چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل بیاوریم؟

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل بیاوریم؟

امروزه تعداد افرادی که در حال مشاهده صفحه مانیتور یا تلفن همراه خود هستند، بیشتر از کسانی است که به تلویزیون، روزنامه و یا بیلبوردها توجه می‌کنند. اگر هنوز سایت شما در صفحه اول گوگل حضور ندارد، مطمئن باشید رقیبان شما از این بابت سود بسیاری خواهند برد.

حضور در 4 یا 5 رتبه بالای صفحه نخست گوگل نه تنها می‌تواند به تعداد بازدیدکنندگان شما بیافزاید و در جذب مخاطبین جدید شما را یاری کند، بلکه باعث اعتبار برند سازمان یا شرکت شما می شود.

قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل در برند سازی نیز تاثیر مثبت دارد. بدین شکل که مخاطبین با شنیدن نام شرکت شما برای کسب اطلاعات بیشتر نام شما را در گوگل جستجو می کنند. علاوه بر آن می تواند تاثیر بسزایی در مخاطب شما داشته باشد.

شنیدن این جملات می‌تواند برای همه افراد فعال در حوزه آنلاین جذاب باشد. اما سوال اصلی اینجاست که چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟ به نظرم این یک سوال میلیون دلاری است. بیایید به نحوه انجام این کار بپردازیم.

برای حضور در صفحه اول گوگل دو راه کلی وجود دارد:

  1. بهینه سازی یا به اصطلاح سئو سایت
  2. استفاده از تبلیغات گوگل

برای بررسی بیشتر این دو موضوع با ما همراه باشید:

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟

ممکن است این تعریف را بارها شنیده باشید، اما اجازه دهید یکبار دیگر آن را تعریف کنیم.

در گذشته سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) بود، اما امروز می‌توان آن را بهینه سازی تجربه کاربری (Search Experience Optimization) نامید.

البته که این موضوع هیچگاه تائید نشده، اما با توجه به فاکتورهای بسیاری که مربوط به تجربه کاربری می‌شود، می‌توان به این نتیجه گیری رسید.

توضیح مختصر درباره سئو - چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل بیاوریم؟

سئو مجموعه ای از تکنیک ها و مهارتهایی است که باعث افزایش رتبه سایت در کلمات کلیدی مورد نظر، افزایش ترافیک و جذب بازدید کننده تشکیل می‌شود. برخی از این مهارت ها با آزمون و خطا توسط کارشناسان سئو بدست آمده اند و برخی به طور مستقیم توسط گوگل معرفی شده اند.

موضوعی که حتما باید بدانید، این است که در سئو هیچ تضمینی وجود ندارد. شما نمی‌توانید کاملا مطمئن بگویید که وب سایت ما با یک کلمه خاص همیشه جایگاه اول را در اختیار دارد.

اگر اینطور باشد، حتما رقیب ندارید! این موضوع به این دلیل است که فقط شما نیستید که از بهینه سازی استفاده می‌کنید، بلکه اکثر وب سایت ها از این کار بهره می‌برند.

تبلیغات گوگل چیست؟

اگر وب سایت شما به تازگی راه اندازی شده یا بهینه سازی تخصصی روی آن انجام نشده، به احتمال زیاد کاربران شما را نمی‌بینند. به این صورت کلیکی هم دریافت نمی‌کنید که منجر به خرید شود.

در این شرایط به شما توصیه می‌کنیم که سئو سایت خود را تقویت کنید، اما این پروسه کمی طولانی است. بنابراین در کنار این فعالیت، تبلیغ گوگل خود را آغاز کنید.

این یکی از انواع تبلیغات اینترنتی است که می‌تواند سایت شما را حتی بالاتر از نتایج ارگانیک صفحه اول گوگل قرار دهد. این موضوع حقیقت دارد؛ تصویر زیر را ببینید.

مثال تبلیغات متنی گوگل - چگونه در صفحه اول گوگل باشیم

نتیجه اول یک آگهی تبلیغاتی است که با برچسب Ad مشخص شده

بنابراین اگر کاربری عبارات کلیدی شما را جستجو کند، اگر تبلیغاتی اجرا کرده باشید شانس جذب مشتری شما افزایش می‌یابد.

نسبت به هر کلیکی که از نتایج تبلیغاتی کسب می‌کنید، هزینه ای از کمپین شما کاسته می‌شود که با توجه به میزان رقابت می‌تواند متغیر باشد. (عموما با 4 یا 5 سنت می توانید بالاتر از رتبه های ارگانیک صفحه اول قرار بگیرید).

البته این یک توضیح مختصر از تبلیغات گوگل است و در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

چگونه سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانیم؟

رسیدن به صفحه اول گوگل با بهینه سازی یا سئو یک چالش بزرگ است. در ادامه به چگونگی انجام این کار می‌پردازیم.

گوگل بیش از 200 فاکتور برای رتبه بندی صفحات دارد. اما نیازی نیست که تمامی آنها را رعایت کنید تا رتبه با ارزشی دریافت کنید. ما به برخی از مهم ترین این موارد اشاره می‌کنیم.

استفاده از کلمات کلیدی منحصر بفرد در صفحات سایت – روشی مهم برای رسیدن سایت به صفحه اول گوگل

شما اگر یک سایت معروف با میلیون ها کلیک در ماه داشته باشید، بدون استفاده از کلمات کلیدی در صفحات سایت، رقابت را باخته اید. دقت کنید که کلمه کلیدی باید با محتوای صفحه مرتبط باشد. متاسفانه سایت های بسیاری با استفاده از “تکرار بیش از حد کلمه کلیدی”، سعی دارند که موتور جستجو را گول بزنند. گوگل نیز این وب سایت ها را جریمه می کند.

مثالی از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی - روش منفی برای رسیدن به صفحه اول گوگل

تکرار بیش از حد کلمه کلیدی هدف به رتبه شما کمک نمی‌کند

مثال واقعی: برای تولید محتوا تنها از یک کلمه کلیدی استفاده نکنید و حتما عبارات مترادف را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، در یک متن 1500 کلمه ای 6 یا 7 بار از کلمه کلیدی یا مترادف آن استفاده کنید. حرف من این است که کلمه کلیدی به اندازه استفاده شود. نه آنقدر کلمه را تکرار کنید، نه آنقدر کم باشد که خرنده گوگل متوجه عبارت اصلی صفحه نشود.

سرعت سایت – یکی از مهم ترین دلایل رسیدن به صفحه اول گوگل

موتورهای جستجوی گوگل و بینگ هر دو از سرعت سایت به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده می‌کنند. خزنده های موتور جستجو سرعت سایت شما را بر اساس کدهای HTML بررسی می‌کنند.

اما دیر لود شدن صفحات سایت همیشه رتبه شما را کاهش نمی‌دهد و این فاکتور با توجه به رفتار کاربران عمل می‌کند. البته این دوگانگی سرعت سایت در بهبود رتبه برای همیشه تمام شده است. گوگل اعلام کرده است که از ماه می 2021، سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم رتبه بندی خواهد شد.

مثال واقعی: وب سایت دیجیکالا بعد از 22 ثانیه به صورت کامل لود شود. ممکن است برخی کاربران به وب سایت های دیگر مراجعه کنند، اما با توجه به برند سازی که صورت گرفته، کاربران اینترنتی منتظر می‌مانند تا صفحه به طور کامل بارگذاری شود. اما خیلی از افراد نیز حوصله زیادی برای لود شدن سایت ندارند (از جمله خودم).

توصیه می کنیم برای راحتی کاربر تا حد ممکن سرعت صفحات سایت را افزایش دهید.

سرعت سایت دیجیکالا - عامل منفی برای رتبه گرفتن

لینک خارجی به وب سایت های معتبر

بسیاری از متخصصین سئو بر این معتقدند که لینک دادن به سایت های معتبر جلب اعتماد گوگل را به همراه دارد. سرچ انجین لند نیز در مقاله خود از این موضوع پشتیبانی کرده است.

البته این کار باید به صورت طبیعی انجام شود و به گونه ای نباشد که در هر مقاله از وب سایت به صورت غیر طبیعی چند لینک خارجی به سایت ها معتبر بدهید. لینک های ارسال شده باید ارزش بالایی به کاربر منتقل کنند.

مثال واقعی: در زمان تولید محتوا برای کمک به خوانندگان متن بهتر است به یک سایت معتبر یا مرجع لینک بدهید. دقت کنید که وب سایت باید با کسب و کار و موضوع مقاله شما مرتبط باشد. اگر این سایت فارسی زبان باشد که چه بهتر، اگر اینطور نبود؛ بسیاری گزینه انگلیسی زبان فوق العاده در اختیار دارید. به عنوان مثال، در همین مقاله برای اثبات مفید بودن لینک خارجی به وب سایت های معتبر به سرچ انجین لند لینک داده شده است.

محتوای با ارزش و اختصاصی تولید کنید

برای رسیدن به صفحه اول گوگل لازم است که محتوای اختصاصی تولید کنید. برای اینکار باید در زمینه کسب‌و‌کار خود متخصص باشید. اما اگر این تخصص حرفه ای را ندارید، مقالات را عینا کپی نکنید. آنها را بخوانید و سپس با توجه به مواردی که آموختید، محتوای یونیک و مختص به خود را تولید کنید.

محتوای با ارزش یکی از بهترین روش های برای رسیدن به صفحه اول گوگل است

محتوای با ارزش به عنوان تاج پادشاهی در سئو شناخته می‌شود

مطمئن باشید که این روش بهتر است تا اینکه صفحه ای که در گوگل ایندکس شده و وجود دارد را مجددا به موتورهای جستجو معرفی کنید. در این شرایط قطعا رتبه نخواهید گرفت. در صورتی که رقبایی داشته باشید، می‌توانید ضعف آنها را تشخیص داده و همان نکات را در محتوای خود به ارزش تبدیل کنید.

مثال واقعی: گوگل در مقاله ای صراحتا اعلام کرده، سایت هایی را که اطلاعات جدید یا مفیدی را به نتایج اضافه نمی‌کنند، جریمه می‌کند. بنابراین، اگر می‌خواهید مورد غضب گوگل قرار بگیرید، به کپی کردن مقالات ادامه دهید.

بهینه سازی سایت برای موبایل

احتمالا می‌دانید که بیش از 50 درصد جستجوهای گوگل توسط دستگاه های موبایل انجام می‌شود. گوگل انتظار دارد که شما صفحات وب سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید که اصطلاحا به آن “ریسپانسیو” بودن سایت نیز گفته می شود.

تست بهینه بودن صفحات وب سایت برای موبایل - از عوامل تاثیر گذار برای اینکه سایت خود را به صفحه اول گوگل بیاورید

سازگار بودن وب سایت جی ادز برای موبایل

علاوه بر آن، بعد از انتشار آپدیت Mobile First Index، گفته شد وب سایت هایی که سازگاری با موبایل نداشته باشند رتبه مناسبی در نتایج جستجو دریافت نمی‌کنند.

چرا موبایل به این اندازه برای گوگل اهمیت دارد؟ جواب ساده است. شما وقتی کلمه جدیدی می‌شنوید و درباره چیزی نیاز به آموزش دارید، گوشی خود را برداشته و آن عبارت را در گوگل جستجو می‌کنید. بنابراین صفحاتی که فقط برای دسکتاپ بهینه سازی شده اند، تجربه خوبی از جستجو به شما نمی‌دهند.

مثال واقعی: وب سایت ورزش 3 یکی از بزرگترین سایت های ورزشی در ایران به شمار می‌رود که صفحات آن برای موبایل بهینه نشده اند. این وب سایت با اینکه از اعتبار بالایی برخوردار است، اما سازگار نبودن صفحات آن برای موبایل باعث می‌شود در نتایج جستجو رتبه مناسبی نداشته باشد.

کاربردی و ساده بودن استفاده سایت

سایتی که قابلیت استفاده ساده ای برای کاربر ایجاد نکند، ممکن است به صورت مستقیم به رتبه نتایج خود آسیب بزند. همچنین این مساله باعث کاهش زمان ماندگاری کاربر در صفحه، کاهش بازدید صفحات و افزایش بانس ریت یا نرخ پرش می‌شود. مطمئن شوید که بخش های مهم سایت را در دسترس کاربران بگذارید.

عموما گفته می‌شود که هرچه تعداد کلیک های کاربر برای رسیدن به یک صفحه کمتر باشد، شانس بیشتری برای دریافت رتبه کسب می‌کند.

مثال واقعی: سایتی را در نظر بگیرید که دسترسی خاصی در منوی خود ایجاد نکرده و حتی دسترسی به وبلاگ آن غیر ممکن است. شما به این سوال پاسخ دهید، چرا گوگل باید این وب سایت را در نتایج صفحه اول خود نمایش دهد؟ صفحه مهمی از نظر مسئول سایت ایجاد شده و در هیچ کدام یک از صفحات به آن لینکی داده نشده است. اگر کاربر و کراولرهای گوگل به آن صفحه دسترسی نداشته باشند، چطور می‌توان انتظار داشته باشید به صفحه اول گوگل برسید؟

فاکتورهای بک لینک – اصلی ترین دلایل نمایش سایت در صفحه اول گوگل

امروزه بک لینک به دغدغه اصلی سئوکاران تبدیل شده و آنها می‌خواهند هر جوری شده برای خودشان لینک تهیه کنند. اما آنها همه چیز را در نظر نمی‌گیرند. 46 فاکتور از 200 فاکتور رتبه بندی گوگل مربوط به بک لینک است. این موارد شامل عمر دامنه و اعتبار سایت لینک دهنده و … می شوند. با این حال، تقریبا 150 فاکتور مربوط به مواردی غیر از لینک ها بوده و آنها نیز به نمایش سایت در صفحه اول گوگل کمک می‌کنند.

بک لینک چیست؟ یکی از عوامل موثر نمایش سایت در صفحه اول گوگل

مثال واقعی: اگر شما در زمینه فروش لوازم جانبی موتور سیکلت فعالیت دارید، بهتر است از یک سایت گردشگری یا مهاجرتی بک لینک نگیرید. حرف من این است که از سایت های مرتبط در زمینه کسب و کار خود یا نزدیک به آن لینک بگیرید. تعداد لینک مهم نیست؛ کیفیت و اعتبار آنها مهم است.

تمامی فاکتورهایی که باعث می شوند یک وب سایت در صفحه اول گوگل قرار بگیرد را نمی توان در این مقاله گنجاند؛ بنابراین توصیه می کنم 200 فاکتور گوگل که نوشته “برایان دین- نابغه سئو” است را مطالعه کنید.

رسیدن به صفحه اول گوگل با تبلیغ

سئو می‌تواند یکی از روش های طولانی مدت برای کسب رتبه اول در سرچ گوگل باشد. اما راهی سریع‌تر از سئو نیز برای دستیابی به کاربران بی‌شمار وجود دارد. با تبلیغات گوگل این شانس را خواهید داشت در سریع‌ترین زمان ممکن به صفحه اول گوگل برسید.

عموما نتایجی که با سئو کسب می‌کنید حداقل به 6 ماه تا 1 سال زمان نیاز دارند. این زمان طولانی برای آگهی های تبلیغاتی گوگل وجود ندارد و تبلیغ دهندگان به سرعت می‌توانند نتایج مورد نظرشان را دریافت کنند.

این فعالیت می‌تواند برای سایت هایی که به تازگی ایجاد شده اند بسیار مناسب باشد. به این دلیل که اکثر آنها هنوز اعتبار کافی را از نظر موتورهای جستجو جلب نکرده اند و امکان رقابت با سایت های بزرگ‌تر را ندارند.

البته تبلیغ در گوگل می‌تواند به سایت های با اعتبار نیز کمک کند و شانس آنها برای فروش را افزایش دهد. در ادامه درباره رسیدن به صفحه اول گوگل با تبلیغ بیشتر توضیح می‌دهیم.

تبلیغات در صفحه اول گوگل

قبل از هرچیزی شما را با گوگل ادز آشنا می‌کنم که پلتفرم اصلی گوگل برای تبلیغات آنلاین به شمار می‌رود. می‌توان با گوگل ادز انواع کمپین های مختلف را اجرا کرد، بهینه سازی انجام داد و تغییرات کمپین ها را نهایی کرد.

عموما این نوع آگهی ها در سه نوع متفاوت ایجاد می‌شوند:

  1. تبلیغ در صفحه اول گوگل First Page Bid est
  2. تبلیغ در بالای صفحه اول گوگل Top of Page Bid est
  3. تبلیغ در نتیجه اول گوگل First Position Bid est

گوگل ادز - شیوه ای برای رسیدن به صفحه اول گوگل با تبلیغ

با تبلیغ در پلتفرم گوگل ادز می‌توانید بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل را در لحظه تجربه کنید. این مزیتی است که بسیاری از کسب و کارهای آنلاین از آن استفاده می‌کنند تا در مدت زمان کوتاه تری به درآمد برسند.

فرض کنید می‌خواهید سایت خود را با کلمه “خرید عینک واقعیت مجازی” بهینه کنید. عموما فعالیت های بهینه سازی از جمله سئو داخلی و سئو خارجی را آغاز می‌کنید. در خوشبینانه ترین حالت 2 الی 3 ماه زمان نیاز است تا بتوانید به رتبه مناسبی با این عبارت برسید. البته اگر رقبای معتبری داشته باشید، این زمان افزایش می‌یابد.

در عین حال، تبلیغ در گوگل به شما کمک می‌کند با کلمه ای که مثال زدیم یا هر کلمه دیگری، در نتایج صفحه اول گوگل دیده شوید. برای این کار به چند ماه زمان نیاز نیست، بلکه در چند ساعت کلمه مورد نظر شما می‌تواند بالاتر از نتایج ارگانیک قرار بگیرد.

بنابراین متوجه شدید که تبلیغات در صفحه اول گوگل می‌تواند بسیار سریع تر از سئو عمل کند. آژانس جی ادز می‌تواند این کمپین را برای شما اجرا کند تا تجربه فروش سریع‌تری نسبت به سئو داشته باشید.

در همین زمان که می‌توانید درآمد کسب کنید، این شانس را خواهید داشت تا با خیالی راحت بهینه سازی سایت را انجام دهید.

مزایای حضور در صفحه اول گوگل

با حضور در اولین صفحه گوگل، اطلاع و شناخت افراد از برند شما بسیار زیاد می‌شود، کلیک‌ها افزایش پیدا می‌کند؛ و این امکان فراهم می‌شود تا به این وسیله مزایای دیگری هم برای برند جریان پیدا کند.

بعضی از این مزایای رسیدن به صفحه اول گوگل ممکن است بلافاصله خود را نشان دهند، در حالی که تاثیر بقیه آنها ممکن است زمان بر باشد. اعتبار شرکت همیشه در گرو رتبه بندی‌های گوگل است؛ با این حال دستیابی به جایگاهی مناسب در اولین صفحه گوگل وظیفه‌ای است که همه برای خودشان تعیین می‌کنند.

برای نمایش سایت در صفحه اول گوگل، می‌دانید که باید سایت خود را بهینه کنید؛ اما نه فقط برای موتور جستجو، بلکه بهینه سازی را برای کاربر نیز انجام دهید. ساختار این کار بر اساس استراتژی کلمات کلیدی و چگونگی به کارگیری آنها در بین سرتیترها، تیترها و توضیحات Description و بسیاری موارد دیگرسازماندهی می‌شود.

مسئله مهمی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، محتوا است. چه مقدار محتوا تولید شود؟ از چه مراجعی استفاده شود؟ آیا محتوا شامل ابزارهای چند رسانه‌ای مثل تصاویر و فیلم‌ها هم باشد؟

تمام این بخش‌های فعال در موفقیت شما نقش دارند.

در دنیایی که بیش از 3.5 میلیارد سوال و جستجو در روز انجام می‌شود و عمده این جستجوها با گوگل است، ضروری است که این موتور جستجو تا حد امکان با کیفیت بالا کار کند. Yahoo، Apple و Bing مدام در حال پیشرفت هستند، اما تفاوت‌هایی بین آنها و گوگل وجود دارد؛ چرا که گوگل از 70٪ سهم بازار بهره‌مند است. البته این آمار برای کشور ایران بالای 95٪ است.

اولین صفحه گوگل

با اینکه آوردن سایت به صفحه اول گوگل ممکن است دست نیافتنی به نظر برسد، داشتن جایگاهی در اولین صفحه سرچ گوگل می‌تواند هدفی منطقی و در دسترس باشد. مزایای چنین جایگاهی در گوگل متعدد است. در ادامه 4 مورد از این فواید را توضیح می‌دهیم:

1- اهمیت موفقیت بلندمدت و کسب سریع نتایج در کوتاه‌مدت

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) را می‌توان با دو طرز فکر متفاوت دید:

  • تبلیغات (PPC)
  • ارگانیک (SEO)

هر شرکتی که فعالیت‌های خود را در وب شروع می‌کند، باید فضای بسیار زیادی برای هر دو مورد گفته شده داشته باشد. هزینه کردن در گوگل ادز می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن شما را در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار دهد و باعث افزایش کلیک هدفمند و بازده سریع شود.

در برخی حوزه‌های رقابتی هزینه تبلیغات گوگل بسیار زیاد است. این یعنی بهبود رتبه ارگانیک در نتایج جستجو (SERP) برای شرکت شما روشی به صرفه‌تر از به دست آوردن نتایج آنلاین است؛ گرچه زمان‌بر است.

حضور در میان نتایج جستجوی ارگانیک گوگل محبوب‌تر از تبلیغات کلیکی گوگل هستند و معمولا نرخ کلیک بالاتری دارند.

اگر یک شرکت منابع زیادی در اختیار داشته باشد و نتایج فوری بخواهد، مسیر PPC (پرداخت به ازای هر کلیک) بهتر است در اولویت قرار بگیرد. نتایج جستجو با استفاده از این تاکتیک ظرف چند ساعت دیده می‌شود و سایت شما را فوری در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مورد نظرتان نمایش می‌دهد.

وب‌سایت‌هایی که تبلیغات گوگل را به SEO ترجیح می‌دهند، از مزایای دریافت نتیجه سریع خوشحال هستند. با تبلیغ در گوگل، کسب و کارهای نوپا نیز می‌توانند به سرعت در صفحه اول گوگل دیده شوند.

سرمایه­‌گذاری روی کمپین تبلیغاتی که برای آن هزینه پرداخت می‌شود، در کوتاه مدت برای کسب و کارها می‌تواند بسیار ارزشمند باشد، البته بایستی کمپین‌های گوگل ادز بهینه سازی شود تا با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای اجرا شود. با این وجود، نتایج ارگانیک:

  1. در بلند مدت بسیار مقرون به صرفه­‌تر است
  2. زمانی طولانی‌­تر نیاز است تا سایت شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرد. مثلا 6 ماه تا 5 سال و بیش از آن.

مزایای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

2- دیده شدن بهتر برند

حضور در اولین صفحه گوگل در دیده شدن یا مشهور شدن خلاصه می­‌شود. هر توضیحاتی که درباره صنعت خاصی در گوگل سرچ کنید، خواهید دید که موتور جستجوی گوگل می‌­تواند جزئیات مشهورترین برندها را در این زمینه لیست کند، این برندها نه تنها شناخته شده، بلکه معتبر هم هستند.

بهینه ­سازی موتورهای جستجو (سئو) بر مسئله شناخت و آگاهی از برند تمرکز می‌­کنند.

یک رتبه ­بندی بالاتر از دیدگاه گوگل به معنای اعتبار بیشتری است که گوگل برای آن سایت قائل می‌شود. با توجه به رتبه سایت‌ها در جستجوهای مختلف می‌توانید درباره میزان بازدید هر کدام نظر دهید. معمولا نتایجی که بالاتر هستند، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می‌کنند.

نرخ کلیک نتایج جستجوی گوگل

نرخ کلیک نتایج گوگل در سال 2020

با این حال، آنچه درباره دیده شدن برند گفته شد بسته به اینکه سایت شما دقیقا چه رتبه ای در صفحه اول گوگل داشته باشد تفاوت بسیار زیادی دارد. دیده شدن سایت شما در اولین صفحه بسیار عالی است؛ اما این مورد را باید به عنوان مرحله اول در نظر داشت. به این ترتیب، هدف بزرگ­تری در ذهن است چون این اعداد تفاوت زیادی دارند.

همانطور که در تصویر می‌بینید، نتیجه اول نسبت به نتیجه دوم تقریبا دوبرابر بیشتر کلیک دریافت کرده است. همچنین نتیجه آخر نیز کلیک کمی داشته؛ بنابراین تنها رسیدن به صفحه اول گوگل نباید هدف اصلی باشد، بلکه هدف اصلی رساندن سایت به رتبه اول گوگل است.

3- بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل اعتبار را افزایش می‌دهد

در زمینه سئو، برای رتبه­ بندی سایت‌­ها علم و متدی وجود دارد. با این حال، کیفیت نامحسوسی است که با دیده شدن سایت در اولین صفحه گوگل ایجاد می‌­شود و به یک بازی روان­شناسی تبدیل می‌­شود که در شهرت و نتایج بازدید از سایت نقش دارد.

یک جستجوی گوگل را در نظر بگیرید که در آن سعی در یافتن یک “مشاور سئو در شهر تهران” داریم. گوگل لیستی از نتایج را در اختیارمان قرار می‌دهد که جزو بهترین صفحات وب هستند. همچنین در بالا و پایین نتایج جستجوی ارگانیک می توان تبلیغات گوگل را مشاهده کرد که با علامت AD یا آگهی مشخص شده‌اند.

از آنجایی که همه می­‌دانیم تبلیغات صفحه اول گوگل شرکت­‌های مشهوری است که همگی خدماتی مشابه برای مشتری­های مورد انتظار ارائه می­دهند، با این حال برای هر کاربر گوگل طبیعی است که توجه خود را بیشتر روی نتایج برتر در جستجوهای ارگانیک متمرکز کند.

البته بیشتر مردم با تبلیغ در گوگل آشنا نیستند و به این ترتیب فهرست نتایج تبلیغاتی که در بالای نتایج ارگانیک قرار دارند، برای این افراد معتبرتر در نظر گرفته می‌شوند.

در سال‌های گذشته گوگل سعی کرده است نتایج تبلیغاتی را به نتایج ارگانیک مشابه‌تر کند، تا نرخ کلیک تبلیغات گوگل بالاتر برود. (که در نتیجه درآمد گوگل بالاتر می‌رود.)

خب با همه این چیزهایی که گفتیم، نهایتا می‌خوهیم بگوییم که بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل می‌تواند به افزایش اعتبار برند شما کمک کند.

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل به اعتبار برند کمک می کند

4- شانس دریافت کلیک بیشتر

بیشتر دیده شدن در گوگل موضوع ساده ای نیست؛ ممکن است مدت طولانی زمان نیاز باشد تا وب سایت شما به صفحه اول برسد و کلیک بیشتری دریافت کنید. زمانی که بتوانید وارد رقابت اصلی نتایج جستجو شوید، این شانس را خواهید داشت تا کلیک های بیشتری نسبت به قبل دریافت کنید. بازدیدکنندگانی که از نتایج جستجوی گوگل به سایت شما می‌آیند بسیار ارزشمند هستند، چرا که با جستجوی نام محصول یا خدماتی که شما ارایه می‌دهید، وارد سایت‌تان شده‌اند.

بازدیدکنندگان احتمالا به دنبال سفارش محصول باشند. افرادی که معمولا از گوگل وارد سایت شما شده‌اند، تقریبا چهار برابر بیشتر از کاربران دیگر در سایت شما می‌مانند. البته این موضوع در مورد تبلیغات نیز صدق می‌کند؛ اگر بتوانید تجربه مناسبی به کاربران ارائه دهید، می‌توانید میزان بازگشت وجه بالایی داشته باشید که این شانس وجود دارد تا چند برابر هزینه های تبلیغاتی شما را بازگرداند.

هزینه آمدن به صفحه اول گوگل

در ابتدای این مقاله توضیح دادیم که با استفاده از دو روش (سئو و تبلیغات گوگل) می‌توانید وب سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید. در این بخش قصد داریم هزینه های آنها را به شما اطلاع رسانی کنیم تا بینش بهتری به هر دو روش داشته باشید.

موضوعی که احتمالا آن را می‌دانید این است که شرکت ها و افرادی که تخصصی در حوزه سئو فعالیت می‌کنند، قیمت واحدی به شما اعلام نمی‌کنند. به عنوان مثال، ممکن است یک شرکت برای ارائه خدمات سئو یا بالا آوردن چند کلمه کلیدی 20 میلیون تومان پیشنهاد بدهد، یا یک شرکت دیگر 10 میلیون درخواست کند.

هزینه های سئویی برای آمدن سایت به صفحه اول گوگل

با توجه به فعالیتی که شرکت ها می‌کنند و سیاستی که آنها نسبت به مشتریان دارند یا بسیاری موارد دیگر مانند سختی کلمه کلیدی و … هزینه های رسیدن به صفحه اول سایت در سئو متفاوت است.

در تبلیغات گوگل هزینه ها توسط خود گوگل مدیریت می‌شوند و از این نظر مناسب است که هزینه های غیر معقولی از تبلیغ دهندگان دریافت نمی‌شود. اما در این شیوه نیز قیمت ثابتی وجود ندارد، چون چند فاکتور می‌تواند در بیشتر یا کمتر شدن هزینه ها تاثیر گذار باشد.

با اطلاعاتی که در حوزه تبلیغاتی ایران داریم، عموما هزینه ها به ازای هر کلیک بین 3 تا 8 سنت تخمین زده می‌شود. البته با 1 سنت نیز امکان اجرای تبلیغ وجود دارد، اما احتمال آن زیاد است که آگهی شما در صفحه نتایج نمایش داده نشود.

هزینه رسیدن سایت به صفحه اول با تبلیغات آنلاین

در صورتی که مجموعه شما فرد یا افرادی برای بهینه سازی سایت در اختیار ندارد، هزینه های سئو می‌تواند بیشتر از گوگل ادز باشد.

حتما می‌دانید نتایجی که از سئو دریافت می‌شود بهتر هستند، اما پس از اینکه قرارداد شرکت و پشتیبانی آنها با شما تمام شود باز هم ممکن است افت رتبه را تجربه کنید. به این دلیل که محتوا یا وب سایت شما کمتر از رقبا به روز رسانی و بهینه سازی می‌شود.

بهترین پیشنهاد برای رسیدن سایت به صفحه اول گوگل از نظر هزینه ای، تبلیغات است که با مبلغ اندک و سرعت بالا شانس کسب و کار را برای فروش بیشتر افزایش می‌دهد.

حرف پایانی

رسیدن سایت به صفحه اول گوگل مزایای متعددی به دنبال دارد. با پیاده­ سازی استراتژی هوشمندانه سئو و استفاده هوشمند از تبلیغات گوگل باعث بیشتر دیده شدن برند خود می‌شوید.

با استفاده از سئو هزینه‌­ها تحت کنترل نگه داشته می‌­شود و شما مجبور نیستید برای هر کلیکی که بر روی تبلیغات شما می‌شود، هزینه پرداخت کنید.

با کمک تبلیغات گوگل هم شما مجبور نیستید برای رسیدن به اولین صفحه گوگل ماه‌ها و سال‌ها صبر کنید. ترافیکی که از سمت گوگل به سایت شما می آید ارزشمندتر است و باعث می‌­شود بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در سایت شما بمانند و صفحات بییشتری از سایت شما را بررسی کنند و احتمال خرید مستقیم هم افزایش پیدا می‌کند.

قرار گرفتن در اولین صفحه گوگل باعث افزایش شهرت و اعتبار سایت شما می‌شود. سازمان­ها هزاران دلار خرج می‌­کنند تا به هدفی در گوگل برسند که به آنها اعتبار دهد. البته تنها قرار گرفتن در اولین صفحه گوگل باعث شهرت و اعتبار شما نمی‌شود و بایستی سعی کنید رضایت مشتریان خود را به دست آورین و در نهایت از این رضایت بهره ببرید.

برای شروع تبلیغات گوگل آماده هستید؟ همین حالا می‌توانید با کارشناسان جی ادز برای دیده شدن در صفحه اول گوگل تماس بگیرید.

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بسیار عالی بود

ممنون از نظر شما

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.