تولید محتوا در تجارت الکترونیک

راهنمای بهبود سئو با تولید محتوای مستمر

زیرنویس ویدئوی قسمت چهل وهفتم دوره آموزش سئو:

ایجاد محتوا برای سایت‌های تجارت الکترونیک برای برآورده‌سازی چند هدف مختلف انجام می‌شود. اول اینکه باید جذابیت لازم را برای موتورهای جستجو داشته باشد، تا مردم بتوانند شما را در صفحات اول بیابند. اما وقتی که مردم صفحاتتان را دیدند، باید محتوا تاثیر لازم را داشته باشد تا نه ‌تنها آن‌ها را به خرید ترغیب کند، بلکه آن‌ها را به حدی جذب کند که تمایل داشته باشند محتوایتان را از طریق لینک‌ها و شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذارند و همین امر به کلیت سئوی شما کمک می‌کند. این یکی از کارهایی است که برای توصیف محصول انجام می‌گیرد. اما مردم اندکی پیچیده‌تر از این حرفها هستند. با بازگشت به سمت بازاریابی 101 ما محصول یا خدمات نمی‌فروشیم بلکه راهکار مربوط به مشکلات را ارائه می‌کنیم پس حتماً کاری کنید که توصیفتان فراتر از محصول صرف باشد.

نحوه‌ی استفاده‌ی واقعی از محصول را توصیف کنید و از طریق تصاویر، ویدئوها، انیمیشن‌ها و حتی دیاگرام‌های مرحله به مرحله فرصت‌هایی را ایجاد کنید که نحوه‌ی کارکرد این محصول و نحوه‌ی حل مشکلاتشان را به آن‌ها نشان دهید. امکان دارد به همین دلیل رقابتتان از قدرت کافی برخوردار نباشد و بدین ترتیب به یک محتوای بسیار ویژه دست پیدا می‌کنید، که هم بازدیدکنندگان و هم موتورهای جستجو را راضی نگه می‌دارد.

همچنین به خاطر داشته باشید که بازدیدکنندگان می‌دانند که در صورت خرید از شما، عوایدی نصیبتان می‌شود. دقیقاً همانند زمانی که وارد فروشگاه لوازم الکترونیک می‌شوید و فروشنده که به دنبال کمیسیون خودش است گران‌ترین دوربین را توصیف می‌کند. شما می‌دانید که در صورت خرید آن مورد پول بیشتری نصیب فروشنده می‌شود، اما در وب گزینه‌ی مطالعه‌ی نقدهای افرادی همانند خودمان وجود دارد که همین مسیر را طی کرده و در نهایت تصمیم گرفته‌اند فلان محصول را بخرند، حال می‌خواهند نظرشان را در مورد تصمیمشان بگویند و کمیسیونی نصیبشان نمی‌شود.

به عنوان مصرف ‌کننده به این نقدها اعتماد داریم و انتشار نقدهای محصول یا استشهادهای خدمات می‌تواند یک روش عالی برای درک محصولات از طریق تجربیات دیگران باشد و مشتریان از آن تقدیر می‌کنند در انتها فراموش نکنید که توصیه‌های اضافی را برای محصول بگنجانید اگر نرم‌افزار تجارت الکترونیکتان ساخته شده حتماً آن را تجهیز کنید و در غیر این صورت به بسیاری از موتورهای توصیه‌ی محصول که در بازار امروز وجود دارند نگاه بیاندازید با جستجوی محصولات معین توسط مردم سایر محصولات مشابهی که امکان دارد مایل به خرید آن باشند و البته نقدهایشان با معیار مدنظر همخوانی دارند، نمایش داده می‌شود.

همین امر می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای فروش چند محصول باشد. اگر کسی در سبد خرید محصول یک دوربین خریداری کند می‌توانید پیشنهاد خرید لنز، کیف دوربین و یک باطری اضافه را به او بدهید. زمان گذاشتن برای ایجاد صفحات محصول جامع و و بی‌‌همتا می‌تواند منجر به حل مشکلات کاربران شود. با استفاده از تجربه‌ی سایر افراد به آن‌ها اطمینان می‌دهد و در زمانی که قرار است برای خرید تصمیم بگیرند عوایدی را نه ‌تنها برای فروش بلکه برای نمایش بیشترتان در موتورهای جستجو در پی خواهد داشت.

در دوره آموزش ویدیویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.