واچ تایم یوتیوب چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟

واچ تایم یوتیوب چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟

واچ تایم یوتیوب به عنوان یکی از داده‌های مهم ویدئوهای یوتیوب در نظر گرفته می‌شود که بسیار موردعلاقه کاربران فعال در این شبکه می‌باشد. چنانچه شما با مدل درآمدی یوتیوب آشنا باشید؛ احتمالاً می‌دانید که پر کردن 4000 ساعت واچ تایم، یکی از شروط لازم برای کسب درآمد از یوتیوب می‌باشد.

چگونه به 4000 ساعت واچ تایم در یوتیوب برسیم؟

افزایش واچ تایم کانال یوتیوب یکی از فاکتورهایی است که در روند موفقیت در این شبکه از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد؛ چراکه معمولاً افزایش واچ تایم کانال، افزایش درآمد را برای کاربران به همراه دارد. در این مقاله سعی کرده‌ایم با معرفی 7 ترفند کاربردی برای افزایش واچ تایم یوتیوب، به شما کمک کنیم تا درآمد بیشتری از این شبکه داشته باشید.

واچ تایم یوتیوب چیست؟

همان‌طور که از نام آن پیداست؛ واچ تیام یوتیوب به مدت زمانی که کاربران برای تماشا ویدئوهای شما صرف می‌کنند نسبت داده می‌شود. در یوتیوب هر ویدئو واچ تایم مخصوص به خود را داشته که بالا بودن آن نتیجه مثبتی در افزایش رتبه کلی کانال به همراه خواهد داشت.

در رابطه با مانیتایز کردن کانال یوتیوب نیز واچ تایم اهمیت بالایی داشته و یکی از شروط اصلی برای به درآمد رسیدن کانال یوتیوب، داشتن 4000 ساعت واچ تایم ارگانیک می‌باشد. منظور از واچ تایم ارگانیک این است که ویدئوهای شما باید به صورت طبیعی و نه با استفاده از متدهای تبلیغاتی همچون تبلیغات یوتیوب دیده شده باشند.

شاید استفاده از متدهای تبلیغاتی مثل تبلیغ در یوتیوب به طور مستقیم باعث مانیتایز شدن کانال شما نشود؛ اما توجه داشته باشید که استفاده از این تبلیغات، آمار بازدید ویدئوهای شما و تعداد سابسکرایبرهای کانال را افزایش داده و باعث جلب توجه الگوریتم یوتیوب به کانال شما می‌شود. در واقع تبلیغات یوتیوب را می‌توان به عنوان یک نیرو محرک اولیه در نظر گرفت که به شما کمک می‌کند تا در مسیر پیشرفت در یوتیوب قرار بگیرید.

شرکت در برنامه پارتنر یوتیوب

برنامه پارتنر یوتیوب (YouTube Partner Program) مکانیسمی است که به تولید‌کنندگان محتوا اجازه می‌دهد با نمایش تبلیغات بر روی ویدئوهای خود، از این شبکه بزرگ درآمد کسب کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای عضویت در برنامه پارتنر یوتیوب نیازی به داشتن 4000 ساعت واچ تایم نداشته و می‌توانید این کار را با داشتن 3000 ساعت واچ تایم نیز انجام دهید.

توجه داشته باشید؛ با استفاده از این روش شما تنها می‌توانید با استفاده از گزینه‌هایی همچون channel membership از یوتیوب درآمد داشته باشید. کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات بر وی ویدئوها همچنان نیاز به داشتن 4000 ساعت واچ تایم در 12 ماه گذشته و البته 1000 سابسکرایبر می‌باشد.

شرایط عضویت در برنامه پارتنر یوتیوب
شرایط عضویت در برنامه پارتنر یوتیوب

چگونه واچ تایم یوتیوب را افزایش دهیم؟

اکنون که با نقش مهم واچ تایم در افزایش درآمد یوتیوب آشنا شده‌اید؛ وقت آن رسیده است تا با استفاده از یک سری ترفندهای کاربردی واچ تایم یوتیوب خود را افزایش دهید.

هنر استوری تلینگ را یاد بگیرید

داشتن یک داستان جالب برای ارائه همواره می‌تواند دلیلی برای تماشا ویدئو به مخاطبان شما بدهد که نتیجه این موضوع افزایش واچ تایم ویدئوهای شما می‌باشد. توجه داشته باشید که در بیان یک داستان جذاب برای کاربران نیاز دارید تا در ابتدا به خوبی توجه آن‌ها را جلب کرده، آن‌ها را در مسیر موردنظر خود قرار دهید و در نهایت بتوانید با استفاده از محرک‌های احساسی کاربران را راضی کنید تا انتها ویدئو شما را تماشا کنند.

برای پیاده‌سازی صحیح این روند، نیاز دارید تا تسلط کاملی در تکنیک استوری تلینگ (Storytelling) داشته باشید:

  • عنوان و تامنیل جذابی طراحی کنید: طراحی عنوان و تامنیل‌های خلاقانه و جذاب باعث می‌شود تا کاربران از میان انبوهی از ویدئوها، بر روی ویدئو شما کلیک کنند.
  • اینترو خوبی داشته باشید: داشتن یک شروع خوب در ویدئو باعث می‌شود تا مخاطبان شما برای ادامه دادن تماشا ویدئو متقاعد شوند.
  • از محرک‌های احساسی استفاده کنید: استفاده کردن از محرک‌هایی که باعث درگیر کردن احساسات مخاطب شود؛ جذابیت بالای برای آن‌ها داشته و باعث می‌شود تا ویدئو شما را تا آخر نگاه کنند.

عنوان و تامنیل ویدئو 2 مورد از مهم‌ترین بخش‌های هر ویدئویی هستند که پیشنهاد می‌شود در طراحی آن‌ها مقداری وسواس را چاشنی کار خود کنید. این دو مورد باید یک تصویر کلی از ویدئو شما به مخاطب داده و برای آن‌ها مشخص کنند که تماشا ویدئو شما قرار است چه احساسی را به آن‌ها منتقل کند.

به عنوان مثال تامنیل این ویدئو که مربوط به کانال یوتیوب کومان می‌باشد؛ برای عنوان “ولاگ گرونترین همبرگر” انتخاب شده است که هماهنگی خوبی با عنوان داشته و تصویری از آنچه که قرار است در ویدئو اتفاق بیفتد به کاربر می‌دهد.

هماهنگی تامنیل ویدئو با عنوان

داشتن یک شروع خوب بدین معنی است که شما در 3 ثانیه ابتدایی ویدئو خود، باید آن چیزی که مخاطبان به خاطر آن بر روی ویدئو کلیک کرده‌اند را به آن‌ها داده و آنان را متقاعد کنید تا ویدئو شما را تا آخر تماشا کنند.

استفاده از محرک‌های احساسی باعث ارتباط برقرار کردن مخاطبان با محتوا شما می‌شود. سعی کنید از فاکتورهایی همچون محرک‌های نوستالژی یا ترندهای روز دنیا استفاده کنید تا مخاطبان درگیری بیشتری با ویدئو شما داشته باشند.

از تکنیک شکستن الگو استفاده کنید

بیان داستانی جذاب و گیرا به خوبی می‌تواند باعث جلب نظر مخاطبان شود اما اینکه بلد باشید چگونه این داستان را ادیت کنید؛ به طور چشمگیری می‌تواند واچ تایم یوتیوب شما را بالا ببرد.

تکنیک شکستن الگو موردی است که در این رابطه کاربرد داشته و می‌تواند با ایجاد تنوع در ویدئو، جذابیت آن برای کاربران را بیشتر کند. در این روش شما از هر اِلِمان صوتی و تصویری می‌توانید استفاده کنید تا الگو یکنواخت تماشا ویدئو را بشکنید. برخی از موارد که می‌توانید از آن‌ها در این تکنیک استفاده کنید به شرح زیر می‌باشند:

  • عوض کردن زاویه دوربین
  • تغییر موسیقی و آهنگ‌های استفاده شده در ویدئو
  • تغییر صحنه ویدئو
  • استفاده از جلوه‌های صوتی
  • استفاده از تکنیک جامپ کات (Jump cut)
  • استفاده از بی رول ها (B-roll) در ویدئو

ویدئوهای همیشه جذاب بسازید

یک سری از ویدئوها هستند که همیشه برای مخاطبان جذاب بوده و این قابلیت را دارند که به خوبی واچ تایم یوتیوب شما را افزایش دهند. موضوعاتی همچون “چگونه درآمد آنلاین داشته باشیم؟” و یا “پربازدیدترین کانال‌های یوتیوب” همواره مورد پسند کاربران بوده و به اصطلاح سرچ خور بالایی دارند. سعی کنید از این دست از موضوعات استفاده کنید تا آمار واچ تایم کانال خود را بالا ببرید.

اگر در پیدا کردن موضوعاتی که همیشه برای مخاطبان جذاب هستند مشکل دارید؛ این سؤال ساده را از خود بپرسید که چه موضوعاتی بیش از همه برای مخاطبان من جذاب هستند؟ قطعاً به جواب‌های خوبی می‌رسید که می‌توانند ایده‌های کاربردی برای ساخت ویدئو را در اختیار شما قرار دهند.

به عنوان مثال اگر شما کانالی دارید که در آن گجت‌های الکترونیکی را بررسی می‌کنید؛ نقد و بررسی موبایل‌های پرچم‌دار به روز دنیا همواره جزو موضوعاتی می‌باشد که می‌تواند کلیک‌های زیادی برای شما بگیرد.

از قابلیت End Screen یوتیوب استفاده کنید

اند اسکرین (End Screen) یکی از قابلیت‌های جذاب یوتیوب برای تمام کردن ویدئوها می‌باشد که در 5 تا 20 ثانیه انتهایی ویدئوهای شما نمایش داده می‌‎شوند. با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید لینک وب‌سایت، دکمه سابسکرایب کردن کانال و یا حتی آدرس یک کانال دیگر برای پروموت کردن را در قسمت مربوط قرار دهید؛ اما اگر می‌خواهید واچ تایم یوتیوب خود را افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم لینک ویدئوهای کانال خود را در این بخش قرار دهید.

قابلیت اند اسکرین یوتیوب

بنابراین به جای استفاده از یک اوترو (outro) برای بستن ویدئو، حرف آخر خود را بگویید و سپس بلافاصله اند اسکرین را قرار دهید تا کاربران خود را به دیدن یک ویدئو دیگر از کانال دعوت کنید.

ویدئوهای Shorts یوتیوب را آپلود کنید

ویدئوهای کوتاه یوتیوب که به نام Shorts معروف هستند برای رقابت با ریلزهای اینستاگرام و ویدئوهای پرطرف‌دار تیک تاک طراحی شده‌اند؛ بنابراین بدیهی است که الگوریتم یوتیوب اعتبار زیادی برای آن‌ها در نظر بگیرد. ویدئوهای Shorts به طور طبیعی بازدیدهای زیادی می‌گیرند که این مورد نهایتاً منجر به افزایش واچ تایم کلی کانال شده و درآمد شما از یوتیوب را افزایش می‌دهند.

به طور مستمر در یوتیوب ویدئو آپلود کنید

سیستم پیشنهاد ویدئو در یوتیوب به گونه‌ای طراحی شده است که با توجه به سابقه سرچ کاربران، ویدئوهای باکیفیت و مرتبط را به آن‌ها پیشنهاد می‌کند. حال اگر شما ماهی 1 بار در این پلتفرم ویدئو آپلود کنید؛ چگونه الگوریتم یوتیوب می‌تواند از کیفیت محتوا شما اطمینان حاصل کند؟

آپلود مستمر ویدئو در یوتیوب، کار پیشنهاد دادن ویدئو به سایر کاربران را برای الگوریتم این شبکه آسان‌تر کرده و باعث می‌شود تا افراد بیشتری ویدئوهای شما را تماشا کنند. موردی که در نهایت منجر به افزایش واچ تایم کانال شما می‌شود.

لازم نیست حتماً هر روز در یوتیوب ویدئو آپلود کنید؛ همین که به الگوریتم این شبکه نشان دهید که فعالیت مستمر در این شبکه داشته و ویدئوهای باکیفیتی را آپلود می‌کنید که به خوبی مخاطبان را درگیر می‌کنند، برای پیشنهاد دادن ویدئوهای شما به کاربران کافی می‌باشد.

برای ویدئوهای خود زیرنویس در نظر بگیرید

بهینه‌سازی ویدئو برای مخاطبان ناشنوا و افرادی که در حالت میوت از یوتیوب استفاده می‌کنند؛ موردی است که برخی از تولید‌کنندگان محتوا در این شبکه به آن توجه نمی‌کنند. با توجه به این موضوع که بخش قابل‌توجهی از کاربران یوتیوب را این افراد تشکیل می‌دهند؛ قرار دادن زیرنویس برای ویدئو ها می‌توانند آمار بازدید و در نهایت واچ تایم یوتیوب شما را افزایش دهد.

یوتیوب با استفاده از تکنولوژی تشخیص گفتار به صورت خودکار برای ویدئوها زیرنویس تهیه می‌کند اما با توجه به این موضوع که ویدئوهای فارسی فاقد این قابلیت هستند؛ پیشنهاد می‌کنیم تا خودتان به صورت دستی این کار را برای ویدئوها انجام دهید.

کلام آخر

یوتیوب به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های سوشال مدیا در جهان شرایطی را فراهم کرده است که در آن کاربران به راحتی می‌توانند با استفاده از خلاقیت خود از این شبکه درآمد داشته باشند. واچ تایم یوتیوب به عنوان فاکتوری در نظر گرفته می‌شود که ارتباط مستقیمی با میزان درآمد شما از این شبکه داشته و افزایش آن می‌تواند در نهایت افزایش درآمد از یوتیوب را برای شما به همراه داشته باشد. امیدواریم از مطالب ارائه‌شده در این مقاله استفاده کرده و به خوبی بتوانید آمار واچ تایم ویدئوهای خود را افزایش دهید تا بتوانید درآمد بیشتری از این پلتفرم کسب کنید.

منبع

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.