چرا باید در گوگل تبلیغ کنیم؟

10 دلیل اساسی برای استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز

در سال 2017، گوگل حدود 95.4 میلیارد دلار از انواع تبلیغات خود درآمد داشته است. این اعداد و ارقام نه تنها نشان می‌دهد که افراد زیادی در حال استفاده از Google Ads هستند، بلکه به این معنی است که گوگل ادز یکی از شیوه های تبلیغاتی موثر در میان سایر روش هاست. با این وجود گوگل ادوردز برای تمامی کسب و کارهای کوچک انتخاب خوبی محسوب نمی‌شود. در این مطلب دلایل استفاده از تبلیغات گوگل را ارائه می‌کنیم تا بدانید چرا باید از این خدمات بهره ببرید.

اگر هیچ کس در گوگل به دنبال محصول یا خدماتی که شما عرضه می‌کنید نباشد، استفاده از چنین تبلیغاتی موثر نخواهد بود. برای درک بهتر چنین شرایطی می‌توانید از ابزار کلیدواژه گوگل استفاده کنید و حجم جستجو برای کلیدواژه های مرتبط با کسب و کار خودتان را بررسی نمایید.

استفاده از ادوردز برای توسعه بیزینس‌های مختلف

با این‌حال برای بیشتر کسب و کارها، مشتریان احتمالی برای به دست آوردن مطالب و اطلاعات مورد نیاز خود از گوگل استفاده می‌کنند و همین امر باعث می‌شود ادوردز یک شیوه عالی برای بازاریابی محصولات و خدمات باشد.

فرض می‌کنیم که شما درک خوبی از مشتریان خود دارید و به خوبی می‌دانید این افراد در موتورهای جستجو به دنبال چه مواردی هستند. در ادامه 10 دلیل استفاده از گوگل ادوردز برای کسب و کارهای کوچک را بیان می کنیم.

1- هیچ سرمایه گذاری حداقلی برای آن وجود ندارد

این گزینه یکی از نکات مثبت استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز برای کسب و کارهای کوچکی است که اغلب بودجه اندکی دارند. حتی اگر بودجه زیادی برای کارهای بازاریابی خود داشته باشید، باز هم دوست ندارید هزینه زیادی را برای تست و بررسی یک کانال بازاریابی جدید اختصاص دهید.

در گوگل ادز هیچ سرمایه گذاری حداقل یا هزینه ماهانه برای تبلیغات وجود ندارد. این موضوع بدین معنی است که خطر و ریسک کمتری در مقایسه با سایر گزینه های تبلیغاتی که به هزینه های بیشتر نیاز دارند وجود خواهد داشت.

برخی از کلیدواژه ها هزینه های بیشتری نسبت به سایر کلمات خواهند داشت، اما اگر در مورد بودجه و بازاری که در آن رقابت می‌کنید دید منطقی داشته باشید تبلیغات گوگل برایتان مناسب خواهد بود.

2- تنها برای نتایج به دست آمده هزینه می‌کنید

تبلیغات گوگل ادوردز نه تنها یک گزینه مقرون به صرفه است بلکه به شما کمک می‌کند تنها زمانی که به نتایج دلخواه خود رسیدید هزینه پرداخت کنید. تبلیغات از نوع پرداخت هزینه به ازای کلیک، بسیار موثر است زیرا تنها زمانی پول پرداخت می‌کنید که فردی بر روی تبلیغات شما کلیک کرده است.

اگر کمپین تبلیغاتی شما به درستی تنظیم شده باشد و کلمات کلیدی مرتبط و کلمات کلیدی منفی مورد بررسی قرار گرفته باشد، پس هزینه ای که برای کلیک پرداخت می‌گردد، بسیار عالی خواهد بود.

علاوه بر این، بازاریابی مجدد در گوگل ادوردز (Remarketing) به شما کمک می‌کند افرادی را هدف قرار دهید که در گذشته بر روی تبلیغ شما کلیک کرده اند، اما هنوز به مشتری تبدیل نشده اند. این موضوع به شما کمک می‌کند مشتریان احتمالی را به خوبی دنبال کنید و در کنار خود نگه دارید. نتایج مفید یکی از دلایل استفاده از تبلیغات گوگل ادز به شمار می روند.

3- گوگل ادوردز اطلاعات کاربردی را در اختیار شما قرار می‌دهد

در مقایسه با متدهای سنتی تبلیغاتی همچون دادن آگهی در تلویزیون، تبلیغات کلیکی همچون تبلیغ در گوگل ادوردز دیتاهای مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید تجربه بهتری از تبلیغات داشته باشید. بررسی فاکتورهایی همچون نرخ کلیک (CTR)، نرخ تبدیل (CVR) و دیگر موارد موجود در شبکه گوگل ادوردز این امکان را برای کاربران فراهم کرده‌است تا میزان درگیری مخاطبان هدف خود را رصد کرده و تبلیغات هدفمند‌تری را برای آن‌ها طراحی کنند. قابل ذکر است که امکان رهگیری بسیاری از این فاکتورها در سایر روش‌های تبلیغاتی همچون تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ‌دهندگان وجود ندارد.

4- تبلیغات گوگل در زمان مناسب نمایش داده می‌شود

زمانی که فردی وقت خود را برای جستجو در گوگل اختصاص می‌دهد، معمولا در همان زمان به دنبال کسب اطلاعات مورد نیاز خود خواهد بود. این فرد دوست دارد در همان زمان به چیزی که نیاز دارد دسترسی پیدا کند.

همین امر باعث می شود کسب و کارها فرصت بسیار خوبی برای دیده شدن داشته باشند و در همان زمانی که مشتری به دنبال تصمیم گیری در مورد خرید است در معرض دیدشان قرار بگیرند. این یکی از ویژگی های منحصر بفردی است که شما را مجاب می‌کند از تبلیغات گوگل استفاده کنید.

قبل از اینکه تبلیغات دیجیتال محبوبیت امروزی خود را کسب کند، کسب و کارها بیشتر در صفحات زرد به تبلیغ می پرداختند. آن ها تلاش می کردند تبلیغات خود را در طبقه بندی مرتبط با کسب و کار خود قرار دهند تا مشتریان احتمالی که به دنبال محصول یا خدمات خاص بودند این تبلیغ را مشاهده کنند.

گوگل ادوردز نیز ضرورتا صفحه زرد بازاریابی دیجیتال است؛ اما بهتر از آن کار می کند زیرا می توانید نمایش تبلیغات خود را بر اساس کلیدواژه ای که فکر می کنید مشتریان احتمالی جستجو خواهند کرد تنظیم کنید.

5- تبلیغات گوگل در موقعیت مناسب نمایش داده می‌شود

زمانبندی یک موضوع بسیار مهم است؛ اما اگر تبلیغات ادوردز شما در منطقه محلی مشتریان نمایش داده نشود کمکی نخواهد کرد. گوگل ادوردز به شما اجازه می دهد هدف گذاری خود را بر اساس منطقه جغرافیایی انجام دهید و همین امر شما را مطمئن می سازد که تبلیغات تنظیم شده تنها برای مشتریان احتمالی موجود در بازار شما نشان داده می شود.

اگر یک کسب و کار محلی هستید، این موضوع بدین معنی است که می توانید نواحی را انتخاب کنید که در آن مشتریان از کسب و کارتان بازدید می کنند.

به عنوان مثال اگر دندانپزشک هستید و به این نتیجه رسیده اید که بیشتر بیماران شما در شعاع 15 مایلی مطب زندگی می کنند، می توانید تنها برای این افراد تبلیغ کنید و این محدوده را هدف قرار دهید. این روش نیز یکی دیگر از دلایل استفاده از تبلیغات گوگل است.

همین امر شما را مطمئن می سازد که مشتریان احتمالی در مکان مناسبی قرار دارند و می توانند به مشتری وفاداری تبدیل شوند. (البته در حال حاضر امکان تنظیم نمایش آگهی بر اساس موقعیت مکانی برای کشور ایران امکانپذیر نمی‌باشد. البته امکان تنظیم بر اساس زبان و آی‌پی وجود دارد. همچنین می توانید از نمایش تبلیغات خود در کشورهای خاص جلوگیری کنید.)

6- گوگل ادوردز مشتریان هدف شما را به تعامل وا می‌دارد

محتوای ویدئویی یک شکل بسیار موثر از بازاریابی محتواست. در حقیقت 64 درصد از کاربران بعد از تماشای فیلم ویدئویی بیشتر از قبل به خرید تمایل خواهند داشت. سایت یوتیوب گزارش کرده است که این حوزه هر ساله، رشد 100 درصدی دارد. شاید از خودتان بپرسید که این موضوع چه ربطی به گوگل ادوردز دارد؟

تبلیغات یوتیوب از طریق گوگل ادوردز پشتیبانی می‌شود. این موضوع به این معنی است که استفاده از گوگل ادوردز به کسب و کارها کمک می‌کند تبلیغات خود را در یوتیوب به نمایش بگذارند.

7- گوگل ادوردز انعطاف‌پذیر است

شبکه گوگل ادوردز با ارائه امکانات مختلف به کاربران سعی می‌کند تا دقیق‌ترین هدف‌گیری از مخاطبان را برای آن‌ها داشته باشد. قابلیت‌های متنوعی در این رابطه برای کاربران در نظر گرفته شده‌اند که انواع انطباق کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. با استفاده از این گزینه می‌توانید هدف‌گیری بهتری از مخاطبان خود داشته و میزان انطباق کلمات کلیدی خود با عبارت‌های سرچ‌شده توسط کاربران را تعیین کنید. استفاده از این قابلیت فوق‌العاده گوگل ادوردز این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا مشتریان احتمالی خود را شناسایی کرده و تبلیغات خود را به کسانی نشان دهید که به دنبال آن‌ها هستند.

8- گوگل ادوردز به ایجاد استراتژی سئو کمک می‌کند

یکی دیگر از دلایل استفاده از تبلیغات گوگل این است که به استراتژی سئو کمک بسزایی می کند. بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو، سرمایه گذاری عالی است زیرا اگر سایت شما در نتایج اول گوگل قرار گیرد مجبور نیستید برای به دست آوردن کلیک، هزینه ای پرداخت کنید.

با این حال، برای به دست آوردن رتبه بندی بالاتر در نتایج گوگل به کمک سئو، ممکن است ماه ها و حتی سال ها زمان نیاز داشته باشید و این کار به تلاش بی وقفه و سرمایه گزاری اولیه زیادی نیاز دارد.

به کمک تبلیغات گوگل نیز می توانید سایت خود را همیشه در صفحه اول گوگل داشته باشید. البته به خاطر داشته باشید که این دیده شدن نیازمند صرف هزینه مستمر است. نکته کلیدی این است که گوگل ادوردز به شما اجازه می دهد کلیدواژه های مختلفی را تست کنید و ببینید چه کلماتی ترافیک بیشتری به سمت سایت هدایت می‌کنند.

شما می توانید از این اطلاعات برای ایجاد استراتژی مناسب سئو استفاده کنید و اطمینان حاصل نمایید که بودجه خود را صرف کلیدواژه هایی می‌کنید که می‌تواند فروش واقعی به همراه داشته باشد.

9- گوگل ادوردز دارای پیگیری ROI درون ساخت است

اگر نتوانید کارایی و تاثیر تبلیغات را بسنجید قادر نخواهید بود سرمایه گذاری خوب و مطمئنی روی آن داشته باشید. به کمک گوگل ادوردز، هرگز با این مشکل مواجه نخواهید بود.

گوگل ادوردز دارای قابلیت های درون ساختی است که می تواند بازگشت سرمایه گذاری یا همان ROI را پیگیری کند و گزارشاتی را در مورد آن ایجاد نماید. تکمیل این مراحل ساده است. شما می توانید به تنهایی اینکار را انجام دهید یا از یک توسعه دهنده وب برای تنظیم صحیح اکانت کمک بگیرید.

بعد از اینکه تنظیم و راه اندازی تکمیل شد می توانید اشتراک افراد، فروش آنلاین، تماس های تلفنی و حتی فروش آفلاین که از طریق تماس تلفنی یا ملاقات حضوری انجام شده است را پیگیری نمایید.

علاوه بر این، گزارشات به شما نشان خواهد داد که چه کلیدواژه هایی ترافیک بیشتری به سمت سایت هدایت کرده است. همین امر به شما کمک می کند  بودجه خود را طبق این گزارشات و برای موارد مناسب اختصاص دهید و بازگشت سرمایه گذاری خود را به حداکثر برسانید.

10- رقبایتان از گوگل ادوردز استفاده می‌کنند

قبول کنید یا نه همه ما در عصر دیجیتال زندگی می‌کنیم و کسب‌و‌کارهای حاضر در این عصر نیز باید شیوه تبلیغات دیجیتال را برای نشان دادن بیزینس خود به کاربران هدف انتخاب کنند. تمام مزیت‌هایی که در این مقاله برای شما عنوان کردیم این نکته را بیان می‌کنند که امروزه گوگل ادوردز به عنوان یک مرجع قدرتمند در حوزه تبلیغات شناخته شده و شک نداشته باشید که رقبای شما نیز اقدام به استفاده از این پلتفرم بزرگ تبلیغاتی کرده‌اند. بنابراین عاقلانه است که شما نیز شیوه‌های تبلیغات سنتی را کنار گذاشته و اقدام به طراحی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادوردز خود کنید.

سخن نهایی درباره دلایل استفاده از تبلیغات گوگل

گوگل ادز ابزاری قدرتمند برای تبلیغات کسب و کار شماست. اگر تمرکز و توجه ویژه ای بر روی راه اندازی، پیگیری و مدیریت اکانت خود داشته باشید، می‌توانید بازگشت سرمایه خوبی از گوگل ادوردز به دست آورید و فروش بیشتری برای کسب و کارتان ایجاد نمایید.

کارشناسان جی ادز با داشتن مهارت‌های تخصصی تبلیغات گوگل، آماده همراهی با شما برای نمایش تبلیغات در گوگل با حداکثر بازدهی و حداقل هزینه هستند.

امیدواریم که دلایل استفاده از تبلیغات گوگل را به خوبی متوجه شده باشید. فراموش نکنید که نظر خود را درباره این مقاله اعلام کنید.

9 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

در مقایسه با روش های تبلیغات اینترنتی دیگر به جرات می توان گفت که بهترین گزینه است، به نظر من کسب و کاری های اینترنتی باید از این روش استفاده کنند تا کاهش بودجه تبلیغات خودشون رو به چشم ببینند!!!!!!!!!

سلام
با نظر شما موافقم

دقیقا همینطوره
درست می فرمائید.

خیلی ممنون از مطالب خوبی که به اشتراک گذاشتید.

ممنون از شما که وقت میزارید و مطالب ما رو می‌خونید.

خیلی عالی بود ممنون

میشه بیشتر توضیح بدین.خیلی کم بود.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.