راهنمای سئوی پست های وردپرس با افزونه All in one seo

افزودن اطلاعات سئو برای پست ها و صفحات در All in One SEO

متن زیرنویس قسمت یازدهم دوره آموزش سئوی وردپرس

ما تنظیمات site-wide رو پیکربندی کردیم، حالا باید اطلاعات سئو رو به پست ها و صفحات خودمون اضافه کنیم. شما می تونید کمی زمان بر روی هر کدوم از صفحات و پست های خود صرف کنید تا اینکارو انجام بدین.

وقتی به اینکار عادت کردید انجام دادنش برای هر پست تنها باید چند دقیقه زمان ببره، اما قبل از اینکه ما بخوایم اینکارو انجام بدیم، می خوام بهتون چیزی که قراره تغییر کنه رو نشون بدم.

به پستی که در مورد پای کدوتنبل هست میریم. عنوان پست رو اینجا می بینید. عنوان HTML رو هم اینجا می بینید. عنوان در تب از تگ Title در HTML به دست میاد که چیزیه که موتورهای جستجو در نتایج جستجوی خودشون در مورد صفحه شما نشون میدن، هست. در حال حاضر اینا اساسا یه موضوع یکسان هستن، اما من بهتون نشون میدم که ممکنه بخواید عنوان سئوتون رو سفارشی سازی کنید.

در بخش ادمین به قسمت پست ها و نوشته ها میریم بعد پست پای کدوتنبل رو انتخاب می کنیم. مثل همیشه عنوان و محتوای پست رو می بینیم. اگه به سمت پایین بیایم یه پنل کاملا جدید می بینیم که مربوط به افزونه All in One SEO هست. این تمام اطلاعات سئویی هست که به این پست مربوط میشه.

قابلیت مهم و برجسته ناحیه پیش نمایش در این قسمته که به ما نشون میده گوگل صفحه موردنظر رو چه طوری در نتایجش نشون میده. به عنوان پست دقت کنید به طور پیش فرض عنوان پست از اینجا گرفته میشه.

در بیشتر موارد شما عناوین مشابهی دارید، اما این قابلیت زمانی که برند شما پر رو و طعنه آمیزه یا به شیوه ای مستقیم نیست، مفید خواهد بود. اجازه بدید یه مثال بزنیم. اگه من یه وبلاگ نویش مشهور حوزه غذا باشم و مردم بدونن من اساسا در مورد غذا تو وبلاگم صحبت می کنم، می تونم عنوان پستی داشته باشم که برای پای کدوتنبل داشتم و خوانندگان من فرض می کنن که می خوام این پست رو به نوعی غذا اختصاص بدم. پس پست و عنوانش کاملا روشنه، اما برای کسی که هرگز سایت منو ندیده و روش من رو نمی دونه اینکار ممکنه سردگم کننده باشه. برای موتورهای جستجو هم ممکنه همین طور باشه.

اجازه بدید این گزینه رو همین جوری رها کنیم، چون با برند ما منطبقه. اما به عنوان سئو میریم و رسپی پای کدوتنبل یا رسپی من برای تهیه پای کدوتنبل رو وارد می کنیم. می بینید که کاربران نتایج جستجو این رو خواهند دید که برای کاربرانی که اولین بار سایت رو می بینن مفید خواهد بود.

حالا به بخش توضیحات میریم. در دنیای سئو این قسمت با توضیحات متا شناخته شده اگه اینجا چیزی ننوسیم موتورهای جستجو حدس خواهند زد و مهم ترین جمله ها رو از متن دریافت می کنن. البته معمولا موتورهای جستجو حدس اشتباهی دارن! اونها معمولا جملات اول رو انتخاب می کنن که اغوا کننده نیست، پس بهتره توضیحات متا رو برای این مقاله تنظیم کنیم که در نهایت تاثیر بیشتری در سرچ موتورهای جستجو دارد.

من توصیه می کنم قسمتی رو از خود مقاله بگیرید و اون رو به اطلاعات مهم تقسیم کنید. در این مقاله کاربران دوست دارن در مورد مواد تشکیل دهنده بدونن. پخت اون چقدر طول میکشه و طعمش چه جوریه. من از کدوتنبل کنسروی و شیر کم چرب استفاده کردم، کمی در مورد مواد تشکیل دهنده، کمی در مورد مدت زمان پخت و آماده سازی اون و کمی در مورد طعم خوشمزش صحبت می کنم. اگه این ها رو ذخیره کنیم و دوباره به صفحه خودمون برگردیم، می تونیم اتفاقی که افتاده رو ببینیم. بر روی آپدیت کلیک می کنیم و دوباره به اینجا بر می گردیم.

حالا صفحه رو رفرش می‌کنیم. این عنوان ماست. اما اینجا، عنوان سئو یکسان هست، اگه کد سورس رو ببینیم می تونیم توضیحات متا رو اینجا مشاهده کنیم. موضوعی که هست اینه که موتورهای جستجو همیشه چیزی که شما تنظیم کردید رو نشون نمیدن، اگه احساس کنن دارین اسپم می کنین، اون رو با چیزی که خودشون به صورت خودکار تولید کردن جایگزین می کنن.

توضیحات متا رو به صورت برنده شدن یک خودروی رایگان قرار ندید مگه اینکه روشی برای برنده شدن خودروی رایگان داشته باشین. در غیر اینصورت جریمه می شین. حالا اجازه بدید برگردیم و گزینه های دیگه رو بررسی کنیم.

به سمت پایین اسکرول می کنم، برای بیشتر بخش ها این گزینه در مورد پنهان کردن پست از موتورهای جستجو هست، اگه صفحه فقط برای اعضاست این گزینه مفیده، اما افزونه عضویت خوبی برای وردپرس وجود داره. این گزینه بهتر از پنهان کردن پست برای موتورهای جستجو از صفحات شما محافظت میکنه، بنابراین اگه همچین کاری انجام می دید توصیه می کنم از افزونه عضویت استفاده کنید. در غیر اینصورت می تونید این تنظیمات رو همین جوری رها کنید و فقط از عنوان و توضیحات و پیش نمایش استفاده کنید.

در مجموعه فیلم های آموزش سئوی وردپرس (WordPress SEO) که زیرنویس فارسی آن توسط جی ادز تهیه شده است، ابتدا با اصول سئو و تنظیمات و پیکربندی اولیه سایت وردپرسی آشنا می‌شویم. سپس دو افزونه مهم برای سئو (All in One SEO Pack و Yoast SEO) و تنظیمات حرفه‌ای سئو در این افزونه‌ها را همراه با جزئیات فرا می‌گیریم. در نهایت، این دوره آموزش سئو برای وردپرس به شما کمک می‌کند تا پست‌های سایت وردپرسی خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

آخرین مقالات:

مشاوره رایگان برای شما

برای دریافت مشاوره تلفنی، نام و شماره تلفن خود را وارد کنید.