ایجاد کمپین لینک بیلدینگ

چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را شروع کنیم

کمپین لینک بیلدینگ چیست؟

کمپین لینک بیلدینگ فرآیندیست که بطور فعال برای افزایش لینک‌های وبسایت شما انجام می‌شود و معمولا همراه با برخی اهداف فراگیر است. این کمپین از محتوای مربوط به سایت به منظور بدست آوردن لینک استفاده بهره می‌برد؛ این محتوا می‌تواند مطالب وبلاگ، اخبار و حتی محصولات و خدمات باشد.

ساختار کمپین لینک بیلدینگ

ساختار یک کمپین لینک بیلدینگ

برای یک کمپین لینک بیلدینگ اجزای گوناگونی وجود دارد؛ برخی از این اجزا برای رسیدن به موفقیت بسیار مهم خواهند بود و برخی دیگر گچه مفید هستند اما برای ایجاد کمپین لینک بیلدینگ ضروری نیستند. بیشتر این اجزا وابسته به ترکیبی از داشته‌ها و منابع در دسترس هستند.

اهداف لینک بیلدینگتعیین اهداف

لینک بیلدینگ شکلی از بازاریابی آنلاین است و همانند هر شکلی از بازاریابی شما بایستی با تعیین اهداف شروع کنید. دانستن اهداف کمپین، درست در ابتدای کار کمک می کند تا مطمئن شوید که استراتژی لینک بیلدینگ شما بهترین شانس ممکن برای موفقیت را دارد. همچنین نیاز است که اطمینان حاصل نمایید که اهداف کمپین لینک بیلدینگ شما ارتباط تنگاتنگی با اهداف کلی کسب و کارتان دارد. برای مثال، اگر 10 لینک هیچ تاثیری در موفقیت کلی کسب و کار ندارد “ساخت 10 لینک” یک هدف خوب برای دستیابی نیست.

در اینجا، ما با یک مسئله جزئی روبرو می شویم. ما پیش از این آموختیم که لینک ها بخشی قوی از الگوریتم های رتبه بندی موتور جستجو هستند. بنابراین، آیا دستیابی به هدف لینک های بیشتر به رتبه بندی کمک می‌کند؟ کمک به رتبه بندی کمک م‌کند تا ترافیک بیشتری ایجاد کنیم و این کمک می کند تا مشتریان بیشتری داشته باشیم، درست است؟ همه این موارد درست است، اما مشکل این است که گاهی اوقات لینک هایی که شما ساخته اید برای آن که شروع به داشتن یک اثر مثبت در رتبه بندی کند، می‌تواند زمانبر باشد. این به سادگی ساخت لینک ها در یک روز و سپس دیدن پیشرفت آن نیست. پس این مضوع را به خاطر داشته باشید و برای دیدن اثرات کمپین لینک بیلدینگ خود عجله نکنید.

این امر یک مشکل برای SEO است چرا که نشان دادن اینکه یک کمپین لینک بیلدینگ چقدر موفق بوده است می‌تواند سخت باشد، حتی اگر به اهداف خاصی دست یابد.

به همین دلیل، بسیار مهم است که نه تنها اهداف واقع گرایانه تعیین شود، بلکه بایستی مطمئن شوید که اهدافی که شما تنظیم نموده اید نسبت به “ساخت X لینک” هوشمندانه تر است. این اهداف بایستی به اهداف سازمانی واقعی گره بخورند و در نهایت تاثیری مثبت بر روی سود خالص شما داشته باشند. به عنوان مثال، شما ممکن است بخواهید ترافیک جستجوی عادی را به منظور بدست آوردن فروش بیشتر افزایش دهید. در عین حال، شما بایستی به کسانی که در اطراف شما هستند آموزش دهید که SEO و لینک بیلدینگ یک شبه موفق نمی‌شود و این که نتایج آنی نیستند. مانند هر بازاریابی خوب، تمرکز باید بر روی منافع بلند مدت باشد، نه برد یک شبه و سریع.

یافتن دارایی ها

یافتن دارایی های شما

در دل هر کمپین لینک بیلدینگ دارایی هایی هست که شما به منظور جذب و کسب لینک‌ها قصد استفاده از آنها را دارید. این همچنین می تواند به عنوان یک “تله” شناخته شود که باعث می شود که مردم به آنچه ارائه می دهید اهمیت بدهند و آنها را به سمت لینک دادن به شما اغوا نماید. دارایی ها و پتانسیل‌ها از کسب و کاری به کسب و کار دیگر متفاوت است و شما بایستی شناسایی کنید که کدام دارایی کسب و کار شما مورد علاقه دیگران است و می‌تواند در لینک بیلدینگ استفاده شود.

نمونه هایی از دارایی ها ممکن است موارد زیر باشند:

  • محتوا
  • داده ها
  • محصولات
  • خدمات
  • مردم

دارایی دیگری که سئوی کلاه سیاه هنوز هم از آن استفاده می‌کند پول است. بدیهی است که بدست آوردن دارایی‌هایتان تاحدودی نیاز به سرمایه‌گذاری داشته‌اند، اما این رویکرد اکتساب لینک سئوکارها به عنوان یک معامله نقدی خالص است. خرید لینک به شدت برخلاف دستورالعمل های گوگل است، و اگر یک وب سایت درگیر این رویه گردد، می‌تواند مجازات‌های سنگین و از دست دادن ترافیک را به همراه داشته باشد. خرید لینک مخاطره آمیز است و معمولا ریسک ها سنگین تر از ضررهای بالقوه هستند، بنابراین ما هرگز خرید بک لینک را توصیه نمی‌کنیم.

شما همچنین بایستی مطمئن شوید که دارایی هایی که ایجاد نموده اید متناسب با مخاطبان مورد توجه شما هست.

چه نوع لینک‌هایی نیاز دارید؟

هنگام تعریف استراتژی کمپین لینک بیلدینگ، شما باید در مورد انواع لینک هایی که بایستی بدست آورید فکر کنید. انواع مختلف لینکهای مورد ملاحظه عبارتند از:

  • لینک به صفحه اصلی خود
  • لینک ها به صفحات “عمیق” (مانند صفحات محصولات و یا دسته بندی اقلام)
  • لینک حاوی نام تجاری / نام شرکت شما
  • لینک حاوی کلمات کلیدی هدف شما

علاوه بر این، ترکیبی از موارد فوق، مانند ترکیب لینک برند به یکی از صفحات داخلی نیز وجود دارند. تشخیص آنکه چه نوع لینک هایی نیاز دارید با تجزیه و تحلیل دقیق لینک‌های فعلی وب سایت شما آغاز می‌گردد؛ همچنین با نگاه به اینکه شما چگونه می توانید کلمات کلیدی خاص را در مقایسه با رقبای خود رتبه بندی کنید.

تجزیه و تحلیل به شما فرصتهای پیشرفت را نشان می دهد. به عنوان مثال، شما ممکن است ببینید که برای یکی از کلمات کلیدی و اصلی خود رتبه بندی ندارید. پس از انجام برخی تجزیه و تحلیل‌های لینک، شما درمی‌یابید که هیچ لینکی که به وب سایت‌تان اشاره کند و حاوی این کلمه کلیدی باشد ندارید یا، شما درمی یابید که مناسب ترین صفحه عمیق ابدا لینکی که به آن اشاره شود را ندارد. اگر شما مواردی شبیه به این را تشخیص دهید، مشکل ملموسی دارید که می توانید با کمی تلاش آن را حل کنید. در این مورد، این بدان معنا است که استراتژی موجود شامل تلاش برای ساخت لینک به صفحه عمیق است که در حال حاضر هیچ لینکی نداشته و برای کلمات کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی ندارد.

یافتن اهداف لینک

یافتن اهداف لینک

اولین چیزی که شما باید به آن فکر کنید در مورد اینست که شما با چه قشری از مردم باید در تماس باشید، چون می خواهید مطمئن شوید که در تماس با افرادی هستید که به احتمال زیاد علاقه مند به مطالب شما هستند. اگر شما به طور تصادفی با افراد تماس بگیرید، نرخ پاسخ بسیار پایین تر خواهد بود، و به احتمال زیاد خودتان و وب سایتتان شهرت بدی کسب می کنید.

در حالت ایده آل، در واقع قبل از شروع یک کمپین لینک بیلدینگ، شما باید به این فکر کنید که فعالیت‌های وب‌سایت شما برای چه کسانی اهمیت دارد. اگر محتوایی  ایجاد می‌کنید که می خواهید به آن لینکداده شود، مانند یک اینفوگرافیک، باید در آغاز فرآیند از خودتان بپرسید که این نوع محتوا برای چه کسانی دارای اهمیت است. از همه مهمتر، چه کسی آنقدر اهمیت می دهد که به واقع به آن لینک دهد؟

این قسمت آخر حیاتی است. شاید فکر کنید که یافتن افرادی که به مطالب شما لینک دهند، آسان است. این یک سطح کاملا جدید از تعامل برای آنهاست که به واقع به آن لینک کنند. لینک کردن نیازمند زمان و تلاش است، بنابراین باید مطلب شما به گونه ای طراحی شود که برای افراد اهمیت کافی داشته باشد، تا برای لینک کردن شما وقت بگذارند. البته اشتراک گذاری محتوای شما در شبکه های اجتماعی بسیار ساده تر است. بیشتر افراد معمولا یک حساب کاربری توییتر و یا فیس بوک دارند تا اینکه وب سایت یا وبلاگ داشته باشند و این مسئله اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را برای آنها آسان‌تر می کند.

پس چگونه مردم را ترغیب به لینک کردن کنیم؟

شما نیاز به یافتن دستاویزی دارید که باعث می شود برای مردم حائز اهمیت باشد. شما باید از این دستاویز برای مطالب خود درست در شروع استفاده کنید. اگر شما از ایجاد دستاویز سر باز بزنید تا لحظه ای که شروع به توسعه نمایید، ممکن است دریابید که موضوعات مطالب سایت اهمیتی برای کسی ندارد، نتیجه این است که شما زمان زیادی را صرف مطالبی نموده اید که هیچ کس نمی خواهد به آن لینک کند.

برخی از دستاویزهایی که شما می توانید در مورد آنها فکر کنید می‌توانند موارد زیر باشند:

  • اخبار
  • مطالب بامزه
  • مطالب بحث برانگیز
  • تجسم داده ها
  • رقابت
  • اگو بیت
  • فرم طولانی، محتوای دقیق

دستاویزهای بسیاری وجود دارند، اما آنهایی که در بالا مطرح شد حداقل مواردی است که باید در مورد آن فکر کنید. چنین مواردی به افراد کمک می کند به مطالب سایت لینک دهند.

یک تمرین ساده که می توانید در اینجا انجام دهید این است که به خوراک فیس بوک خود مراجعه نمایید و ببینید مردم چه لینک هایی را اشتراک گذاری می‌کنند. توجه داشته باشید که هر لینک دارای چه ویژگی هایی است و سعی کنید الگوهایی پیدا نمایید. احتمالش هست که لینک به اشتراک گذاشته شده در فیس بوک خنده دار باشند، زیرا بسیاری از مردم از این پلت فرم برای مسائل شخصی استفاده می کنند و ممکن است مسائل جدی تر، به غیر از اخبار مهم و یا موضوعات بحث برانگیز، را به اشتراک نگذارند. حال نگاهی به خوراک توییتر خود کنید، توجه داشته باشید که چه نوع لینک‌هایی به اشتراک گذاشته می‌شوند و از خود بپرسید چرا. شما ممکن است دریابید که بیشتر مطالب با فرم طولانی و آموزنده در توییتر نسبت به فیس بوک به اشتراک گذاشته می شود.

شناسایی مخاطبان هدف برای لینک ها

هنگامی که شما ایده های خود را ترسیم نموده اید، نباید زیاد سخت باشد که بفهمید که چه کسانی مخاطبان هدف شما هستند. به طور کلی، شما فقط نیاز به مبادله موضوعات مربوط به مطالب خود دارید. اجازه دهید نگاهی به یک مثال داشته باشیم.

تصور کنید که شما قطعاتی از مطلبی با عنوان ‘راهنمای قطعی برای پخت کامل کاپ کیک’ را کنار هم قرار دهید. شما در حال تولید این مطلب هستید چون دارای یک نانوایی محلی می باشید که کاپ کیک را به خوبی بسیاری از چیزهای دیگر دوست داشتنی، به فروش می رساند.

چه کسی جذب  این راهنما  می شود؟

وبلاگ نویسان غذایی: انتخاب قطعی و بدیهی!

والدین وبلاگ نویس: آنها ممکن است بخواهند به بچه های خود یاد بدهند که چگونه کاپ کیک درست کنند و راهنمای شما به آنها نشان می دهد که چگونه این کار را انجام دهند.

وب سایت های دستور خوراک پزی: چون راهنمای شما حاوی تعداد زیادی از دستور العمل های مهم برای انواع مختلف کاپ کیک خواهد بود.

وب سایت های پارتی: هیچ پارتی بدون یک بشقاب کاپ کیک کامل نیست.

تنها با یک دو یا دقیقه تفکر، به راحتی درمی یابیم که چهار نوع وب سایت ممکن است علاقه مند به راهنمای کاپ کیک ما باشند. حالا ما می توانیم با جزئیات بیشتر شروع به تحقیق در این مورد نماییم تا یک ایده بهتر از اینکه آیا ما فرصت خوبی برای گرفتن بک لینک از آنها داریم یا نه به دست آوریم.

تکنیکهایی برای یافتن اهداف لینک

در این بخش من چند تکنیک ساده مطرح خواهم کرد که شما می توانید استفاده کنید تا ایده خود را از “وبلاگ نویسان مواد غذایی” به یک لیست کامل از وب سایت هایی که می توانید درتماس باشید تغییر دهید.

پیدا کردن لیستی از وبلاگ نویسان

ساده ترین مکان برای شروع جستجو در گوگل است مانند این مورد:

یافتن لیست وبلاگنویسان

تنها همین جستجو بسیاری از لیست های مهم را از طریق جستجو به من داد. مزیت بزرگ استفاده از این روش این است که شخص دیگری قبلا کار سختی را برای شما توسط گردآوری لیست انجام داده است.

هنگامی که شما یک لیست مثل این پیدا کردید، به سرعت می توانید تمام URL ها را از صفحه با استفاده از یک ابزار مانند Scraper، که یک پلاگین گوگل کروم است بگیرید. شما به سادگی بر روی یکی از آدرس ها راست کلیک و بر روی Scrape similar کلیک کنید:

Scrape Similar

بعد از آن شما می توانید لیست را در Google Docs یا صفحه گسترده خود کپی کنید. از اینجا، می توانید همه آدرس ها را به یک ابزار مانند URL opener کپی و پیست کنید، که همه آدرس ها را برای شما با یک کلیک باز خواهد کرد. بعد از آن می توانید از طریق همه آنها، دریابید که آیا آنها مربوط به محتوای شما هستند، و اگر چنین است، اطلاعات تماس آنها را پیدا کنید.

یافتن وبلاگ نویسان در توییتر:

Followerwonk یک ابزار فوق العاده است که شما می توانید برای این منظور استفاده کنید. این به شما اجازه می دهد که تمام انواع کارهای جالب را با حساب توییتر خود انجام دهید، اما ویژگی که ما به آن علاقه مند هستیم اینست که به شما اجازه جستجوی بیوگرافی توییتر را می دهد. ما می خواهیم آن را برای “وبلاگ نویس کاپ کیک” جستجو کنیم تا ببینیم آیا می توانیم کسانی را در توییتر پیدا کنیم که در بیوی خود “وبلاگ نویس کاپ کیک” را ذکر کرده اند:

وبلاگ نویس کاپ کیک

شما می توانید گزینه های بیشتر از جمله تعداد طرفداران و محل سکونت را انتخاب کنید، اما در حال حاضر ما می خواهیم جستجو را بسیار وسیع ادامه دهیم. در این جستجو در توییتر 12 نفر پیدا شدند:

سایت Followerwonk

بعد از آن می توانید این نتایج را در یک صفحه گسترده دانلود کنید که باعث می شود آنها را آسان تر مرتب کنید. این موارد همچنین به ما می گوید که آیا آنها دارای یک وب سایت هستند یا نه.

افزایش بک لینک

به نظر می رسد که از این 12 نتیجه، 8 وب سایت منحصر به فرد می یابیم.

اطلاعات وبلاگنویسان

برای یک کارِ چند دقیقه ای نتیجه بدی نیست! اینها همچنین فوق العاده مربوط به مطالب ما هستند، بنابراین ما می دانیم که ما یک فرصت خوب برای گرفتن بک لینک و یا حداقل، گرفتن برخی از بازخوردهای خوب از این وبلاگ نویس ها داریم.

جستجوی پیشرفته

تعدادی راه برای جستجوی گوگل وجود دارد که بلافاصله برای ما به عنوان کاربر آشکار نیست. ما به جستجوی رشته ای از کلمات کلیدی عادت کرده ایم و این روشی است که 99 درصد از کاربران در گوگل جستجو می کنند. اما، مجموعه ای از ابزارهای جستجو در دسترس ما است که می تواند نتایج ما را بسیار بیشتر متمرکز و خاص نماید به سمت آنچه که ما نیاز داریم.

برای ساخت لینک، این بدان معناست که ما می توانیم وب سایت هایی که ممکن است برای ما مفید نباشد و دیدن آنها زمان بر است را فیلتر کنیم. در اینجا چند نمونه از استفاده از جستجوهای پیشرفته متفاوت موجود است:

جستجوی پیشرفته در گوگل

به دستور ” inurl:resources ” توجه داشته باشید. این می گوید که گوگل تنها به نتایجی که دارای کلمه “منابع” در URL هستند را نشان می دهد. اینجا یک مثال از یک نتیجه است که گوگل به ما می دهد:

http://cupcake-underground.blogspot.com/p/resources.html

این یک لینک هدف بالقوه خوب است، چرا که راهنمای قطعی شما در مورد کاپ کیک یک منبع است که می تواند مورد توجه بازدید کنندگان یک وبلاگ کاپ کیک باشد. بنابراین، تماس گرفتن با مالک این وبلاگ و درخواست از آنها برای لیست کردن راهنمای شما به عنوان یک منبع می تواند منجر به یک لینک برای شما شود.

اجازه دهید نگاهی به یک مثال دیگر کنیم:

جستجو در عنوان صفحه

ما دو جستجوی پیشرفته را در اینجا ترکیب کرده ایم. اول، ما از دستور اصلاح ” intitle:resources ” استفاده کردیم ، که به گوگل می گوید نتایج را که تنها کلمه “منابع” در عنوان صفحه دارد را نشان دهد. این بسیار مفید است چرا که گاهی اوقات کلمه ممکن است در URL استفاده نشود، بنابراین جست و جوی پیشرفته قبلی ما (با دستور inurl 🙂 آنها را پیدا نمی کند.

ما همچنین از علامت نقل قول در اطراف کلمه کاپ کیک استفاده می کنیم. این می گوید که گوگل تنها نتایجی که به کاپ کیک در صفحه اشاره دارد را نشان دهد. این گزینه در چنین موردی مفید است زیرا جستجو برای وبلاگ نویس مواد غذایی احتمالا کمی بیش از حد گسترده است و ما مجبوریم به طریقی بسیاری از وب سایت هایی که ممکن است مربوط به موضوع کیک نباشند را کاوش کنیم.

حالا شما سه روش ثابت برای یافتن اهداف لینک مربوطه دارید و در این لحظه، احتمالا یک لیست بزرگ و سودمند از آنها را در یک صفحه گسترده  آماده کرده اید. اما، قبل از تماس با صاحبان سایت ما نیاز به انجام کمی کار بیشتر داریم.

پیدا کردن اطلاعات بیشتر در مورد شخصیت هایی که هدف ما هستند

اگر شما می خواهید سرعت پاسخ بالایی در توسعه خود داشته باشید، باید کمی زمان صرف کنید تا مطمئن شوید که وب سایت‌هایی که پیدا کرده اید تا حد ممکن مرتبط است.

شما می توانید این را با صرف زمان برای یادگیری در مورد وبلاگ نویسان هدفتان ، بازدید وب سایت آنها، خواندن تمام محتوای آنها، سعی در فهمیدن آنچه که آنها دوست دارند و آنچه که دوست ندارند، انجام دهید. نگاهی به شبکه های اجتماعی آنها، مانند توییتر، بیندازید تا ببینید که چه لینک هایی را آنها به تازگی به اشتراک گذاشته اند.

به طور خاص، توجه دقیق به این داشته باشید که آنها محتوای سایر افراد را به اشتراک گذاشته اند یا نه و یا آنها فقط از سایت خودشان می‌نویسند. در حالت ایده آل، شما می خواهید برخی از شواهد را از آنها پیدا کنید که منابع خارجی را نیز اشتراک گذاری کرده اند، چرا که این آن چیزی است که شما از آنها درخواست انجامش را دارید.

همانطور که شما به هر یک از وب سایتها می روید، چند یادداشت در مورد آنچه به اشتراک گذاشته اند و علایق آنها داشته باشید. این بسیار مهم است زیرا شما بعدا زمانی که با آنها تماس بگیرید به این اطلاعات نیاز دارید. در غیر این صورت، شما فقط می توانید ایمیلی عمومی و قالبی ارسال کنید که ابدا برای آنها جنبه شخصی ندارد.

یک ترفند کوچک خوب که شما می توانید در اینجا استفاده کنید اینست که URL وبلاگ را در یک ابزار مانند TagCrowd قرار دهید که محتوای صفحه را تجزیه و تحلیل می کند و به شما نشان می دهد که کدام کلمات ذکر شده بیشتر است.

پیدا کردن اطلاعات تماس

هنگامی که شما تصمیم گرفته اید که این وبلاگ دربین مخاطبان هدف شما باشد و مرتبط به نظر می رسد، نیاز به پیدا کردن اطلاعات تماس دارید. این معمولا بسیار ساده است، اما در اینجا چند راهنمایی که ممکن است سرعت را تا حد کمی بالا ببرد وجود دارد.

اول بررسی سربرگ و پاورقی

بسیاری از اوقات، شما یک لینک به یک صفحه تماس در سربرگ یا پایین یک صفحه از یک وب سایت پیدا می کنید، بنابراین اول این مناطق را چک کنید. اگر نمی توانید یک صفحه تماس را مشاهده کنید، یک صفحه “about” را امتحان کنید که اغلب جزئیات تماس را لیست می کند.

نصب ToutApp برای گوگل کروم

ToutApp یک پلاگین کوچک گوگل کروم است که به طور فعال همه چیز را بررسی می کند و یک آدرس ایمیل در یک صفحه برای شما پیدا می کند. هنگامی که یکی از آن را پیدا می کند ، از آن در نوار ابزار کروم شما برجسته خواهد شد و شما می توانید برای پیدا کردن آدرس ایمیل بر روی آن کلیک کنید.

اولویت بندی اهداف لینک

به این منظور، شما احتمالا باید یک لیست بزرگ از اهداف لینک داشته باشید و باید آنها را اولویت بندی و گروه بندی کنید به طوری که بتوانید پیام خود را با بیشترین کارایی به آنها ابلاغ نمایید.

  • چند راه برای اولویت بندی اهداف لینک برای توسعه وجود دارد:
  • توسط معیارهای دامنه، به عنوان مثال، پیج رنک، دامین اتوریتی
  • توسط قدرت نفوذ وبلاگ نویس، به عنوان مثال، تعداد فالورهای توییتر
  • توسط احتمال لینک کردن، به عنوان مثال، یک وبلاگ نویس کاپ کیک در مقابل یک وبلاگ نویس کلی مواد غذایی

بیایید به این موارد با جزئیات بیشتر نگاه کنیم.

معیارهای دامنه

ما در مورد جزئیات معیارهای دامنه در فصل 5 صحبت خواهیم کرد. در حال حاضر، همه آنچه شما نیاز به دانستن آن دارید این است که این معیارها می‌توانند ارزش اهداف لینک را به خوبی ارزش لینک های هر صفحه اندازه گیری کنند.

دو معیار دامنه اصلی به هنگام استفاده از فیلتر و مرتب سازی اهداف لینک شما وجود دارد: پیج رنک و اتوریتی دامنه. البته شما می‌توانید، یک به یک معیارهای دامنه را برای هر وب سایت جمع آوری کنید، اما زمان بسیار بیشتری می‌برد؛ ابزارهایی وجود دارند که به شما اجازه می دهد داده ها را یکجا جمع آوری کنید.

شما می توانید برای اهداف خود، با استفاده از اکسل و پلاگین SEO Tools for Excel رتبه صفحه را بدست آورید.

شما همچنین می توانید اتوریتی دامنه در صفحه گسترده اکسل خود را با استفاده از MozBar و یا Links API با SEOgadget بدست آورید.

هنگامی که این معیارها را به دست آوردید، می‌توانید یک نوع ساده مرتب سازی در اکسل از بیشترین به کمترین انجام دهید، و می توانید اهداف لینکی که معیارهای دامنه آنها به اندازه کافی بالا نیست را حذف کنید. این امر به خصوص زمانی بسیار مفید است که لیست بزرگی از وب سایت‌ها در اختیار دارید و احساس می کنید که زمان لازم برای تماس با همه آنها را ندارید. من اول تمایل به مرتب کردن بر اساس رتبه و پاک کردن هر چیزی که زیر نمره 1 دارد را دارم. اگر یک مجموعه بسیار بزرگ از نتایج داشته باشم، ممکن است از شر هر چیزی در زیر نمره 2 خلاص شوم.

پس از آن مرتب سازی بر اساس اتوریتی دامنه را انجام می دهم و اگر من یک لیست بسیار بزرگ داشته باشم به طور کلی از هر چیزی در زیر DA30 یا DA35 خلاص خواهم شد. با این حال، این یک علم دقیق نیست، به دلیل آنکه یک وب سایت جدید که می تواند بسیار خوب و مرتبط باشد ممکن است هنوز رتبه کافی و یا اتوریتی دامنه جمع نکرده باشد. با این حال، اگر شما یک لیست بزرگ از اهداف لینک بالقوه دارید، بهتر است کاملا پرتکاپو آن را محدود کنید، به طوری که مجموعه ای با کیفیت خوب از وب سایت های باقی مانده برای کار کردن داشته باشید.

نفوذ و تاثیرگذاری وبلاگ نویس

بخش مهمی از بدست آوردن تعداد زیادی از بازدید کنندگان مطالب شما این است که افراد با نفوذ برای به اشتراک گذاشتن را بیابید. یافتن فقط یک فرد تاثیر گذار برای به اشتراک گذاشتن مطالب شما می تواند منجر به یک اثر بزرگ دنباله‌دار شود، بطوری که بسیاری از فالورهای شخص نیز آن را به اشتراک بگذارند. بنابراین، حتی اگر یک وبلاگ نویس که به نظر نمی‌رسد سایت یا وبلاگی نسبتا قوی داشته باشد، نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد. پس قبل از اینکه نفوذ آنها را در شبکه های اجتماعی بررسی کنید، آنها را حذف نکنید.

بعلاوه، شما به سادگی می توانید تک به تک به پروفایل های اجتماعی آنها بروید تا دریابید که چه تعداد فالور دارند، و غیره. به یاد دارید که ما از Followerwonk برای جستجوی افراد بالقوه برای توسعه استفاده کردیم؟ خب، Followerwonk همچنین به شما معیارهایی در مورد هر فرد می دهد، مانند این که چه تعداد از مردم آنها را فالو می کنند و نمره نفوذ آنها چقدر است. اگر شما یک فایل CSV از Followerwonk دانلود کنید، یک ستون مشاهده می کنید که شامل نمره نفوذ (influence score) است:

نمره نفوذ

موارد مرتب شده بر اساس این ستون نشان می دهد که کدام یک از افراد در توییتر بانفوذ ترین هستند. این افراد احتمالا کسانی هستند که شما می خواهید هر چه سریع‌تر با آنها ارتباط برقرا کنید؛ چرا که آنها توانایی به اشتراک گذاری مطالب موجود را با تعداد زیادی از فالورها دارند.

احتمال لینک دادن

ادر این مرحله است که تحقیقات دستی شما به بازی برمی گردد. همانطور که شما بدنبال فهرست اهداف لینک بالقوه هستید، باید سعی کنید ارزیابی نمایید که با چه احتمالی آنها به مطالب شما لینک می‌دهند. ابزاری وجود ندارد که بتواند این کار را برای شما انجام دهد و شما باید خودتان آن را تعیین کنید. یکی از راه های ساده می تواند نمره دادن آنها از 1 تا 5 باشد که 1 به احتمال زیاد لینک نکردن و 5 به احتمال زیاد لینک کردن باشد.

سوالهایی که شما باید هنگامی که به آنها نمره می دهید از خود بپرسید:

  • آیا آنها قبلا محتوای خارجی به اشتراک گذاشته اند؟
  • آیا موارد موجود مرتبط با مطالب من هستند؟ (به عنوان مثال یک وبلاگ نویس کاپ کیک باید از یک وبلاگ نویس مواد غذایی عمومی نمره بالاتری داشته باشد)
  • آیا وبلاگ آنها فعال است؟ به عنوان مثال آنها در ماه گذشته مطلب گذاشته اند؟

این پرسش ها باید به شما یک شاخص از احتمال اینکه آنها به شما لینک می‌دهند یا نه ارائه نماید.

هنگامی که همه اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کردید، باید همه چیز را مرتب کنید به طوری که یک لیست از وبلاگ نویسان داشته باشید که:

  • به احتمال زیاد به شما لینک می‌دهند.
  • دارای معیارهای دامنه بالا هستند.
  • دارای دنبال کننده های خوب در شبکه های اجتماعی هستند.

اینها وب سایتهایی هستند که شما باید اول از همه با آنها تماس بگیرید و پیام به شدت سفارشی و مناسب به آنها ارسال کنید. نگاهی دیگر به وب سایت آنها کنید و سعی کنید تا سرنخ هایی پیدا کنید که می‌تواند شما را به  آنچه که باید در ایمیل قرار گیرد هدایت نماید. این کمک خواهد کرد که پیام شما واقعی به نظر برسد .

این وب سایت‌ها همچنین قدرت “کاشت” مطالب شما را دارند. این به این معنی است که وب‌سایت‌های دیگر نیز از مطالب شما آگاه خواهند شد، شاید حتی دیگر نیازی برای تماس با بسیاری از سایت‌هایی که لینک شما را در سایت‌های لینک شده می‌بینند، نخواهد بود.

در این مرحله، باید یک لیست خوب از وب سایت های با کیفیت داشته باشید که به احتمال زیاد علاقه مند به محتوایی که ایجاد کرده اید و یا کمپینی که اجرا می‌کنید باشند. اطلاعات تماس آنها و اولویت‌بندی‌ها را دارید. حالا نوبت به تماس با آنها است.

بدست آوردن بک لینک

دست به کار شوید

حالا وقت آن است وارد عمل شویم و شروع به صحبت با مردم در مورد محتوای ارزشمند و یا کمپینمان کنیم. شما باید با اهداف سطح بالای خود کار را شروع کنید. زیرا آنها نه تنها می توانند به نتایج خوبی در اختیارتان بگذارند، بلکه اگر به خوبی پاسخ دهند بعد از آن می توانید در زمانی که به وب سایت های کوچکتر دسترسی دارید از آنها به عنوان تایید محتوا از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. اگر وب سایت های کوچکتر ببینند که یک فرد تاثیر گذار یک قطعه از محتوایی را لایک کرده و آن را به اشتراک گذاشته، خیلی بیشتر به شما توجه می کنند  و به تماستان پاسخ می دهند.

شما در حال تماس با یک فرد واقعی هستید

پشت وب سایتی که شما در حال تماس با آن هستید رباتی وجود ندارد که پاسخی بدهد یا نه. این یک فرد واقعی است که، در واقع، احتمالا ایمیل های زیادی دریافت می کند. البته این موضوع در وبلاگ های محبوب بیشتر دیده می شود. آنها یک فرد واقعی هستند و بهتر است برای ارتباط با آنها زمان صرف کنید و متنی مناسب ارسال کنید تا متوجه شوند که شما فقط یک اسپمر یا برنامه ایمیل خودکار نیستید. ما در مورد چند راه خاص که شما می توانید انجام دهید قبلا صحبت کردیم، اما، باز تاکید می‌کنیم به یاد داشته باشید که شما در حال تماس با یک فرد واقعی هستید. از خود بپرسید که اگر آنها را در زندگی واقعی ملاقات کنید، چگونه با این شخص صحبت می‌کنید. شما یک مکالمه واقعی و تاثیرگذار با آنها دارید، نه مشابه مکالمه شما با افراد دیگر که در آن روز ملاقات کرده اید.

همچنین، فکر نمی‌کنم وبلاگ‌نویسی صبح با این فکر که “امروز به چه کسی باید لینک بدهم؟” از خواب بیدار شود. آنها هیچ برنامه‌ای برای لینک دادن به شما ندارند؛ آنها کارهای دیگری نیز دارند که اولویت بالاتری از آنچه شما به آنها پیشنهاد می‌دهید، دارد. به همین دلیل، نباید فرض کنید که یک وبلاگ مدیون شماست؛ وظیفه شماست که به آنها بگویید که چرا سزاوار زمان، توجه و کمک آنها هستید.

اگر ایده تماس با یک فرد واقعی و توضیح دادن به آنها در مورد مطالب‌تان باعث می‌شود کمی عصبی شوید، پس یک چک انجام دهید و مطمئن باشید که مطالب شما آنقدری که فکر می‌کنید، قابل اشتراک گذاری و با ارزش است. در حالی که اعتماد به نفس کاذب می تواند یک اشتباه باشد، باید احساس اعتماد به نفس کافی در ایده خود داشته باشید تا این باور را به دست آوردید که مخاطبان واقعی به خوبی به آن واکنش نشان می‌دهند. اگر شما وبلاگ یا محتوایتان را به کسی در کوچه و خیابان نشان دهید آیا آنها واکنش خوبی به آن نشان می‌دهند؟ اگر نه، شما احتمالا قبل از شروع درخواست بک لینک هنوز کار زیادی در پیش دارید.

چگونه پیام درخواست لینک بسازیم؟

به یاد داشته باشید که وبلاگ نویسانی که شما در حال تماس با آنها هستید احتمالا افرادی بسیار پرمشغله هستند. اگر آنها وبلاگ محبوب با فالورهای زیاد بزرگ داشته باشند، مشغله آنها بیشتر نیز است. پیام شما باید به اندازه کافی جزئی شود تا توضیح دهد که چرا باید به آن اهمیت دهند، همچنین بایستی به اندازه کافی برای آنها کوتاه باشد تا همه چیز را بخوانند و بی حوصله نشده یا پیام را حذف نکنند.

در اینجا برخی از نکات که باید برای گذاشتن پیام به یاد داشته باشید وجود دارند:

  • به آنها بگویید که چرا آنها باید به شما اهمیت دهند.
  • به آنها بگویید که چه عملی را شما دوست دارید که آنها انجام دهند.
  • نشان دهید که شما واقعی هستید و نه یک اسپمر.

به آنها بگویید که چرا آنها باید به شما اهمیت دهند

اگر شما در این مرحله از کمپین لینک بیلدینگ خود هستید، نباید در نوشتن این مطلب گیر کرده باشید. اگر مشغول به کار بر روی یک تکه از محتوا هستید، درست در آغاز ایجاد آن باید پاسخ به این سوال راتعیین کرده باشید، “چرا هر کسی باید آنقدر به این مطلب اهمیت دهد که به آن لینک بدهد؟” دستاویزهای قبل را به یاد داشته باشید:

  • اخبار
  • مطالب بامزه
  • مطالب بحث برانگیز
  • تجسم داده ها
  • رقابت
  • اگو بیت
  • فرم طولانی، محتوای دقیق

آیا مطالب شما با یکی از این موارد سازگار است؟ اگر نه، موارد منحصر به فرد دیگری در مورد محتوایی که ممکن است باعث اهمیت دادن کسی شود وجود دارد؟

وبلاگ نویسی که شما در حال تماس با او هستید احتمالا در صنعت شما فعال است و در مورد موضوع مطالب شما اطلاعات زیادی دارد، بنابراین نگاهی به پست های اخیر وبلاگ آنها بیندازید و در صورت امکان، آن پست‌ها را دلیلی بر اینکه شاید بخواهند با وبلاگ شما آشنا شوند، ذکر کنید

به عنوان مثال، اگر در حال تماس با یک وبلاگ‌نویس هستید که از طرفداران پرپاقرص فیلم است، ممکن است به تازگی در مورد یک فیلم که واقعا مورد توجه‌شان بود در وبلاگ‌شان نوشته باشند. اگر مطالب شما شامل فیلم و فیلمی که آنها در مورد آن نوشته اند باشد، آن را ذکرکنید! این امر نه تنها به آنها می گوید که چرا آنها باید به مطالب شما اهمیت دهند، همچنین نشان می دهد که شما وقت گذاشته اید و وبلاگ آنها را خوانده اید و برایشان یک کپی از متنی که برای دیگران هم می‌فرستید را نفرستاده‌اید.

به آنها بگویید که چه عملی را دوست دارید که آنها انجام دهند

بسیاری از ایمیل های معمولا حول موضوعاتی است که برای فرستنده مهم است. برخی ممکن است جرات ذکر عبارت “لینک” و یا “SEO” را از ترس اینکه وبلاگ نویس ایمیل را اسپم کند ندارند. با این حال ما باید در واقع راهی بیابیم که این وبلاگ نویس به آنچه ما می خواهیم عمل کند. گاهی ممکن است عکس العمل نه فقط در مورد یک لینک ساده باشد. این می تواند در مورد تعدادی از چیزها، از جمله موارد زیر باشد:

  • به اشتراک گذاری مطالب شما در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک یا + Google
  • جاسازی محتوای شما اگر یک اینفوگرافیک و یا ویجت است
  • پذیرش یک پست مهمان از شما، مربوط به محتوای شما و لینک به آن
  • نوشتن مقاله ای توسط وبلاگ نویس در مورد محتوای شما و لینک دادن به آن

اینها تنها چند نمونه هستند، اما می توانید به سرعت مشاهده کنید که سطوح مختلفی از اقدامات و موانع برای هر یک وجود دارد که متفاوت است. به عنوان مثال، برای وبلاگ نویس نوشتن مقاله اختصاصی در رابطه با موضوعی و لینک دادن به مطالب شما زمان‌بر و این درخواستی بزرگ است. در مقابل، به سادگی به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی احتمالا حداکثر چند دقیقه زمان می برد.

هنگامی که پیام خود را تهیه می کنید شما باید حساب اوضاع را بکنید و آگاه باشید که هرچه بیشتر  از یک وبلاگنویس درخواست لینک داشته باشید، باید مطالب وب‌سایت یا وبلاگ شما قانع کننده تر و جالب‌تر باشد.

اعمال بالا بایکدیگر ناسازگار نیستند. شما ممکن است نتایج بزرگی را تجربه کنید. اگر یک وبلاگ نویس با نفوذ به شما لینک کند و یک لینک را با شبکه های اجتماعی خود به اشتراک گذارد. اگر یک پاسخ کمی منفی دریافت کنید، در همان زمان، همچنین می‌توانید یک تاکتیک ظریف بکار برید. برای مثال، اگر اولین اقدام شما برای به دست آوردن نظر وبلاگ نویس برای معرفی کوتاه مطلب، وبلاگ یا وب‌سایت‌تان با نظر منفی روبرو شدید، اما آنها آنچه شما انجام داده اید را دوست دارند، می‌توانید پیگیری کنید و به جای آن، درخواست توئیت نمایید. اگر در حال تماس با یک وبلاگ نویس با نفوذ باشید که به چند درخواست‌تان نه گفته، اما به احتمال زیاد دارای فالورهای بزرگ اجتماعی هست، این گزینه بسیار مفید خواهد بود.

یکی دیگر از پیگیری‌های این سناریو می‌تواند این باشد که  از آن ها بخواهید به شما اجازه دهند، پست مهمان در سایت‌شان ارسال نمایید.

اگر آنها علاقه‌مند به تولید محتوای مرتبط با سایت‌شان باشند، اما زمان کافی برای آن نداشته باشند، درخواست ارسال پست مهمان می‌تواند مفید باشد. فقط برای ارسال پست مهمان باید وبلاگ‌ها و سایت‌های قدرتمند و معتبر را انتخاب کنید؛ چرا که شما برای نوشتن پست مهمان وقت خواهید گذاشت.

من اسپمر نیستم

نشان دهید که واقعی هستید و نه اسپمر

این در مورد شخصی سازی پیام شماست تا وبلاگ نویس بلافاصله آن را اسپم نکند و یا دکمه حذف را نزند. به یاد داشته باشید که وبلاگ نویسان محبوب ایمیل های رسیده بسیاری را دریافت خواهند کرد، پس ارزش آن را دارد که  وقت صرف کنید تا پیام خودتان را کمی متفاوت و به دلخواه آنها بسازید. راه های بسیاری برای انجام این کار در زمان کم و با کیفیت بالا وجود دارد. چند مورد از این روش ها عبارتند از:

  • استفاده از نام آنها
  • استفاده از یک موضوع خوب در ایمیل
  • ذکر چیزی خاص در مورد کار آنها
  • استفاده از یک امضای ایمیل مناسب
  • استفاده از یک آدرس ایمیل واقعی
  • استفاده از محل سکونت خود (در صورت مرتبط بودن)

اجازه دهید با جزئیات بیشتر نگاهی به این موارد کنیم

استفاده از نام آنها

به اندازه کافی ساده و آسان به نظر می‌رسد، اما بسیاری از مردم برای انجام این کار وقت نمی گذارند. با اینکه معمولا چنین کاری احتیاج به زمان طولانی ندارد. این واقعا می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و می تواند پیام موجود را در میان پیام های دیگر متمایز سازد.

چند راهنمایی برای پیدا کردن نام کسی عبارتند از:

  • چک کردن صفحه درباره ما
  • بررسی نام نویسنده در زیر پست های وبلاگ
  • از طریق کلیک حساب رسانه های اجتماعی آنها
  • ایمیل آنها را در یک ابزار مانند Rapportive (Gmail) و یا Xobni (Outlook) وارد کنید، تا اطلاعات بیشتری از آنها بدست آورید.

اگر شما کاملا نمی توانید نام آنها را پیدا کنید، استفاده از چیزی شبیه به “سلام” خوب است اما از استفاده از چیزهایی مانند “مدیر سایت سلام” یا “سلام وبلاگ نویس” خودداری کنید زیرا اینها به طور سنتی توسط ایمیل های اسپم استفاده می‌شود و شما نمی‌خواهید پیامتان اسپم شود!

استفاده از یک موضوع خوب

قبل از آن که وبلاگ نویسان حتی ایمیل شما را باز کنند، خط موضوع را خواهند دید. اگر آنها آنچه در اینجا مشاهده می کنند را دوست نداشته باشند، پس احتمالا پیام شما فورا حذف خواهد شد و آنها حتی زحمت باز کردن ایمیل را نمی‌کشند. این بدترین چیزی است که می‌تواند رخ دهد چرا که حتی فرصتی برای صحبت با آنها و یا دریافت بازخورد نمی‌یابید.

در اینجا چیز مهم دیگری وجود دارد که به یاد داشته باشید: یک خط موضوع بد ممکن است فیلترهای اسپم را راه اندازی کند و در نتیجه ایمیل شما به عنوان اسپم قرار بگیرد. در این حالت، شما باید بر این موضوع تکیه کنید که وبلاگ نویس در واقع پوشه اسپم خود را چک کند (بسیاری نمی کنند) و ایمیل شما را به عنوان ایمیل واقعی مشاهده کند. در هر صورت، پوشه اسپم جای خوبی نیست.

چند راهنمایی برای نوشتن یک موضوع خوب عبارتند از:

  • آن را کوتاه و مربوط به موضوع کنید
  • اگر می توانید نام وب سایت را ذکر کنید
  • از استفاده بیش از حد از حروف بزرگ اجتناب کنید
  • چیزی خاص در مورد سایت آنها را (مانند نام) ذکر کنید
  • از چیزهایی مثل “تبادل لینک” یا “درخواست لینک” اجتناب کنید

در اینجا برخی از مقالات واقعا خوب و مفید از Hubspot و Smart Insights در مورد موضوع خوب ارائه شده است.

ذکر چیزی خاص در مورد کار آنها

این واقعا مهم است که نشان دهید ایمیل ارسالی برای همه وبلاگ نویسان ارسال نشده است. ذکرکردن چیزی خاص در مورد وبلاگ نویسانی که شما در حال تماس با آنها یا وبلاگ آنها هستید، واقعا می تواند کمک کند که برای انجام تحقیقات خود قبل از ارسال ایمیل زمان صرف کرده اید. این همچنین به شما فرصتی بزرگ می‌دهد تا مطالب خود را معرفی کنید و دلیل اهمیت آن را بیان نمایید.

بیایید نگاهی به چند راه که شما می توانید چیزی خاص ذکر کنید بیندازیم:

  • به موضوعات پست‌های اخیر وبلاگ آنها نگاه کنید.
  • به توییت ها و ریتوئیت‌های اخیر آنها نگاه کنید.
  • به کامنت‌هایی که آنها در پست‌های وبلاگ ساخته اند نگاه کنید.
  • در صفحه درباره ما برای دانستن علایق شخصی‌شان نگاه کنید.
  • در بیوگرافی آنها در صفحه توییترشان نگاه کنید.

همه اینها می‌توانند به شما اطلاعات ارزشمندی در مورد وبلاگ نویس بدهند که بعد از آن می توانید آنها را در ایمیلتان به طور طبیعی بیاورید. در اینجا یک مثال از اینکه این چگونه در واقع در یک ایمیل به نظر میرسد آمده است:

من متوجه پست اخیر وبلاگ شما در مورد بهترین فیلم های 2014 تاکنون شدم. من با لیست واقعا ارزشمند شما کامل موافق نیستم و قطعا گرگ وال استریت را در بالای لیستم قرار می‌دهم. در واقع می خواستم با شما چیزی مربوط به این مطلب وبلاگ‌تان به اشتراک بگذارم – LINK – فیلم‌های پرفروش سال 2014 همراه با هزینه های تولید و سود در این پست لیست شده‌اند. فکر کردم، با توجه به پست های اخیر وبلاگ شما و علایقتان درمورد فیلم ها، این مطلب ممکن است مورد علاقه شما باشد.

این کار نیاز به زمان بسیار طولانی برای ارسال نداشت و نتیجه دنبال کردن تعداد انگشت شماری از عناوین پست های اخیر وبلاگ نوشته شده توسط وبلاگ نویسی بود که با او تماس گرفتم. هرگز یک نرم افزار اسپمر نمی‌تواند چنین ایمیلی را ارسال کند و این ایمیل احتمال خوانده شدن و تاثیرگذاری بالاتری دارد.

استفاده از یک امضای ایمیل مناسب

این یک نکته کوچک است و اصلا زمانبر نیست. شما باید یک امضای ایمیل مناسب در پایین تمام ایمیل های ارسالی خود درج کنید که شامل چیزهایی مانند موارد زیر باشد:

  • نام کامل شما
  • عنوان شغلی شما
  • نشانی اینترنتی وب سایتی که شما ارائه می دهید
  • شماره تلفن شما
  • حساب های رسانه های اجتماعی شما (اگر مرتبط است)

بنابراین، شما می‌توانید ایمیل‌های خود را با چیزی شبیه این به پایان ببرید:

جان اسمیت

مدیر اجرایی بازاریابی آنلاین

www.example.com

5678910 01234

twitter.com/jsmith

این نشانه دیگری برای وبلاگ نویس است که نشان می‌دهد شما یک فرد واقعی هستید. آنها می توانند بروند و وب سایت و فعالیت های اجتماعی شما را چک کنند و یا حتی با شما تماس بگیرند. باز هم، اسپمرها نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

استفاده از یک آدرس ایمیل واقعی

در این باره چند بحث وجود دارد. برخی از سئوکاران قویا معتقدند که همیشه باید به جای آدرس ایمیل عادی خود، از آدرس ایمیل شرکتی یا وب‌سایتی که برای آن فعالیت می‌کنند، استفاده کنند. بنابراین اگر من برای سایت Zappos درخواست می‌کنم، باید به جای myname @ g-ads.org (که ایمیل خودم به عنوان سئوکار است) از myname @ zappos.com استفاده کنم.

این استدلال متمایلا ناشی از این واقعیت است که متخصصین SEO می‌توانند اعتبار بد داشته باشند، به عنوان مثال، اگر وبلاگ نویس ببیند که شما از طریق آدرس ایمیل شرکت سئو با آن ها در تماس هستید، ممکن است بلافاصله از شما روی بر گردانند.

با این حال، خود من با کاربرد آدرس ایمیل اصلی برای ارسال مشکلی نداشته ام. در واقع، این می تواند یک راه بسیار خوب برای بررسی کیفیت آنچه که انجام می دهید باشد. می توانم از خودم این سوال را بپرسم:

“آیا ارسال ایمیل به این وبلاگ نویس در مورد این محتوا، با استفاده از ایمیل جی ادز نتیجه خوبی خواهد داشت؟”

اگر پاسخ منفی باشد، پس حتما این کار را انجام نخواهید داد.

در نهایت، هر کاری که برای شما بهترین است را باید تست کنید. اگر به من فرصتی داده شده شود، احتمالا از یک آدرس ایمیل مشتری استفاده می کنم، اما اگر در دسترس نبود، اجازه نمی‌دهم این موضوع مرا از ارسال پیام به کمک آدرس ایمیل عادی متوقف کند.

موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از ارائه دهندگان آدرس ایمیل رایگان مانند جیمیل، هاتمیل و یا یاهو ممکن است دردسرساز باشد. متاسفانه، تعداد زیادی از اسپمرها هم از امکانات این خدمات رایگان استفاده می کنند. به همین خاطر این موضوع می تواند نشان دهنده غیر واقعی بودن ارسال کننده پیام باشد.

استفاده از مکان خود (در صورت مرتبط بودن)

فرصت هایی برای استفاده از این مورد ممکن است کم باشد، اما اگر این فرصت را داشته باشید، واقعا می تواند به شما کمک کند که واقعی تر نگاه کنید و بذر یک رابطه خوب را از همان ابتدا بپاشید.

ایده این است که اگر در حال تماس با یک وبلاگ نویس هستید که در همان شهرستان مشتری شما اقامت دارد، آن را در ایمیل‌تان ذکر کنید. این موضوع اجازه می دهد تا شما در زاویه محلی کار کنید و چیزی در امتداد خطوط بگویید:

ما نیز همانند شما در سیاتل کار می کنیم. می خواستیم فرصتی بدست آوریم تا با وبلاگ نویسان محلی مانند شما صحبت کنیم و سعی کنیم برخی از مطالبی که ما مشغول به کار هستیم را در اختیارتان بگذاریم. این مطالب ممکن است مورد علاقه شما نیز باشند.”

شما می توانید همه چیز را یک گام بیشتر از قبل به جلو ببرید و حتی با وبلاگ نویسان محلی برای ناهار یا یک قهوه ملاقات کنید. هیچ راهی بهتر از خرید یک قهوه (و کاپ کیک!) برای کسی نیست تا نشان دهید شما یک فرد واقعی و اصیل هستید. اگر دریابید که فقط چند وبلاگ نویس محلی در منطقه شما وجود دارد، پس سازماندهی یک ناهار محلی نیز می تواند یک راه بسیار خوب برای ایجاد روابط واقعی و آشنا کردن آنها با نام تجاری شما باشد.

پیگیری بک لینک

پی‌گیری

من احتمالا لینک‌های بسیاری را در نتیجه پیگیری و تماس با افراد ساخته ام. افراد پرمشغله هستند؛ وبلاگ نویسان محبوب تعداد زیادی ایمیل دریافت می‌کنن و در جهانی که در آن ما می توانیم ایمیل را در حال حرکت بررسی کنیم، ایمیل شما ممکن است به سرعت به فراموشی سپرده شود.

همین موضوع به تنهایی نشان می‌دهد که اگر برای اولین بار پاسخی از طرف مقابل دریافت نکردید، باید علت آن را پیگیری کنید. مزیت دیگری که در اینجا وجود دارد، این است که این واقعیت را تقویت کنید که شما یک فرد واقعی هستید و نه نرم افزار خودکار که تعداد زیادی از وب سایت ها را در یک لحظه هدف قرار می‌دهد.

به منظور پیگیری مناسب، باید ارسال‌های خود را تا حد امکان سازماندهی کرده و نگهداری کنید و پاسخی که کسب می‌کنید را ثبت نمایید. آخرین چیزی که شما می‌خواهید اینست که کسانی که در حال حاضر با شما در ارتباط هستند را فالو کنید!

چند راه برای سازماندهی پیام‌های ارسال شده شما وجود دارد؛ مواردی چون صفحات گسترده اکسل بسیار ساده تا سیستم کاملا یکپارچه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM). اجازه دهید برخی از این گزینه ها را با هم مرور کنیم.

صفحه گسترده اکسل

هنگامی که برای اولین بار شروع به لینک بیلدینگ می‌کنید، یک صفحه گسترده ساده خیلی خوب کار خواهدکرد. حتی در سطح متوسط، باز هم می‌تواند این کار را انجام دهد، اما اگر شما در حال کار بر روی کمپین های متعدد بصورت هم زمان هستید می‌تواند کمی بزرگ و دست و پا گیر شود.

شیت ساده اکسل می تواند مثل این شروع شود:

کمپین لینک سازی

این واقعا می تواند ساده باشد. شما می‌توانید برای هر گونه اطلاعات خاص و یا معیارهایی که برایتان مهم است ستون بیشتری اضافه کنید.

ممکن است استفاده از این گزینه در مراحل بعدی کمی دشوار گردد. به عنوان مثال، چه اتفاقی می‌افتد زمانی که شما یک کمپین دوم را اجرا می‌کنید و می‌خواهید دوباره با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید؟ انجام این کار با یک سیستم اکسل به اندازه کافی پیشرفته، ممکن است، اما می تواند کمی آشفته باشد.

ابزار ویژه برای مدیریت ارسال

در این مرحله، ممکن است نیاز به سرمایه گذاری در یک سیستم متمرکز قوی تر برای مدیریت ارسال خود داشته باشید. چندین گزینه مختلف همچون BuzzStream وجود دارد، که احتمالا یکی از محبوب‌ترین موارد برای این نوع کار است.

Boomerang: بومرنگ افزونه‌ای رایگان برای جیمیل هست که برای اهداف پیگیری مناسب است. اگر پس از مدت زمان خاصی که در زمان ارسال ایمیل تعیین می‌کنید، پاسخی برای آن دریافت نکردید، بومرنگ شما را مطلع می‌کند. خوبی بومرنگ در این است، که دیگر مطمپن هستید که آدرس ایمیل را اشتباه درج نکرده‌اید.

افزونه بومرنگ جیمیل

استفاده ترکیبی از بومرنگ و canned responses (که در پایین توضیح داده می‌شود) می‌تواند راهی سریع و موثر برای رسیدن به اهداف پیگیری شما باشد.

چگونه درخواست‌های لینکسازی را پیگیری کنیم؟

برای پیگیری ایمیل ارسال شده نیازی نیست که مواردی که در ایمیل قبلی ذکر کرده‌اید را تکرار کنید. بهتر است متن ایمیل خلاصه و شفاف باشد. بهتر است برای پیگیری ایمیل قبلی را reply کنید تا فردی که با او در تماس هستید به پیام‌های قبلی‌تان نیز دسترسی داشته باشد و یا اینکه می‌توانید پیام قبلی را نیز در انتهای ایمیل جدیدتان نیز قرار دهید.

در ادامه نمونه ای از ایمیل پیگیری را می‌توانید مشاهده کنید:

سلام سعید.

می‌خواستم ایمیلی که چند روز پیش برایت ارسال کردم (متن آن را در انتها قرار دادم) را پیگیری کنم. خوشحال می‌شوم پست “راهنمای کامل سفر برای والدین” را بخوانی و نظرت را درموردش بگویی. همینطور خوشحال می‌شوم، در صورتی که بخشی از آن برایت جالب، آن را با دوستانت به اشتراک بگذاری.

منتظر خواند نظرت هستم.

با سپاس – حسین

{اینجا می‌توانید متن ایمیل قبلی را قرار دهید.}

من شخصا بیش از یکبار یک درخواست را پیگیری نمی‌کنم. اگر بعد از پیگیری باز پیامی دریافت نکردید بهتر است، دیگر برای او پیام نفرستید. توجه داشته باشید که با ارسال پیام‌های مکرر و آزاردهنده شانس خود برای ایجاد ارتباط با او را از بین می‌برید.

در برابر پاسخ‌های منفی چه کنیم؟

در برخی موارد شما با پیام و پاسخ منفی روبرو می‌شوید، این عادی است و نباید نگران این موضوع باشید . در چنین مواردی می‌توانید ارتباط خود را با وبلاگ‌نویس بهبود دهید و از او بازخورد بگیرید.

همیشه پاسخ دهید و هیچ‌وقت ایمیلی را نادیده نگیرید

زمان‌هایی وجود دارد که شما برای ایجاد محتوایی ارزشمند از جان و دل مایه گذاشته اید و وقتی که با پاسخ منفی وبلاگ‌نویسی برای معرفی پست‌تان روبرو می‌شوید، واقعا ناراحت می‌شوید. اما بهتر است با نادیده گرفتن ایمیل و پاسخ وبلاگ‌نویس شانس خود را برای لینک بیلدینگ از دست ندهید. می‌توانید از آنها برای بهبود محتوای خود بازخورد بگیرید. همینطور احتمال اینکه مطالبی که در آینده منتشر می‌کنید را لینک کنند نیز وجود دارد.

سعی کنید بازخورد بیشتری از وبلاگنویسانی که با آنها در ارتباط هستید دریافت کنید

در مواردی که وبلاگ‌نویس از لینک کردن مطلب شما امتناع می‌کند، احتمالا دلیلی منطقی برای خود دارد. از آنها بخواهید برای بهبود محتوایتان شما را راهنمایی کنند و بگویند که اگر خودشان می‌خواستند در این باره مطلبی بنویسند، آن را چگونه ادامه می دادند. از آنها بخواهید نظرات منفی و مثبت آنها و مواردی که به نظرشان برای بهبود مطلب‌تان سودمند خواهد بود را برایتان ارسال کنند.

در برخی موارد محتوای شما از نظر وبلاگ‌نویس موردی ندارد و قابل قبول است و تنها او وقت کافی برای معرفی و لینک دادن ندارد. در چنین مواقعی می‌توانید به وبلاگ‌نویس پیشنهاد دهید که در مورد متن معرفی یا موارد دیگر به او کمک کنید.

همین‌طور از آنها می‌توانید درخواست کنید تا در مورد موضوعاتی که می‌توان در حوزه مربوطه نگاشت، شما را راهنمایی کنند و پیشنهادات موضوعات جدید به شما ارائه دهند و یا اینکه در صورتی که ایده‌هایی دارید که می|‌توان به صورت مشترک آنها را پیش برد را مطرح کنید.

ایده‌ها و موضوعاتی که درباره تولید محتوا از وبلاگ‌نویسان می‌گیرید را پرورش دهید و محتوای خوبی تولید کنید و آن را به وبلاگ‌نویس معرفی کنید. احتمال اینکه مطالبی که ایده آنها را خودشان داده‌اند را لینک کنند بیشتر است.

اقدام تاثیرگذار برای لینک بیلدینگ

راهنمایی سریع برای توسعه کارآمد

نکات زیر می‌توانند چه برای لینک بیلدینگ و چه برای استفاده شخصی از ایمیل برای شما سودمند باشند. در اینجا چند ابزار خوب برای سرعت بخشیدن به کارتان بدون افت کیفیت را معرفی می‌کنیم.

Boomerang

پیش از این در مورد Boomerang صحبت کردیم و یادآور شدیم که چگونه این ابزار می‌تواند این اطمینان را ایجاد کند که شما بازخورد فعالیت افراد را با استفاده از این ابزار کوچک می‌توانید دنبال کنید.

افزونه بومرنگ جیمیل

از طرفی این ابزار به شما این اجازه را می‌دهد که زمان ارسال ایمیل را مشخص کنید. استفاده از منطقه های زمانی مختلف هم بسیار راحت می‌باشد. به عنوان مثال اگر شما در سیاتل ساکن هستید و درصدد ارتباط با بلاگرهای مستقر در انگلیس باشید، هنگامی که وارد دفتر می‌شوید و ایمیل زدن را در ساعت 9 صبح شروع می‌کنید، این هنگام تقریبا پایان روز کاری در انگلیس می‌باشد و این زمان خوبی برای ارسال یک ایمیل کاری نخواهد بود.

از این رو Boomerang به شما این امکان را می‌دهد که زمان‌بندی کنید که در چه ساعتی این ایمیل ارسال شود.

افزونه بومرنگ جیمیل

زمانی که شما یک ایمیل را آماده کرده و بر روی این کلیک کنید، این پیغام را دریافت می کنید:

از اینجا می‌توانید ارسال ایمیل خود را زمان‌دهی کنید و مطمئن باشید که پیامتان در زمان مناسب به دست دیگران خواهد رسید.

Canned responsesCanned responses

Canned responses (پاسخ های کنسرو شده) یک ابزار برچسب جیمیل است (راهنمای فعالسازی) که به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت نمونه های از پیش نوشته خود را به ایمیل کنید. این قابلیت به دلایل زیادی باعث راحت‌تر شدن کارها می‌شود. از جمله این دلایل این است که شما مجبور نیستید مرتبا به کپی و و انتقال مطالب بپردازید. به جای آن می‌توانید پاسخ های از پیش ذخیره شده را انتخاب کنید و متن مربوطه را وارد کنید.

این مسئله بسیار سودمند خواهد بود اگر شما این قابلیت را با Boomerang ترکیب کنید و به این ترتیب به پیگیری عملکرد افراد بپردازید.

شما می توانید یک پاسخ از پیش ذخیره شده را طوری بسازید که افرادی را که قبلا به آنها ایمیل کرده اید را پیگیری کنید. با استفاده از مثالی که پیش از این گفتیم، این موضوع را می‌توان این گونه نشان داد:

توجه داشته باشید که بخش هایی که با رنگ زرد نشانه گذاری شده است، مربوط به افرادی است که شما با آنها در تماسید. شما هنوز نیاز دارید که آنها را شخصی سازی کنید در غیر این صورت احتمالا پاسخی برای آنها دریافت نخواهید کرد.

Rapportive

راپورتیو (Rapportive) یک پلاگین مناسب برای جیمیل و آوتلوک است که به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعاتی را در رابطه با فردی که به وی ایمیل می‌زنید بدست آورید. در ادامه یک نمونه مثال آورده شده است که عملکرد راپورتیو را هنگامی که به شخصی به نام راند ایمیل می شود، نشان می دهد:

rapportiveدسته ای از اطلاعات به شرح زیر موجود می باشد:

  • موقعیت مکانی راند
  • موقعیت راند در Moz
  • نام کاربری راند در توییتر
  • نام کاربری راند در لینکدین

تمام این اطلاعات کمک می‌کند که در مورد راند بیشتر بدانیم و همچنین کمک می‌کند تا در آینده ایمیل‌ها به راند بیشتر شخصی‌سازی شود. به عنوان مثال اگر او اخیرا مطلب جدیدی توییت کرده است که من از آن اطلاع دارم، من می توانم در مورد آن نظر دهم. این نشان می دهد که من اخیرا در زمینه کاری وی تحقیقاتی را انجام داده ام.

گریز از تله های مسیر

تعداد کمی اشتباه رایج در هنگام ایجاد کمپین لینک بیلدینگ وجود دارد. اشتباه همیشه رخ خواهد داد اما مهم این است که شما از آن درس بگیرید.

این بخش به شما کمک خواهد کرد که از اشتباهات دیگران درس بگیرید و از این تله ها دوری کنید.

کاربرد نرم افزارهای ارسال ایمیل انبوه:

نرم افزارهای زیادی وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که به صورت همزمان ایمیل‌هایی را به افراد زیادی ارسال نمایید. این یکی از قابلیت‌های قانونی و قابل انتظار برای کاربران نرم افزارهاست.

شرکت های زیادی از این قابلیت برای ارسال ایمیل به لیست مخاطبین خود استفاده می‌کنند. هرچند در مورد لینک بیلدینگ، به طور کلی ایده استفاده از نرم افزارهایی از این دست، مناسب نیست.

در زیر به برخی از دلایل عدم استفاده از نرم افزارهای ارسال ایمیل انبوه اشاره می کنیم:

  • شخصی سازی ایمیل‌هایی از این دست بسیار دشوار است.
  • اگر دچار اشتباهی شوید، کلیه افراد لیست این اشتباه را دریافت می‌کنند.
  • اگر افراد اقدام به اسپم کردن پیام شما کنند این امکان وجود دارد که وارد لیست سیاه شوید.
  • ممکن است با ارسال ایمیل به افرادی که تمایل به دریافت اینگونه ایمیل ندارند، مرتکب عمل خلاف قانون شوید.

علاوه بر این، شما با اینکار ممکن است علاوه بر شهرت خود، شهرت سایتی که مورد استفاده شماست را نیز به خطر بیاندازید و شانس کار با دریافت کننده های ایمیل را برای مالک سایت در آینده از بین ببرید.

ویرایش نکردن قالب‌های ایمیل

پیش از این یک نمونه ایمیل ارائه کردیم که با آن ادامه می دهیم:

Canned responses

تصور کنید قبل از ویرایش قسمت های زرد رنگ آن را ارسال نمایید. در این حالت بسیار بعید است که پاسخ مثبتی دریافت کنید.

به همین دلیل در این مثال ویژه من قسمت هایی را به رنگ زرد نشانه گذاری کرده ام تا کمتر آنها را فراموش کنم.

در صورتی که این اتفاق بیفتد، ابزار ارسال مجدد (undo send feature) جی میل در صورتی که عملکرد سریعی داشته باشید شما را نجات خواهد داد.

افزایش رتبه با لینک بیلدینگ

چه مدت طول خواهد کشید که لینک بیلدینگ رتبه سایت را ارتقا دهد؟

همانطور که در فصل قبل در رابطه با تعیین اهداف گفته شد، مدتی طول خواهد کشید تا لینک بیلدینگ رتبه سایت شما را ارتقا دهد. این مدت زمان بسیار متفاوت است و بستگی به عوامل زیادی دارد از جمله:

  • تعداد رقبای شما در زمینه کاری‌تان
  • میزان رقابت‌پذیری کلیدواژه‌های هدف شما
  • میزان فعالیت رقبای شما، به عنوان مثال لینک بیلدینگ‌های رقبا
  • نوع لینک‌هایی که می‌سازید
  • تاریخچه و اتوریتی دامین.

تمام این عوامل به این معنی است که این فرآیند ممکن است بین چند روز تا ماه‌ها طول بکشد تا نتایج مرتبط با افزایش رتبه به دست آید. تمام این عوامل بستگی به هدف شما دارد و باید به این نکته توجه داشت که پیشرفت لحظه‌ای و آنی هیچ جذابیتی ندارد.

پیش از اینکه شروع کنید، کار ارزشمندی که می‌توانید انجام دهید این است که روی یک برگه یادداشت کنید که رتبه کنونی مهمترین کلیدواژه شما چقدر است و در صورت عملکرد کامل و صحیح لینک بیلدینگ به چه رتبه ای خواهد رسید. بسته به تعداد کلیدواژه و بازه زمانی که شما در نظر می‌گیرید، ابزاری مانند Moz Pro کار را بسیار راحت‌تر می‌کند. به این ترتیب شما می‌توانید همیشه موارد مورد نیازتان را در یک صفحه گسترده ساده دنبال کنید و با کلیک بر روی SERP ها در هر لحظه رتبه بندی را مشاهده کنید.

یک مورد کاملا قابل انتظار این است که با کار بر روی ارتقاء سایت، حرفه و فعالیت های آنلاین، افزایش محسوسی را در میزان ترافیک خود مشاهده خواهید کرد.

نباید به لینک بیلدینگ به عنوان امری که تنها یکبار قابل کاربرد است نگاه کنید، چرا که این مسئله ممکن است باعث نا امیدی شما شود. در عوض لینک بیلدینگ باید یک فعالیت جانبی باشد که در کنار فعالیت‌های دیگری همچون تولید محتوا، خدمات‌رسانی عالی مشتری و فضاهای مجازی انجام می‌گیرد.

ترکیب کلیه این کارها می‌تواند منجر به افزایش ترافیک و درنتیجه افزایش سود بیزینس شما شود. این امر یک حرکت اصولی و ترکیبی به سوی هدف شماست و می تواند بسیار جذاب تر از یک اتفاق ناگهانی باشد.

منبع: Moz

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/what-is-link-building/” target=”_self” position=”right”]1لینک بیلدینگ چیست و چرا مهم است؟[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/types-of-backlinks/” target=”_self” position=”right”]2انواع بک لینک (خوب و بد)[/button-brown]
[button-blue url=”#page” target=”_self” position=”right”]3راهنمای شروع کمپین لینک بیلدینگ[/button-blue]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/link-building-tactics/” target=”_self” position=”right”]4تاکتیک‌ها و روش‌های لینک بیلدینگ[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/link-building-metrics” target=”_self” position=”right”]5معیارهای ایجاد بک لینک[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/seo-linkbuilding-strategie” target=”_self” position=”right”]6استراتژی های لینک بیلدینگ[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/link-building-tips-and-tricks” target=”_self” position=”right”]7نکات و ترفندهای پیشرفته بک لینک سازی[/button-brown]
[button-red url=”https://g-ads.org/blog/learn-seo/” target=”_self” position=”right”]*آموزش سئو[/button-red]
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.