آشنایی با جستجوی محلی

آشنایی با جستجوی محلی (Local Search)

زیرنویس ویدئوی قسمت چهل ونهم دوره آموزش سئو:

اگر شما تجارت سیمان و ملات می‌کنید یا اگر حضور محلی دارید، مهم است بدانید که مشتری‌های احتمالی شما از موتورهای جستجو برای یافتن محصولات و خدمات محلی استفاده می‌کنند و موتورهای جستجو تقریبا در دادن چیزی که دقیقا کاربران می‌خواهند با دادن انواعی از نتایج سرچ منطقه‌ای هر روز بهتر می‌شوند. بیایید فرض کنیم شما در بوستون دندان درد گرفتید و نیاز به مراقبت فوری دارید این روزها، اولین چیزی که احتمالا انجام دهید این است که به یک موتور جستجو مراجعه کرده و شروع به تایپ کنید چیزی مثل، دندانپزشک بوستون و با نگاه به سهم داده جاری احتمال اینکه این کار را در گوگل انجام دهید از هر جای دیگری بیشتر است.

در نتایج جستجو، لیستی از کسب و کارها را خواهید دید که در منطقه بوستون هستند و با سرچ شما مطابقت دارند. شما لیست‌ بندی‌های خاصی را با شاخص‌های محلی خواهید دید و یک نقشه که به شما نشان می‌دهد تمام آن کسب و کارها کجا واقع هستند. وقتی که روی آن شاخص کلیک کنید به اینترفیس گوگل مپ که یک نقشه از منطقه را نشان می‌دهد برده می‌شوید که با کسب و کارها و بسیاری اطلاعات احاطه شده و در سمت چپ آن نظرات و بررسی‌ها قرار دارند.

برای هر لیست ‌بندی کسب و کاری که می‌بینید می‌توانید روی لینک کلیک کنید تا به وب سایت بروید یا اینکه به صفحه گوگل مای بیزنس آن کسب و کار بروید. جایی که مینوانید نظرات را بخوانید، عکس ها را ببینید، تور مجازی داشته باشید و حتی ببینید چه کسی در دایره اجتماعی‌تان چیزی در مورد آن کسب و کار برای گفتن داشته است. نکته اصلی این است که اگر شما دندانپزشکی در بوستون هستید و شما این نوع لیست ‌بندی محلی را در موتورهای جستجو ندارید، خیلی احتمال ندارد که کسی با شما تماس بگیرد.

وقتی که کاربران در موتورهای جستجو با موضوعات منطقه‌ای سرچ می‌کنند، شما کسب و کارتان را چگونه در این نتایج سرچ منطقه‌ای جای می‌دهید؟ خوب چند کار است که میتوانید انجام بدهید: اول از همه، باید یک لیست ‌بندی گوگل مای بیزنس داشته باشید. اگر اینکار را با مدل‌های قبلی google p lace یا google plus local انجام داده‌اید، احتمال دارد تنها کاری که نیاز است بکنید این باشد که فقط لیست‌بندی‌هایتان را بازبینی کنید و برای ویژگی های جدید چند بروز رسانی انجام دهید. در غیر اینصورت، به google.com/business خواهید رفت و در سریع ‌ترین زمان ممکن به تنظیم و فعالسازی لیست‌ بندی کسب و کارتان خواهید پرداخت و البته، شاید به Bing هم بروید و لیست ‌بندی محلی آنها را هم انجام دهید که می‌توانید در bingplaces.com به آن دسترسی پیدا کنید.

سپس، بایستی مفهوم استناد کردن را درک کنیم. همه و هر اشاره‌ای (منشن) را که موتور جستجو در پهنه‌ی وب پیدا می‌کند چه نام،آدرس یا شماره تلفن محل کارتان به عنوان یک استناد (سایتیشن) گرفته میشود و هرچه یک کسب و کار استنادات بیشتری از منابع معتبر بگیرد موتورهای جستجو بیشتر به آن به عنوان چیزی که سرچ‌کنندگان دنبالش می‌گردند اعتماد می‌کنند و رتبه‌بندی بالاتری در نتایج جستجوی منطقه‌ای خواهد داشت.

دیگر اینکه، وبسایت شما جزئی حیاتی از استراتژی بازاریابی منطقه‌ای شماست. احتمالا خواهید خواست تا مطمئن شوید صفحات مجزایی برای هر خدمت یا دسته از محصولات که ارائه می‌کنید روی وبسایتتان دارید و می‌خواهید که از مشخص بودن نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کارتان روی وبسایتتان مطمئن شوید. البته، استراتژی محتوایی خود را به یاد آورید و مطمئن شوید که در کپی‌تان کلمات کلیدی مرتبطی دارید تا از عملکرد بهینه سرچ مطمئن شوید. تمرکز روی تولید و نگهداری و رشد لیست‌بندی‌های موتور جستجوهای منطقه‌ای تان ساخت استنادات با کیفیت و سازگار از نام،آدرس و شماره تلفن‌تان در پهنه‌ی وب و تمرکز روی محتوای وب‌سایتتان اجزای اصلی‌ای هستند که برای موفقیت در سرچ منطقه‌ای به آن نیاز خواهید داشت.

در دوره آموزش ویدیویی سئو (SEO یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با نحوه کار موتورهای جستجو، ویژگی کلمات کلیدی مناسب، انواع محتوا و ایجاد استراتژی محتوا و ابزارهای سئو آشنا می‌شویم. در ادامه عوامل تاثیرگذار در سئو، مانند: عوامل سمت سرور، لینک‌های داخلی و خارجی، ساختار سایت، شبکه‌های اجتماعی و دیگر اصول سئو را بررسی می‌کنیم و در نهایت نکات کلیدی سئو، مانند جستجوی محلی، تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا، مخاطب شناسی، بهینه سازی نسخه موبایل، بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی و اندازه گیری معیارهای سئو را یاد می‌گیریم.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.