تبلیغات آنلاین

9 مزیت تبلیغات آنلاین برای ایجاد تحول در کسب و کارتان

آیا بازار هدف شما حضور فعالی در دنیای مجازی دارد؟ اگر می‌توانید یک بله قاطعانه در پاسخ به این سوال بدهید، پس قطعا تبلیغات آنلاین برای کسب و کار شما مزیت های بسیاری خواهد داشت.

مزایای تبلیغات آنلاین برای کسب و کار شما چیست؟

1. تبلیغات آنلاین سریع، منعطف و قابل ردیابی است

با استفاده از تبلیغات آنلاین شما می توانید از مزایای فوق العاده رسانه های دیجیتال مانند دسترسی فوری، به روزرسانی و ویرایش آزادانه تبلیغات خود و پیگیری نتایج، بهره مند شوید.

آیا می خواهید به منظور تبلیغ خدمات جدید خود یک گردهمایی کوچک ترتیب دهید؟ به جای اینکه برگه های تبلیغاتی را 6 هفته جلوتر چاپ کنید و در منطقه پخش کنید و ندانید که چه کسانی آن ها را خواهند دید و بعد از آن هم هفته ها و یا ماه ها منتظر باشید تا بالاخره متوجه شوید خدمات جدید شما چه بازخوردی داشته است، بهتر است که ظرف یک ساعت یک کمپین آنلاین ایجاد کنید تا خدمات و گردهمایی خود را تبلیغ کنید.

ویژگی مثبت دیگر تبلیغات اینترنتی این است که می توانید در لحظه مشاهده کنید که کدام تبلیغ عملکرد بهتری داشته است، چند نفر آن را دیده اند، کجا آن را دیده اند، چه افرادی و در چه زمانی روی آن کلیک کرده اند. با استفاده از چنین اطلاعاتی که به راحتی در دسترس شما قرار دارند، می توانید در صورتی که از عملکرد کمپین تبلیغاتی خود رضایت ندارید، آن را فورا بهبود ببخشید به جای اینکه مجبور باشید تا آخر ماه صبر کنید تا گزارش فروش به شما بگوید که آیا تبلیغی که در روزنامه درج کرده بودید، در فروش شما تاثیر داشته است یا نه.

2. ترافیک ورودی وبسایت و میزان فروش شما افزایش پیدا می کند

افزایش ترافیک سایت

با فرض اینکه شما سایت خود را به شکلی صحیح طراحی کرده اید و مدام به آن سر می زنید و آن را به روزرسانی می کنید، پس منطقی است که بخواهید ترافیک ورودی آن را بالا ببرید. غیر از این است؟

وقتی تمام کارها انجام شد، می توان نتیجه این تنظیمات و تغییرات را در آمار و ارقام دید. تبلیغات آنلاین می تواند ترافیک ورودی سایت شما را بالا ببرد. وقتی حجم ترافیک سایت شما بالا برود تبعا احتمال جذب مشتریان بالقوه و انجام کانورژن از جانب آن ها هم بالا می رود.

3. آگاهی مردم از برند شما، اعتبار برند شما و اعتماد مردم به آن افزایش پیدا می کند

تبلیغات آنلاین باعث می شود تا نام برند شما در مقابل دیدگان کاربران آنلاین در هر جایی از این وب قرار گیرد، مثل تبلیغات در رادیو و تلویزیون. تبلیغات آنلاین نیز مدام کسب و کار شما را به خریداران بالقوه معرفی می کند. وقتی این خریداران با شما آشنا شدند، شروع به شناسایی برند شما می کنند و وقتی نیازی برای آنها ایجاد شود که در زمینه تخصص شما باشد، احتمال اینکه به سراغ شما بیایند بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، مزایای تبلیغات اینترنتی وجه کسب و کار شما را بالا می برد و به برند شما اعتبار می بخشد.

4. برای بازارهای هدف و مشخص شده خود تبلیغ می کنید

وقتی شما به صورت آنلاین تبلیغ می کنید، این امکان برای شما فراهم است تا متناسب با بازار هدف خود، پیام تبلیغاتی خود را ایجاد کنید و یا این که همانطور که مخاطبین هدف خود را گروه بندی کرده اید، برای هر گروه پیام تبلیغاتی ویژه ای داشته باشید.

به این مثال توجه کنید: به فرض شما سیستم های امنیتی می فروشید. در حالی که محصولات شما هم کاربرد خانگی دارد و هم تجاری، اما مزایای محصولات شما برای هر کدام متفاوت است. صاحب یک کسب و کار به دنبال این نیست که بتواند درب گاراژ خانه اش را از راه دور باز و بسته کند، و صاحب یک خانه هم نمی‌خواهد زمان ورود و خروج کارمندانش را زیر نظر داشته باشد. تبلیغات زمانی موثر واقع می شود که شما مستقیما در مورد نیاز های مخاطب با او صحبت کنید به جای اینکه یک پیام کلی برای جلب نظر همگان داشته باشید.

اینجا است که گروه بندی اهمیت پیدا می کند. به عنوان صاحب شرکت سیستم های امنیتی، شما دو تبلیغ با پیام های متفاوت ایجاد می کنید: یکی برای صاحبان کسب و کار و دیگری برای مالکین خانه. این شیوه از تبلیغات از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر از تبلیغات در تلویزیون، رادیو و یا تبلیغات چاپی است.

طبق مطالعه ای که وبسایت AdAge.com انجام داده است، یک تبلیغ نمایشی که برای مخاطبینی خاص تعریف شده است، نسبت به یک تبلیغ استاندارد، می تواند تا 1000% بیشتر افراد را ترغیب به جستجو در مورد یک کالا کند. با بازاریابی آنلاین، به جای اینکه تبلیغ شما را کسانی ببینند که شما علاقه ای به همکاری با آن ها ندارید، می توانید بازار هدف خود را گروه بندی کنید تا تلاش ها و هزینه های شما بیشترین بازده را داشته باشد.

5. به نسل هزاره که دسترسی به آن ها دشوار است دسترسی پیدا می کنید

نمی توان انکار کرد، از بدو تولد این نسل (که شامل افراد متولد بین 1981 تا 2000 است)، تقریباً هر زمینه ای از فناوری پیشرفت های چشمگیری داشته است. نسل هزاره بسیار در معرض ابزار ها و پلتفرم های مدرن بوده است. آن ها به دنبال نتایج سریع نیستند، بلکه انتظار دارند به عنوان مزیت همکاری با یک شرکت، از خدمات عالی و قیمت رقابتی بهره ببرند. طبق آمار Statista.com، کاربران آمریکایی 25 تا 34 ساله، از میان سایر گروه های سنی، بالاترین میانگین مصرف ماهانه اینترنت در سال 2016 را داشته اند.

این نسل قدرت خرید بسیار بالایی دارند و اگر می خواهید توجه آن ها را به خود جلب کنید، باید با آن ها ارتباط برقرار کنید. یک روش ایده آل برای انجام این کار تعامل با آن ها و هدفِ تبلیغ قرار دادنِ آن ها در جایی است که حضور دارند، یعنی دنیای مجازی.

6. با استفاده از تبلیغات بازاریابی مجدد، مشتریان قبلی خود را دوباره به تعامل وا می دارید

ریمارکتینگ

با استفاده از بازاریابی مجدد یا ریمارکتینگ، می توانید افراد را بر اساس فعالیت های آنلاین گذشته شان هدف قرار دهید، به عبارتی، اقداماتی که در وبسایت شما انجام داده اند. 46 درصد از متخصصین حوزه بازاریابی آنلاین بر این باورند که بازاریابی مجدد به عنوان یک تکنولوژی بازاریابی آنلاین، کمترین کاربرد را دارد.

به عنوان مثال، هفته گذشته سری به سایت Backcountry.com زده اید تا به دنبال یک جفت چکمه برای طبیعت نوردی بگردید. حتما پس از آن چندین بار تبلیغات همان چکمه ها را در وبسایت های دیگر دیده اید. حتی با اینکه آن چکمه ها را در آخر از آمازون خریدید، باز هم تبلیغات آن را اینور و آنور می بینید.

چرا؟ چون شما هدف بازاریابی مجدد قرار گرفته اید. اینگونه شرکت ها به این خاطر از بازاریابی مجدد استفاده می کنند، زیرا می دانند بازدیدکنند های وبسایتی که به وسیله تبلیغات نمایشی هدف بازاریابی مجدد قرار می گیرند، 70 درصد بیشتر احتمال دارد که در آن وبسایت کانورژنی انجام دهند. شما همچنین می توانید از این ویژگی به منظور کسب اطمینان از اینکه مشتریان شما، برند شما را فراموش نمی کنند، استفاده کنید.

7. با مشتری بالقوه خود در هر مرحله ای که قرار دارد ارتباط برقرار می کنید

زمانه تغییر کرده است. به نظر می رسد همه در فضای مجازی حضور دارند و وقتی مصرف کنندگان قصد خریدی دارند، معمولا قبل از آن که خرید خود را انجام دهند، در فضای مجازی حسابی در مورد کالای مورد نظر خود تحقیق می کنند. شاید هم پیش از این تحقیقات خود را انجام داده اند و اکنون می خواهند خرید خود را نهایی کنند. هر کجا که هستند، به سراغشان بروید و با ارائه اطلاعاتی که به دنبال آن هستند، توجه آن ها را جلب کنید. با توجه به هر مرحله از فرآیند خرید، که مشتری بالقوه در آن قرار دارد، تبلیغی متناسب با نیازهای مشتری در آن مرحله، بسازید.

به عنوان مثال، شما در وبلاگ خود مقاله ای می نویسید در پاسخ به سوالی رایج که از شما در مورد خدمات‌تان پرسیده شده است. شما می توانید برای آن مقاله تبلیغی ایجاد کنید تا توجه مصرف کنندگانی که در مرحله جمع آوری اطلاعات هستند را جلب کنید. شاید مابقی مصرف کنندگان برای رفتن به مرحله بعدی و تنظیم وقتی برای مشاوره، آماده باشند. بنابراین شما می توانید تبلیغی طراحی کنید که حس نیاز شدید را در مخاطب ایجاد کند تا ترغیب شود هم اکنون اقدام کند.

8. هزینه های بازاریابی خود را کاهش می دهید

وقتی از تبلیغات آنلاین استفاده می کنید، کنترل زیادی بر بودجه و هزینه های تبلیغاتی خود دارید. اول از همه، کمپین های تبلیغات آنلاین هزینه بسیار کمتری نسبت به تبلیغات در تلویزیون، رادیو و تبلیغات چاپی دارند. دوم اینکه، شما دقیقا مشخص می کنید که چقدر و چه زمانی می خواهید هزینه کنید. از بودجه اولیه ای که مشخص کرده اید راضی نیستید؟ در کمتر از یک دقیقه می توانید آن را تغییر دهید. سوم اینکه شما کنترل کامل را بر زمان و مدت نمایش تبلیغات دارید. تبلیغات شما عملکرد خوبی ندارند؟ برای کاهش هزینه ها کمپین را متوقف کنید.

9. رقبای شما هم همین کار را می کنند

می دانم، همه ما یاد گرفته ایم کاری را صرفا به این خاطر که سایرین آن را انجام می دهند، انجام ندهیم، اما این مورد مستثنا است. اگر رقبای شما با استفاده از تبلیغات آنلاین با بازار هدف شما وارد تعامل شوند، سهمی از بازار و مشتریانی نصیب‌شان خواهد شد که می‌توانست مال شما باشند، در این صورت برند شما برای مشتریان بالقوه ناشناس خواهد بود اگر آن را به درستی در مقابل دیدگان آن ها قرار ندهید.

مثل این است که امیدوار باشید برنده جایزه بزرگ بخت آزمایی شوید اما بلیط آن را تهیه نکرده باشید. مردم وقتی شما را نشناسند، برای رفع نیاز های خود به سراغ شما نخواهند آمد. بنابراین وارد میدان شوید و به آن ها نشان دهید که هستید و چه کاری انجام می دهید. سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که کاربر تجربه ای لذت بخش از حضور در آن داشته باشد، اطلاعات ارزشمند در اختیار کاربر بگذارید و با فراخوان به عمل هایی صریح توجه بازار هدف خود را جلب کنید.

هیچ شکی نیست که تبلیغات آنلاین روشی مقرون به صرفه، کارآمد و مناسب برای تبلیغ کسب و کار شما است به گونه ای که موجب شناخته شدن برند شما و جلب اعتماد مشتریان بالقوه می شود و دقیقا افرادی را هدف قرار می دهد که شما می خواهید با آن ها کار کنید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.