آنالیز بک لینک رقبا با الکسا

8 روش برای یافتن بک لینک رقبا به کمک اکانت الکسا

همانطور که می دانید بک لینک ها بخش ضروری استراتژی سئو هستند. با اینکه داشتن لینک از منابع متعدد خوب است اما اگر بخش عظیمی از این لینک ها از سایت های مرتبط با صنعت شما به دست آیند بهتر خواهد بود. همچنین باید لینک های به دست آمده از سایت های قابل اعتمادی باشد که در گوگل اتوریتی خوبی دارند، اسپم نیستند، سایت های واقعی هستند. باید محتوای خوب و مرتبطی داشته باشید تا افراد بخواهند آن را با خوانندگان خود به اشتراک بگذارند. در ادامه به طور کامل توضیح می‌دهیم چطور با الکسا برای یافتن بک لینک رقبا اقدام کنید.

خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می‌توان سایت هایی را پیدا کرد که تمایل دارند به سایت شما لینک بدهند؟ چگونه می توانید ایده هایی در مورد نوع محتوایی که آن ها دوست دارند به آن لینک بدهند به دست آورید؟ چگونه می توانید کارهایی که رقبا برای به دست آوردن لینک انجام داده اند را مورد بررسی قرار دهید؟

اگر شما نیز چنین سوالاتی در ذهن دارید در این مقاله همراه ما باشید. همچنین می‌توانید ویدیوهای اختصاصی جی ادز در زمینه آموزش الکسا را مشاهده کنید.

چگونه می توانیم فرصت های بک لینک رقبا را پیدا کنیم؟

زمانی که بک لینک رقبا را پیدا می کنید، ممکن است فرصت هایی را نیز برای سایت خود بیابید. از آنجایی که رقبای شما در همان صنعتی هستند که شما حضور دارید و مخاطبان هدف یکسانی دارید و به احتمال زیاد محتوایی ایجاد می کنند که با موضوعات سایت شما مشابه است، می توانید جایگاه هایی را بیابید که به شما نیز مرتبط است.

در ادامه 8 روش یافتن بک لینک رقبا را به کمک ابزار الکسا را توضیح می‌دهیم تا بتوانید لینک های رقبای خود را بررسی کنید. به کمک این ابزار می توانید بک لینک هایی را از سایر سایت های موجود در صنعت خود پیدا کنید و ایده هایی برای محتوای قابل لینک به دست آورید.

ما به عنوان نمونه از سایت های مختلفی استفاده خواهیم کرد. برای آغاز کار باید فهرستی از سایت های مشابه را داشته باشید که مخاطبان شما از آن بازدید می کنند. به احتمال زیاد این سایت ها به شما لینک می دهد. به کمک اکانت الکسا، می توانید به سرعت مجموعه ای از سایت های موجود در هر صنعت را با مراجعه به ابزار Audience Overlap پیدا کنید. در این ابزار، سایت خود یا هر سایت دیگری که در صنعت شما کار می کند را وارد کنید.

در نهایت ابزار موجود فهرستی از سایت هایی که بر اساس بازدیدکنندگان و کلمات کلیدی که رتبه ای برای آن وجود دارد مشابه سایت شما هستند را ارائه می کند. بر روی گزینه Select sites with the most overlap” کلیک کنید و سپس گزینه Save this list را بزنید. بعد از اینکه اینکار را انجام دادید سری به ابزار Competitor Backlink Checker بزنید تا بتوانید فهرستی را در منوی کشویی پیدا کنید. فهرست را انتخاب کنید و تجزیه و تحلیل بک لینک رقبای خود را آغاز نمایید.

بعد از انجام اینکار قادر خواهید بود بک لینک رقبا را پیدا کنید و فرصت های بک لینکی جدیدی کشف نمایید. در ادامه هشت روش برای استفاده از ابزار بک لینک الکسا را با هم مرور می کنیم.

1. فهرست یا منبعی از پست ها را پیدا کنید که می توانید در آن قرار بگیرید

یکی از روش هایی که می توانید از ابزار Competitor Backlink Checker استفاده کنید، یافتن فرصت هایی در پست ها یا منابعی است که شرکت شما در آن قرار ندارد. بعد از اینکه بک لینک رقبا را تجزیه و تحلیل کردید، به قسمت filter بروید.

در پایین، گزینه Show keyword gaps for را مشاهده خواهید کرد. سایت خود را در فهرست کشویی پیدا کنید. (در این مثال ما Glasses.com را انتخاب می‌کنیم.) به کمک فیلترها، می توانید بک لینک رقبا را بیابید و ببینید سایت شما چه موقعیت هایی را از دست داده است.

فرصت های دریافت بک لینک

سپس نتایج را اسکن کنید. این نتایج بر اساس تعداد سایت هایی که در فهرست شما لینکی از سایت دارند مرتب شده اند. من به دنبال سایت مشخصی می گردم که رتبه الکسای بالایی دارد. در این مثال سایت About.com در قسمت های اول نتایج نشان داده شده است. 7 سایت از 10 سایتی که در فهرست وجود دارد از این سایت لینک دریافت کرده اند و رتبه الکسای آن ها 444 است.

بر روی هر کدام از موارد سبز کلیک می کنیم تا بتوانیم بر اساس داده های خود لینک هایی که بیشترین ترافیک را وارد سایت می کنند بررسی نماییم. یکی از لینک هایی که چهار مورد از سایت های موجود در لیست در آن قرار گرفته اند مربوط به مقاله ای با نام Where to Buy Cheap Eyeglasses Online است.

منابع فرصت های بک لینک
برای مشاهده بک لینک رقبا نیاز به تهیه اکانت الکسا پرو دارید؟ در کمتر از 2 ساعت برایتان می‌فرستیم!

بعد از کلیک و خواندن مقاله به این نتیجه می رسیم که این گزینه برای سایت ما نیز عالی است. حالا می توانیم به نویسنده این پست دسترسی داشته باشیم و از او بخواهیم لینک ما را در پست خود قرار دهد. اگر او به طور منظم در مورد این موضوع مطالبی می نویسد می توانید با ارسال پست های جدید، به عنوان نویسنده مهمان به او کمک کنید. فقط مطمئن باشید مطلبی را پیشنهاد می کنید که برای خوانندگان این سایت جذاب است.

بررسی بک لینک رقبا

این یک نمونه دیگر از پست منبع از Penny Hoarder است. Penny Hoarder یکی از سایت های ورزشی قدرتمندی است که در این فهرست جای گرفته است.

بررسی بک لینک رقبا

از آنجایی که این پست طولانی است شانس به دست آوردن لینک در آن بالاست. شما می توانید در مقابل، پست را در رسانه اجتماعی به اشتراک بگذارید یا در خبرنامه آن ها مشترک شوید.

2. سایت هایی برای نویسندگی مهمان پیدا کنید

پیدا کردن سایت های مرتبط برای نویسندگی مهمان می تواند کمی دشوار باشد. اما به کمک ماتریس بک لینک رقبا قادر خواهید بود سایت هایی که به رقبای شما لینک داده اند را مشاهده کنید و ببینید چه نوع مقالاتی ترافیک زیادی برای این افراد فراهم کرده است. علاوه بر این رتبه الکسا به شما اجازه می دهد تعیین کنید کدام یک از فرصت های موجود برای گرفتن لینک اولویت بالاتری دارد.

من از سایتی که در حوزه بازاریابی فعالیت دارد به عنوان نمونه استفاده می کنم. بعد از تجزیه و تحلیل بک لینک بر روی گروهی از سایت ها، به بخش فیلتر بروید. باز هم می توانید از فیلتر backlink gaps برای نشان دادن سایت هایی استفاده کنید که لینکی به شما نداده اند. چند مورد از این سایت ها از SmallBizTrends.com لینکی دارند. (این وبلاگ بر روی موضوعات کسب و کارهای کوچک تمرکز دارد.) به نظر می رسد این یک سایت خوب برای بررسی است.

پیدا کردن سایت برای ارسال پست مهمان

بعد از اینکه پنل موجود را برای مشاهده لینک ها توسعه دادید، می توانید بر روی آن مقاله کلیک کنید و تایید نمایید که برای پست نویسی مهمان فرصت خوبی است یا خیر. در پست زیر، شما می توانید ببینید که این یک پست مهمان عالی است و می توان آن را به طور گسترده در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. پس می توان این سایت را در نظر گرفت.

در سایت به دنبال واژه هایی همچون پست مهمان، برای ما بنویسید، در سایت ما مشارکت داشته باشید یا با ما تماس بگیرید باشید. با کمک این موارد می توانید در مورد سیاست پست نویسی در سایت مرتبط اطلاعاتی به دست آورید. به خاطر داشته باشید که نوشتن پست به عنوان مهمان در سایت هایی با رتبه بالا به مقالات ارزشمندی نیاز دارد.

3. برای یافتن بک لینک رقبا در انجمن ها تعامل داشته باشید

در این مرحله، اجازه دهید نگاهی به نحوه کشف انجمن ها و استفاده از ترافیک آن ها برای سایت داشته باشیم. من به کمک مجموعه ای از سایت های مرتبط با اسب ها، می توانم انجمن هایی را پیدا کنم. اگر به درستی آن ها را کاوش نمایم قادر خواهم بود سایر انجمن هایی که در این زمینه فعالیت دارند را بیابم. خوب یکی از این انجمن ها را انتخاب می کنم.

پیدا کردن انجمن های گفتگوی مرتبط با سایت

تعامل در انجمن بهترین روش برای ایجاد قابلیت اعتماد و اطمینان است و می تواند فرصت های مفیدی در اختیار شما قرار دهد. فقط مراقب باشید و سیاست های انجمن را به خوبی در مورد ترویج و تبلیغ خود دنبال نمایید. سعی کنید به کمک پست های خود ارزشی به جامعه موجود بیفزایید.

4. در دایرکتوری های محلی قرار بگیرید

کسب و کارهای محلی، باید خود را در موقعیت های متعددی به نمایش بگذارند. قرار گرفتن در فهرست دایرکتوری های محلی می تواند به افراد کمک کند شما را بیابند و به سئوی محلی نیز کمک می کند. بنابراین چه کسب و کار محلی باشید، چه کسب و کار بین المللی داشته باشید یا کسب و کارتان کاملا آنلاین باشد می توانید از Backlink Checker برای یافتن بک لینک رقبای خود در دایرکتوری ها استفاده کنید.

بیشتر دایرکتوری ها گزینه های رایگان و پولی را در اختیار شما قرار می دهند. با استفاده از رستوران های متعددی که در خلیج Half Moon قرار دارد می توانید فرصت هایی برای قرار گرفتن در آن پیدا کنید. این فرصت ها در برگیرنده دایرکتوری YellowPages.com، Fodors.com، bbonline.com و سایت های مرور محلی است.

پیدا کردن دایرکتوری های لینک

معمولا با بررسی هدر، سایدبار یا فوتر می توانید گزینه های موجود یا فرم تماس را پیدا کنید.

5. ایده های محتوایی جدیدی شناسایی کنید

به کمک ابزار Competitor Backlink Checker می توانید در مورد استراتژی محتوایی رقبای خود اطلاعات زیادی کسب کنید. به عنوان مثال به کمک سایت هایی که در حوزه مشاغل کار می کنند می توان دریافت که Jobvite یک برنامه نظرسنجی فعال دارد که بک لینک هایی را از سایت های محبوب به دست آورده است.

این اطلاعات می تواند برای بهبود استراتژی محتوایی شما نیز مفید باشد. شما می توانید نظرسنجی خود را ایجاد کنید، محتوای مرتبطی را به همان نویسنده بدهید تا بر روی آن کار کند.

پیدا کردن فرصت‌های محتوایی جدید
پیدا کردن فرصت‌های محتوایی جدید

پژوهش خود را ادامه دهید تا انواع دیگری از محتوای ارزشمند ( نظرسنجی، اینفوگرافیک، ویدئوها و راهنماها) که بک لینکی برای رقبایتان داشته است را پیدا کنید.

6. نویسندگانی را برای برقراری ارتباط پیدا کنید

پیدا کردن مقالاتی که بر روی سایت های بزرگ به رقبای شما لینک داده اند، به شما اجازه می دهد نویسندگانی که در حوزه خاصی مطلب می نویسند را شناسایی کنید و با آن ها ارتباط برقرار نمایید. زمانی که در حال برقراری ارتباط هستید مطمئن شوید که محتوای قدرتمندی دارید؛ یا ایده شما کاملا جذاب و جدید است و می توان در مورد آن مقالات خوبی نوشت.

به عنوان مثال در صنعت سفر دریایی، می توانید لیندا را مشاهده کنید که متخصص این حوزه است. اگر می خواهید بر روی مطالب مرتبط با سفر دریایی کار کنید او بهترین گزینه برای برقراری ارتباط خواهد بود. این یکی دیگر از راه های یافتن بک لینک رقبا بوده که می تواند بسیار کمک کننده باشد.

7. از سایت های .EDU برای به دست آوردن لینک استفاده کنید

دانشگاه های معتبر معمولا از نام دامنه .edu استفاده می‌کنند و برای مدت زمان طولانی ثبت نام می نمایند. از آنجایی که به دست آوردن نام دامنه .edu کمی دشوار است و اغلب این دامنه ها قدیمی هستند، به دست آوردن لینک نیز از این سایت ها سخت خواهد بود. به دست آوردن بک لینک از این سایت ها برای بهبود رتبه بندی در موتورهای جستجو مفید خواهد بود.

برای اینکه بتوانید این دامنه ها را پیدا کنید کار خود را از مجموعه ای از سایت ها در صنعت خود آغاز نمایید. بعد از تجزیه و تحلیل به قسمت فیلتر بروید. در این بخش، Linking Sites URL contains عبارت .edu را وارد کنید و Apply filter را بزنید.

لینک گرفتن از سایت های .EDU

این ابزار مجموعه ای از لینک های .edu از سایت های موجود در صنعت شما را فراهم می کند. این کار صفحات خاصی را فراهم می کند که می توان سایت را در آن ها معرفی کرد. همچنین این گزینه بینشی در مورد نحوه به دست آوردن بک لینک توسط رقبا را نشان می دهد.

به عنوان مثال آن ها ممکن است در دانشگاه ها سخنرانی کرده و به این شیوه سایت خود را معرفی کرده باشند. همچنین نوشتن پست مهمان در این سایت ها یا فراهم آوردن تخفیف یا پیشنهادات ویژه می تواند به شما کمک کند از چنین دامنه هایی بک لینک بگیرید.

لیست سایت های EDU

در شکل زیر نمونه ای را مشاهده می کنید که کمک هزینه دانشجویی را فراهم آورده و توانسته است بک لینک خوبی از دامنه .edu به دست آورد!

روش های بک لینک گیری از سایت دانشگاهی

8. سایت های همکاری در فروش باعث جذب ترافیک می شود

سایت های همکاری در فروش سایت هایی هستند که در صورت تبدیل ترافیک به مشتری کمیسیونی دریافت می کنند. برنامه های همکاری در فروش به شرکت ها اجازه می دهد بازدید ها و کمیسیون های خود را پیگیری کند و صورت حسابی برای افراد ثبت نام کرده ایجاد نماید. این یک روش عالی برای جذب ترافیک به سمت سایت هاست.

برای اینکه بتوانید برنامه های وابسته را پیدا کنید به قسمت فیلتر بروید و نتایج رتبه بندی الکسا را از 10000 به 150000 محدود کنید. در این شرایط می توانید سایت هایی با ترافیک خوب را پیدا کنید که به سایت شما و رقبایتان لینک می دهند. در این مجموعه، ممکن است سایت هایی وجود داشته باشد که به رقبای موجود لینک داده ولی به شما لینکی نداده اند. بدون شک یکی از بهترین راه ها برای یافتن بک لینک رقبا به شمار می رود.

می توانید از این افراد لینک درخواست کنید. به عنوان مثال در تجزیه و تحلیلی که در قسمت زیر بیان شده است، سایت Coupon.EverAfterGuide.com رتبه الکسای 20530 را دارد. این سایت بر روی کدهای کوپن و ترویج ها تمرکز دارد و یک سایت همکاری در فروش محسوب می شود. سایت هایی که در این سایت قرار نگرفته اند می توانند به عنوان شریک در سایتشان ثبت نام کنند.

سایت های همکاری در فروش
سایت های همکاری در فروش

از ابزار بک لینک الکسا برای کمک به یافتن بک لینک رقبا و فرصت های جدید استفاده کنید

همانطور که مشاهده کردید این ابزار به شما کمک می کند استراتژی های بازاریابی محتوای رقبا را پیدا کنید. می توانید با استفاده از الکسا، بک لینک رقبای خود را پیدا کرده و از این روش وضعیت وب سایت خود را بهبود دهید. همچنین این گزینه به شناسایی موارد زیر کمک می کند:

  • سایت هایی که به احتمال زیاد به سایت شما لینک می‌دهند.
  • نویسندگانی که در مورد صنعت شما می‌نویسند.
  • پست های خاصی که فرصت هایی را برای دریافت بک لینک در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • ایده محتوایی بر اساس محتوای رقبا.

منبع: وبلاگ الکسا

14 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بسیار عالیی بود.

خوشحالیم که مقاله مورد توجه تان واقع شده است.

مقاله کامل و عالی بود ممنون
فقط امکان دیدن بک لینک های سایت رقیب هم توی این اکانت هستش؟ مثلا مثل سایت moz.com

سلام
ایا امکان این وجود دارد که با این ابزار بفهمیم در قالب سایت چه بک لینک هایی وجد دارد و ایا این قالبی که ما از سایتی می خریم مثل قالب هایی که نال شده بک لینک داخلش هست یا خیر

بسیار عالی بود
ممنونم

با تشکر از توضیحات تون آقای مهندس خیلی کاربردی بود

ممنون از مقاله خوبتون

تشکر از سایت خوبتون

با سلام وخسته نباشید ممنون بابت راهنماییتون

بسیار عالی خسته نباشین ابزاهای کاربردی بودن برای برسی سایته ها فقط برای تجزیه بهتر باید پول بدی.

واقعا عالی بود…
من خیلی چیزها از این مقالتون یاد گرفتم. ببخشید یک سوال داشتم اگر بخوای سئوکار بشی باید چی یاد بگیری؟
و اینکه آیا این کار درآمد هم داره؟
درآمدش چطوره؟
کارش و بازار کارش چطوره؟
باتشکر از شما

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.