توسعه محتوای تلفن همراه پسند

توسعه محتوای موبایل پسند از معیارهای مهم SEO

زیرنویس ویدئوی قسمت پنجاه و هشتم دوره آموزش سئو:

همانطور که بارها و بارها در طول این دوره دیده ایم در پایان، محتوا سلطان است. همانطور که به بهبود تجربه کار موبایل نگاه میکنیم بایستی مطمئن شویم که محتوای درست را برای مخاطبین موبایل خود در زمان درست مهیا میکنیم. بایستی مطمئن شوید که محتوای موبایل برای موتورهای جستجو بهینه شده است. همچنین برای کاربران که آن محتوا را خواهند یافت و از آن محتوا استفاده خواهند کرد.

ابتدا بایستی بهترین کارها را برای بهینه سازی محتوای خود روی موبایل انجام دهید، مانند آنچه در نسخه دسکتاپ انجام میدادید. این ها شامل بهینه سازی عنوان، توضیحات متا، استفاده از سر تیترها برای تفکیک کردن و ساختاری بندی محتوای شماست. استفاده از فرایند لینک دهی داخلی شما و حتی تنظیم طرح محتوا در صفحه که بایستی مطمئن شوید نزدیک بخش بالایی قرار دارد. همانطور که محتوا برای بازدیدکنندگان موبایل خود توسعه می‌دهید بایستی به کلمات کلیدی که ممکن است توسط کاربر موبایل برای جستجوی محصول یا سرویس شما استفاده شود، فکر کنید و سپس محتوای موبایل خود را به فراخور آن جستجوها تغییر دهید و بنویسید.

مدتی نه چندان دور، زمانی که قصد یافتن اطلاعات تماس یک کمپانی را داشتید، تلفن را برمی‌داشتید و با کتاب تلفن محلی تماس می‌گرفتید. اما حالا، دفترچه تلفن جای خود را به جستجوی اینترنتی داده و بیشتر این جستجوها از سرویسهای موبایل می باشند. با دانستن این موضوع، شما می‌خواهید که اطلاعات تماس کمپانی شما به آسانی قابلیت پیدا شدن داشته باشد و حتی صفحه تماس خود را با کلمات کلیدی که شامل چیزهایی مثل آدرس، شماره تلفن یا حتی نام شهری که در آن کسب و کار انجام می‌دهید، بهینه سازی کنید و فراموش نکنید که تلفن های هوشمند دارای ویژگی هایی در زمانی صحبت از اطلاعات تماس می‌شود، هستند.

استفاده از پیشوند تلفن، برای مثال در برچسب anchor شما به تلفن های همراه اجاره می‌دهد که بدانند با کلیک روی آن بایست شماره گیر تلفن را باز کنند. آدرسی که به خوبی در فرمت بخصوص قرار گرفته باشد، میتواند با یک کلیک نرم افزار نقشه را روی گوشی باز کند و راهنمای جهت یابی صوتی را برای مشتریان بالقوه برای رسیدن به شما فعال نماید. فراموش نکنید که کاربران موبایل اغلب به دنبال اطلاعات تماس شما هستند، به این خاطر که اغلب قصد انجام کار فوری را دارند. به این معنی که شما باید ساعات کار خود را در جلو و مرکز قرار دهید. به این خاطر که جز اطلاعات بسیار مرتبط محسوب می‌شود.

برای بسیاری از کسب و کارها دانستن اینکه چه محتوایی کاربران موبایل را جذب خواهد کرد، حسی می‌باشد. برای مثال یک پیتزافروشی، آنها بایستی مطمئن شوند که منوی آنها براحتی قابلیت خواندن داشته باشد که شماره تماس و آدرس آنها برجسته باشد یا حتی سیستم سفارش دهی آنلاین آنها براحتی در یک صفحه کوچک قابلیت کار کردن داشته باشد.

سرویس های بخصوص مانندن سرویسهای اورژانسی بیست و چهار ساعته دندانپزشکی، سالن های آرایش که با ورود به شما نوبت می‌دهند بایستی این موارد را به صورت ویترین مشخص کند، به این عنوان که کاربران قصد استفاده از همین اطلاعات را دارند و نگران شامل کردن تمام محتوا از سایت دسکتاپ خود نشوید. بجای آن روی محتوایی تمرکز کنید که مخاطبین موبایل شما را تشدید نماید.

اگر تاریخچه شرکت خود و سرمایه گذاران آینده نگر خود را از نسخه موبایل حذف نمایید اتفاق بزرگی رخ نمیدهد یک راه عالی برای یافتن و توسعه محتوایی که مخاطبین شما ممکن است به آن علاقه داشته باشند، استفاده از ابزار آنالیتیکز شماست. هر کدام از ابزارهای آنالیتیکز اصلی در این روزها به شما اجازه بخش بندی گزارشات خود به بخش موبایل و غیر موبایلی را می‌دهند. نگاه کردن به صفحاتی که کاربران موبایل به آن نگاه میکنند المان های سایتی که با آن فعل و انفعال انجام میدهند و مسیری که به تبدیل شدن به اهدافتان می‌پیمایند یک مکان عالی برای شروع است.

با محتوای درست در زمان درست برای پاسخگویی به نیازهای منحصربفرد کاربر موبایل قادر خواهید بود که یک تجربه مثبت برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجویی که آنها را به سمت شما فرستاده اند، ایجاد نمایید.

در دوره آموزش ویدیویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.