تجزیه و تحلیل محتوا

تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا

زیرنویس ویدئوی قسمت هفدهم دوره آموزش سئو:

ما نحوه بهینه سازی یک صفحه برای یک کلیدواژه هدف را با استفاده از آدرس، عنوان و کل محتوای صفحه پوشش دادیم. اما تعیین اینکه یک صفحه چقدر بهینه شده اغلب کاری بس دشوار است و ما ممکن است از فرصت های بیشتری برای بهبود استفاده نماییم. برای کمک به ما در انجام این کار، از On-Page Optimization Grader Tool استفاده می‌کنیم. این ابزار جز ابزارهای Moz Pro tool می‌باشد. اگر قصد فعالیت حرفه‌ای در سئو دارید، پس بهتر است روی برخی ابزارها سرمایه گذاری کنید. حساب کاربری moz ابزار مناسبی برای آغاز کار است. با خرید اکانت Moz می‌توانید به سری کامل از ابزارهای بهینه سازی موتورهای جستجوی Moz دسترسی داشته باشید.

حالا بیایید برگردیم و به صفحه تورهای کوله گردی روی سایت Explore California نگاه کنیم. ما در حال حاضر تعیین کرده ایم که این صفحه برای عبارت backpacking tours in California بهینه گردد و ما نگاهی به تعداد زیادی از المان‌های روی صفحه که می‌توانند به بهینه سازی کمک کنند، در ویدئوی قبل پرداخته ایم ولی هنوز واقعا تغییراتی در این صفحه اعمال نکرده ایم. بیایید این صفحه را در ابزارمان مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم چه پیشنهاداتی برای بهبود آن به ما ارائه می‌شود.

ما با اضافه کردن عبارت هدف خود شروع می کنیم backpacking tours in California و آدرسی که قصد تجزیه و تحلیل آن را داریم، وارد می نماییم سپس روی دکمه grade on-page optimization کلیک می کنیم و اجازه می‌دهیم که ابزار کار خود را انجام دهد. همان طور که می‌بینید، این صفحه در حال حاضر چندان خوب بهینه نشده است و کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانیم انجام دهیم. بنابراین، پس از فائق آمدن به شوک اولیه نمره F میتوانیم به سمت پایین اسکرول کنیم و ببینیم که این ابزار یک لیست کار از چیزهایی که ممکن است به بهینه تر شدن صفحه ما برای عبارت هدف کمک کند، تهیه نموده است.

فاکتورهای تجزیه و تحلیل شده در گروه هایی به ترتیب اهمیت قرار گرفته اند و بالای آنها، بخش نخست که کارت امتیاز است و نشان دهنده این است که چطور عبارت هدف در بخش های مختلف متن آورده شده است را می‌بینیم. اینجا، عبارت هدف ما در عنوان، آدرس توضیحات، در هیچ هدری یا جایی در متن یا متن های پر رنگ شده یا در برچسب عکس آورده نشده است. اگر شما یک موتور جستجو باشید، آیا به این صفحه برای این عبارت کلیدی رتبه می‌دهید؟ البته که نه!

اگر به سمت پایین صفحه اسکرول نمایید جزئیات اضافی را می توانید درباره اینکه ابزار برای چه استفاده شده و اینکه آیا تست را گذرانده اید یا نه مشاهده می‌کنید. همچنین قادر خواهید بود که میزان سختی کارهایی که بایست انجام دهید را نیز در این مکان ببینید که آسان، متوسط یا سخت است. اگر به دنبال راهی هستید که به سرعت یک ارزیابی کامل از صفحات وبسایت شما با یک لیست از کارهایی که بایست انجام دهید، تولید کنید این ابزاری است که مناسب کار شماست و دنبال کردن این توصیه ها برای پاک کردن عوامل روی صفحه صفحات وب شما اولین قدمی است که به موتورهای جستجو نشان دهید که صفحه شما برای چه کلمه کلیدی بهینه شده است.

در دوره آموزش ویدئویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام
نیاز به اکانت moz دارم. شما میتونید تهیه کنید؟
یا یک سایت معتبر بهم معرفی کنید؟

لطفا موارد مرتبط را از طریق بخش سفارشات پیگیری کنید.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.