خریداران یا ارسال‌کنندگان پول امن است، بنابراین اگر از کاربرانی هستید که از این سیستم صرفا جهت پرداخت خریدهای اینترنتی خود استفاده می‌کنید باید گفت که خطری شما و حساب بانکی‌تان را تهدید نمی‌کند.

با این وجود برای تضمین امنیت خریداران در پی پال باید به مواردی به صورت جداگانه پرداخت و آنها را مورد بررسی قرار داد که به شرح زیر است:

امنیت داده‌ها

وبسایت پی پال یک سایت کدگذاری شده و از این منظر امن است. البته این مسئله تا زمانی که کاربر با یک سایت قانونی ارتباط برقرار کرده باشد پایدار است. معمولا تراکنش‌های مالی و تبادل اطلاعاتی که صورت میگیرد از چشم شکارچیان و هکرها در امان است.

در واقع پی پال استانداردهای امنیتی خوبی دارد با این وجود این شرکت به هکرهای کلاه سفید برای شناسایی حفره‌های امنیتی موجود در این سیستم جایزه می‌دهد. نمی توان گفت که سیستم امنیتی پی پال غیرقابل نفوذ است اما مطمئنا هک کردن آن دشوار خواهد بود.

ایجاد لایه محافظتی

معمولا استفاده از کارت‌های اعتباری یا چک‌ها به صورت آنلاین خطر هک شدن حساب‌های مالی را به شدت افزایش می‌دهد. معمولا سارقان با دسترسی پیدا کردن به اطلاعاتی از جمله شماره حساب بانکی یا اطلاعات شخصی موجود روی کارت اعتباری یا چک می‌توانند حساب کاربر را به‌راحتی خالی کنند.

بنابراین مسلما استفاده از سیستم گردش مالی مثل پی پال باعث می‌شود که امنیت اطلاعات بانکی شما حفظ شده و مانند یک لایه محافظتی بین سایت‌های فروشنده و حساب مالی کاربر قرار می‌گیرد. علت این امر آن است که اطلاعات شما در مکانی در پی پال حفظ و نگهداری می‌شود و در صورت لزوم به جای مسدود کردن حساب بانکی، باطل کردن کارت اعتباری و … می‌توانید با تغییر گذرواژه یا شماره کارت امن در پی پال از اطلاعات خود محافظت کنید.

چگونه خرید امنی داشته باشم؟

کار عاقلانه و منطقی این است که هنگام خرید اینترنتی اقدامات پیشگیرانه را عملی کنید. به این ترتیب اطلاعات مالی و شخصی شما امن باقی می‌ماند. برای این کار کافی است که موارد زیر را به دقت انجام دهید.

  • نرم افزارهای خود را به روز نگه دارید، از هر نرم افزاری که برای نقل و انتقال استفاده می‌کنید چه در موبایل یا کامپیوتر بهتر است آنها را به روز نگه دارید به ویژه در مورد به روز نگه داشتن نرم‌افزارهای امنیتی حساس باشید.
  • از وای‌فای‌های عمومی برای انجام تراکنش‌های آنلاین استفاده نکنید. برای انجام تراکنشات مالی و حتی دیدن حساب‌های پی پال خود بهتر است از اینترنت خصوصی یا خط موبایل (برای کاربران در ایران استفاده از اپلیکیشن موبایلی پی پال بهیچوجه توصیه نمی شود) خود استفاده کنید.
برای آشنایی با چگونگی استفاده از حساب پیپال بهتر است مطلب صفحه ی جلوگیری از لیمیت شدن حساب پیپل را مطالعه نمایید.
  • یک کارت اعتباری مخصوص پرداخت‌های آنلاین داشته باشید. بهتر است به جای استفاده از کارت‌های متعدد برای پرداخت‌های آنلاین خود یک کارت اعتباری یا کارت بانکی مشخص داشته باشید.
  • برای پرداخت‌های آنلاین خود از یک خط موبایل یا کامپیوتر مخصوص استفاده کنید. اگر می‌خواهید امنیت حساب‌های مالی شما حفظ شود بهتر است از کامپیوتر یا موبایلی که اطلاعات حساب‌های مالی شما در آنها ذخیره شده است برای پرسه زدن در اینترنت استفاده نکنید.
  • کلاهبرداری های انتقال پول از طریق ایمیل‌های حاوی لینک‌های مخرب بسیار زیاد است. بنابراین از امنیت ایمیل‌هایی که برایتان ارسال می‌شود اطمینان حاصل کنید.
  • می‌توانید برای خرید امن هنگام پرداخت آنلاین از کارت‌های بانکی اعتباری استفاده کنید، در این صورت اگر مورد کلاهبرداری واقع شوید و سیستم‌های حمایتی پی پال شما را حمایت نکنند، می‌توانید با استفاده از گزارش و اعتراض به بانک صادرکننده جلوی انتقال پول را بگیرید.

با تمام مواردی که ذکر کردیم باید بگوییم پی پال نسبت به سایر سیستم‌های پرداخت آنلاین امن‌تر است، با این وجود شما به عنوان یک کاربر بهتر است موارد امنیتی را رعایت کنید.

بررسی امنیت پی پال برای فروشندگان

پی پال سعی کرده است امنیت مالی را برای خریداران و فروشندگان به یک اندازه تامین کند، با این وجود به نظر می‌رسد همیشه نتوان هر دو طرف داستان را راضی نگه داشت، در این بخش به مواردی اشاره می‌کنیم که امنیت حساب فروشندگان را تهدید می کند.

بررسی امنیت پی پال برای فروشندگان

اعتراض به هزینه‌ها

معمولا خطر اصلی برای فروشندگان، ساده بودن امکان اعتراض برای هزینه‌های دریافتی است. گاهی مشتریان ادعا می‌کنند که جنس ارسالی را دریافت نکرده اند و یا کیفیتی که مورد ادعای فروشنده بوده را زیر سوال می‌برند و با توجه به این که در چارچوب پی پال همیشه حق با مشتری است، باید ادله و اسناد زیادی داشته باشید تا بتوانید به عنوان یک فروشنده کارشناسان پی پال را قانع کنید تا به نفع شما رای دهند.

چرا مشتریان به پرداخت ها اعتراض می کنند؟

مواردی که مشتریان به پی پال گزارش می کنند شامل موارد محدودی است که به شرح زیر است:

  • محموله ارسالی را دریافت نکرده‌اند.
  • از کیفیت جنس خریداری شده رضایت نداشته‌اند.
  • پرداخت به صورت کلاهبرداری بوده و حساب آنها مورد دستبرد واقع شده است.

بنابراین اگر می‌خواهید به عنوان یک فروشنده دچار این مشکلات نشوید بهتر است موارد ایمنی مربوط به کار با حساب پی پال را به خوبی رعایت کنید. این موارد عبارتند از:

  • ارسال نکردن محصولات گرانقیمت بدون دریافت اطلاعات و تضمینات کامل از مشتری
  • فقط به آدرس‌های معتبر ارسال داشته باشید.
  • برای این که بتوانید در موارد لزوم اسناد معتبری به پی پال ارائه دهید به جای تحویل حضوری اجناس به مشتری از شرکت‌های واسطه با ارائه فاکتور حمل مثل پست، فدکس، DHL و امثال آن استفاده کنید.
  • برای ارسال کالاهای گران قیمت از مشتری رسید بخواهید.
  • فاکتورهای واضح و مشخص ارائه دهید که نشان می‌دهد جنس فروخته شده دقیقا چه چیزی است و چه زمانی به فروش رسیده است.
  • برای این که مانع از عدم رضایت مشتریان شوید، بهتر است با ارسال ویدئو یا تصاویر کاملا واضح از اجناس خود، موارد مبهم یا غافلگیرکننده که باعث ناراحتی مشتری می شود را به حداقل برسانید.
  • یک بخش مربوط به امور مشتریان داشته باشید.
  • بهتر است تمامی ارتباطات میان شما و مشتری مستند باشد تا در مواقع لزوم بتوانید از آنها به نفع خود استفاده کنید.

امنیت حساب من در پی پال چگونه تضمین می شود؟

گفته می‌شود که موجودی حساب های پی پال تحت بیمه FDIC قرار دارند، اما بهتر است بدانید که عموما پوشش هزینه‌ای در کار نیست، بنابراین اگر نمی‌خواهید تمام سرمایه و حساب خود در پی پال را از دست بدهید بهتر است به شکل منظم  حساب پی پال خود را به حساب بانکی امن انتقال داده و از نگهداری پول در حساب پی پال برای مدت طولانی و حجم زیاد خودداری کنید.

اگرچه کارکردن با حساب پی پال بسیار ساده است و کار را برای کاربر به شدت آسان می‌کند اما مطمئنا جایگزین حساب بانکی کاربردی شما نخواهد بود، بنابراین بهتر است فقط در حد نیاز این حساب را شارژ کنید و از جمع شدن پول زیاد در حساب پی پال خود بپرهیزید.

استفاده از کارت‌های اعتباری نیز مورد دیگری است که برای حفظ امنیت حساب کاربری پی پال خود می‌توانید از آن بهره‌مند شوید، در صورت نیاز می‌توانید اعتراض خود را به بانک صادرکننده کارت اعلام کرده و آن را مسدود کنید و یا از خدماتی مثل برگشت هزینه‌ها مخصوص این کارت‌ها استفاده کنید.

در جی ادز شما براحتی می توانید نسبت به خرید و فروش دلار پی پال اقدام نمایید و یا اگر نیاز به یک حساب وریفایی شده پی پال دارید می توانید به صورت آنی نسبت به ثبت و دریافت سفارش خود اقدام نمایید.
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.