ایده محتوا در بازاریابی محتوا

چگونه ایده ای مناسب برای تولید محتوای خوب پیدا کنیم؟

ایده خوب برای نوشتن

یک ایده خوب قلب هر نوع کمپین یا پروژه محتوا محور است. هیجان و شوقی که در مورد ایده وجود دارد به شما کمک می کند در این مسیر باقی بمانید و این ایده بخشی از چیزی است که به مخاطبان خود می دهید تا به اشتراک بگذارند. اختصاص زمان و انرژی برای یک ایده بد، تلف کردن منابع است و می تواند مخاطبان را از شرکت شما دور سازد. علاوه بر این، اگر تصمیم گیرندگان شما احساس کنند منابع زیادی بر روی ایده های شکست خورده سرمایه گذاری شده است، ممکن است اطمینان خود را به شما از دست بدهند و همین امر موجب می شود شغل خود را نیز از دست بدهید. تمامی این موارد باعث می شود، پیدا کردن ایده خوب به نظر سخت و خسته کننده برسد. اما یافتن ایده های مناسب برای تولید محتوا آنچنان که شما فکر می کنید دشوار نیست. اگر بتوانید ایده خوبی به دست آورید شاهد افزایش ترافیک، نرخ تبدیل و درآمد سایت خواهید بود.

ایده های تولید محتوا از کجا می آیند

ایده ها در اطراف ما هستند. برخی از اوقات کافیست بر روی آن ها تمرکز کنیم تا بتوانیم آن ها را به دست آوریم. تاکتیک هایی که در ادامه بیان خواهیم کرد به شما و تیمتان کمک می کند ایده های نابی برای تولید محتوا پیدا کنید.

#1 استفاده از فایل swipe

استفاده از فایل swipe در بازاریابی محتوا

فایل swipe مجموعه از متون تبلیغاتی موفق که امتحان خود را پس داده‌اند را شامل می‌شود، که توسط نویسندگان متون تبلیغاتی و بازاریابان برای ایجاد انگیزه و دریافت ایده جدید از آنها استفاده می‌کنند. البته تنها فعالان تبلیغات از فایل swipe بهره نمی‌گیرند، بلکه نویسندگان وب و ناشران نیز به جمع آوری عناوین موفق می‌پردازند.

اگر در حال حاضر فایلی در مورد ایده ها، تصاویر، رویکردها و فناوری ها ندارید که بتواند به شما انگیزه بدهد یا اطلاعاتی در اختیار شما بگذارد، بهتر است همین امروز دست به کار شوید. این فایل را ایجاد نمایید و هر جایی که نیاز به انگیزه و الهام داشتید به آن رجوع کنید. اگر فایل swipe شما کوچک تر شد به عقب برگردید. زیرا ایده های عالی، به روش های مختلف در طول زمان بارها و بارها مصرف می شوند.

مرور کردن ایده هایی که به شما انگیزه داده است می تواند بهترین روش برای آماده سازی شما قبل از جلسات طوفان فکری باشد. این فایل می‌تواند هر نوع شکلی داشته باشد. به عنوان مثال یک فولدر ایمیلی، اپلیکیشن یا فایل فیزیکی را  می توان به عنوان فایل swipe مورد استفاده قرار داد. برخی از برنامه های محبوب برای جمع آوری ایده ها در برگیرنده پینترست، ترلو و اورنوت است.

#2 جلسات طوفان فکری موفق

طوفان فکری

هر فردی می تواند اینکار را انجام دهد، اما تنها تعداد اندکی از این افراد می توانند جلسات طوفان فکری را به درستی برگزار کنند. برای اینکه خود را برای موفقیت آماده سازید و جلوی مشکلات را بگیرید، این راهنمایی ها را دنبال نمایید و به خاطر داشته باشید جلسات طوفان فکری از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع بدین معناست که ملاقات های شما چه در اتاق یک ساختمان انجام شود و چه  ایده های موجود بر روی برد پینترست به اشتراک گذاشته شود، تمامی ایده ها، ایده های خوب هستند. درک چنین موضوعی بسیار ضروری است، زیرا اگر فردی در جلسات ایده ها را زیر سوال ببرد یا عملی بودن آن را انکار نماید، می تواند خلاقیت کل فرآیند را نابود سازد.

شرکت کنندگان:

یک جلسه طوفان فکری خوب معمولا در برگیرنده دو یا چند نفر است که اهدافی را به اشتراک می گذارند. این جلسات ممکن است به صورت حضوری یا آنلاین برگزار شود. شما می توانید هر تعدادی که دوست داشتید شرکت کننده جمع کنید. فقط به خاطر داشته باشید که گروه های بزرگ تر را به تیم کوچک‌تر تقسیم کنید تا بتوانید آن ها را مدیریت کنید و گزارشات را در اختیار همه افراد بگذارید. گنجاندن افرادی که آشنایی با پروژه ندارند نیز می‌تواند مفید باشد، زیرا این افراد بدون هیج عقیده از پیش تعیین شده ای وارد جلسات طوفان فکری می شوند و می توانند همه چیز را سبک و سنگین نمایند.

همچنین اعضایی را از سایر تیم‌ها دعوت کنید و در جلسات طوفان فکری از آن ها استفاده نمایید. برخی از اوقات برای اینکه بتوانید آخرین فناوری های بصری را بشناسید به یک طراح نیاز خواهید داشت. اگر طراحی در جلسه خود نداشته باشید باید به طور مداوم از اول کار خود را آغاز کنید. برخی از افراد توانایی های خوبی در جلسات طوفان فکری دارند و برخی استعدادهای دیگری دارند. زمانی که می خواهید جلسات طوفان فکری متعددی را برنامه ریزی کنید از تغییر دادن گروه واهمه نداشته باشید. این تغییرات می‌تواند شما را به یک ترکیب مناسب از اعضا برساند.

 پارامترها:

در ابتدای جلسات طوفان فکری باید چند پارامتر ضروری را در ذهن داشته باشید. اما به خاطر بسپارید که پارامترهای شما نباید گروه و اعضای آن را محدود نماید. نبایدها می تواند تفکر خلاقانه در جلسات را محدود کند. یک ناظر خوب می تواند همه محدودیت ها را در ذهن داشته باشد و در مواقع ضروری از آن ها بهره مند شود. در این مرحله نیز باید معنی اصلی جلسات طوفان فکری حفظ شود.

نکاتی برای اجرای جلسات طوفان فکری خوب:

اگر می خواهید جلسات خوب و مفیدی داشته باشید این نکات را به خاطر بسپارید:

  • اجازه دهید خلاقیت در میان اعضا جریان داشته باشد: اگر گروه شما به طور غیر معمولی ساکت است سعی کنید این موضوع را متوقف کنید یا آن ها را وارد جلسه نمایید.
  • حوزه را باز بگذارید: از آنجایی که در این مرحله هر ایده ای، ایده خوب محسوب می‌شود، داشتن یک سازمان دهنده می‌تواند بسیار مفید باشد. این موضوع به معنای شناخت و تشخیص معتبر بودن هر ایده است و اینکه چرا باید چنین ایده ای در تولید محتوا مدنظر قرار گیرد.
  • جرقه های خلاقیت را پیدا کنید: شما می توانید از فرمول AIDA برای افزایش بازگشت سرمایه گذاری احتمالی در مورد محتوای خود استفاده نمایید. این موضوع به معنای یافتن ایده ای است که بتواند توجه افراد را به خود جلب کند، علاقه و تمایل آن ها را جذب نماید، میل آن ها را افزایش دهد و انگیزه فعالیت را در آن ها ایجاد کند. تمرکز دوباره شرکت کنندگان جلسات طوفان فکری بر روی این معیارها می تواند به خلاقیت تیم کمک کند.
  • همه چیز را ثبت کنید: تمامی ایده هایی که بر روی وایت برد یا هر جای دیگری ثبت می شود، را بنویسید تا بعدا بتوانید از آن ها استفاده کنید. تصویری از آن ها داشته باشید یا یادداشت برداری کنید. به خاطر بسپارید که ثبت این فرآیند در یافتن ایده های بعدی به شما کمک فراوانی خواهد کرد. ابزارهایی که می توانید در این مرحله مورد استفاده قرار دهید در برگیرنده bubble.us، MindMapper، Stormboard و Scapple (برای مک) است.

راب کارپنتر روند پیشرفت طوفان فکری به کمک اعضای تیمش را اینگونه به اشتراک گذاشته است:

زمانی که فکر می‌کنیم ایده خوبی داریم از ابزار Publicate استفاده می کنیم تا بتوانیم ایده را برای یک موضوع خاص به دست بیاوریم. در این ابزار می توانیم یادداشت هایی را به هر بخش از محتوا اضافه کنیم. همچنین قادر هستیم پست هایی که می خواهیم به آن لینک دهیم و نقل قول هایی که قصد داریم در محتوای خود بگنجانیم را علامت دار کنیم. این مرحله برای کمک به ایجاد محتوای خوب و منحصر به فرد کمک می‌کند و باعث می‌شود محتوا ده برابر بهتر از چیزی باشد که در حال حاضر در اختیار داریم.

#3 پژوهش رقابتی: در این مرحله باید ببینید چه چیزهایی برای دیگران کارساز و موثر بوده است

پژوهش رقابتی در بازاریابی محتوا

واضح است که شما محتوای رقبای خود را می خوانید تا ببینید چه چیزهایی برای این افراد موثر بوده و چه چیزهایی نبوده است. اما روش های دیگری نیز وجود دارد که به شما کمک می کند پا را فراتر از این حد بگذارید و ببینید رقبایتان چه کارهایی را انجام می دهد. به احتمال زیاد شما دو نوع رقیب دارید. این موضوع می تواند برای بیشتر کسب و کارها سردرگم کننده باشد، به خصوص زمانی که صحبت از افزودن سئو به ترکیب بازاریابی محتوا به میان می‌آید. شما رقبای سنتی خود را دارید. به عنوان مثال اگر در حال فروش قهوه در تهران هستید، کافه ای که در آن طرف خیابان قرار دارد می‌تواند رقیب شما محسوب شود. همچنین رقبایی در نتایج موتورهای جستجو نیز خواهید داشت. این افراد رتبه ای برای عبارت بهترین قهوه فروشی در تهران دارند. اغلب همپوشانی بین این دو گروه از رقبا وجود خواهد داشت، اما هیچ کدام از این موارد نباید نادیده گرفته شود. چیزی که شما باید در پژوهش خود بدانید این است که:

  • گرایش های موجود چیست؟
  • چه چیزی باعث به دست آوردن لینک می‌شود؟
  • چه  کلیدواژه هایی می توانند ترافیک بالایی به دست آورند؟
  • چه کسانی رقبای شما را دنبال می کنند و چه چیزی به اشتراک می گذارند؟
  • برندهای برتر در مورد چه موضوعی مقاله می نویسند؟

خوب اجازه دهید هر کدام از این سوالات را با جزییات بیشتری بررسی کنیم.

گرایش های موجود چیست؟

برای اینکه مطمئن شوید فرایند ایده سازی و ایده پردازی شما بر روی کلمات کلیدی مناسب تمرکز کرده است، متغیرهای مختلفی از این کلمات را در گوگل ترندز امتحان کنید.(آموزش نحوه کار گوگل ترندز) مثلا چرا این راهنما به جای اینکه در مورد استراتژی محتوا باشد در مورد بازاریابی محتوا نوشته شده است؟ نمودار زیر این موضوع را به خوبی نشان می دهد:

گرایش های موجود در بازاریابی محتوا

چه چیزی باعث به دست آوردن لینک می شود؟

از سایت Open Site Explorer استفاده کنید تا ببینید در سایت رقبای شما چه صفحاتی بیشترین لینک را به دست اورده اند و این لینک ها از کجا می ایند. استفاده از این ابزار می تواند بینشی در مورد موضوعات و نوع محتوایی که می تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند را در اختیارتان بگذارد. همچنین می توانید از ابزار link opportunities برای یافتن مکان هایی که به رقبای شما لینک داده اند و به شما لینکی نداده اند استفاده کنید.

چه کلمات کلیدی بیشترین ترافیک را به دست آورده اند؟

رقبای خود را در سایت Similar Web جستجو کنید تا ببینید چه کلمات کلیدی باعث ایجاد ترافیک شده است و چه سایت های برتری به آن‌ها لینک داده اند. همچنین می توانید به طور مستقیم از Ahrefs استفاده نمایید تا ببینید محتوای برتر آن ها چه چیزی بوده است. می‌توانید چند مفهوم خوب که به عنوان مبدا برای ابزار به کار می رود را به دست آورید و به کمک آن محتوای خوبی بنویسید. به عنوان مثال اگر کافی شاپ دارید و رسپی تهیه قهوه ترافیک زیادی برای رقیب شما داشته است، می توانید رسپی های خوشمزه ای را به صورت آنلاین در اختیار افراد قرار دهید. کافیست به سادگی از ابزار Simply Measured استفاده کنید تا تجزیه و تحلیل پست های برتر رقبا را به راحتی انجام دهید.

کاربران در رسانه های اجتماعی چه کسانی را دنبال می کنند و چه موضوعاتی را به اشتراک می گذارند؟

از ابزاری همچون Followerwonk برای تجزیه و تحلیل افرادی که رقبای شما را فالوو می‌کنند و افرادی که رقبا آن‌ها را در توییتر دنبال می‌نمایند استفاده کنید. همچنین شما می توانید توییت های آنان را تجزیه و تحلیل نمایید تا ببینید مخاطبنشان چه چیزهایی را دوباره توییت کرده اند. اگر رقیب شما توسط افرادی که در بیوگرافی توییتر خود از عبارت “طراح فریلنسر” استفاده می کنند، دنبال شده اند، می‌توانید با مصاحبه با فریلنسرهای موفق توجه این افراد را به خود جلب کنید.

BuzzSumo نیز یک مکان عالی برای مشاهده محتواهایی است که در رسانه های اجتماعی محبوب اند. در رسانه اجتماعی فیس بوک می توانید عبارت “[Pages liked by people who like [brand” را در نوار جستجو تایپ کنید و ایده ای در مورد فالوورهای رقبا و برندها به دست آورید. به عنوان مثال فرض کنید کافی شاپ ما در  تهران واقع شده است، شما می توانید به کمک همین موضوع، طرفداران رقبا را پیدا کنید. ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که به شما کمک می کند اطلاعاتی در مورد تلاش های رقبا در شبکه های اجتماعی به دست آورید. این جمله این ابزارها می‌توان به RivalIQ و Share Metric plugin for Chrome اشاره کرد.

برندهای برتر در مورد چه موضوعی مقاله می نویسند؟

Google Alerts به شما کمک می‌کند منشن های برند مورد نظر خود را در وب پیدا کنید. همین موضوع به شما کمک می کند بدانید چه موضوعاتی باعث جلب توجه رقبای شما شده است. همچنین این یک روش خوب برای یافتن فرصت لینک ها و استفاده از آن است.

جستجوی رقابتی فراتر از وبلاگ:

فراموش نکنید که رقبای شما از انواع دیگری از محتوا  استفاده می کنند.  در کمپین های ایمیلی آن ها مشترک شوید تا بدانید چه چیزهایی برای این افراد کارساز و موثر بوده است. مواردی که باید مدنظر داشته باشید به شرح زیر است:

موضوع؛ طول محتوا، لحن، ساعت انتشار، تجسم و هر چیزی که ارزش توجه کردن را داشته باشد.

همچنین باید صفحات فرود، وایت پیپرها و حتی توضیح محصولات این افراد را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید  آن ها در چه زمینه ای خوب هستند.

نکاتی در مورد ایده رقبا:

شما می توانید از ایده رقبای خود برای جذب ترافیک استفاده کنید. به عنوان مثال رسپی دستور تهیه قهوه می تواند برای شما نیز مفید واقع گردد. ممکن است در این تاکتیک نیز موفق باشید.  بهترین روش برای ایجاد حوزه حکمرانی شما در بازاریابی محتوا این است که از رقبای خود الهام بگیرید و از آن به عنوان نقطه آغازین برای ایده سازی خود استفاده نمایید. ممکن است در یک حوزه مشهور باشید. اگر احساس می کنید در یک حوزه زیاد خوب نیستید می توانید بر روی موارد دیگری تمرکز نمایید. اگر قصد دارید دقیقا از ایده برندهای رقیب استفاده کنید قسمت بعدی به شما کمک می کند.

#4 تفکر افقی

برخی از مواقع بهترین روش برای به دست آوردن ایده تازه، بررسی آن از زوایای دیگر است. این چیزی است که بیشتر هنرمندان از آن استفاده می کنند و به آن تفکر افقی می‌گویند. بنابراین اگر  می‌خواهید مقالات بیشتری در یک حوزه خاص بنویسید، باید آن را از زاویه جدیدی مورد بررسی قرار دهید. یک قدم به عقب برگردید و نگاهی به موضوع اصلی (یا کلمات کلیدی) خود بیندازید. فرض کنید می خواهید بر روی تعمیرات لوله کشی تمرکز نمایید. همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، ما سعی می کنیم موضوع را از زاویه جدیدی مورد بررسی قرار دهیم. بهترین روش برای انجام اینکار، کاوش موضوع تمامی روابط  همپوشانی شده است. به تصویر زیر نگاه کنید:

مثال

اجازه دهید چیزی که اینجا می بینیم را تجزیه و تحلیل کنیم. مرحله نصب بسیار خوب است اما به احتمال زیاد آن را مورد کاوش قرار داده اید. جایی که موضوع جالب می شود بخش خشک کن برقی دست دوم است. به عنوان مثال اگر فکر می کنید خشک‌کن‌های گران قیمت زیاد خوب نیستند می‌توانید به سراغ نوع کم هزینه بروید. همچنین می توانید پستی در مورد کارکرد سفال در روابط تجاری بین کشورهای مختلف (برای بخش مصالح) بنویسید. اگر اکسسوری ها و لوازم جانبی حمام را به فروش می‌رسانید، ایده حمام های باستانی می تواند برای مشتریان جذاب باشد. اینکه افراد بدانند استراحتگاه های ژاپنی با نویزگیرهایی برای آرامش بیشتربانوان مجهز شده اند برایشان جالب خواهد بود.

چنین مواردی می تواند شما را به محتوای قابل اشتراک و غیر معمول برساند. اگر زوایای مختلف سردوش ها را مورد بررسی قرار دهید قادر خواهید بود فضای بیشتری برای کار داشته باشید. زمانی که به دنبال ایده های ناب محتوایی می گردید هرگز حوادث غیر منتظره را نادیده نگیرید. یک ایده ترکیب جدیدی از عناصر غیر متصل به هم است که بتواند ارزشی را به محتوا بیفزاید.

محتوای جدید و دست اول

ایده های جدید

برخی از شرکت ها استراتژی بازاریابی محتوای خود را تنها بر روی newsjacking (پاسخ مستقیم یا غیر مستقیم به آخرین اخبار) بنا می کنند اما اگر تازه کار هستید باید بتوانید تعادلی بین ایده های مربوط به زمان و آن هایی که همیشه سبز هستند و برای مدت طولانی تازه و جدید می مانند برقرار کنید. یکی از روش‌هایی که برای ایجاد ایده های مقید به زمان و لحظه ای وجود دارد این است که ببینید محتواها چگونه به صورت زنده منتشر می شوند و در آن زمان چه اتفاقی رخ می دهد. به عنوان مثال تعطیلات، اکران فیلم های سینمایی، تغییرات فصلی، جوایز موسیقی و سایر موارد می تواند به شما کمک کند. برای خودتات یک تقویم از رویدادها را ایجاد کنید که برای صنعت شما مهم هستند. آن را برای ایده سازی و ایده پردازی سال آینده نگه دارید.

چگونه برای صنایع خسته کننده/دشوار محتوا تولید کنیم؟

محتوا با موضوعات خسته کننده

در بخش قبل در مورد موضوع تعمیر لوله کشی ساختمان صحبت کردیم. به نظر شما تولید محتوا در چه صنعتی می‌تواند دشوار باشد؟ بانکداری، مصالح ساختمانی، مباحث آب شناسی؟ معمولا افراد هر چیزی که خارج از حوزه مد/سرگرمی باشد را به عنوان حوزه دشوار می‌شناسند و بر این باورند نوشتن محتوا برای چنین حوزه هایی سخت است. این موضوع درست نیست. اگر بتوانید نکته کلیدی که باعث ایجاد هیجان در مورد موضوع می‌شود را پیدا کنید هیچ حوزه دشواری وجود نخواهد داشت. زیرا افراد زیادی وجود دارد که همانند شما هستند و به کارهایی که شما انجام می‌دهید علاقه نشان می‌دهند.

  • چگونه می توانید از قوانین جدیدی که وضع می شود بیشترین استفاده را ببرید؟
  • فرسایش چیست و چه تاثیری بر روی خاک دارد؟

اینها موضوعات منطقی هستند که برای مخاطبان ِ مناسب، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر خسته شده اید و نمی توانید مطلب مناسبی برای این حوزه ها ایجاد کنید به بحث تفکر منطقی برگردید و از جلسات طوفان فکری برای به دست آوردن ایده استفاده نمایید. فیلم هایی را تماشا کنید که مخاطبان شما تماشا می‌کنند، اخباری را بخوانید که آن ها مطالعه می‌کنند، به موسیقی گوش دهید که آن ها دوستش دارند. در مورد صنعتی که در آن فعالیت دارند اطلاعاتی کسب کنید و ذهن خود را برای سوالاتی که در مسیر ایجاد می‌شود باز بگذارید و در ایده سازی محتوا از پاسخ چنین سوالاتی استفاده کنید.

شناسایی ایده های جدید:

شناسایی ایده های جدید

خوب حالا که وایت برد، فایل swipe یا نوت بوک خود را با ایده های مختلف پر کرده اید زمان آن فرا رسیده است که ایده های جذاب را انتخاب کنید. انجام این مرحله به تنهایی یا در یک گروه کوچک، آسان است. شما می خواهید به موارد زیر دست پیدا کنید:

  • هر چیزی که شما را خسته می کند کنار بگذارید.
  • هر چیزی که در پارامترهای شما نمی گنجد را کنار بگذارید. می توانید برخی از ایده ها را نگه دارید.
  • فهرست جداگانه ای از ایده ها را ایجاد کنید که برای شما مهم هستند. ممکن است در این مرحله ندانید چرا چنین ایده هایی را دوست دارید. بعدا می توانید بر روی آن‌ها قضاوت نمایید اما در این مرحله به احساسات خود اعتماد کنید.
  • به این فکر کنید که ایده به دست آمده را می توان برای یک محتوا مورد استفاده قرار داد یا اینکه چنین ایده ای قابل تبدیل به چندین سری مقاله است.
  • به دنبال ایده های تاثیرگذار و مرتبط بگردید.

اعمال کردن این معیارها به لیست ایده های احتمالی می تواند به یافتن یک یا چند ایده ای که برای شما کارساز و موثر است کمک کند. اگر این مرحله نتوانست کمکی به شما بکند دوباره به فرآیند ایده سازی برگردید و این‌بار به عنوان نقطه شروع بحث خود، از مواردی که برای شما کارساز نبوده است استفاده نمایید.

ارزشی برای مخاطبان خود فراهم آورید و آن را هدف قرار دهید

تعیین ارزش برای مخاطب در بازاریابی محتوا

اگر در حال حاضر پژوهش مخاطبان را به عنوان بخشی از استراتژی محتوا انجام نداده اید می توانید اینکار را در هر فازی از ایده سازی آغاز کنید. برخی از افراد دوست دارند از این اطلاعات برای ایجاد پرسوناهایی استفاده کنند که ایده های آن ها را از همان ابتدا تشکیل می‌داد. برخی از افراد نیز دوست دارند محتوا جریان پیدا کند، تا به کمک اطلاعات مخاطبان انتخاب های خود را تنگ‌تر کنند. حالا زمان آن فرا رسیده است که خاص باشید، زیرا باید به اطلاعات زیادی در مورد شرکت خود و مشتریان‌تان دست پیدا کنید.

ایجاد پرسوناها:

ایجاد مجموعه ای از افراد فرضی برای نمایش مشتریان هدف، می تواند یک فرایند بسیار عمیق یا طرح ابتدایی باشد. شما می توانید کار خود را با اطلاعات جمعیتی آغاز کنید و نیازها و اهداف آن ها را حدس بزنید. اما برای درک آرایه عظیمی از پژوهش های کیفی و کمی می‌توانید پرسوناها را ایجاد نمایید. اینکه می خواهید پرسوناها را با دقت و جزییات زیاد ایجاد کنید یا به دنبال ایجاد پرسوناهای ابتدایی و اصلی هستید زیاد مهم نیست. هر کاری که برای درک مخاطبان خود انجام می دهید  می تواند در برنامه ریزی و اجرای محتوا به شما کمک کند. در ادامه برخی از روش هایی که می توانید برای به دست اوردن ایده های تعاملی استفاده کنید را بیان می کنیم.

نیازهای مخاطب خود را بشناسید:

زمانی که می خواهید نیت مخاطب را به دست آورید، از این اطلاعات استفاده کنید. زیرا تنها درک علاقه مندی مخاطب به یک موضوع کافی نیست. شما باید بدانید آن ها از اطلاعاتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد چه می‌خواهند. همچنین به مواردی که مخاطب به کمک آن با شما صحبت می کند نیز توجه داشته باشید. بررسی خدمات مشتریان، تعاملات اجتماعی و بخش پرسش و پاسخ منابع عالی هستند.  شما باید بدانید مشتریان شما چه نظری در مورد محتوا دارند.

نزدیکی تصادفی:

بعد از اینکه فهمیدید مخاطبان شما چه کسانی هستند و به دنبال چه می گردند، می توانید یک قدم به سمت جلو بردارید و محتوایی را بیابید که باعث تعامل آن ها می شود. نزدیکی تصادفی بهترین روش برای انجام اینکار است. این گزینه به تفکر افقی مربوط است و به شما کمک می کند نواحی همپوشانی شده در تمایلات افراد را بیابد و از آن برای ساخت رابطه قوی تر با مخاطب استفاده نمایید. به عنوان مثال اگر بررسی عمیق تری داشته باشید متوجه خواهید شد که افرادی که به کافی شاپ علاقه مند هستند تمرینات یوگا را نیز دوست دارند. با کمی تحقیق و بررسی می توانید این افراد را پیدا کنید.

چه چیزی باعث می شود محتوای ارزشمندی داشته باشید؟

معیارهایی برای سرمایه گذاری محتوای مدرن

  • بی نظیر – قبل از این در وب مطرح نشده باشد.
  • مرتبط – شامل محتوایی که موتورهای جستجو آن را مرتبط با محتوای سایت بدانند.
  • مفید – با روشی کارآمد و سودمند به سوالات جستجوکننده پاسخ دهد.
  • با ارزش – شامل اطلاعاتی شود که در جای دیگری نمی‌توان یافت.
  • تجربه کاربری خوب – مشاهده آن در تمامی دستگاه‌ها ساده و لذت بخش باشد.
  • بازنشرشدنی باشد – پاسخی متقاعدکننده به این سوال دهد که:
    چه کسانی عاشق این محتوا خواهند بود و چرا؟

زمانی که می خواهید فرآیند ایده سازی خود را بررسی کنید، به این فکر کنید که محتوای ارزشمند از نظر مخاطبان چه نوع محتوایی است:

اگر ایده های شما مطابق با این معیارها نبود دوباره فکر کنید. اغلب چیزی که شما در حال کار بر روی آن هستید به کمی تغییر نیاز دارد. برخی از اوقات نیز باید همه چیز را از ابتدا آغاز کنید. باید ایده ای بیابید که برای مخاطبان ارزشمند و مفید باشد.

از تولید محتوای خسته کننده اجتناب کنید

چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اینترنت پر از محتواهای مختلف است. بر اساس پژوهش های انجام شده، بیش از 2.5 میلیون پست وبلاگی در روز منتشر می شود. این موضوع بدین معنی است که ایده شما باید برای مخاطب جذاب باشد تا بتواند خود را در میان چنین حجم محتوایی متمایز سازد.

محتوای خسته کننده

اجازه ندهید احتمال خسته کننده بودن محتوا شما را نا امید کند. محتوای بهتری برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

چه چیزی باعث می شود محتوا عالی گردد؟ چه چیزی باعث شکست محتوا می شود؟

سایت Dejan Marketing چندین پژوهش مختلف را در این حوزه کنار هم قرار داده است تا ببیند چه چیزی باعث می شود خواننده از خواندن متنی اجتناب کند و از آن عبور نماید:

چرا خوانندگان پستی را نمی‌خوانند

برخی از این موارد مثل نداشتن صبر کافی مخاطب را نمی‌توان به راحتی برطرف کرد. بنابراین سوال اینجاست که ایده خوب برای محتوا چه نوع ایده ای است؟ بر اساس گفته های متیو براون، محتوای عالی ویژگی های زیر را دارد:

  • مرتبط و تازه است: در مورد اینکه چگونه یک فایل ویدئویی عالی بسازیم مطلب ننویسید. در عوض در مورد کاندیدهای سیاسی مطلب بنویسید و بگویید آن ها چگونه می توانند کمپین ویدئویی خود را بهبود ببخشند.
  • شکل طولانی دارد: به جای نوشتن خلاصه ای از موضوعات مشابه که هر فردی در سایت خود دارد به عمق موضوع بروید.
  • پرسوناهای خاصی را هدف قرار می دهد: محتوای خود را برای بخش کوچکی مفید و کارساز طراحی کنید. در این شرایط می‌توانید بازدید کنندگان وفاداری داشته باشید.
  • همیشه سبز است: هر چقدر منابع بیشتری را بررسی کنید متوجه می شوید که محتوای شما باید عمر طولانی داشته باشد.
  • قابل سفارشی سازی است: اجازه دهید مخاطبان تجربه خود را کنترل کنند. شاید متن آخرین چیزی است که آنها می‌خواهند ببینند.
  • شخصی است:  همه ما چیزهایی را دوست داریم که مختص خودمان است. به عنوان مثال از ای پی آدرس برای هدف قرار دادن  مخاطبان در یک ناحیه خاص استفاده کنید.
  • از طریق قالب های استاندارد مقاله ایجاد نشده است: 1500 واژه با کمی تصویر و سرتیتری با اعداد می تواند خسته کننده باشد. افراد زیادی از قالب های استاندارد استفاده می کنند. شما اینگونه نباشید و کارهای بهتری انجام دهید.

حتی بهترین ایده ها نیز نمی‌توانند خود را با تمامی مواردی که در این مقاله بیان کردیم سازگار سازند، اما استفاده از این معیارها می‌تواند یک نقطه شروع خوب برای ایده سازی باشد.

منبع: Moz

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/beginners-guide-to-content-marketing” target=”_self” position=”right”]1مقدمه[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/what-is-content-marketing-is-it-right-for-my-business” target=”_self” position=”right”]2بازاریابی محتوا چیست؟[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/content-strategy” target=”_self” position=”right”]3استراتژی محتوا[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/content-and-the-marketing-funnel” target=”_self” position=”right”]4قیف بازاریابی و محتوا[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/building-a-framework-and-a-content-team” target=”_self” position=”right”]5ساخت چارچوب و تیم محتوا[/button-brown]
[button-blue url=”#page” target=”_self” position=”right”]6ایده سازی برای تولید محتوا[/button-blue]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/content-creation” target=”_self” position=”right”]7تولید محتوا[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/content-promotion” target=”_self” position=”right”]8ترویج و تبلیغ محتوا[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/analysis-and-reporting” target=”_self” position=”right”]9تجزیه و تحلیل محتوا و گزارش مرتبط با آن[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/iteration-maintenance-and-growth” target=”_self” position=”right”]10تکرار، نگهداری و رشد[/button-brown]
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.