معرفی +10 روش “کاربردی” برای افزایش بازدید یوتیوب

با وجود اینکه ویدیوهای خوب بالاخره راهش را در اینترنت پیدا می کند اما به هر حال نمی توانید بیخیال بنشینید و محتوا را به حال خود رها کنید. پس از اینکه آثار تولیدی خود را به صورت پست در شبکه های اجتماعی و مخصوصا در یوتیوب قرار می دهید باید فعالیت کنید و به راههای افزایش بازدید یوتیوب تمرکز کنید تا محصول شما با هر نوع محتوایی که تولید شده بهتر دیده شود. روند پروموت کانال یوتیوب هم به اجرای ترفندهایی نیاز دارد تا بتوانید به رشد کانال یوتیوب خود کمک کنید و در نتیجه به کسب درآمد از یوتیوب بصورت ارزی در ایران دست پیدا کنید.

افزایش بازدید یوتیوب

شاید به‌ نظر برسد گسترش فعالیت‌های بازاریابی و کسب‌وکار در یوتیوب به دلیل مشکلات دسترسی به آن سخت باشد اما در واقع این‌طور نیست. برای ارتقا یا افزایش بازدید یوتیوب ابتدا باید در نظر داشته باشید که با بیش ‌از یک میلیارد و نیم کاربر ماهانه این پلتفرم، سهم بازدید ویدئوهای شما در این ‌میان چقدر‌ است؟ درصورتی‌که کاربرد اصولی قابلیت‌های یوتیوب و روش‌ها و ترفندهای صحیح آپلود ویدئو را بدانید خیلی سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید در این فضا رشد خواهید کرد.

بی تردید بازاریابی ویدیویی یا به عبارتی ویدیو مارکتینگ یکی از مناسب ترین روش های شناخته شدن در فضای مجازی است. اولین دلیلش مسلما جذابتر بودن محتوای ویدیویی و انیمیشن نسبت به سایر انواع محتواست و دلیل دوم به بی حوصلگی مخاطبان فضای اینترنت برای مطالعه مطالب متنی برمی گردد. ویدیوها در فضای آنلاین و شبکه های اجتماعی خیلی سریع تر دیده شده و دست به دست می شوند.

چگونه بازدید های بیشتری در یوتیوب بگیریم

در این فرصت قصد داریم تبلیغات در YouTube را معرفی کرده و شیوه های افزایش بازدید یوتیوب را به شما بیاموزیم.

اگر مایلید اطلاعات بیشتری کسب کنید و یا قصد همکاری با جی ادز جهت ملحق شدن به نتورک MCN را دارید میتوانید هم اکنون در صفحه کسب درآمد از یوتیوب با همکاران تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب کنید.

مسلما تولید ویدیو هزینه های بیشتری نسبت به محتوای متنی در بر خواهد داشت. در صورتی که تمایل داشته باشید ویدیوهای حرفه ای تر تولید کنید باز هم هزینه بیشتری را باید متقبل شوید. به یاد داشته باشید که محتوا در یوتیوب نمی تواند کپی ویدئو یا صوت دیگران باشد زیرا که در غیر اینصورت جریمه های سنگینی را از جانب یوتیوب متحمل خواهید شد. برای مشاهده جزئیات و روش یوتیوب در شناسایی محتوای کپی می توانید در صفحه شناسه محتوا یا Content ID در یوتیوب اطلاعات مفیدی کسب کنید.

افزایش بازدید یوتیوب از طریق تبلیغات در یوتیوب

یکی از بهترین مسیرها برای بهتر دیده شدن و افزایش بازدید یوتیوب، تبلیغات در یوتیوب (YouTube Ads ) است. البته که این روش می تواند راه کاری موقت باشد ولی در مواقعی برای افرادی که از لحاظ زمانی دوست دارند سرعت بیشتری داشته باشند، میتواند راه کاری معقول باشد.

چگونه می‌توانیم بازدید کانال یوتیوب خود را افزایش دهیم؟

پروموت یوتیوب

با کمک قابلیت های جدیدی که در این پلتفرم برای پیگیری ویدیوها به وجود آمده است، فرصت مناسبی برای بازگشت سرمایه خواهید داشت. نکته قابل توجه این است که تبلیغات در YouTube با سبک تبلیغات کلیکی (PPC) خیلی متفاوت است. حتی نحوه برگزاری کمپین ها در این فضا شکل دیگری دارد.

در این روش گزینه ها و قابلیت های جدید و متعددی برای افزایش بازدید یوتیوب پیش روی شما قرار دارد. تنها باید آگاهی کافی برای استفاده از این ابزارها در جهت تبلیغات در این شبکه اجتماعی داشته باشید.

خوشبختانه شرکت Google در ژانویه 2017 تحولاتی در سیستم تبلیغات کلیکی خود ایجاد کرد که صاحبان کسب و کار بتوانند به مخاطبان و بینندگان بیشتری در YouTube دسترسی داشته باشند. به ویژه این موضوع در مورد کاربران موبایلی صدق می کند که 50% مخاطبان YouTube را به خود اختصاص می دهند.

در این قالب تبلیغ کنندگان می توانند با توجه به تاریخچه جستجوهای کاربران و پیگیری رفتار آنها در جستجوها، ویدیوهای جذاب تری مرتبط با نیاز کاربران تولید کنند. اکنون بازاریابی در یوتیوب شکل پیچیده تری به خود گرفته است. به طوری که اگر فردی به تازگی کالا یا خدماتی را جستجو کرده باشد و ویدیوی شما موضوعی مرتبط با آن موضوع داشته باشد احتمال اینکه تا پایان ویدیو را تماشا کند و به وبسایت تبلیغ کننده برود بیشتر می شود.

به کارگیری کلمات کلیدی در فضای YouTube مقرون بصرفه تر از تبلیغات Google است و به افزایش بازدید یوتیوب کمک می کند. به عنوان نمونه کلمه ای مشخص که در یوتیوب با هزینه 0/006 دلار به ازای هر بار کلیک هزینه دارد، در گوگل هزینه ای بین 1-2 دلار بازای هر کلیک خواهد داشت. بنابراین در صورتی که در هدف گذاری یوتیوب تاریخچه جستجوی کلمات کلیدی را در نظر بگیرید، راه کم هزینه تری را برای هدف گیری مخاطبان در جهت اشتراک گذاری محتوای خود انتخاب کرده اید.

پروموت یا تبلیغات ویدیویی یک شیوه جانبی برای بالا بردن بازدید است. با بکارگیری روش های افزایش بازدید یوتیوب و پروموت ویدیو ، مخاطبان بیشتری در شبکه های اجتماعی متعدد از منتشر شدن ویدیوهای شما آگاه می شوند. توجه داشته باشید که روزانه افراد بی شماری در پلتفرم های گوناگون در حال تماشای محتوای تصویری هستند. حتی خیلی از کاربران ترجیح می دهند به جای سرچ کردن در متن ها در ویدیوها به دنبال پاسخ خواسته هایشان بگردند.

افزایش بازدید یوتیوب با بهینه سازی به زبان انگلیسی و تولید محتوای عمومی

یکی از بزرگترین ضعف هایی که ایرانیان در عدم توانایی افزایش درآمد های یوتیوبی دارند، محدود بودن مخاطبان زبان فارسی است. مقایسه ساده تعداد سابسکرایبر های یوتوبر های خارجی با تاپ ترین یوتوبر های ایرانی به وضوح این حقیقت را اثبات می کند. اینکه چرا ایرانیان حتی با ساخت بهترین محتواها و جذاب ترین ویدئو ها نمیتوانند سابسکرایبر های خود را از مرز 150-200 هزار تایی بیشتر کنند، ولی در مقابل یوتوبر های هندی، عربی و …که با عملکردی حتی در حد متوسط میتوانند در حد میلیونی مخاطب جذب کنند. دلیل این امر نیز چیزی نیست جز بلاک بودن وبسایت و اپلیکیشن یوتیوب در ایران. حال راهکار چیست؟ در جواب میتوانیم عرض کنیم که در ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید.

شیوه های مختلف برای افزای شبازدید کانال یوتیوب

اینکه هدف شما با ایجاد کانال یوتیوب و بارگزاری محتوای ویدئویی، کسب درآمد از یوتیوب است یا اینکه قصد دارید محصولی را به ایرانیان بفروشید؟ اگر که قصد درآمد زایی ارزی از یوتیوب داشته باشید، باید از دنیای محدود یوتیوبی ایرانیان پا را فراتر گذاشته و درصدد این باشید که محتوایی تولید کنید با این دید که مخاطبان شما صرفا فارسی زبانان نیستند. زیرا که آنچه برای شما اهمیت دارد جذب مخاطب و کسب درآمد بیشتر است و فرقی نمیکند این مخاطب ایرانی ، چینی، عربی، اروپایی و … باشد، آنچه مهم است افزایش بازدید از ویدئو هایتان و افزایش engagement هست.

بنابراین برای اینکار می توانید به تولید محتوا به زبان انگلیسی بپردازید، یا اینکه ویدئو های بدون کلام درست کنین، و یا اگر صحبت به فارسی جز لاینفک محتوا هست، بهتر است از امکانات زیر نویس یوتیوب استودیو به چندین زبان مختلف در ویدئوهای خود استفاده کنید ، و همچنین از سئو متنی کانال و ویدئو به زبان های پر طرفدار غافل نشوید.

افزایش بازدید یوتیوب

پروموت ویدیوها را می توان هم داخل فضای یوتیوب انجام داد و هم در سایر شبکه های اجتماعی که در ادامه در خصوص آن بیشتر صحبت می کنیم:

1. افزایش بازدید یوتیوب با کمک دیگر شبکه های اجتماعی

تبلیغات ویدیو در شبکه های اجتماعی دیگری مانند توییتر، فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک که کاربران اشتیاق فراوانی برای تماشای محتوای تصویری دارند نتایج جالبی در افزایش بازدید یوتیوب به دنبال خواهد داشت. مسلما با به اشتراک گذاری ویدیوها در این شبکه های اجتماعی بازدید ویدیوهایتان در یوتیوب خیلی بیشتر می شود. البته در هر کدام از این پلتفرم ها سبک فعالیت و نوع پروموت روشهای مختلفی دارد.

2. تبلیغات در اینستاگرام

شکی در این نیست که اینستاگرام غول سوشیال مدیاست و امروزه اولین جایی که برای تبلیغات اثرگذار به ذهن افراد می رسد تبلیغات در اینستاگرام است. این اتفاق به عوامل متعددی مانند دسترسی آسان، بسته نبودن، فراگیر بودن آن در میان سیل عظیمی از مخاطبان برمی گردد. بنابراین اینستاگرام می تواند اولین گزینه برای پروموت ویدیوهای شما باشد. با امکانات متنوعی که در اینستاگرام در اختیار شما قرار می گیرد می توانید چندین کاربرد را به طور همزمان به کار بگیرید.
در این نوشتار قصد داریم شما را با بهترین شیوه‌های دیده شدن و افزایش بازدید یوتیوب آشنا کنیم.

3. تولید محتوای خلاقانه شما را به عرش می برد

مسلماً همه ما می‌دانیم افرادی که بهترین و جذاب‌ترین پست‌ها را در شبکه‌های مجازی تولید می‌کنند موفق‌ترین افراد هستند و گاهی تا میلیون‌ها مخاطب جذب کرده و به سلطان فضای مجازی تبدیل می شوند. پس راز اصلی موفقیت در تولید محتوای خلاق و سرگرم‌کننده است. برای این‌که تصمیمات بهتری در جهت تولید محتوا بگیرید لازم است ابتدا با خود فکر کنید مخاطبان بیشتر چه نوع محتوایی را دوست دارند و جذب آن می‌شوند.

وقتی‌ که محتوای جذاب مطابق علایق و نیازهای کاربران تولید کنید آن‌ها تصور می‌کنند که شما می‌توانید ذهنشان را بخوانید. حتما تابه‌حال متوجه شده‌اید که پرطرفدارترین محتواهای یوتیوب ویدئوهای “چگونه” “how to” هستند. اگر کمی تامل کنید متوجه می‌شوید که تولید محتوای جذاب و به ‌عبارتی تکان‌دهنده آن‌قدرها هم که تصور می‌کنید کار سختی نیست.

شما باید به ‌طور مداوم به‌ دنبال خلق محتوایی باشید که مشکلات عمده مشتریان یا نیازهای آن‌ها را برطرف می‌کند و این بهترین راهکار برای جلب مخاطب وفادار و افزایش بازدید یوتیوب و پروموت کانال یوتیوب است.

4. کاربران را به سابسکرایب دعوت کنید

شاید این جمله را بارها شنیده باشید که “بهترین سرمایه‌های شما در فضای مجازی تعداد دنبال کنندگان دائمی تان هستند” با این اوصاف حفظ مشتری‌های دائم می‌تواند قدرتمندترین روش برای ارتقای فعالیت شما باشد. این مسئله در مورد بازدیدهای یوتیوب شما هم کاملاً صادق است.

راهکارهایی برای جذب سابسکرایبر بیشتر در یوتیوب

پس نتیجتاً یکی از ارزشمندترین مسیرها برای افزایش بازدید یوتیوب ترغیب بینندگان یا طرفداران شما برای دنبال کردن تان خواهد بود. هرچه مخاطبان دائمی شما بیشتر باشد بازدیدهای هر ویدیوی جدید که منتشر می‌کنید بیشتر می‌شود.

5. افزایش بازدید یوتیوب با افزایش مخاطب ثابت یا سابسکرایبر

حال سوال کلیدی این است که چطور افراد را به سابسکرایب کردن ترغیب کنیم ؟

پیش ‌پا افتاده‌ترین و راحت‌ترین راه این است که در ابتدا و پایان ویدئو از افراد بخواهید شما را دنبال کنند. درضمن notification را فعال ‌کنند تا از زمان انتشار ویدیوی شما باخبر شوند.

6. تاثیر انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای افزایش بازدید یوتیوب

همانند خیلی از شبکه‌های مجازی دیگر انتخاب کلمه کلیدی درست و اصولی برای ویدئوها مهم‌ترین عاملی است که تعیین می‌کند ویدئوی شما به دست چه کسی برسد. با این کار مخاطبان واقعی که به‌دنبال این سبک محتوا هستند ویدئوهای تولیدی شما را پیدا می‌کنند. پس باید با روش‌های هوشمندانه کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کسب‌وکار و فعالیت‌تان را روی محتوای ویدئویی تان بگذارید.

بهترین کار این است که برای عنوان ویدئو بین ۶۰ تا ۷۰ کاراکتر استفاده کنید. دقت داشته باشید که اگر در کاربرد کلمات کلیدی مناسب در عنوان ویدئو حساسیت به خرج ندهید ویدئوی تولیدی شما در دریای بی‌پایان از محتواهای یوتیوب گم می‌شود. دراین‌صورت مخاطبان واقعی محتوای شما که اتفاقاً ممکن است خیلی هم از آن استقبال کنند فرصتی برای دیدن آن نخواهند یافت.

7. برای محتوای خود توضیحات اضافه کنید

شاید کمی غیرمنتظره به ‌نظر برسد اما برای ارتقای یا پروموت یوتیوب خود باید از هر فرصتی برای تبلیغات استفاده کنید. پس از هر عاملی که به‌نظر می‌رسد به دیده شدن ویدئو کمک می‌کند نباید چشم‌پوشی کنید حتی اگر ساده و پیش‌ پا افتاده به‌نظر برسد. در بخش توضیحات برای ویدئوی خود هر متن و تفسیری که لازم است بنویسید.

کاربرد درست بخش توضیحات اکانت یوتیوب شما را کامل‌تر می‌کند و مزیت بزرگی برای افزایش بازدیدهای شماست.

8. تگ یوتیوب به افزایش بازدید یوتیوب کمک می‌کند

یکی از ویژگی‌هایی که همانند کاربرد کلمات کلیدی در عنوان ویدئو می‌تواند به ارتقاء ویدئوهای شما کمک کند استفاده از تگ های مناسب است.خیلی از کاربران یوتیوب از اهمیت تگ‌ها غافل هستند یا تنها ۴ یا ۵ تگ به کار می‌برند اما باید بدانید که کاربرد تگ‌ها و کلمات کلیدی مرتبط با فیلم یا ژانر آن مخاطبان را سریع‌تر به محتوای شما متصل می‌کند و در نهایت نتایج بازدید بیشتری بدست می‌آورید.

با استفاده از حداکثر هشتگ‌های مرتبط ویدیوی شما در بخش ویدئوهای پیشنهادی ظاهر می شود. پس اگر محتوایتان را با 3 یا 4 هشتگ رها کنید ترافیک گسترده ای را از دست خواهید داد.

9. از اهمیت نام کاربری مناسب غافل نشوید

اولین آیتم‌هایی که در یوتیوب درج می‌شود عنوان ویدئو، نام کاربری و در نهایت تگ هاست. اگر تصمیم دارید ارتقا در یوتیوب را به‌ طور مصمم دنبال کنید نام کاربری متناسب و مرتبط با مضامین و محتوای ویدئوهای خود انتخاب کنید. سعی کنید نام کاربری مختصر و خوش لفظ باشد تا یادآوری آن آسان شود.

10. ثبت عکس بندانگشتی Thumbnail

پیش ‌از این‌که کاربران ویدئوهای شما را باز کنند عکسی از شما مشاهده می‌کنند که روش خیلی خوبی برای جلب توجه آن‌ها و افزایش بازدید یوتیوب و پروموت کانال است. پس به اهمیت این آیتم بی‌توجهی نکنید و با ابزارهای ویرایش عکس ایده‌آلی ایجاد کنید. از آنجایی‌که این عکس‌های بندانگشتی در سرچ گوگل هم نمایان می‌شود پس عکسی همراه با متن مرتبط انتخاب کنید.

استفاده از عکس های بند انگشتی یوتیوب برای افزایش بازدید کانال

برای دسترسی به ایده‌هایی بهتر موضوع محتوای خود را جستجو کنید تا ببینید در نتایج عکس‌ها همراه با چه نوع متنی نمایان می‌شود.

11. ویدئوهای خود را به‌صورت Playlist دسته‌بندی کنید

هنگامی‌که مخاطبی که ویدئوهای شما را مشاهده می‌کند و به سراغ بعدی می‌رود اما دیگر ویدئویی از شما وجود ندارد شما عملاً یک فرصت طلایی را از دست داده‌اید. پس باید پلی لیست هوشمندانه بسازید و دردسر مخاطبان را به برای پیدا کردن محتوای مورد نظرشان در میان میلیون‌ها ویدئو کم کنید با دسته‌بندی محتوا Playlist علاوه ‌بر این‌که دسترسی آسان برای افراد فراهم می‌کنید، بازدید ویدیوهای تان را بالا می‌برید.

12. اشتراک گذاری ویدیوها در شبکه های اجتماعی دیگر

اگر در شبکه های اجتماعی دیگر اکانت کاربری سازمان یافته با تعدادی فالوور دارید هر بار که ویدیو جدیدی در یوتیوب آپلود می کنید در سایر شبکه های اجتماعی هم تبلیغات کنید. مناسب ترین راه طراحی تیزر کوتاهی از ویدیوی شماست تا مخاطبان برای مشاهده ادامه ویدیو ترغیب شوند و به یوتیوب ورود پیدا کنند.
در این مقاله سعی شد تا راه های افزایش بازدید یوتیوب و ارتقا کانال تا حدودی آموزش داده شود و اگر مایلید اطلاعات بیشتری کسب کنید و یا قصد همکاری با جی ادز جهت ملحق شدن به نتورک MCN را دارید میتوانید هم اکنون در صفحه کسب درآمد از یوتیوب با همکاران تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب کنید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.