گوگل پلاس

چگونه از قدرت شبکه اجتماعی گوگل پلاس استفاده کنیم؟

اگر همانند بیشتر کاربران اینترنتی باشید، به احتمال زیاد سرمایه گذری بر روی گوگل پلاس را به تاخیر انداخته اید؛ در این مقاله مطالبی در مورد شبکه اجتماعی گوگل+ و کمکی که می‌تواند به کسب و کارها ارایه دهد را ارایه دهیم.

استفاده از گوگل پلاس مزایای زیادی برای شما دارد. گوگل پلاس در سال 2011، کار خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی آغاز کرد. در ابتدا تلاش کرد بیشتر قابلیت های فیس بوک و توییتر را اتخاذ نماید و این موضوعات را با عملکرد منحصر به فرد خود همچون حلقه ها و Hangout ترکیب نمود. این پلتفرم تفاوت اندکی با سایر شبکه های اجتماعی دارد و به عنوان لایه اجتماعی در بیشتر خصوصیت های خودِ گوگل همچون شبکه نمایش تبلیغات کار می‌کند و میلیون ها نفر از افراد را به هم متصل می سازد. گوگل 67 درصد جستجوهای انجام شده در ایالت متحده آمریکا را از آن خود کرده است و هنوز هم یکی از شرکت های مهم در حوزه جستجو محسوب می شود. ایجاد ارتباط و حضور داشتن در این شبکه اجتماعی می تواند ایده خوبی باشد.

خوب حالا سوال اینجاست که واقعا چند نفر از گوگل پلاس استفاده می کنند؟ آخرین اعداد و ارقامی که از گوگل به دست آمده است نشان می دهد که 300 میلیون کاربر فعال ماهانه 1.5 میلیارد تصویر را به صورت هفتگی آپلود می کنند. اگرچه عدد دقیقی در این حوزه موجود نیست، اما گزارش های موجود نشان می دهد که کاربران این سایت 70 درصد مرد و 30 درصد زن هستند.

CircleCount گزارش کرده است که ایالت متحده آمریکا بزرگترین مخاطب این پلتفرم است و هند و برزیل جایگاه های بعدی را به خود اختصاص می دهند. دانش آموزان و دانشجویان نیز از این پلتفرم استفاده می کنند. افراد دیگری که از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند توسعه دهندگان، مهندسان، طراحان و عکاسان هستند. تعیین اینکه مخاطبان شما در این پلتفرم حضور دارند یا خیر می تواند بسیار مهم باشد.

افراد چگونه از گوگل پلاس استفاده می کنند؟

گوگل اطلاعات و آمار زیادی در مورد نحوه استفاده از این شبکه اجتماعی منتشر نکرده است. گوگل پلاس یکی از شبکه های اجتماعی است که بیشتر توسط مردان و حوزه فناوری مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر داده های موجود از این قضیه پشتیبانی می کنند. نحوه تعامل افراد با این شبکه اجتماعی شبیه استفاده از توییتر و فیس بوک است. با اینحال از آنجایی که حلقه ها کاربران را به طبقه بندی افراد ملزم می کند، گوگل پلاس به راحتی قابل سفارشی سازی است و انعطاف پذیری بیشتری را در اختیار افراد قرار می دهد.

ارتباطات گوگل پلاس در شبکه های اجتماعی

این موضوع به کاربران اجازه می دهد از شبکه موجود به شیوه های مرتبط زیادی لذت ببرند. به عنوان مثال شما می توانید محتوای خاصی را برای متخصصان موجود در آن حلقه به اشتراک بگذارید در حالیکه تصاویری از کودک خود را در حلقه های خصوصی تر به اشتراک گذاشته اید. قابلیت دیگری که به نظر می رسد محبوبیت آن در میان کاربران در حال رشد است، قابلیتی Google+ Hangout است. Hangout ها می توانند عمومی یا با دعوت باشند و به کاربران اجازه دهند به کمک صوت و فایل ویدئویی بدون نیاز به دانلود نرم افزار خاص با سایر افراد ارتباط برقرار نمایند. گوگل همچنین قابلیت جوامع (community) را به گوگل پلاس اضافه کرده است که شبیه گروه های فیس بوکی است و عملکرد و فرصت های تعاملی بیشتری را در این پلتفرم فراهم می کند.

استراتژی ها و تاکتیک هایی برای موفقیت در گوگل+

موفق بودن در این شبکه اجتماعی به مخاطبان شما و اینکه از آن استفاده می کنند یا خیر بستگی دارد. اگر مخاطبان شما در آن حضور ندارند باید روشی را برای هدف قرار دادن این کاربران پیدا کنید یا شبکه اجتماعی را به طور مداوم تست و بررسی کنید تا ببینید این افراد چه زمانی وارد گوگل پلاس می‌شوند.

طوفان فکری: یک جامعه خاص در گوگل پلاس ایجاد کنید و برندها و تاثیر گذاران محصولات را به آن دعوت نمایید. در این جامعه افراد می توانند با نمایندگان برند شما مکالماتی داشته باشند. از این قابلیت به عنوان یک انجمن برای عیب یابی، به دست آوردن بازخوردها و تعامل با تاثیر گذاران خاص استفاده کنید.

عملکرد رو به افزایش این شبکه اجتماعی بسیار هیجان انگیز است. با اضافه کردن جوامع، می توان این شبکه اجتماعی را از دیدگاه تعامل و مکالمه نیز مورد بررسی قرار داد. شما می توانید جوامع خود را به صفحه برندتان متصل نمایید و این یک قابلیت عالی است. در حال حاضر توانایی اضافه کردن رویدادها از طریق پست های تعاملی به صفحه برند عملکرد بیشتری در اختیار افراد قرار می دهد. شما می توانید کاربران را به یک رویداد خاص دعوت کنید و آن ها را به صورت مستقیم مطلع سازید. رویدادهای آنلاین و آفلاین خود را در نظر بگیرید. توسعه رویدادهای آفلاین به محیط آنلاین و اشتراک گذاری آن با مخاطبان می تواند به دسترسی شما به این افراد کمک کند. صرف نظر از پلتفرم، حقایق جهانی در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها وجود دارد که در مورد گوگل پلاس نیز صدق می کند. بهتر است زمان خود را برای شناسایی اهدافی که قصد دارید به آن دست پیدا کنید اختصاص دهید. داشتن این اهداف به شما کمک می کند روش مناسبی برای سنجش موفقیت داشته باشید.

معرفی گوگل پلاس در شبکه های اجتماعیصفحات گوگل پلاس خود را در سایر پلتفرم ها ترویج کنید:

از قابلیت سایر کانال ها برای افزایش دیده شدن صفحات خود استفاده کنید. دیده شدن به شما کمک می کند جامعه ای بسازید که در آن همه چیز به خوبی و به شکل یکپارچه در اختیار افراد قرار می گیرد.

فرمت پست ها در گوگل پلاس شبکه های اجتماعیاشتراک تصاویر:

جوامع گوگل پلاس به تصاویر واکنش خوبی نشان می دهند. به خصوص اگر تصاویر حرفه ای باشد این موضوع بیشتر دیده می شود. رسانه های اجتماعی کانالی هستند که قابلیت اعتماد و اطمینان را ایجاد می کنند. بنابراین استفاده از تصاویر برند می تواند مفید باشد.

اشتراک گذاری در گوگل پلاس شبکه های اجتماعیفرمت پست ها:

از عملگرهایی همچون * و آندرلاین به همراه سایر موارد استفاده کنید تا بتوانید توجه افراد را به محتوای خود جلب کنید و آن را برای مخاطبان خود جذاب و حرفه ای نمایید. همچنین فراموش نکنید که افراد مرتبط را به کمک “+” و نامشان تگ نمایید.

یافتن و دوست شدن با تاثیر گذاران:

معرفی گوگل پلاس در شبکه های اجتماعی

پیدا کردن تاثیر گذاران در گوگل پلاس بسیار راحت است. گوگل پلاس جامعه کوچکی است که جلب توجه افراد و ایجاد رابطه با تاثیر گذارن صنعت شما بسیار ساده تر و راحت تر خواهد بود. اسپم نکنید و همیشه به سایر افراد احترام بگذارید.

چگونه در شبکه اجتماعی گوگل+ موفق شویم؟

اگرچه بیشتر افراد کار و فعالیت خود در گوگل پلاس را به تاخیر می اندازند اما نمونه های خوبی در این مورد وجود دارد. در ادامه برخی از این موارد را با هم مرور می کنیم:

موفقیت در گوگل پلاس، شبکه های اجتماعی

MATLAB:

این شرکت به افراد متخصص و حرفه ای در حوزه برنامه نویسی کمک می کند از زبان برنامه نویسی شان بهتر استفاده کنند. این شرکت به طور مداوم ابزارهای آموزشی در اختیار جامعه خود قرار می دهد. آن ها مطالب و محتوای موجودر در شش وبلاگ و سایر وبینارها را به اشتراک می گذارند و گواهینامه های رسمی و برنامه های حمایتی برای این افراد اختصاص می دهند. آن ها می توانند به مخاطبان انگلیسی زبان و ژاپنی ها دست یابند.

RedBull:

این شرکت محتوای متغیری را در گوگل پلاس به اشتراک می گذارد و از تفکر افقی استفاده می نماید. پستی در مورد خود محصول، صفات و حتی گزاره های ارزشی مستقیم در مورد آن وجود ندارد. تنها چیزی که می توانید پیدا کنید تصاویر عالی از ستاره های ورزشی، محتوای ویدئویی در مورد ریسک پذیری و حتی فایل های موسیقی تعاملی است.

Asos:

این شرکت توانسته است کار خود را در برجسته کردن محتوای جذاب و تعاملی بر روی صفحه اش به درستی انجام دهد. این افراد به دیدگاه های مخاطبان خود پاسخ می دهند. با اینکه بیشتر کامنت ها در گوگل پلاس می توانند اسپم باشند و ارزش کمی دارند اما این برند به طور واضح صفحات را بررسی می‌کند و به آن ها پاسخ می دهد. این کار به کاربر کمک می کند به صفحه برند دسترسی داشته باشد و آنها را دنبال نماید.

King Arthur Flour:

این یک شرکت کوچک در حوزه آرد است که نشان داده خواستن توانستن است. یک شرکت کوچک و ناحیه ای توانسته است در دنیای وب این چنین بدرخشد. یکی از تاکتیک هایی که آن ها به کار برده اند و موفقیت زیادی از آن به دست آورده اند تعامل در گوگل پلاس است. به اشتراک گذاری رسپی‌ها و تصاویر مختلف از غذاها بسیار مفید بوده است.

در گوگل+ چگونه رفتار کنیم؟

زمانی که می خواهید حلقه های خود را ایجاد کنید، نداشتن تجربه عیب محسوب نمی شود. اگر همه چیز را به درستی انجام دهید، مشکلی در ایجاد ارتباط با مخاطبان خود نخواهید داشت. از نکات زیر برای آغاز کار خود استفاده کنید:

خلق ارزش در گوگل پلاس، شبکه های اجتماعیارزشی بیفزایید

محتوای خوبی ایجاد کنید. به افراد چیزی بدهید که در موردش هیجان زده شوند و دلیلی برای برقراری ارتباط با شما داشته باشند. گوگل پلاس به شما اجازه می دهد افرادی که محتوایتان را می بینند هدف قرار دهید. بنابراین از این ابزار به نفع خود استفاده کنید و خلاق باشید. می توانید حلقه ای برای تاثیرگذاران و حامیان برتر ایجاد کنید؟

ارتباط در گوگل پلاس، شبکه های اجتماعیتعامل کنید

اگر محتوای با کیفیتی منتشر کنید و به افراد فرصت دهید با شما تعامل داشته باشند می توانید مکالمه خوبی با آن ها داشته باشید. برای تعامل با افراد حاضر باشید، به سوالاتشان پاسخ دهید و مکالمه ای بیفزایید.

پاسخگویی در گوگل پلاس، شبکه های اجتماعیپاسخگو باشید

اگر فالوورها در طول روز زمانی را برای پرسیدن یک سوال اختصاص دهند به آن ها کمک کنید یا چیزی در مورد برند منتشر نمایید که بتواند با آن ها تعامل کند و به سوالاتشان پاسخ دهد. آن ها را معطل نگذارید؛ این بدترین کاری است که می توانید انجام دهید.

زمانبندی در گوگل پلاس، شبکه های اجتماعیبه صورت متناوب پست ارسال کنید و آنها را زمانبندی کنید

همانند سایر پلتفرم ها، زمانبندی در این شبکه اجتماعی نیز بسیار مهم است. زمانبندی در این پلتفرم کمی ساده تر و راحت تر است زیرا فیلتر درون ساختی وجود دارد که مواردی را پیشنهاد می کند، اما همانند سایر شبکه های اجتماعی باید زمان های بهینه و تعداد دفعاتی که باید پست منتشر شود را بیابید. در حال حاضر، هیچ روشی برای پیش زمانبندی پست ها در گوگل پلاس وجود ندارد، مگر از طریق افزونه ای به نام Do Share در کروم یا ابزارهایی همچون Sprout Social یا بافر. همه ابزارها به شما اجازه نمی دهند فرمت بندی را انجام دهید.

اسپم در گوگل پلاس، شبکه های اجتماعیاسپم نکنید

در مورد اسپم، گوگل+ هیچ تفاوتی با سایر پلتفرم ها ندارد. روش های منحصر به فردی برای اذیت کردن افراد در گوگل پلاس وجود دارد. به عنوان مثال زمانی که رویدادی معرفی می‌شود، موجی از شکایت ها از کاربرانی که اسپم شده اند، ایجاد می‌شود. کاربران می توانند پست های خود را به صورت مستقیم با گروهی از افراد به اشتراک بگذارند. آن ها می‌توانند نوتیفیکیشن های خاصی را از آن پست یا حتی از طریق ایمیل ارسال کنند. قابلیت جوامع، اسپمرهای زیادی را به خود جذب کرده است. این قابلیت باید با احتیاط مورد استفاده قرار گیرد تا از آزار مخاطب جلوگیری شود. همانند سایر شبکه های اجتماعی، گوگل پلاس تلاش می کند جلوی این مشکلات را بگیرد. اگر اسپم کنید اتوریتی و احترام خود را از دست خواهید داد.

لینک در گوگل پلاس، شبکه های اجتماعی+Name

اگر می خواهید با صفحه یا شخص دیگری در گوگل پلاس ارتباط داشته باشید می توانید به طور مستقیم به صفحه گوگل پلاس آن ها لینک دهید. برای اینکار کافیست علامت + را وارد کنید و سپس نام آن ها را تایپ نمایید. این گزینه شبیه نماد @ در توییتر است و به شما کمک می کند افراد درستی را هدف قرار دهید. زمانی که پستی را منتشر می کنید نام نویسنده را در آن قرار دهید تا افراد بتوانند با او تعامل داشته باشند.

نوتیفیکیشن در گوگل پلاس، شبکه های اجتماعیاطلاع‌رسانی‌ها

به عنوان مدیر صفحه می توانید نوتیفیکیشن های گوگل پلاس را بر روی سمت راست صفحه نمایش خود مشاهده کنید. این گزینه به شما اجازه می دهد منشن های برند خود در گوگل پلاس، پست های به اشتراک گذاشته شده، حلقه های جدید یا دعوت به جوامع را مشاهده کنید. برای اینکه ببینید کدام یک از اعلانات را اخیرا دیده و با آن تعامل داشته اید می توانید در سمت راست جعبه نوتیفیکیشن موس را نگه دارید.

ابزارهای پیشنهادی گوگل+

  • CircleCount
    اگر در مورد اینکه چگونه می توانید جمعیت گوگل پلاس را با برند خود همتراز سازید مشتاق و علاقه مند هستید می توانید از این گزینه کمک بگیرید. با تجزیه و تحلیل میلیون ها پروفایل، آن ها می توانند تاثیرگذاران برتر و پست های موجود را نشان دهند.
  • Google+ Ripples
    از دیدگاه بازاریابان، این گزینه یکی از جذاب‌ترین ابزارهای موجود برای ما به عنوان بخشی از گوگل پلاس است. این ابزار نشان می‌دهد محتوای شما چگونه به اشتراک گذاشته می شود. اگر می‌خواهید ببینید تاثیر گذاران شما چه کسانی هستند و چه تاثیری بر روی تلاش های شما دارند از این ابزار استفاده کنید.
  • دستورالعمل سیاست های رسمی گوگل
    همانند سایر پلتفرم های اجتماعی شما باید با خواسته‌های گوگل که پشت گوگل پلاس وجود دارد آشنا شوید. این دستورالعمل نحوه استفاده از آن را توضیح می دهد. این راهنما محدودیت های اجرایی را برجسته می‌کند و قابلیت‌های سایت را بیان می دارد. همچنین منابع برای پشتیبانی و اطلاعاتی در مورد آدرس های سفارشی بیان شده است.
  • Simply Measured
    این یک ابزار آنالیتیکی است که برای سنجش گوگل پلاس نیز به کار می رود و در رسانه های اجتماعی دیگر نیز نقش دارد.

منبع: Moz

[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/beginners-guide-to-social-media” target=”_self” position=”right”]1مقدمه
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/value-of-social-media” target=”_self” position=”right”]2ارزش در شبکه های اجتماعی
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/best-practices-social-media” target=”_self” position=”right”]3بهترین تمرینات شبکه های اجتماعی
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/metrics-and-roi-for-social-media” target=”_self” position=”right”]4معیارها و بازگشت‌سرمایه در شبکه‌های‌اجتماعی
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/find-the-right-social-media-for-you” target=”_self” position=”right”]5یافتن شبکه‎اجتماعی مناسب برای کسب وکار[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/facebook-for-social-media” target=”_self” position=”right”]6فیس بوک
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/twitter-for-social-media” target=”_self” position=”right”]7توئیتر
[/button-brown]
[button-blue url=”#page” target=”_self” position=”right”]8گوگل پلاس
[/button-blue]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/linkedin-for-social-media” target=”_self” position=”right”]9لینکداین
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/youtube-and-pinterest-for-social-media” target=”_self” position=”right”]10یوتیوب و پینترست
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/blogging-for-social-media” target=”_self” position=”right”]11وبلاگ نویسی
[/button-brown]
[button-brown url=”https://g-ads.org/blog/social-media-does-not-stop-there” target=”_self” position=”right”]12شبکه‌های اجتماعی متوقف نمی شوند
[/button-brown]
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام. ببخشید این شخص مرا بلاک نکرده اما من نمیتوانم او را به حلقه های خود اضافه کنم.
چرا؟؟؟ من میتوانم پستهایش را ببینم و با او چت کنم اما نمیتوانم او را به حلقه های خود اضافه کنم.

احتمالا امکان افزوده شدن به حلقه‌ها را محدود به افرادی کرده‌اند که آنها را در حلقه دارد.

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.