بهینه سازی اجزای غیرمتنی صفحه

بهینه سازی اجزای غیر متنی صفحات

زیرنویس ویدئوی قسمت شانزدهم دوره آموزش سئو:

موتورهای جستجو به طور کلی در تجزیه و تحلیل و درک محتوای متنی صفحات وب خوب هستند، اما موتورهای جستجو با شکل‌های دیگر محتوا مانند عکس ها، ویدئو ها و کلیپ های صوتی کمی مشکل دارند، بیایید نگاهی به راه های مختلفی که میتوانیم در جهت بهینه سازی این نوع محتواها برای کلمات کلیدی خود استفاده کنیم، بیندازیم.

یکی از راه‌های ساده، استفاده از متن برای توصیف المان غیر متنی در اطراف آن است. این کاملا منطقی به نظر می‌رسد اگر درباره آن فکر کنید، داشتن یک پاراگراف متن درباره یک ویدئو مخصوص در کنار آن یک راه معمول است و قرار دادن عکس به همراه نوشته و عنوان نوشته در زیر آنها که معمولا کاملا مرتبط به نوشته درون صفحه هستند. اسلاید های عکس معمولا دارای یک عنوان متنی و توصیف هر عکس هستند و یک کلیپ صوتی معمولا دارای یک توضیح است و همچنین ممکن است دارای متن کل فایل صوتی نیز باشد. موتورهای جستجو، متونی که نزدیک اجزای غیر متنی هستند را تجزیه و تحلیل می‌کنند با این فرض که ارتباطاتی بین این المان‌ها وجود دارد.

برای مثال در صفحه اصلی سایت Explore California میتوانیم این را در عمل ببینیم بیایید نگاهی به این لوگوی Cycle California بیندازیم. یک عکس است، اگر چه که آن پیکسل ها طوری در کنار هم قرار گرفته اند که انسان ها به سرعت میتوانند Cycle California را بخوانند و متوجه شوند که این یک لوگو است، اما موتورهای جستجو این کار را به آسانی نمی‌توانند انجام دهند. بنابراین موتورهای جستجو به اسم فایل نگاه می‌کنند و همچنین به نوشته کنار آن نگاه می اندازند که همگی در مورد Cycle california هستند. که به این شکل موتورهای جستجو بیش تر در این باره خواهند دانست.

بعلاوه استفاده از نوشته در کنار المان های غیر نوشتاری کدهای مخصوصی وجود دارد که برای کمک بیشتر به موتورهای جستجو میتوانیم استفاده کنیم تا کنون دیده ایم که چطور از اسم فایل عکس و alt text می توانیم بهره بگیریم، اما راه دیگر بهینه سازی کد برای المان های غیر نوشتاری است که استفاده از مایکروفرمتینگ از سایت schema.org می باشد. این کار به ما اجازه می دهد که کد خود را با متا دیتا مخصوص و مرتبط نوع محتوای بخصوص خود نشانه گذاری کنیم.

این ها برخی ویژگی هایی است که میتوانید برای یک عکس تعریف کنید، و اگر کمی به سمت پایین اسکرول کنیم میتوانیم تفاوت برچسب استاندارد عکس را با آنکه توسط میکرو دیتا بهبود یافته، ببینیم. توجه داشته باشید که مشخصات مایکروفرمت‌ها برای کلیپ های صوتی و تصویری نیز وجود دارد. خب بیایید مثال روی صفحه اصلی سایت Explore California را در نظر بگیریم. می‌بینیم که مقداری کد در این ویدئو گنجانده شده که در حال حاضر نمی‌تواند اطلاعات چندانی به موتور جستجو درباره این ویدئو بدهد، ولی با اضافه کردن چند نشانه گذاری مخصوص می‌تواند اطلاعات غنی برای موتورهای جستجو فراهم آورد و این واقعا به آنها کمک خواهد کرد تا بدانند که محتوای آن المان چیست. حالا زمانی که یک جستجو کننده یک عبارت مانند “explore California olive oil” می نویسد ما صفحه خود یا این ویدئو را طوری قرار دادیم که در صفحه نتایج این کلمه کلیدی ظاهر شود.

به schema.org نگاهی بیندازید و می‌توانید انواع مختلف ویژگی‌ها و المان‌ها را که می‌توانید برای اجزای غیر متنی خود تعریف کنید، ببینید. مطمئن شوید که هر چقدر می‌توانید، اطلاعات در اختیار موتورهای جستجو قرار دهید که آنها تنها می‌توانند به نمایش کلی بیشتر شما کمک نمایند.

برای محتوای ویدئویی همچنین میتوانید از فایل سایت مپ ویدئویی استفاده کنید. XML sitemaps تنها فایل هایی هستند که از سینتکس برای تهیه یک لیست از تمامی صفحات و همه محتوای یافت شده در سایت شما و برخی ویژگی‌ها که آن محتواها را توصیف می کند، استفاده می‌کنند.

فرمت های مختلفی برای انواع محتوا وجود دارد، سایت مپ ویدئویی موتورهای جستجو را از مکان دقیق ویدئو، نوع محتوا به همراه برخی ویژگی ها از قبیل عنوان و توضیحات، مطلع می سازد. اینجا یک مثال از گوگل وبسمتر وجود دارد. Tool Support میتوانید تمامی المان های مورد حمایت و همچنین سینتکس ها را ببینید. استفاده از مخلوطی از محتواها در صفحه می‌تواند یک راه مناسب برای درگیر کردن کابران باشد و به آنها در مسیر تبدیل شدن کمک کند.

اینکه محتوایی از متن کلمات استفاده نمی‌کند، به این معنی نیست که نمی‌توانیم به موتورهای جستجو در درک چیستی این محتوا کمک کنیم. با استفاده از احاطه آن با متن و المان های کد و همچنین سایت مپ، می‌توانید محتوای خود را به روی موتورهای جستجو بشناسانید و در مسیر جذب ترافیک بیشتر برای صفحات خود قرار بگیرید.

در دوره آموزش ویدئویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.