معروف‌ترین یوتیوبرهای ایرانی با درآمدهای باورنکردنی!

معروف‌ترین یوتیوبرهای ایرانی با درآمدهای باورنکردنی!

یوتیوب به عنوان دومین سوشال مدیا محبوب در جهان که روزانه بیش از 120 میلیون کاربر فعال دارد؛ پلتفرمی را مهیا کرده است که در آن تولیدکنندگان محتوا ویدئویی می‌توانند در کنار استفاده از خلاقیت و به اشتراک گذاشتن دانش خود با سایر کاربران، با کسب درآمد از یوتیوب، به استقلال مالی رسیده و فعالیت در این شبکه را به عنوان یک شغل تمام وقت برای خود انتخاب کنند.

اما امروزه شروع فعالیت در یوتیوب برای کاربران ایرانی نیز منافع زیادی به همراه دارد؛ چراکه چند سالی است که این شبکه محبوب جهانی جای خود را در دل کاربران ایرانی نیز باز کرده و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی در میان کاربران ایرانی شده است. البته که نباید ظهور یک‌ سری از یوتیوبرهای ایرانی و حضور قوی آن‌ها در این عرصه را در را دست کم گرفت؛ چراکه به عقیده بسیاری از کارشناسان، این مورد سهم بزرگی در شکل گرفتن محبوبیت یوتیوب در بین کاربران ایرانی دارد. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی 9 مورد از معروف‌ترین یوتیوبرهای ایرانی پرداخته و همچنین میزان درآمد آن‌ها از این پلتفرم را نیز برای شما بیان کنیم؛ پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

یوتیوبر کیست؟

یوتیوبر به کسی گفته می‌شود که محتوا ویدئویی تولید کرده و آن‌ها را در پلتفرم یوتیوب آپلود و در معرض دید سایر کاربران قرار می‌دهد. این ویدئوها می‌توانند موضوعات مختلفی، از ولاگ‌های سفر و ویدئوهای آموزشی گرفته تا ویدئوهای گیمینگ و آشپزی را شامل شوند. روند کار با الگوریتم این شبکه نیز ساده می‌باشد. تا زمانی که ویدئوهای باکیفیت ساخته و بتوانید توجه مخاطبان را جلب کنید؛ کانال شما روزبه‌روز پیشرفت کرده و به تعداد سابسکرایبرهای آن افزوده می‌شود. جالب است بدانید میزان درآمدی که از یوتیوب برای کاربران حاصل می‌شود باعث شده است تا یک سری از کاربران فعالیت در این شبکه را تبدیل به شغل اول خود کرده و توانسته‌اند از طریق روش‌های مختلفی مثل نمایش تبلیغات، ویدئوهای اسپانسرینگ و فروش محصولات و یا خدمات، از این شبکه محبوب درآمد‌های فوق‌العاده‌ای داشته باشند. اما حالا بیایید بدون وقفه سراغ معرفی محبوب‌ترین یوتیوبرهای ایرانی و میزان درآمدی که از این پلتفرم دارند برویم.

توجه: معیار تخمین درآمد یوتیوبرهای ایرانی استفاده از سایت رسمی سوشال بلید (socialblade) می‌باشد که یکی از ابزارهای فوق‌العاده برای تحلیل کانال‌های یوتیوب است.

پوتک (PUTAK)

پوریا پوتک و یا به نام واقعی آن پوریا عرب یکی از محبوب‌ترین یوتیوبرهای ایرانی می‌باشد در حال حاضر کانال او با دارا بودن 809 هزار سابسکرایبر یکی از پرطرف‌دارترین کانال‌های یوتیوب فارسی می‌باشد. گفتنی است که پوریا پوتک کار خود را به عنوان یک رپر شروع کرده و مدتی پس از فعالیت در این حوزه، روی به انتشار ویدئو در پلتفرم یوتیوب آورده است. این یوتیوبر ایرانی که متولد سال  1370 در تهران می‌باشد در سال 1395 با یولیا سالاما ازدواج کرده و پس از آن در کشور اوکراین مشغول به زندگی می‌باشد.

پوریا پوتک

درست است اسم پوتک از سال‌ها قبل در میان طرف‌داران موسیقی رپ نامی آشنا به نظر می‌رسد؛ اما شاید بتوان گفت عمده شهرت این خواننده رپ در میان نسل جدید، برگرفته از ویدئوهایی می‌باشد که در یوتیوب منتشر کرده است. ویدئوهایی که اغلب در حوزه سرگرمی بوده و توانسته‌اند درآمدی بیش از 42 هزار دلار در ماه را برای این یوتیوبر به همراه داشته باشند. جالب است بدانید یکی دیگر از دلایل معروفیت پوریا پوتک ارتباط بسیار خوب او با سایر یوتیوبرهای ایرانی، رپرها و دوستان قدیمی این یوتیوبر معروف می‌باشد که بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

فرشاد سایلنت (Farshad Silent)

فرشاد دهقانی که خیلی از کاربران ایرانی او را به اسم فرشاد سایلنت می‌شناسند؛ متولد سال 1368 در بندرعباس بوده که تا این لحظه تعداد مخاطبان کانال او به 675 هزار سابسکرایبر رسیده است.

فرشاد سایلنت

فرشاد سایلنت که گفته می‌شود به توصیه آريا کئوکسر که یکی دیگر از یوتیوبرهای معروف ایرانی می‌باشد وارد این عرصه شده است؛ از جمله کاربران فعال در یوتیوب است که کار خود را از ایران شروع کرده و سپس تصمیم به مهاجرت به سوئد گرفته است. البته توجه داشته باشید که در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله، این یوتیوبر ایرانی ساکن کشور امارات می‌باشد. شاید بتوان تیکه کلام‌ها و جملات معروف این یوتیوبر را دلیل معروفیت زودهنگام او دانست. محتوا کانال فرشاد سایلنت نیز مثل اکثر یوتیوبرهای ایرانی، ویدئوهای سرگرمی بوده که درآمدی بیش از 18 هزار دلار در ماه را برای او به همراه داشته است. جالب است بدانید که فرشاد سایلنت قبل از شروع فعالیت در یوتیوب، در کار مدلینگ مشغول به کار بوده است.

سوگنگ (SoGang)

علیرضا عزازیل که با نام سوگنگ در میان کاربرانی ایرانی یوتیوب شناخته می‌شود؛ متولد سال 1378 و از شهر بوشهر می‌باشد. این یوتیوبر معروف کار خود را از سال 1399 و با استریم ویدئوهای گیمینگ در یوتیوب شروع کرده است. شاید بتوان طبع طنز، انتشار ویدئوهایی در حوزه سرگرمی و ری‌اکشن‌های جالب سوگنگ را به عنوان 3 فاکتور اصلی موفقیت او در یوتیوب فارسی نام برد.

سوگنگ

اما پس از استریم‌های حوزه گیمینگ، این یوتیوبر ایرانی نیز تصمیم به ادامه فعالیت خود در این شبکه با انتشار ویدئوهای سرگرمی و طنز گرفته است. در حال حاضر کانال یوتیوب سوگنگ 532 هزار مخاطب دارد که ماهیانه درآمدی بیش از 21 هزار دلار را برای این یوتیوبر ایرانی به همراه دارد.

جالب است بدانید که سوگنگ در بعضی از ویدئوهای یوتیوب خود از کمک خواهرش نیز استفاده کرده و همراه با او ری‌اکشن‌های جالبی به موارد مختلف داشته است.

مدگل (MadGal)

آتوسا که با نام مدگل در یوتیوب فارسی شناخته می‌شود؛ یکی دیگر از یوتیوبرهای ایرانی می‌باشد که کار خود را در حوزه خوانندگی شروع کرده و سپس مشغول به فعالیت در یوتیوب شده است.

مدگل

مدگل که متولد سال 1374 در تهران است مدرک دانشگاهی خود را در رشته مدیرت از دانشگاه دبی گرفته و مدتی را هم در شهر پاریس زندگی کرده است. البته در حال حاضر این یوتیوبر ایرانی در کشور کانادا ساکن بوده و به طور جدی کار یوتیوب خود را ادامه می‌دهد.

یکی از تفاوت‌های اصلی مدگل با سایر یوتیوبرهای ایرانی که کار او را از بقیه متمایز می‌کند این است که محتوا کانال مدگل بیشتر مربوط به توضیحات اتفاقات و موضوعات ترسناک و مواردی است که هر کسی حاضر به صحبت کردن در رابطه با آن‌ها نمی‌باشد. حتی به خاطر همین مورد در برهه‌ای از زمان مدگل عنوان یوتیوبر ترسناک ایرانی را به خود اختصاص داد. کانال این یوتیوبر ایرانی حدود 525 هزار سابسکرایبر داشته و درآمدی بیش از 7 هزار دلار در ماه از این کانال برای او حاصل می‌شود.

آریا کئوکسر (ARIA KEOXER)

آریا رحمتی که او را با نام آریا کئوکسر می‌شناسیم یکی از قدیمی‌های یوتیوب فارسی می‌باشد که کار خود را با انتشار ویدئوهای در زمینه گیم و تکنولوژی شروع کرده و فعالیت خود در یوتیوب را با ساخت ویدئوهای طنز و سرگرمی ادامه داده است.

آریا کئوکسر

آریا کئوکسر متولد سال 1376 در تهران است که شاید شوخ‌طبعی او را بتوان یکی از دلایل اصلی معروفیت این یوتیوبر ایرانی در نظر گرفت. در حال حاضر کانال یوتیوب آریا کئوکسر 515 هزار سابسکرایبر داشته که ماهیانه درآمدی بیش از 23 هزار دلار را برای او به همراه دارد. این یوتیوبر محبوب ایرانی در حال حاضر در ترکیه مشغول به زندگی می‌باشد.

میا پلیز (Mia Plays)

کیمیا روانگر و یا همان میا پلیز یکی دیگر از یوتیوبرهای دوست‌ داشتنی ایرانی می‌باشد که متولد سال 1372 بوده و شروع فعالیت خود در یوتیوب را از زمان حضورش در ایران استارت زده است.

میا و کوروش

میا پلیز کار خود در یوتیوب را با انتشار ویدئوها و استریم‌های حوزه گیمینگ شروع کرده است. البته که ورود کوروش همسر میا که مدت‌ها در پشت پرده ویدئوهای کانال میا پلیز حضور داشته است؛ در رشد چشمگیر این کانال نقش مهمی داشته است. به‌گونه‌ای که اکنون کوروش در تمامی ویدئوهای این کانال حضور مستمر داشته و کاربران یوتیوب فارسی نیز از حضور او استقبال گرمی کرده‌اند.

جالب است بدانید که میا در زمان حضور خود در ایران در کنکور رشته هنر شرکت کرده و توانسته رتبه 2 را در این رشته کسب کند. اما این علاقه به هنر تنها محدود به دانشگاه نبوده و این یوتیوبر معروف ایرانی در بعضی از ویدئوهای یوتیوب خود، پیانو زدن خود را در معرض دید کاربران قرار می‌دهد. در حال حاضر میا و کوروش پس از مهاجرت خود از ایران، در کشور کانادا و شهر زیبای ونکوور مشغول به زندگی هستند.

کانال یوتیوب میا پلیز حدود 480 هزار سابسکرایبر دارد که حاصل شدن درآمدی بیش از 31 هزار دلار در ماه، نتیجه فعالیت مستمر میا و کوروش در این کانال می‌باشد.

کومان (Kouman)

اما کوروش همسر میا کانالی دیگر با یکی از شخصیت‌های طنز یوتیوب فارسی به نام ایمان دست پاک دارد که این کانال محتوا مخصوص به خود را داشته و در آن این دو فرد چالش‌های متفاوتی را انجام می‌دهند. اسم این کانال نیز از ترکیب دو اسم کوروش و ایمان گرفته شده است که به نظر انتخاب خوبی برای نام این کانال می‌باشد.

کومان

انجام چالش‌های عجیب، امتحان کردن غذاهای عجیب و غریب‌تر و برگزارکردن تورنمنت‌های غذاها و خوراکی‌های مختلف ایرانی و خارجی را می‌توان عمده محتوا این کانال در نظر گرفت که توانسته در مدت زمان کوتاهی، تعداد مخاطبان زیادی را به خود جذب کند. خیار سوخاری، چای سوسیس و دم‌نوش چیپس تنها چند مورد از خوراکی‌های عجیب و غریبی است که ایمان و کوروش در کانال خود آن‌ها را امتحان کرده‌اند.

جالب است بدانید که میا در این کانال هم به همسر و دوست خود کمک کرده و جدا از حضور در برخی از ویدئوها و ولاگ‌های این کانال، کار فیلم‌برداری و ادیت ویدئوها را بر عهده دارد. کانال کومان با دارا بودن 289 هزار مخاطب، در حال حاضر درآمدی بیش از 33 هزار دلار در ماه دارد.

موبو نیوز (MoboNews)

مهدی شجاری یکی از موفق‌ترین یوتیوبرهای ایرانی در حوزه تکنولوژی، در سال 1373 در تهران به دنیا آمده است که شروع فعالیت خود در یوتیوب را با راه‌اندازی کانال موبو نیوز در سال 1393 کلید زده است.

موبو نیوز

همان‌طور که از نام این کانال پیداست؛ چنل موبو نیوز و مهدی شجاری کار خود را با نقد و بررسی تلفن‌های همراه هوشمند شروع کرده و در حال حاضر این کانال به بررسی تازه‌های حوزه تکنولوژی می‌پردازد. مهدی شجاری صاحب کانال موبو نیوز، از همان دوران نوجوانی علاقه خود را در حوزه تکنولوژی و تلفن‌های همراه را پیدا کرده و پس از گذراندن دوره کنکور، کار خود را در یک فروشگاه تلفن همراه آغاز کرده است. شاید بتوان مشغول شدن مهدی شجاری در این شغل را ایده اولیه راه‌اندازی کانال موبو نیوز در نظر گرفت.

طبق اطلاعات موجود مهدی شجاری در ابتدا فعالیت در یوتیوب، کار خود را با استفاده از ابتدایی‌ترین ابزار و گذاشتن روزانه 18 ساعت زمان برای آماده کردن محتوا این کانال شروع کرده است. اما همین زحمت و تلاش زیاد باعث شده است که ما امروزه مهدی شجاری را در ایونت‌های مختلفی که توسط پلتفرم‌های بزرگ تکنولوژی در ایران برگزار می‌شوند؛ مثل ایونت‌های دیجی‌کالا ببینیم. کانال موبو نیوز در حال حاضر حدود 233 هزار مخاطب دارد که درآمد آن در ماه بیش از 6 هزار دلار است.

کیودی پای (kewDiePie P)

کیان یکی دیگر از قدیمی‌ترین یوتیوبرهای ایرانی است که کاربران یوتیوب فارسی او را با نام کیودی پای می‌شناسند. اما اسم این کانال برگرفته از کانال یوتیوبر سوئدی پیودی پای است که یکی از مشهورترین یوتیوبرهای جهان بوده و کانال او در حال حاضر 111 میلیون سابسکرایبر دارد.

کیودی پای

محتوا کانال کیودی پای در ابتدا آغاز فعالیت او در یوتیوب، مربوط به ویدئوها گیمینگ می‌شد اما در حال حاضر بیشتر محتوا این کانال مربوط به ویدئوهایی در حوزه سرگرمی می‌شود. کیان صاحب کانال کیودی پای مدتی پس از آغاز فعالیت خود در یوتیوب، از ایران مهاجرت کرده و در حال حاضر در کشور آمریکا مشغول به زندگی می‌باشد.

کانال کیودی پای در حال حاضر حدود 223 هزار سابسکرایبر داشته که درآمدی بیش از 8 هزار دلار در ماه را برای آن به همراه دارد.

شروع فعالیت در یوتیوب

شاید در سال 2023 دیگر نتوان یوتیوب را تنها به عنوان یک شبکه مجازی که کاربران در آن ویدئوهای خود را منتشر می‌کنند در نظر گرفت. این شبکه محبوب سوشال مدیا در حال حاضر به پلتفرمی تبدیل شده است که خیلی از کاربران آن، فعالیت در این شبکه را تبدیل به شغل اول خود کرده و درآمدهای باورنکردنی از آن دارند. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که فکر می‌کنید می‌توانید از دانش و خلاقیت خود برای تولید محتوا در یوتیوب استفاده کنید؛ احتمالاً ساخت یک کانال در این شبکه منافع زیادی برای شما به دنبال خواهد داشت.

اما کسب درآمد از یوتیوب زمان‌بر بوده و نیازمند داشتن استمرار در تولید محتوا همراه با صبر می‌باشد. البته برای شروع فعالیت در یوتیوب، یکی از روش‌های فوق‌العاده که با استفاده از آن می‌توانید روند رشد کانال و جذب مخاطبان خود را تسریع کنید؛ استفاده از تبلیغات یوتیوب بوده که در بازه زمانی کوتاهی، سیل عظیم مخاطبان را روانه کانال شما می‌کند.

چرا باید فعالیت در یوتیوب را شروع کنیم؟

همان‌طور که در ابتدای این مقاله به این موضوع اشاره کردیم؛ یوتیوب با دارا بودن طیف بزرگی از مخاطبان، شرایطی را به وجود آورده است که در آن کاربران می‌توانند از خلاقیت خود برای کسب درآمد از این پلتفرم استفاده کنند. از طرفی دیگر به لطف افزایش محبوبیت این شبکه در میان کاربران ایرانی، فعالیت در یوتیوب از هر زمانی برای کاربران ایرانی آسان‌تر شده است. حالا تصمیم با شماست. اگر می‌خواهید با استفاده از دانش و خلاقیت خود از یوتیوب درآمد داشته باشید؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم که هرچه سریع‌تر کار خود در این شبکه را شروع کنید.

راستی! از میان یوتیوبرهای نام برده شده، کدام یک از آن‌ها یوتیوبرهای موردعلاقه شما هستند؟ خوشحال می‌شویم نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

یعنی با دلار 50هزار تومن پوتک ماهی 2میلیارد در میاره 😳پشمام کیودی پای هم ماهی 400میلیون و..

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.